Witam,
przeszukiwałem nasze forum oraz inne żródła danych i dokońca nie mam pewności.
W samochodzie mam instalację zestawu głośnomówiącego CARK-91 (do nokii 6310i) po poprzednim właścicielu.
Uchwyt na komórkę usunąłem a kabelki schowałem za radiem.
Ostatanio zastanawiałam sie nad modernizacją instalacji do CK-7W, tak abym mógł korzystać z zestawu głośnomówiącego łaczac się przez BT :idea:
Czy ktoś z Was dokonywał podobnej zamiany lub wie jak to zrobić domowym sposobem :?:
(mam CK-7W z innego samochdu
Nie chcę Cie wprowadzić w błąd bo montował to facet u którego kupiłem zestaw
wiem,że zasilanie brał z zasilania klimatronika (pokrętła)
a zamiast głośnika wpiął się w głośniki radiowe
NajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
ja chciałbym wykorzystać okablowanie zasilania jakie była do CARK'a,
wiem, że gniazdo zasilania było 6 pinowe, ale w rysunku w instrukcji wykazane sa 4 kable idące do tego gniazda.
jak dla mnie 4 kable tam i 4 kable tu to, to samo, pytanie czy na pewno
ja chciałbym wykorzystać okablowanie zasilania jakie była do CARK'a,
wiem, że gniazdo zasilania było 6 pinowe, ale w rysunku w instrukcji wykazane sa 4 kable idące do tego gniazda.
jak dla mnie 4 kable tam i 4 kable tu to, to samo, pytanie czy na pewno
O ile pamiętam, to zasilanie jest takie samo ... też miałem kiedyć CARK-91, teraz CK-7W ale w innym aucie, więc pewności nie mam. Tyle, ze pudełkoz kabelkami i instrukcaj była bardzo podobna ...
Nie mam ulotki juz od 91, od CK-7W mamy:
1) niebieski - przez bezpiecznik 1A zasilanie "po stacyjce"
2) żółty - car radio mute (wyciszanie radia)
3) czerwony - przez bezpiecznik 2A +12V
4) czarny - masa
Power Cable PCH–4J
1) The red wire must be connected to the + voltage on
the vehicle’s power supply via the supplied fused connector.
2) The black wire must be attached to a good negative GND connection.
3) The blue ignition sense (IGNS) wire is connected to +12 V voltage controlled
by the vehicle’s ignition key via the supplied fused connector.
4) The yellow wire is used for car radio muting (XCRM). The line goes down
to 0 volts during a call. See section ”Car Radio Muting”.
czyli to samo
+
5) The green wire is used for motor antenna (AMC). The voltage in this output
is +12 V whenever the phone is on. See section ”Antenna Motor Control
i
wszystko gra
Podepnę się ponieważ akurat też jestem przy temacie zestawu głośnomówiącego CK-7W.
Niedawno w serwisie zainstalowałem do swojej Octavii 2 FL taki zestaw i wszystko działa OK, poza jednym wyjątkiem: po wyłączeniu zapłonu zestaw natychmiast przerywa połączenie bluetooth z telefonem komórkowym.
Jest to szczególnie wkurzające, że gdy czasem specjalnie zatrzymuję się żeby przeprowadzić rozmowę telefoniczną, to wtedy zestaw rozłącza się natychmiast po zgaszeniu silnika.
Właściwie to już się z tym pogodziłem, ale gdy kilka dni temu zamontowałem taki sam zestaw mojej żonie w Hyundaiu, to zauważyłem, że tam połączenie BT jest przerywane dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, a nie w momencie wyłączenia zapłonu!
Zastanawiając się, jak ten problem rozwiązać zauważyłem, że w Octavii radio zachowuje się identycznie jak w Hyundaiu, czyli jest włączane w momencie włączenia zapłonu, ale z kolei po wyłączeniu zapłonu radio działa w dalszym ciągu, aż do momentu wyjęcia kluczyka ze stacyjki.
W związku z powyższym przypuszczam, że do radia oprócz sygnału ze stacyjki jest doprowadzony jeszcze jakiś inny sygnał, np. informujący o tym, że kluczyk jest w stacyjce i akcesoria są zasilane.
Pytanie, na którym przewodzie radiowego złącza ISO znajduje się ten sygnał?
Niedawno w serwisie zainstalowałem do swojej Octavii 2 FL taki zestaw i wszystko działa OK, poza jednym wyjątkiem: po wyłączeniu zapłonu zestaw natychmiast przerywa połączenie bluetooth z telefonem komórkowym.
Jest to szczególnie wkurzające, że gdy czasem specjalnie zatrzymuję się żeby przeprowadzić rozmowę telefoniczną, to wtedy zestaw rozłącza się natychmiast po zgaszeniu silnika.
Właściwie to już się z tym pogodziłem, ale gdy kilka dni temu zamontowałem taki sam zestaw mojej żonie w Hyundaiu, to zauważyłem, że tam połączenie BT jest przerywane dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, a nie w momencie wyłączenia zapłonu!
Ciekawe!
A może miałeś zestaw podłączony za pośrednictwem tzw. "modułu"?
Bo w Hyundaiu właśnie trzeba było zastosować taki moduł (firmowy, Nokii), gdyż zamontowane oryginalne radio nie miało wejścia Mute.
Kostka ISO
część A
pin 4 - brązowo czerwony +12V ze stacyjki,
Ale przy podłączeniu do tego przewodu zestaw będzie się wyłączał bezpośrednio po wyłączeniu silnika, tak jak to jest teraz u mnie!
Ja przypuszczam, że oprócz tego przewodu na pinie 4. jest jeszcze jakiś inny, dodatkowy, informujący o obecności kluczyka w stacyjce.
Może na ten temat wypowie się ktoś, kto ma taki sam (lub podobny) zestaw głośnomówiący w Octavii 2?
Ciekawe!
A może miałeś zestaw podłączony za pośrednictwem tzw. "modułu"?
Bo w Hyundaiu właśnie trzeba było zastosować taki moduł (firmowy, Nokii), gdyż zamontowane oryginalne radio nie miało wejścia Mute.
Kostka ISO
część A
pin 4 - brązowo czerwony +12V ze stacyjki,
Ale przy podłączeniu do tego przewodu zestaw będzie się wyłączał bezpośrednio po wyłączeniu silnika, tak jak to jest teraz u mnie!
A może wypowie się ktoś, kto ma taki sam zestaw głośnomówiący w Octavii 2?
Nie, nie miałem modułu - tylko CW-7, podpięty do kostki ISO, radio fabryczne Skoda Symphony CD
zestaw jest inteligentny, wyłączy się razem z wyjęciem kluczyka, ale jak się rozmawia to trzyma rozmowę ...
zestaw jest inteligentny, wyłączy się razem z wyjęciem kluczyka, ale jak się rozmawia to trzyma rozmowę ...
Ale sama inteligencja nie wystarczy, żeby stwierdzić, czy kluczyk jest w stacyjce, czy nie.
Musi być sygnał informujący o tym!
A mój zestaw rozłącza się, gdy tylko zostanie wyłączony zapłon, chociaż kluczyk wciąż jest w stacyjce!
Chris_M, może oba przewody zasilające zestaw podłączyli pod plus po stacyjce.
Raczej nie, bo przy wyłączonym zapłonie jestem w stanie połączyć komórkę z CK-7W przy pomocy przycisku przyklejonego na pulpicie.
U mnie CK-15W trzyma rozmowę nawet jak wyjmę podczas niej kluczyk.
Będę musiał sprawdzić mój zestaw na tę okoliczność.
A czy w stanie stand-by Twój zestaw utrzymuje połączenie BT z komórką gdy wyłączysz zapłon pozostawiając kluczyk w stacyjce?
[ Dodano: Wto 14 Gru, 10 23:48 ]
Sprawdziłem.
U mnie podczas rozmowy jest tak samo jak w CK-15W, czyli jeśli przez komórkę rozmawiam, to pomimo wyłączenia zapłonu, a nawet wyjęcia kluczyka ze stacyjki, połączenie jest wciąż podtrzymywane.
Jednak jeśli rozmowy nie ma, to po wyłączeniu zapłonu (wciąż z kluczykiem w stacyjce!) połączenie Bluetooth jest przerywane i LED na przycisku gaśnie.
Komentarz