pstrykacz, pw
[O1] Antyradar
Zwiń
X
-
[O1] Antyradar
Hey dzis chcialem poruszyc tremat czy jest jakas opcja zeby wychwycic jaki rada staly jest pusty a jaki pelny?w sumie tylko to mnie interesuje bo jak wracalem z krakowa przez olkusz to przewaznie jechalem lub lekko przychamowywalem na radarach stalych a niektorzy nawet nie zaswiecili czerwonymi lampkami lecz przeciwnie duuuzo szybiej do przodu i odziwo nic nie blyskalo hmmm skad wiedziec kiedy pelna skrzynka a kiedy pusta?sa jakies antyraday tylko na te skrzynkowe radary??moja czarna perla
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275
-
-
musisz albo zajrzec skrzynce w obiektyw, albo przejechac z antyradarem. wiekszosc dostepnych w PL wychwytuje sygnal, ale z nieduzej odleglosci. sa to antyradary z usa, a tam radary maja wieksza moc i sa latwiej wykrywalne. porzadny antyradar na polskie warunki to raczej droga impreza, ale i tym 'slabszym' mozesz wylapac czy puszka jest pusta czy pelna i nie stresowac sie w powrotnej drodze.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Portal po wi cony tematyce antyradar w, znajdziesz tutaj testy antyradar w (Noxo, Whistler, Beltronics, Valentine, Cobra) na wszystkich radarach (Multanova, Ad9, Fotorapid, Rapid, Iskra, Gatso) spotykanych w Polsce. Odnajdziesz tu tak e porady, w zakresie, zakupu antyradaru, funkcji antyradar w, pasm pracy (ka, k, ku, x, laser) antyradar w oraz radar w. Zapraszamy!, antyradary,forum,opisy,porady
Zajrzyj też do zakładki FORUM.
Dowiesz się co za ile i czy warto.
Jak coś to wal na PW.
W skrócie - jak ktoś dużo jeździ po okolicy to wie które słupy potrafią być załadowane.
Kolejna sprawa - CB - też da się słyszeć że są lub nie załadowane (zwykle od tych co mają AR).
Sam antyradar - z tym trzeba nauczyć się jeździć (fałszywe alarmy, czy najazd z przodu czy z tyłu - praktyka na kilka miesięcy - najlepiej wyczaić miśków lub załadowany słup i pojeździć w kółko kilka razy aby obczaić co i jak).
Dobry antyradar nie tylko wyłapie załadowane słupy, ale też wskaże fotoradary na trójnogach (zwykle dużo trudniejsze do wykrycia), bezproblemowo poradzi sobie z Iskrą (standard z radarów ręcznych) oraz będzie szansa że zareaguje na pomiar laserem. Kwestia od sytuacji na drodze czy to Ci się przyda jako ostrzeżenie czy jako informacja aby wyciągać dokumenty do kontroli...
Dobry antyradar nie musi być masakratycznie drogi.
Tani antyradar - odpuść sobie.
Coś co jest warte kupienia zaczyna kosztować od 500PLN.
Czasem używany można wyłapać taniej.
Jak cię nie stać - nie trać pieniędzy na coś tańszego!
Na papierze będzie mieć te same parametry - w praktyce ostrzeże Cię jak dostaniesz fleszem po oczach (dobry antyradar zrobi to 200-500m wcześniej - zależnie od radaru i warunków).
Pozdrawiam
Edit do postu wyżej:
AR na Europę to nie musi być droga impreza!
Poszukaj sobie - marka NOXO.
Modele 80,100 i 110 (ten najbardziej polecany) kosztują 500-700PLN zależnie od sprzedawcy.
Modele 300 i 350 to koszt 1200-1500PLN (ale to już górna półka).
To jest marka która w relacji cena/jakość wypada rewelacyjnie.
Może nie są to niskie ceny - ale sam powiedz jak trudno jest wyłapać 500 i 10pkt w zabudowanym??
Do tego NOXO ma oficjalne przedstawicielstwo w PL jak i serwis.
Oczywiście są też i inne marki które dają radę - kwestia gustu i zasobności portfela.
Komentarz
-
-
Re: Antyradar
[quote="danielosy skad wiedziec kiedy pelna skrzynka a kiedy pusta?sa jakies antyraday tylko na te skrzynkowe radary??[/quote]
antyradar prawdę powie, która skrzynka pusta a która pełna
Ogólnie antyradary to szeroki i ciekawy temat. W dużym uproszczeniu pisząc,antyradar za kilkaset PLN wykryje fotoradar stacjonarny działający w paśmie K z bezpiecznej odległości.
Zobacz np. tu.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
vaz
U mnie "rekordy" ZR110eX to
- 800m najazd z przodu na słup - pasmo K
- 500m najazd z tyłu na ww słup
Iskra - 1600m :shock: jak wyłapał pierwszy pomiar (później 800,500,300 itd) Misiak mierzył wszystko co nadjeżdżało...
Multanowa6f - 350m najazd z przodu (trójnóg).
Laser - miałem 2 przypadki - 1200m :shock: (mierzyli auto kilkaset metrów przede mną),
450m - strzał bezpośredni.
Komentarz
-
-
Mam V1, nie mierzę odległości bo zawsze są duże jeśli nie referencyjne :diabelski_usmiech
W ubiegłym roku natomiast poległem na Słowacji i to nie na byle fotoradarze ale na fotolaserze LTI Micro Digi-Cam. Jechałem wtedy pierwszy w kolumnieZałączone plikiAntyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
vaz - wiesz dobrze że na laser nie ma siły - jak jest sygnał to znaczy, że kogoś mierzą w twoim pobliżu, lub nawet ciebie a możesz być mierzony i bez reakcji AR (bo akurat nie "trafili" w głowicę).
Ja podałem 2 przypadki kiedy mi AR dał znać o Laserze. W jednym miałem 100% pewności że mierzą do mnie.
Ale mijałem kilkakrotnie patrole i widziałem jak się misiek składa, widziałem że kogoś mierzy, ale Noxo milczało.
Generalnie na laser to CB
Komentarz
-
-
Z własnych doświadczeń mogę powiedzieć, że na lasser jak kolega pisze nie ma bata.
Co do stacjonarnych to za niedługo też będzie można sobie takie zabawki wsadzić...
Już w Polsce w formie testu na razie (rozwiązanie zwróciło się po 1 miesiącu użytkowania, więc będą zakładać na większą skalę), pracują fotografy stacjonarne na tzw. pętlę indukcyjną zatopioną w asfalcie. Urządzenie to nie wysyła żadnych sygnałów radarowych!
W asfalcie zatopione są przewody elektryczne prostopadle do kierunku drogi w odległości kilku metrów od siebie. Pojazd drogowy przejeżdżając przez poszczególne pętle- są rozstawione kilka metrów od siebie ma wykonywany bardzo precyzyjny pomiar prędkości. Urządzenia te często spięte są z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach. Jeżeli przejedziesz przez takie cudo za szybko, lub na czerwonym świetle z automatu pstryka Ci fotkę. Jest na tyle szybkie w reakcji i selektywne, że świetnie sprawdza się na jezdniach wielopasowych o dużym natężeniu ruch.
Na razie cuda te zamontowane są w Warszawie i gdzieś na śląsku (bodajże w Czeladzi???).
Sprawdzają się rewelacyjnie i będą ze środków unijnych montowane w całej Polsce.
No to już nie pojeździmy :cry:"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
haragon, pojezdzimy tylko trzeba będzie wyczaić gdzie są takie zabawki :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
haragon jestem ze slaska ale nie slyszalem jescze o takim sposobie pomiaru,jak narazie to czujniki sa zamontowane na skrzyrxzowaniu do zmieniania swiatel jak nie ma nikogo to sie zielone nie zapali hehe a jak przejedziesz czujke to musisz sie cofnac albo stoisz do rana.
a zastanawiam sie nad tym modelem COBRA XRS-9930 ANTYRADAR kupiony w usa http://allegro.pl/show_item.php?item=2276846656 uzywany co powiecie??potrzebuje tylko do tych glupich stalych skrzynek.W nawi mam info 300m ze jest krzynka tylko nie wiem czy pusta i zawsze musze przychamowac a potem okazuje sie ze jest szyba wybita a w srodku wir albo jak wczoraj bylem w krakowie to te pelne hehe byly albo zasprejowane albo obrzucone farba az pod ziemie hehehehehmoja czarna perla
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez haragonZ własnych doświadczeń mogę powiedzieć, że na lasser jak kolega pisze nie ma bata.
Co do stacjonarnych to za niedługo też będzie można sobie takie zabawki wsadzić...
Już w Polsce w formie testu na razie (rozwiązanie zwróciło się po 1 miesiącu użytkowania, więc będą zakładać na większą skalę), pracują fotografy stacjonarne na tzw. pętlę indukcyjną zatopioną w asfalcie. No to już nie pojeździmy :cry:
ITD w niedługim czasie dostanie nowe fotoradary więc antyradary na pewno w odstawkę nie pójdą. Odcinkowy pomiar prędkości nie wykorzystuje podobnie jak videorejestrator promieniowania mikrofalowego ale będzie oznaczony stosownymi tablicami. Osobiście bardziej obawiam się spotkania z laserem niż z pętlą indukcyjną :busted:
[ Dodano: Nie 15 Kwi, 12 17:47 ]
Zamieszczone przez danielosya zastanawiam sie nad tym modelem COBRA XRS-9930 ANTYRADAR kupiony w usa http://allegro.pl/show_item.php?item=2276846656 uzywany co powiecie??Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez danielosyharagon jestem ze slaska ale nie slyszalem jescze o takim sposobie pomiaru,jak narazie to czujniki sa zamontowane na skrzyrxzowaniu do zmieniania swiatel jak nie ma nikogo to sie zielone nie zapali...
Opisany powyżej przeze mnie fotograf to nie fotoradar i nie bramka z pomiarem czasowym!!!
To zatopiona w asfalcie pętla indukcyjna na odcinku ~ 8, 10metrów przy urządzeniu robiącym zdjęcia! Nie ma tam żadnego radaru, więc używane antyradary tego nie są w stanie wykryć i ostrzec za w czasu.
Fakt, faktem nie jest to element przenośny więc zgodnie z obowiązującym prawem będzie musiała być zamieszczona stosowna informacja wcześniej w postaci znaku o takim urządzeniu.
Tak czy inaczej skuteczność urządzenia jest kilka razy wyższa niż fotoradaru. Stoi sobie przy drodze słup z którego NIE WIDAĆ jak lecą zdjęcia (a pstryka na ruchliwej ulicy nawet kilkaset w ciągu doby!!!). Zdjęcia wysyłane są bezprzewodowo od razu do stosownych komórek ścigania!!!
O tym wynalazku czytałem w tygodniku MOTOR, jak również był puszczany obszerny materiał w TVN Turbo.
Jak gdzieś znajdę w necie to wrzucę linka."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
haragon - bzdury piszesz!
Pętle indukcyjne NIE SĄ JESZCZE W PL wykorzystywane do pomiarów prędkości.
To o czym piszesz funkcjonuje w Warszawie na jednym ze skrzyżowań, owszem ma pętle, ale te pętle są po to aby łapać wjazd na czerwonym.
I nie przytaczaj artykułów że to jest superniewykrywalne - artykułów pisanych na podstawie wypocin rzeczników prasowych!
Już były przejazdy z AR po tym skrzyżowaniu i jest potwierdzone że sieje w paśmie Ka jak ta lala.
To że się ten FR zwrócił to przez debilizm - robi się pomarańczowe a ludzie zamiast hamować dają w palnik - czerwone + prędkość murowane. Zresztą sami Policjanci o tym mówią że na tym skrzyżowaniu była plaga z wjeżdżaniem na czerwonym.
Danielosy - daj spokój z tą ( i jakąkolwiek) Cobrą. Nad Whistlerami też się dokładnie rozejrzyj.
W czwartek jechałem do Krakowa i po trasie się trafił koleś w Insigni co właśnie miał Whistlera (ale nie pamiętam numeru) - NIE WYKRYŁ aktywnej Multanowy6f (pasmo Ka), a załadowany słup wskazał w momencie mijania (pasmo K) (moje Noxo odpowiednio 250 i 400m).
Prawda jest taka - za AR trzeba zapłacić aby to był DOBRY AR. Sam sobie w brodę plułem przez 3 miesiące po co te 700PLN wywaliłem... Owszem, mijałem radary, suszarki, zawsze było po CB wcześniej mówione że stoją. Dopóki w trasie, w czarnej D...ie (po CB cisza, dróżka czysta itp), nie wykryło mi załadowanego słupa. Ja po hamulcach, facet za mną kierunek i do przodu. Gdy był 100m przede mną widziałem jak dostał fleszem po oczach - od tej chwili nie żałuję ani grosza i nawet żona przestała narzekać że coś tam pika (jechaliśmy całą rodziną).
Komentarz
-
-
Zorr - prawda - nie są legalne.
Tak jak przekraczanie prędkości, przejazd na pomarańczowym, nie zapięcie pasów itp...
AR MOŻESZ mieć w aucie - ale nie podłączone do zasilania i gotowe do użycia. Tak to wygląda w PL.
Są kraje w których można stosować AR, są też takie że nawet tego w aucie nie możesz mieć.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez soszek81haragon - bzdury piszesz!
Pętle indukcyjne NIE SĄ JESZCZE W PL wykorzystywane do pomiarów prędkości.
To o czym piszesz funkcjonuje w Warszawie na jednym ze skrzyżowań, owszem ma pętle, ale te pętle są po to aby łapać wjazd na czerwonym.
I nie przytaczaj artykułów że to jest superniewykrywalne - artykułów pisanych na podstawie wypocin rzeczników prasowych!
Już były przejazdy z AR po tym skrzyżowaniu i jest potwierdzone że sieje w paśmie Ka jak ta lala.
To że się ten FR zwrócił to przez debilizm - robi się pomarańczowe a ludzie zamiast hamować dają w palnik - czerwone + prędkość murowane. Zresztą sami Policjanci o tym mówią że na tym skrzyżowaniu była plaga z wjeżdżaniem na czerwonym.
Danielosy - daj spokój z tą ( i jakąkolwiek) Cobrą. Nad Whistlerami też się dokładnie rozejrzyj.
W czwartek jechałem do Krakowa i po trasie się trafił koleś w Insigni co właśnie miał Whistlera (ale nie pamiętam numeru) - NIE WYKRYŁ aktywnej Multanowy6f (pasmo Ka), a załadowany słup wskazał w momencie mijania (pasmo K) (moje Noxo odpowiednio 250 i 400m).
Prawda jest taka - za AR trzeba zapłacić aby to był DOBRY AR. Sam sobie w brodę plułem przez 3 miesiące po co te 700PLN wywaliłem... Owszem, mijałem radary, suszarki, zawsze było po CB wcześniej mówione że stoją. Dopóki w trasie, w czarnej D...ie (po CB cisza, dróżka czysta itp), nie wykryło mi załadowanego słupa. Ja po hamulcach, facet za mną kierunek i do przodu. Gdy był 100m przede mną widziałem jak dostał fleszem po oczach - od tej chwili nie żałuję ani grosza i nawet żona przestała narzekać że coś tam pika (jechaliśmy całą rodziną).
Ty widzę jakiś „góru” w tych fotoradarach jesteś!
Jeszcze przy okazji używając słownictwa "haragon - bzdury piszesz!" podnosisz człowiekowi ciśnienie...
Ok.
Może w takim razie ustalimy fakty, fakty z którymi się nie dyskutuje:
1. Artykuł był dość obszernie opisany w motorze około 3 miesięcy temu.
Nie mam egzemplarza (został już zutylizowany)- grzebać w necie też mi się za tym nie chce. Dla mnie pismo wiarygodnie i co do tego nie ma co tu dyskutować!
2. To samo mówili w TVN Turbo- wprawdzie kilkunastominutowa wzmianka, ale fakt.
3. Tu masz stronę URL, na której napisali cytuję "System nie działa na zasadzie wiązki fotradarowej, tylko poprzez wzbudzenie pętli indukcyjnej. Przejazd pojazdu przez pętlę aktywuje urządzenie, które wykonuje pomiar i dokumentuje popełnione wykroczenie. Dodatkowo, na krótkim odcinku drogi i w niewielkim odstępie czasowym, wykonywane jest drugie zdjęcie, tak, aby sprawca wykroczenia nie miał żadnych wątpliwości – tłumaczy Zbigniew Kąkol, z-ca naczelnika Oddziału Ogólnomiejskiego straży miejskiej.
System jest tak zbudowany, że może sprawdzić prędkość czterech pojazdów wjeżdżających razem na skrzyżowanie z jednego kierunku. Na tym nie koniec. Urządzenie potrafi precyzyjnie określić z jaką prędkością oraz kiedy samochody wjeżdżają na skrzyżowanie na czerwonym świetle."
Do pomiaru, czy ktoś wjechał na czerwonym świetle wystarczy 1 pętla indukcyjna.
W systemie z kilkoma pętlami indukcyjnymi założonymi poprzecznie do kierunku jazdy pomiar prędkości następuje na podstawie najechania na 1 potem 2 potem 3 i na prostym obliczeniu czasozwłoki między tymi najazdami.
Jak już wspomniałem wyżej są to fakty z którymi tutaj z tobą nie będę dyskutował, bo być może coś ci się wydaje, albo gdzieś ktoś Ci coś naopowiadał!
Skoro już ustaliliśmy, że indukcja mierzy prędkość napisz mi proszę w jaki sposób twój super hiper duper antyradar miałby wykrywać tego typu urządzenia!
Piszesz takie głupoty bo wyrzuciłeś 7 stówek i teraz głupio Ci się przyznać, że tą kasę wyrzuciłeś w błoto, lub jesteś tak naiwny, że wierzysz we wszystko co napiszą dystrybutorzy antyradarów w celu pogonienia koniunktury sprzedażowej!!!
Napiszę tak do konwencjonalnych urządzeń antyradar ma sens, w starciu z laserowym miernikiem lub pętlą indukcyjną jest bez szans."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Dodam do petli pomiarowej dla predkosci w asfalcie. Spotkalem to u Niemcow w miescie ale nie sluzylo do robienia zdjec tylko do przelaczania swiatla NA CZERWONE dla jadacego zbyt predko na tym odcinku. Przed petla byla tabliczka: Zielone jesli (jedziesz) 30 km/h. porownac to mozna do progu/ hamidla zwalniajacego ale bez kary finansowej. Po krotkim odczekaniu znowu zielone.PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex
Komentarz
-
-
haragon - fakt - użyłem mocnych słów - jeśli za mocnych to przepraszam.
Ustosunkuję się do WSZYSTKICH faktów przez ciebie przytoczonych (nawet tych bezspornych i nie podlegających dyskusji).
Nigdzie nie napisałem że antyradar wykrywa pętle indukcyjne! Bo NIE wykrywa.
Nie napisałem że AR to panaceum na LASER - bo NIE jest!
Pisałem tylko o tym że ten SUPERRADAR i całe jego opisy to mijanie się ze stanem faktycznym - takie "półprawdy".
Nie pisałem że indukcja nie jest w stanie mierzyć prędkości - twierdzę tylko że na tym rzeczonym skrzyżowaniu tak nie jest.
Wydałem 700 na AR - nie uważam tego za wyrzucone pieniądze, jestem świadom co mogę tym wykryć a czego nie. Nie muszę nikogo przekonywać.
Daj mi kilka godzin na zebranie informacji i potrzebnych linków.
Nie twierdzę że Cię przekonam, przytoczę tylko fakty "z którymi się nie gada".
Jeśli to będzie mało, wiem że za 6 tygodni będę w Warszawie (wiem, odległy termin), specjalnie miałem jechać na to skrzyżowanie i potwierdzić to co już wiem (lub zanegować, jeśli wolisz).
Specjalnie dla Ciebie nakręcę filmiki z przejazdów tam, czy mój AR to g...no za 7 stów, czy jednak nadaje się do czegoś.
Teraz wracam do zajęć w wieczorem wracam do faktów....
Komentarz
-
-
Widzisz!
Taka rozmowa jest zupełnie inna.
Ten poziom mi odpowiada- teraz jestem skłonny do polemiki.
Nie twierdzę, że zawsze mam rację, bo każda istota ludzka może się mylić, ale zaraz takimi mocnymi słowami!
Opierajmy swoje wypowiedzi na faktach, a jeżeli ich nie ma to krótkim opisie jak działa i dlaczego uważamy tak, a nie inaczej i wtedy będzie ok.
Sam mam antyradar, który wykrywa radary i laser (nie jest to Cobra) i od kilku lat grzeje półkę w piwnicy ;-)
... być może przygotowania twoje i zbiórka argumentów nie jest potrzebna jak już w jednym się zgadzamy- na pętlę indukcyjną i laser na chwilę obecną nie ma bata."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bubuDEDodam do petli pomiarowej dla predkosci w asfalcie. Spotkalem to u Niemcow w miescie ale nie sluzylo do robienia zdjec tylko do przelaczania swiatla NA CZERWONE dla jadacego zbyt predko na tym odcinku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnZamieszczone przez bubuDEDodam do petli pomiarowej dla predkosci w asfalcie. Spotkalem to u Niemcow w miescie ale nie sluzylo do robienia zdjec tylko do przelaczania swiatla NA CZERWONE dla jadacego zbyt predko na tym odcinku.O2 Scout 1.8 TSI
Komentarz
-
-
Lecimy
Cała przecz się tyczy tego ustrojstwa
Co najmniej 750 000 złotych w niecałe trzy tygodnie zarobił warszawski ratusz na nowych fotoradarach, które ustawiono na skrzyżowaniu ulic Sikorskiego i Sobieskiego na Mokotowie. Nowoczesne urządzenia, które są w stanie fotografować cztery samochody naraz zrobiły już ponad 2500 zdjęć. Strażnicy miejscy, którzy testują nowe urządzenia, są bardzo zadowoleni. Ich zdaniem kierowcy wyraźnie w tym miejscu zwolnili.
12 marca było mandatów za 750k PLN.
Śledząc doniesienia prasowe w kolejny miesiąc kwota przekroczyła 1mln PLN.
Średnio wychodzi 250k za miesiąc. Przy czym przez pierwszy miesiąc pracy było więcej - nim ci którzy zwykle tamtędy jeżdżą nie przestali przeginać.
W przytoczonym linku widać fotkę z tego radaru.
W prawym górnym rogu tej fotki widnieje nazwa urządzenia - TraffiStar SR520.
Co robi ten TraffiStar? Kto go produkuje?
Otóż:
Wybrane fragmenty z cytowanego linka:
Urządzenie TraffiStar R 520 (...)przeznaczony jest wyłącznie do fotograficznej dokumetacji pojazdów, które w czasie trwania fazy czerwonej wbrew zakazowi przejechaly skrzyżowanie.
(..)
Jako kontakt dla wyzwolenia aparatu fotograficznego w trakcie trwania fazy czerwonej służy pętla indukcyjna, która wpuszczona jest między linią STOP, a sygnalizacją świetlna.
Gdy zostanie przejechana przez pojazd pętla indukcyjna (już po nastawionym czasie opóżnienia), w trakcie trwania fazy czerwonej, nastapi natychmiastowe zrobienie zdjęcia. Aby udokumetować dalszy ruch pojazdu, będzie automatycznie wykonane drugie zdjęcie.
Urządzenie może kontrolować cztery pasy ruchu.
Wróćmy teraz do pierwszego linku, przyjrzyjmy się pierwszemu zdjęciu z tego artykułu... Wszyscy zobaczyli jak wygląda maszt tego superradaru? Można też pięknie to zobaczyć w linku podanym przez haragona (ładny filmik tam też jest).
Proszę:
Czy nie wydają się identyczne (poza kolorem)??
Cytując:
Wieżowy maszt fotoradarowy dla Multanova 6F lub Multaradar C oraz systemu rejestrowania przejazdów na czerwonym świetle
(...)Konstrukcja masztu wieżowego, wraz z elementami wyposażenia wewnętrznego, służy do zabudowy w jego wnętrzu urządzeń pomiarowych i rejestrujących systemu fotoradarowego "Multaradar C", "Multanova 6F" lub, po przekonfigurowaniu wnętrza, innego rodzaju fotoradaru oraz 'systemu rejestrowania przejazdów na czerwonym świetle'.
Zobaczmy:
Multaradar C
Przyrząd ten pracuje w różnych konfiguracjach ustawieniowych (na trójnogu, w kontenerze, w samochodzie oraz na maszcie)
Multanova6f
wielofunkcyjne zastosowanie opcji (trójnóg, kontener, samochód, maszt)
Ale który z nich został tam zamontowany?
Z forum AR, jeden użytkownik specjalnie sprawdzał i 13 marca pisał:
Miałem dzisiaj okazję odwiedzić Warszawkę, także specjalnie przejechałem przez to skrzyżowanie i mój noxo bardzo ładnie go wykrył - fotoradar sieje w paśmie Ka
Co nie omieszkam uczynić - jak napisałem za 6 tygodni (dokładnie 20 maja lub okolice). Filmiki też postaram się nakręcić.
Wnioski proszę wyciągać samemu. Jeśli zaś ktoś chce - nie upieram się aby wierzyć na "słowo" rzecznikom prasowym. Z własnego, skromnego", doświadczenia nauczyłem się już rzecznikom prasowym nie wierzyć i przynajmniej weryfikować pozyskane od nich informacje.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
Komentarz