Zmiana kondensatora przy tweeterze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mrykot
    Drive
    • 2005
    • 85

    Zmiana kondensatora przy tweeterze

    Zamieszczone przez kazik4x4
    12000pln oszczędności. Licząc, że 1/2 kosztów paliwa to podatki = 6000 mniej w budżecie państwa.

    I kto jest wydymany?
    kazik..był

    Jakby twoi kierowcy jeżdzili wcześniej spokojniej ,miałbyć extra 12 tyś na rok :lol:
  • Subaru
    Rider
    • 2005
    • 640

    #2
    Zmiana kondensatora przy tweeterze

    Mam problem z seryjnymi głośnikami. Podłączone pod wzmacniacz zaczynają trzeszczeć tweetery powyżej jakiejś głośności. Na przód zakupiłem Rainbowy ze zwrotnicą 12 dB/oct, które czekają na montaż. Tylnych głośników nie chcę zmieniać.

    Kiedyś na forum znalazłem post jednego z kolegów (bodajże Nexus, ale głowy nie dam ), który pisał że w takich wypadkach zmienia się kondensator i wypisał jakie wartości można stosować. Nie mogę tego posta znaleźć. Bardzo bym prosił o przesłanie co i jak powinno się zrobić, aby podesłanie tamtego linku
    Koniki są po to by je karmić

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Subaru, seryjnie w tweeterach wsadzone są 6,8 uF. Możesz spróbować zmniejszyć kondensator czyli wywalić ten gówniany ori elektrolit ( jest na tweeterze ) i dać zamiast niego jakiś lepszy kondensator tylu MKSE np. 5,6 uF lub 4,7 uF. Wiąże się to oczywiście z przesunięciem częstotliwości odcięcia trochę do góry ( tweeter będzie przenosić trochę mniej średnich ) ale te fabryczne i tak są "krzykliwe" więc nie powinno być jakiejś tragedii.
      Ostatecznie można próbować dokładać jakiś szeregowy rezystor, żeby trochę odciążyć tweeter, ale wtedy będzie grał ogólnie "ciszej" ( także przy niskiej głośności radia może okazać się, że góry jest za mało ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Subaru
        Rider
        • 2005
        • 640

        #4
        Zaznaczam, że tyczy się to tylnych, bo z przodu będzie zwrotnica z nowymi głośnikami.

        Powiadasz żeby zmniejszyć wartość a nie zwiększyć? Spróbuję. Dzięki
        Koniki są po to by je karmić

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Subaru, musisz zmniejszyć. Jak dasz większy kondensator to do tweetera będzie docierać więcej niższych częstotliwości co spowoduje jego szybsze uszkodzenie ( spalenie ).
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • piotrex
            L&K
            • 2011
            • 1116
            • Volkswagen

            #6
            Sam kondensator jest prostym filtrem o stromosci zbocza 6dB na oktawe. Tak pisze kolega kowal 2002 zmniejszenie pojemnosci powoduje przesunięcie częstotliwości odcięcia w górę.
            Rezystor w szeregu niejako obniży charakterystykę, ale zamiast niego można też wstawić tłumik rezystorowy np. 2dB.
            Piotrek

            Fabia III Combi 1.0 CHYB
            Rapid Spaceback 1.2 CGPC

            Komentarz

            Pracuję...