Zamieszczone przez Maicroft
Radio Stream
Zwiń
X
-
Radio Stream
Witam,
przeglądałem, szukałem, czytałem i nic nie znalazłem...
Nabyłem O2 Combi Elegance - Stream w pakiecie - gra to to jak jedna wielka porażka. Wysokich brak, średnich całe mnóstwo, niskich również (jak zrobię głośniej :wink: )
I tu zadaję sobie pytanie?
Czy to wina głośników (mam nadzieję, że tak) czy samego radia i głośników?
Da się coś zrobić z tego czegoś? Nie ukrywam, że nie chciałbym się pozbywać radia (nie muszę się ciągnąć po mieście z panelem, zgłaśnia się samo w czasie jazdy.....hmmm i to tyle zalet)
-
-
Gdzieś obiło mi się o oczy ciekawe umiejscowienie głośników w OII:
Polecam stronke http://www.showyoursound.nl ze szczególną uwagą na dział InstallsZałączone pliki
Komentarz
-
-
Moje odczucia są z goła inne - Tweetery mam ustawione na -8 gdyż na 0 tak tną po uszach że łzy lecą...co do radia to owszem można coś zrobić....proponuje wyciągnąc sobie na zewnątrz optyka z CD - świtłowodem poprowadzić to do procka (najlepiej PXA-H701) - z procka do wzmaka - najlepiej 3 lub 5 kanałowego (Sony M3, DLS Ultimate, Focal)...potem ParaQ7 Xeteca....potem zostaje zabudowa nowych tweeterów w słupki (Morel Supremo Picccolo lub Xetec T28) przekonstruowanie drzwi (Skrzynki zamknięte 10 litrowe i Xetec P6) i najlepiej dwa suby w bagażniku (Infinity Kappa Perfect lub dwie Infinity Beta 8"). Przy takich komponentach uzyskasz ciekawe brzmienie.....oczywiście przy poprawnym zestrojeniu tego wszystkiego...
Komentarz
-
-
Re: Radio Stream
Zamieszczone przez eltar... Stream w pakiecie - gra to to jak jedna wielka porażka. Wysokich brak, średnich całe mnóstwo, niskich również (jak zrobię głośniej :wink: )
Da się coś zrobić z tego czegoś?
Chodzi o to, by do głośnika wysokotonowego dołożyć dodatkowy szeregowy kondensator co w połączeniu z tym, który jest już zapięty na głośniku spowoduje iż wypadkowa pojemność obu kondensatorów będzie niższa, czyli do tweetera trafi mniej tonów średnich. Jest to modyfikacja jak najbardziej tymczasowa, ale można je wykonać dosłownie w kilka minut i to bez ściągania tapicerki drzwi - wystarczy jedynie ściągnięcie maskownicy głośnika wysokotonowego ( jest na zatrzaskach ). Po jej zdjęciu wewnątrz drzwi widać przewody oraz złączkę od głośnika wysokotonowego. Wystarczy wyciągnąć delikatnie przewody na zewnątrz, przeciąć jeden z nich i w miejsce przecięcia wlutować kondensator.
Pojemność kondensatora należy dobrać eksperymentalnie ( na ucho ) - ja wstawiłem 2,2 uF ( im większa pojemność tym więcej średnich będzie odtwarzał tweeter). Należy jedynie pamiętać, żeby zastosować kondensator polipropylenowy lub elektrolityczny, ale typu Bi-polar ( bez oznaczonej polaryzacji ). Po polutowaniu połączenie trzeba zaizolować i gotowe!
PS.
Proponuje zacząć od jednych drzwi, wtedy przy pomocy funkcji Balans w radiu łatwo będzie porównać rezultaty przed i po modyfikacji...
Miłej zabawy!Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Wystarczy wyciągnąć delikatnie przewody na zewnątrz, przeciąć jeden z nich i w miejsce przecięcia wlutować kondensator.O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Uniden Pro 510XL+Hustler IC100
Komentarz
-
-
Przeciąłem kabelek pomiędzy złączką a głośnikiem; chyba czarny ( drugi jest czarny z czerwonym paskiem ), ale tak naprawdę od strony elektrycznej to nie ma znaczenia ( nawet jeśli w jednym przetniesz czarny a w drugim czarno-czerwony to i tak będzie grało identycznie, ale po co robić "śmietnik" w instalacji).
A jeszcze jedno. Nie wiem jaki jest oryginalny kondensator zapięty na tweeterze ( bo nie ściągałem jeszcze tapicerki ), ale dopinanie dodatkowego większego niż 10 uF mija się z celem, bo różnica w dźwięku jest niewielka ( z tego wnioskuje, że ten oryginalny elektrolit przy "syku" ma pojemność w granicach 3,3uF - 4,7uF, ale mogę się mylić :diabelski_usmiech )
Sprawdziłem kondensator montowany oryginalnie do syka - ma pojemność 6,8 uF.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz