Problem w tym, że LM TOP TEC 4100 w ciągu ostatnich kilku lat miał aprobatę VW 505.01, potem deklarował zgodność z normą VW 505.01, a ostatnio znowu na pełną aprobatę VW 505.01. Do sprawdzenia na stronie : http://www.liqui-moly.de . Wszystko to było odzwierciedlone na etykietach.
Miałem w tym czasie samochód na gwarancji i de facto zalałem go olejem bez oficjalnej aprobaty VW 505.01 - załączałem korespondencję z LM w starym wątku. Na szczęście z silnikiem nic się nie stało ale mogę sobie wyobrazić problemy z gwarancją gdyby ktoś się zorientował o braku normy w zastosowanym oleju.
To samo dzieje się teraz, Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 miał normę 502.00 i byłem o krok od zalania nim silnika w aucie na gwarancji, na szczęście zorientowałem się, że obecnie ma tylko rekomendację do normy 502.00.
Nie twierdzę, że te oleje są złe. Mogą jednak być źródłem kłopotów w razie ewentualnych roszczeń gwarancyjnych.
Ja w każdym razie w czasie gwarancji wlewam olej z oficjalną aprobatą VW.
Miałem w tym czasie samochód na gwarancji i de facto zalałem go olejem bez oficjalnej aprobaty VW 505.01 - załączałem korespondencję z LM w starym wątku. Na szczęście z silnikiem nic się nie stało ale mogę sobie wyobrazić problemy z gwarancją gdyby ktoś się zorientował o braku normy w zastosowanym oleju.
To samo dzieje się teraz, Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 miał normę 502.00 i byłem o krok od zalania nim silnika w aucie na gwarancji, na szczęście zorientowałem się, że obecnie ma tylko rekomendację do normy 502.00.
Nie twierdzę, że te oleje są złe. Mogą jednak być źródłem kłopotów w razie ewentualnych roszczeń gwarancyjnych.
Ja w każdym razie w czasie gwarancji wlewam olej z oficjalną aprobatą VW.
Komentarz