Już jakiś czas temu wpadłem na ten pomysł ale dopiero teraz miałem chwile aby nakręcić o tym filmik może komuś się przyda. Z chwilą wolnego nagram drugą część tego filmu już w aucie. Mam też pomysł na nawigacje i kilka innych rzeczy z multimediów ale to z czasem zamieszczę filmiki. Komentujcie co o tym myślicie.
Witam
Dzięki za cenna uwagę rozpędziłem się pisząc opis gdyż myślałem ogólnie o modemach dla opisywanego routera. Błąd został już poprawiony. Oczywiście samo aero2 ma swoje specyficzne wymagania modem musi działać na częstotliwości 900Mhz dla standardu HSDPA+ lub LTE. Modemy LTE są jeszcze zbyt drogie i zasięg samego LTE jest dosyć mizerny więc nie ma co sobie tym głowy zawracać. HSDPA+ ma spory zasięg i modemy są dosyć tanie dobry modem można nabyć w PLAY co przedstawiłem w moim filmiku.
Wymaga on małej zmiany ustawień aby łączył się z aero2 ale jest to bez inwazyjne i bardzo proste. Skończę montować filmik i pokaże jak przestawić ten modem do współpracy z aero2. Jak sam pomysł się podoba ??
Pozdrawiam
Kwiecień 2010 r., 122 KM (90 kW), skrzynia biegów: manualna
1.4 TSI AMBIENTE + dodatki
Witam, a może ktoś podpowiedzieć czy na Symbiana, tj. w Nokiach, np. N95 lub N96 jest jakiś program, przez który można udostępniać internet z telefonu przez Wifi?
Modem do Aero2 to nie jest trywialna sprawa - urządzenie musi spełnić szereg wymagań, aby działały sprawnie z darmowym dostępem do Internetu. Przygotowałem zestawienie dostępnych na rynku urządzeń z podziałem na zgodne i niezgodne z Aero2 o...
Przy doborze modemu należy pamiętać to regulaminie usługi i ograniczeniu, że należy korzystać z urządzeń kategorii 10 lub wyższej: http://jdtech.pl/2011/11/aero2-o-co-...egorii-10.html (pokazywany na pierwszym filmiku chyba E169 nie spełnia tego wymogu)
2. W Symbianach najczęściej udostępnia się net przez WiFi za pomocą JoikuSpot'a. Wada - nie tworzy Access Pointa, a jedynie siec AdHoc, co ma swoje wady (nie wszystkie urządzenia potrafią z tego korzystać).
3. Możliwości Internetu w samochodzie są nieograniczone Najprostsze przykłady:
- Źródło danych dla systemu Traffic w używanej nawigacji (która korzystać potrafi z dostępu do netu - np. Automapa); źródło danych dla nawigacji w trybie StreetView w Google Maps (to na prawdę robi wrażenie)
- Dostęp do radia internetowego
- Dostęp do netu na postoju (przeglądanie stron informacji itd.)
- Są radia samochodowe z nawigacją, które mają wifi albo inne interfejsy, przez które można podać internet do dowolnego wykorzystania (jest nawet jedno urządzenie w wersjach z systemem Windows CE lub do wyboru Androidem - a to drugie już robi się ciekawe).
Samo utworzenie sieci WiFi umożliwia bezprzewodową komunikację między różnymi elementami w samochodzie, np. komputerem typu CarPC zamontowanym w bagażniku.
Pozostaje do rozwiązania kilka kwestii, np. bardzo wskazana jest antena komórkowa dla tak podłączonego modemu.
Ja osobiście jeździłem po Mazowszu z użyciem małego routerka WiFi (modem i router w jednym) - rozwiązanie bardzo wygodne, a po wystawieniu anteny na dach lub bagażnik umożliwia słuchanie radia internetowego praktycznie bez przerw (i to właśnie w Aero2).
Wszelkie pytania o darmowy net w Aero2 można zadawać mi - tutaj, na PW no i oczywiście na jdtech.
No to nie lepiej telefon z Androidem i udostepnienie internetu poprzez WiFi? Szybko, prosto a cenowo teraz np. w Play to grosze i zasieg z z Play, Plus i Orange.
Tu chodzi o między innymi darmowy Internet - udostępnianie Aero2 z telefonu ma wadę taką, że blokujesz go na potrzeby internetu i nie zadzwonisz nigdzie. Poza tym telefon jest droższy od zestawu modem+router i nie jest przeznaczony do pracy ciągłej (w trasie?)
@jakubd ale ja nie chce aero2 tylko wykorzystuje urządzenia, które i tak każdy ma na co dzień - czyli telefon/smartfon.
Internet w smartfonach, np. Galaxy S2 udostępniasz zmieniając galaxy w router bezprzewodowy. Dodatkowo nic nie blokujesz w telefonie gdyż normalnie możesz z niego korzystać. Wpinasz telefon w ładowarke w aucie i tyle. A zasięg na pewno wiekszy niż to aero. Ale jak kto woli, dla mnie po prostu szkoda zachodu na takie kombinacje jak można wykorzystać telefon. To juz lepiej ta kase przeznaczyc na zakup dobrego smartfona np. wspomnianego tutaj Galaxy S2, bo oprócz tego internetu dostajemy jeszcze super sprzet do innych czynności.
Oczywiście, ale nie wszyscy chcą wydawać pieniądze na transfer danych i stąd pomysł z Aero2.
A cały wątek to tylko pomysł techniczny, a nie obowiązkowe rozwiązanie zastosowania to druga rzecz.
Pamiętajcie, że Aero się skończy bodajże w czerwcu 2013...
Ja i tak mam neta cały czas przy sobie w postaci routera Samsunga LTE, więc śmiem twuerdzić że jest to nieco lepsze, choć na chwilę obecną droższe.
Aero mam w iPadzie i niestety czasem to po prostu nie chodzi...
Aero2 jest świadczone w technologii UMTS 900 MHz dokładnie do 21 grudnia 2014 roku, więc jeszcze ponad 2 lata. A potem można kupić modem LTE (jak już takie modemy na pasmo 38 będą) i używać kolejne 2-3 lata. Więc kawał czasu jeszcze.
Nic się nie zmienia istotnego dla użytkowników.
Informacja też nic nie mówi o tym, że HSPA+ ma być - tylko, że rozbudowują sieć w tej technologii (wyjaśnienie oczywiście bzdurne, a sama sieć od zawsze jest HSPA+, a dokładniej HSPA+MIMO). Prawdopodobną przyczynę zmiany kart masz opisaną tutaj: http://jdtech.pl/2012/09/aero2-wymia...-co-wiemy.html
Pamiętajcie, że Aero się skończy bodajże w czerwcu 2013...
Ja i tak mam neta cały czas przy sobie w postaci routera Samsunga LTE, więc śmiem twuerdzić że jest to nieco lepsze, choć na chwilę obecną droższe.
Aero mam w iPadzie i niestety czasem to po prostu nie chodzi...
Ja sobie zakupiłem dobry modem + taki dość elastyczny (wypasiony) ruter do wszystkiego i uważam, że to niezły pomysł na opcję wyjazdową - niech se jeździ w aucie i rozprowadza aero, co tam... Przyda się choćby do tego, że często w trasie i na zadupiach przełączam tel w tryb rSap i wtedy nie mam komunikacji.
A'propos. Mam do bagażnika dociągnięte dla elektroniki (cb, przetwornica, etc) zasilanie bezpośrednio z aku, odcinane przekaźnikiem po wyjęciu kluczyka. Chcę dołożyć dodatkowy mały aku, który będzie podtrzymywał zasilanie - czy wystarczy po prostu wpiąć go równolegle, żeby się ładował, kiedy będzie zasilany, a zasilał po odcięciu zasilania ?
Efekt jaki chcę osiągnąć to zasilanie po wyjęciu kluczyka, do wyładowania dodatkowego akumulatora i bez rozładowania głównego - mogę go po prostu wpakować w układ, czy coś muszę kombinować ?
Enriquez, ale ja instalację mam, działającą - wyłącza mi zasilanie jak wyciągnę kluczyk i ok, tak chciałem. Chciałem, żeby mi cała elektronika się wyłączała jak nie jadę, żeby nie padł aku.
Teraz bym chciał, żeby jednak działała, ale dalej nie chcę, żeby rozładowywało akumulator auta - stąd wymyśliłem, że wsadzę drugi równolegle. Ma go ładować jak jadę i ma z niego ciągnąć jak wyciągnę kluczyk - pytanie brzmi, czy coś muszę kombinować poza wpięciem go równolegle. Na logikę wydaje mi się, że nie, ale może o czymś nie wiem.
Poświęciłem lewy schowek w bagażniku na rozdzielne cb, przetwornicę i dołożę ten ruter - głównie jego chciałbym podtrzymać. Miejsce na aku wygospodaruję w kole lub pod maską, jeszcze pomyślę.
no to ci chyba napisałem co masz zrobić:
1. Cewkę przekaźnika podłączasz pod stacyjkę
2. Minus dodatkowego aku do masy
3. + dodatkowego aku do styku roboczego przekaźnika
4. + z akumulatora do drugiego styku przekaźnika
Jak będziesz jechał, to oba aku będą ze sobą połączone
Jak wyłączysz stacyjkę to wszystko za przekaźnikiem zostanie odcięte od głównego aku i będzie zasilane wyłącznie z dodatkowego...
Marcin, bo ja cały czas nie łapię... Albo Ty... Mam już zrobioną i działającą instalację zasilającą (kabel rozłączaną po przekaźniku przy wyjęciu kluczyka, chcę pomiędzy zasilanie, a urządzenia dołożyć drugi aku równolegle. Dostaje prąd = drugi aku sie ładuje i instalacja działa. Nie dostaje prądu ? Drugi aku sie nie ładuje, tylko zasila instalację aż padnie, bez wpływu na akumulator auta...
Naprawdę muszę coś jeszcze rzeźbić więcej niż wpiąć go równolegle ??? Bo z Twojego posta nic takiego nie wynika :!:
Przekaźnik rozłącza (+) oczywiście, minus z kołka masowego. TO JUŻ MAM :!:
Dołożyć chcę coś takiego, powinno wystarczyć od strony pojemności, zmieści się w kole, a jak znajdziesz coś lepszego w zbliżonej kasie to daj znać: GP 12170 (12V 17Ah)
Edit: Przeczytałem jeszcze 3 razy ze zrozumieniem, co napisałeś - ok, to jest eleganckie rozwiązanie. Przekaźnik steruje tym, który aku ma zasilać i być ładowany. Odpowiedz mi tylko, czy są jakieś przeciwwskazania do zrobienia jak ja piszę - bo nie chcę w aucie grzebać i ciągnąc dodatkowego kabla z bagażnika pod maskę (tam mam przekaźnik). Jeśli bym jednak musiał to pitolę i zostawiam jak jest, bez dodatkowego aku i podtrzymania zasilania po wyjściu z auta
Dato, sorry nie doczytalem twojego pierwszego posta - troche za duzo %%% wczoraj.
Oczywiscie jak przekaznik juz masz pod maska to jasne ze wystarczy dolozyc may aku i po temacie.
Montując taki akumulator jako dodatkowe źródło zasilania, dołożył bym w szereg w przewodzie od przekaźnika do aku diodę prostownicza dużej mocy (50A). W jakim celu? Po pierwsze - aku z podanego linka jest akumulatorem w technologi AGM, wiec napięcie ładowania nie powinno przekraczać 13,8V. Spadek napięcia na złączu krzemowym diody wynosi ok. 0,6V więc na zaciskach aku dodatkowego po opaleniu silnika powinno być ok 13,6V przy 14,2V na zaciskach aku rozruchowego.
Po drugie - dioda zabezpieczy Twoją dodatkową instalację przed sfajczeniem w przypadku zbyt dużego natężenia prądu pobieranego np. w czasie rozruchu na słabym aku w komorze silnika itp.- eliminacja prądu zwrotnego z aku buforowego do instalacji pojazdu.
Dioda nie może być diodą Schottkiego - zbyt mały spadek napięcia na złączu.
Komentarz