Darmowy internet w aucie aero2 TP-LINK TL-MR3020

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • servo
    Classic
    • 2011
    • 7

    Darmowy internet w aucie aero2 TP-LINK TL-MR3020

    Zamieszczone przez Tony065
    bo jej UFO w środę ukradli w centrum łodzi :evil:
    W Łodzi ? Gdzie ?

    Współczuję. :?

    Ja poważnie rozważam Superba po lifcie. Z 4x4 !! Zbieram oferty.
  • staples
    Classic
    • 2010
    • 16

    #2
    Darmowy internet w aucie aero2 TP-LINK TL-MR3020

    Witam

    Już jakiś czas temu wpadłem na ten pomysł ale dopiero teraz miałem chwile aby nakręcić o tym filmik może komuś się przyda. Z chwilą wolnego nagram drugą część tego filmu już w aucie. Mam też pomysł na nawigacje i kilka innych rzeczy z multimediów ale to z czasem zamieszczę filmiki. Komentujcie co o tym myślicie.

    Darmowy internet w aucie Free internet in the car in Poland aero2 TP-LINK TL-MR3020


    Pozdrawiam


    Kwiecień 2010 r., 122 KM (90 kW), skrzynia biegów: manualna
    1.4 TSI AMBIENTE + dodatki

    Komentarz

    • deco26
      Drive
      • 2010
      • 61

      #3
      Pod filmikiem napisałeś:
      Drugi bardziej profesjonalny to zamontowanie na stałe lub mobilnie router TP-LINK TL-MR3020 + dowolny modem 3G/4G.
      No więc z tego co wiem, to nie "dowolny" modem 3G, bo stosunkowo mało modemów 3G pracuje prawidłowo w AERO2.

      Komentarz

      • staples
        Classic
        • 2010
        • 16

        #4
        Witam
        Dzięki za cenna uwagę rozpędziłem się pisząc opis gdyż myślałem ogólnie o modemach dla opisywanego routera. Błąd został już poprawiony. Oczywiście samo aero2 ma swoje specyficzne wymagania modem musi działać na częstotliwości 900Mhz dla standardu HSDPA+ lub LTE. Modemy LTE są jeszcze zbyt drogie i zasięg samego LTE jest dosyć mizerny więc nie ma co sobie tym głowy zawracać. HSDPA+ ma spory zasięg i modemy są dosyć tanie dobry modem można nabyć w PLAY co przedstawiłem w moim filmiku.

        UNBOXING Huawei E3131 idealny modem darmowy internet aero2 od PLAY


        Wymaga on małej zmiany ustawień aby łączył się z aero2 ale jest to bez inwazyjne i bardzo proste. Skończę montować filmik i pokaże jak przestawić ten modem do współpracy z aero2. Jak sam pomysł się podoba ??
        Pozdrawiam


        Kwiecień 2010 r., 122 KM (90 kW), skrzynia biegów: manualna
        1.4 TSI AMBIENTE + dodatki

        Komentarz

        • deco26
          Drive
          • 2010
          • 61

          #5
          No pomysł spoko E3131 już zakupiłem, a w tym tygodniu ma przyjść karta Aero2. Jakie zmiany ustawień masz na myśli? APN i login czy coś innego?

          Komentarz

          • greg44
            L&K
            • 2011
            • 1198
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Witam, a może ktoś podpowiedzieć czy na Symbiana, tj. w Nokiach, np. N95 lub N96 jest jakiś program, przez który można udostępniać internet z telefonu przez Wifi?

            Komentarz

            • Ramzes765
              Drive
              • 2012
              • 52

              #7
              A możecie mi wytłumaczyć po co to? Tzn. jaki jest cel tego?

              Komentarz

              • jakubd
                Ambiente
                • 2009
                • 165

                #8
                Czuję się przywołany do raportu
                1. Modemów zgodnych z Aero2 wcale nie ma tak mało:
                Modem do Aero2 to nie jest trywialna sprawa - urządzenie musi spełnić szereg wymagań, aby działały sprawnie z darmowym dostępem do Internetu. Przygotowałem zestawienie dostępnych na rynku urządzeń z podziałem na zgodne i niezgodne z Aero2 o...

                Przy doborze modemu należy pamiętać to regulaminie usługi i ograniczeniu, że należy korzystać z urządzeń kategorii 10 lub wyższej:
                http://jdtech.pl/2011/11/aero2-o-co-...egorii-10.html (pokazywany na pierwszym filmiku chyba E169 nie spełnia tego wymogu)
                2. W Symbianach najczęściej udostępnia się net przez WiFi za pomocą JoikuSpot'a. Wada - nie tworzy Access Pointa, a jedynie siec AdHoc, co ma swoje wady (nie wszystkie urządzenia potrafią z tego korzystać).
                3. Możliwości Internetu w samochodzie są nieograniczone Najprostsze przykłady:
                - Źródło danych dla systemu Traffic w używanej nawigacji (która korzystać potrafi z dostępu do netu - np. Automapa); źródło danych dla nawigacji w trybie StreetView w Google Maps (to na prawdę robi wrażenie)
                - Dostęp do radia internetowego
                - Dostęp do netu na postoju (przeglądanie stron informacji itd.)
                - Są radia samochodowe z nawigacją, które mają wifi albo inne interfejsy, przez które można podać internet do dowolnego wykorzystania (jest nawet jedno urządzenie w wersjach z systemem Windows CE lub do wyboru Androidem - a to drugie już robi się ciekawe).

                Samo utworzenie sieci WiFi umożliwia bezprzewodową komunikację między różnymi elementami w samochodzie, np. komputerem typu CarPC zamontowanym w bagażniku.

                Pozostaje do rozwiązania kilka kwestii, np. bardzo wskazana jest antena komórkowa dla tak podłączonego modemu.

                Ja osobiście jeździłem po Mazowszu z użyciem małego routerka WiFi (modem i router w jednym) - rozwiązanie bardzo wygodne, a po wystawieniu anteny na dach lub bagażnik umożliwia słuchanie radia internetowego praktycznie bez przerw (i to właśnie w Aero2).

                Wszelkie pytania o darmowy net w Aero2 można zadawać mi - tutaj, na PW no i oczywiście na jdtech.

                A pigułka wiedzy o Aero2: http://jdtech.pl/aero2
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=562238

                Komentarz

                • Ramzes765
                  Drive
                  • 2012
                  • 52

                  #9
                  No to nie lepiej telefon z Androidem i udostepnienie internetu poprzez WiFi? Szybko, prosto a cenowo teraz np. w Play to grosze i zasieg z z Play, Plus i Orange.

                  Komentarz

                  • jakubd
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 165

                    #10
                    Tu chodzi o między innymi darmowy Internet - udostępnianie Aero2 z telefonu ma wadę taką, że blokujesz go na potrzeby internetu i nie zadzwonisz nigdzie. Poza tym telefon jest droższy od zestawu modem+router i nie jest przeznaczony do pracy ciągłej (w trasie?)
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=562238

                    Komentarz

                    • Ramzes765
                      Drive
                      • 2012
                      • 52

                      #11
                      @jakubd ale ja nie chce aero2 tylko wykorzystuje urządzenia, które i tak każdy ma na co dzień - czyli telefon/smartfon.
                      Internet w smartfonach, np. Galaxy S2 udostępniasz zmieniając galaxy w router bezprzewodowy. Dodatkowo nic nie blokujesz w telefonie gdyż normalnie możesz z niego korzystać. Wpinasz telefon w ładowarke w aucie i tyle. A zasięg na pewno wiekszy niż to aero. Ale jak kto woli, dla mnie po prostu szkoda zachodu na takie kombinacje jak można wykorzystać telefon. To juz lepiej ta kase przeznaczyc na zakup dobrego smartfona np. wspomnianego tutaj Galaxy S2, bo oprócz tego internetu dostajemy jeszcze super sprzet do innych czynności.

                      Komentarz

                      • jakubd
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 165

                        #12
                        Oczywiście, ale nie wszyscy chcą wydawać pieniądze na transfer danych i stąd pomysł z Aero2.
                        A cały wątek to tylko pomysł techniczny, a nie obowiązkowe rozwiązanie zastosowania to druga rzecz.
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=562238

                        Komentarz

                        • Enriquez
                          RS
                          • 2009
                          • 7685
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          Pamiętajcie, że Aero się skończy bodajże w czerwcu 2013...
                          Ja i tak mam neta cały czas przy sobie w postaci routera Samsunga LTE, więc śmiem twuerdzić że jest to nieco lepsze, choć na chwilę obecną droższe.

                          Aero mam w iPadzie i niestety czasem to po prostu nie chodzi...
                          Pozdrawiam
                          Marcin

                          Komentarz

                          • jakubd
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 165

                            #14
                            Aero2 jest świadczone w technologii UMTS 900 MHz dokładnie do 21 grudnia 2014 roku, więc jeszcze ponad 2 lata. A potem można kupić modem LTE (jak już takie modemy na pasmo 38 będą) i używać kolejne 2-3 lata. Więc kawał czasu jeszcze.
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=562238

                            Komentarz

                            • Enriquez
                              RS
                              • 2009
                              • 7685
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              no to świetnie
                              dziś mi przyszedł e-mail że mi wysyłają nową kartę...
                              coś tam się zmienia? hspa ma być.
                              Pozdrawiam
                              Marcin

                              Komentarz

                              • jakubd
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 165

                                #16
                                Nic się nie zmienia istotnego dla użytkowników.
                                Informacja też nic nie mówi o tym, że HSPA+ ma być - tylko, że rozbudowują sieć w tej technologii (wyjaśnienie oczywiście bzdurne, a sama sieć od zawsze jest HSPA+, a dokładniej HSPA+MIMO). Prawdopodobną przyczynę zmiany kart masz opisaną tutaj: http://jdtech.pl/2012/09/aero2-wymia...-co-wiemy.html
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=562238

                                Komentarz

                                • dato
                                  L&K
                                  • 2012
                                  • 1431

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Enriquez
                                  Pamiętajcie, że Aero się skończy bodajże w czerwcu 2013...
                                  Ja i tak mam neta cały czas przy sobie w postaci routera Samsunga LTE, więc śmiem twuerdzić że jest to nieco lepsze, choć na chwilę obecną droższe.
                                  Aero mam w iPadzie i niestety czasem to po prostu nie chodzi...
                                  Ja sobie zakupiłem dobry modem + taki dość elastyczny (wypasiony) ruter do wszystkiego i uważam, że to niezły pomysł na opcję wyjazdową - niech se jeździ w aucie i rozprowadza aero, co tam... Przyda się choćby do tego, że często w trasie i na zadupiach przełączam tel w tryb rSap i wtedy nie mam komunikacji.

                                  A'propos. Mam do bagażnika dociągnięte dla elektroniki (cb, przetwornica, etc) zasilanie bezpośrednio z aku, odcinane przekaźnikiem po wyjęciu kluczyka. Chcę dołożyć dodatkowy mały aku, który będzie podtrzymywał zasilanie - czy wystarczy po prostu wpiąć go równolegle, żeby się ładował, kiedy będzie zasilany, a zasilał po odcięciu zasilania ?

                                  Efekt jaki chcę osiągnąć to zasilanie po wyjęciu kluczyka, do wyładowania dodatkowego akumulatora i bez rozładowania głównego - mogę go po prostu wpakować w układ, czy coś muszę kombinować ?

                                  Komentarz

                                  • Enriquez
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 7685
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    dato, najprościej przekaźnik, gdzie cewka sterowana jest po stacyjce...
                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz

                                    • dato
                                      L&K
                                      • 2012
                                      • 1431

                                      #19
                                      Enriquez, ale ja instalację mam, działającą - wyłącza mi zasilanie jak wyciągnę kluczyk i ok, tak chciałem. Chciałem, żeby mi cała elektronika się wyłączała jak nie jadę, żeby nie padł aku.

                                      Teraz bym chciał, żeby jednak działała, ale dalej nie chcę, żeby rozładowywało akumulator auta - stąd wymyśliłem, że wsadzę drugi równolegle. Ma go ładować jak jadę i ma z niego ciągnąć jak wyciągnę kluczyk - pytanie brzmi, czy coś muszę kombinować poza wpięciem go równolegle. Na logikę wydaje mi się, że nie, ale może o czymś nie wiem.

                                      Poświęciłem lewy schowek w bagażniku na rozdzielne cb, przetwornicę i dołożę ten ruter - głównie jego chciałbym podtrzymać. Miejsce na aku wygospodaruję w kole lub pod maską, jeszcze pomyślę.

                                      Komentarz

                                      • Enriquez
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7685
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        no to ci chyba napisałem co masz zrobić:
                                        1. Cewkę przekaźnika podłączasz pod stacyjkę
                                        2. Minus dodatkowego aku do masy
                                        3. + dodatkowego aku do styku roboczego przekaźnika
                                        4. + z akumulatora do drugiego styku przekaźnika

                                        Jak będziesz jechał, to oba aku będą ze sobą połączone
                                        Jak wyłączysz stacyjkę to wszystko za przekaźnikiem zostanie odcięte od głównego aku i będzie zasilane wyłącznie z dodatkowego...
                                        Pozdrawiam
                                        Marcin

                                        Komentarz

                                        • dato
                                          L&K
                                          • 2012
                                          • 1431

                                          #21
                                          Marcin, bo ja cały czas nie łapię... Albo Ty... Mam już zrobioną i działającą instalację zasilającą (kabel rozłączaną po przekaźniku przy wyjęciu kluczyka, chcę pomiędzy zasilanie, a urządzenia dołożyć drugi aku równolegle. Dostaje prąd = drugi aku sie ładuje i instalacja działa. Nie dostaje prądu ? Drugi aku sie nie ładuje, tylko zasila instalację aż padnie, bez wpływu na akumulator auta...
                                          Naprawdę muszę coś jeszcze rzeźbić więcej niż wpiąć go równolegle ??? Bo z Twojego posta nic takiego nie wynika :!:

                                          Przekaźnik rozłącza (+) oczywiście, minus z kołka masowego. TO JUŻ MAM :!:
                                          Dołożyć chcę coś takiego, powinno wystarczyć od strony pojemności, zmieści się w kole, a jak znajdziesz coś lepszego w zbliżonej kasie to daj znać: GP 12170 (12V 17Ah)

                                          Edit: Przeczytałem jeszcze 3 razy ze zrozumieniem, co napisałeś - ok, to jest eleganckie rozwiązanie. Przekaźnik steruje tym, który aku ma zasilać i być ładowany. Odpowiedz mi tylko, czy są jakieś przeciwwskazania do zrobienia jak ja piszę - bo nie chcę w aucie grzebać i ciągnąc dodatkowego kabla z bagażnika pod maskę (tam mam przekaźnik). Jeśli bym jednak musiał to pitolę i zostawiam jak jest, bez dodatkowego aku i podtrzymania zasilania po wyjściu z auta

                                          Komentarz

                                          • Enriquez
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7685
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            Dato, sorry nie doczytalem twojego pierwszego posta - troche za duzo %%% wczoraj.
                                            Oczywiscie jak przekaznik juz masz pod maska to jasne ze wystarczy dolozyc may aku i po temacie.
                                            Pozdrawiam
                                            Marcin

                                            Komentarz

                                            • dato
                                              L&K
                                              • 2012
                                              • 1431

                                              #23
                                              Tak podejrzewałem - nic nie trzeba kombinować, żeby się ładował ?
                                              Masz jakąś lepszą propozycję niż taki: GP 12170 (12V 17Ah)

                                              Komentarz

                                              • Ostlander
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 163

                                                #24
                                                Montując taki akumulator jako dodatkowe źródło zasilania, dołożył bym w szereg w przewodzie od przekaźnika do aku diodę prostownicza dużej mocy (50A). W jakim celu? Po pierwsze - aku z podanego linka jest akumulatorem w technologi AGM, wiec napięcie ładowania nie powinno przekraczać 13,8V. Spadek napięcia na złączu krzemowym diody wynosi ok. 0,6V więc na zaciskach aku dodatkowego po opaleniu silnika powinno być ok 13,6V przy 14,2V na zaciskach aku rozruchowego.
                                                Po drugie - dioda zabezpieczy Twoją dodatkową instalację przed sfajczeniem w przypadku zbyt dużego natężenia prądu pobieranego np. w czasie rozruchu na słabym aku w komorze silnika itp.- eliminacja prądu zwrotnego z aku buforowego do instalacji pojazdu.
                                                Dioda nie może być diodą Schottkiego - zbyt mały spadek napięcia na złączu.
                                                Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...

                                                Komentarz

                                                • margaj1
                                                  Ambiente
                                                  • 2007
                                                  • 100

                                                  #25
                                                  Witam . prośba - nie załatwiłby ktoś z warszawy dla mnie karty aero2 ?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...