Columbus albo amundsen oraz BT potrzebne od zaraz!
Witam Forumowiczów.
Właśnie moja szanowna małzonka odebrała nową Octavię (2.0TDI DSG Elegance) i chciałbym jej sprawić w prezencie nawigację i BT.
Najchętniej komplet wraz z montażem na terenie Katowic - optymalnie na FV.
Zastanawiam sie tylko jaką wersję navi wybrać - czytałem, że RNS 315 ma już wbudowany moduł BT, co znacznie zmniejsza koszty, ale z drugiej storny nie wiem jakie są tego możliwości.
Z drugiej strony 510 + BT Premium to chyba lepsze rozwiązanie (i na pewno droższe).
Może ktoś mógłby mi taki komplet zaoferować i pomóc z montażem, albo przynajmniej potrzebuję informacje i porady co wybrać, i jakich wersji software i hardware szukać.
Mam dla Ciebie 2 rady, bazujące na moich doświadczeniach (miałem RNS310 i mam RNS510):
1. Nie zastanawiaj się nawet nad zakupem Amundsena, bo nie dostaniesz do niego map w normalnej cenie. Nie bez powodu cena tego radia jest tak niska. Pasuje do niego jak ulał opinia o jakości map fabrycznych.
2. Jeżeli ma być na fakturę, to uderz do kolegów misiek^wro lub Grygy. Kup RNS510 i Bluetooth w zestawie. Grygy często bywa w Bielsku-Białej i może Ci to założyć. Będzie drożej, ale zdecydowanie lepiej. Musisz się jeszcze zastanowić jaki moduł BT chcesz - GSMII czy III, no ale o tym musisz poczytać na forum. Do RNS510 dość często wychodzi nowy soft i nietrudno "znaleźć" aktualne mapy w necie, ze względu na rozpracowanie softu, map i dużą liczbę użytkowników.
Tak naprawdę wadą 510 jest ryzyko kradzieży, istnieją niestety urządzenia potrafiące zmienić kod zabezpieczający radia, choć są drogie ale po kradzieży 2 szt zwracają się. Warto zatem to ubezpieczyć.
Z drugiej strony 510 + BT Premium to chyba lepsze rozwiązanie (i na pewno droższe).
Enriquez, już Ci wszystko właściwie napisał. Ja brałem z Amu+ i na razie jest OK, ale zalety Columbusa bezsprzeczne. Dobrze przemyśl temat BT - pytałem i na forach i w ASO i okazuje się, że Premium działa różnic z różnymi telefonami. BT II jest chętniejsze do współpracy z większością telefonów. A ponieważ i tak używam BT tylko do rozmów więc jako zestaw głośnomówiący sprawuje się dokładnie tak samo jak Premium - czyli import książki, wybieranie z kiery, itd.... Jak będę wymieniał to raczej na coś, co zaakceptuje AM, bo brak informacji o radarach jest niestety wadą zarówno Amu+ jak i Columbusa.
Do Columbusa POI z radarami mozna wgrywac za pomoca karty SD w kazdej chwili. Nie wiem jak z Amundsenem. Faktycznie najwiekszym problemem do Amundsena sa mapy.
Sam szukam radyjka i powiem, że ten zenec jest zaje.... - maxi dota nie mam, ale jest planach więc w pewnym sensie jedno wyklucza drugie i ta cena zeneca. Osobiście wybrałbym Columbusa , ale mam też pytanie - czym rózni się Amundsen od Amundsen+ ?
Sam szukam radyjka i powiem, że ten zenec jest zaje.... - maxi dota nie mam, ale jest planach więc w pewnym sensie jedno wyklucza drugie i ta cena zeneca. Osobiście wybrałbym Columbusa , ale mam też pytanie - czym rózni się Amundsen od Amundsen+ ?
Amundsen + ma wbudowane BT
Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
----------------------------------------------------
Zenec NC 2010? Miałem to dwa lata. Może jak chodziło to i ładnie, ale w zasadzie to już pod koniec była loteria. Zadziała cz nie. Na gwarancji naprawiane chyba ze dwa razy, RDS - jakby nie istniał, w końcu oddali mi kasę, bo naprawiali chyba z dwa miesiące.
Przy dsg, odwrotne sterowanie na kierownicy, ale to był niezły numer, bo na postoju strzałki działały poprawnie, w ruchu już odwrotnie, nieważne czy 2 km/h czy 120. Także trzeba było pamiętać, że wprzód równa się strzałka do tyłu. O wolnym działaniu już nie wspomnę. No może bluetooth było OK.
Komentarz