Zamieszczone przez Purchawa
RADIO Skoda Symphony
Zwiń
X
-
RADIO Skoda Symphony
Witam
W "nowej" mojej octavce zastałem radio Skoda Symphony (zdaje się jakiś Grundig:/ )
Po wprowadzeniu kodu niby wszystko jest ok, jednak radio domaga się wprowadzania kodu przy każdorazowym włączeniu stacyjki. Wygląda na b\rak podtrzymania - jednak pamięta wprowadzone stacje radiowe. Jak to możliwe?
W opcjach wyłączyłem żądanie kodu przy każdym odpaleniu ale nic to nie dało
I skoro jestem w temacie radiowym - tym razem pytanie o CB - posiadam Unidena 520 + antenkę magnesową, którą niestety skatowałem dach poprzedniej Skodzinki. Ta jest w kolorze czarnej perełki, więc nie chcę powtórki. Widzę wiele warsztatów zajmujących się montażem CB - chciałbym uchwyt na tylną klapę, dziury jakoś się boję, a o antenach "łączonych" słyszałem mało pochlebne opinie.
Znacie godny polecenia warsztat zajmujący się montażem w 3city?była O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
-
-
Jeżeli "ginie" kod po wyłączeniu stacyjki, to radio jest poprostu żle podłączone. Taka sytuacja jest równoznaczna z odłąceniem zasilania od przewodu, który powinien być stale podłączony do akumulatora (przed stacyjką). Może to również powodować zerowanie się zegarka w odbiorniku radiowym, jeżeli taki jest.
Komentarz
-
-
Wszystkie ustawienia związane ze stacjami, głośnością po włączeniu, ustawienia barwy głosu, konfiguracja głośności przód-tył, lewo-prawo, są zapisywane w tzw. pamięci nie ulotnej.
Kod nie jet zapamiętywany w tej nieulotnej pamięci celowo, ze względu na kradzieże odbiorników. Odłączenie zasilania jest równoznaczne z kradzieżą. Zegarek też się wyzeruje, gdyż do podtrzymania jego pracy potrzebna by była wewnętrzna bateria.
Komentarz
-
-
Dzięki za odpowiedzi - sprawdzę, ale jak dostanę klucz do wyjęcia radia.
Zdjąłem ramkę i dupa - bałem się że coś połamię
A w temacie CB chyba zapytam w innym wątku ;-)
Dziękibyła O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
Komentarz
-
-
pleban, spróbuj włączyć najpierw zapłon a potem radio, inaczej mówiąc po wyjęci ukluczyka ze stacyjki wyłącz radio przyciskiem, przy uruchamianiu fury najpierw rozruch a następnie włącz radio przyciskiem (pokrętłem). Powinno być ok. Oczywiście to rozwiązanie doraźne - na dłuższą metę najwygodniej dobrze podłączyć.Była: O1 1.6 MPI
Jest: O3 1.2 TSI
Komentarz
-
-
zdecydowanie źle podpięte... Nie mam Symphony, ale objawy miałem identyczne. U mnie też pamiętało stacje, ale wszystkie inne ustawienia po wyjęciu kluczyka się kasowały czyli zegar, głośność, bass, balance przód-tył, itd... Mała roszada w kablach zasilających i teraz śmiga, aż miło
Jeśli chodzi o CB to może jak już chłopaki pisali przyklej sobie kółko z folii bezbarwnej (można kupić w papierniczym), większego formatu niż magnes anteny (o promieniu większym około 2 cm). Stawiasz na tym antenę i masz spokojna głowę. No i kiedy parkujesz auto możesz schować antenę do bagażnika.
P.S. Słyszałem o przypadkach, że na krzyżówce kilku osobom odcięli magnesówki, ale lepsze to niż jak Ci wyrwą antenę z klapy z połową bagażnika jak to znajomemu zrobili... Oprócz anteny jest w plecy o nowa klapę :?...nie ma to jak Octavia :drive:
>>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<
Komentarz
-
-
shado,
tego nie jestem pewien,
ale u mnie jak zdejmę klemę i ponownie przypnę, radio włącza się na dwa sposoby:
1- wł. radio- wyskakuje- podaj pin.
2- przekręcam stacyjkę, wł. radio, przez chwilę miga- podaj pin, jakby radio łączyło się z autem, gaśnie i włącza się muzyka
później już pinu nie chce.
pzdr.
Komentarz
-
-
b-bar01, zauważ, że nie ma żadnego pinu, który odpowiada za komunikację radia z samochodem. Gala - przez którą jest podawana prędkość jest sygnałem analogowym. Cała logika jest zrobiona na sygnałach analogowych - włączanie stacyjki, świateł itp - po prostu na odpowiednich pinach pojawiają się odpowiednie napięcia.
Dopiero radia w OII mają CAN i cała komunikacja samochód-radio jest realizowana w ten sposób. Dzięki wiadomościom po CANie radio wie, że włączono światła, że przekręcono klucz w stacyjce. Nie wiem jak to jest dokładnie w OII. ale w VW nawet po rozpięciu akumulatora radio nie pyta o PIN jeśli sobie sprawdzi, że VIN auta zgadza się z z VINem przed rozpięciem akumulatora.
Komentarz
-
-
No tak, jest rzeczywiście K-bus. Ale mam fabryczne radio w Fabii i jakoś nie gada z autem, bo VAG go wogóle nie widzi. Ja bym się skupił na właściwym podłączeniu napięć, a dopiero potem szukał dalej. Swoją drogą Symphony po podpięciu do auta powinno hulać bez żadnych dodatkowych czynności. No chyba, że ktoś już wcześniej grzebał coś w instalacji i pozamieniał kabelki.
Komentarz
-
-
U mnie radio nie było podłączone do K-busa, ale po podłączeniu VAG je bardzo ładnie widzi i daje się konfigurować. Radio to stream w wersji z cd.
Jak dokładałem MaxiDota to chciałem żeby radio wyświetlało to samo co na sobie na MaxiDocie i do tego potrzebne było przekodowanie radia wtedy to dołożyłem brakujący kabel do K-Busa.
Komentarz
-
Komentarz