W praktyce można założyć nowe ogrzewanie postojowe za ok. 50% tej ceny, a kupując używkę z
Ta cena z trzeciego ogloszenia dotyczy tylko urzadzenia...dodatkowo dochodzi
-montaz 720pln
-zakup pilota 1585pln
-ewentualne akcesoria montazowe w zaleznosci od typu auta...koszt 623pln O2
-modul do climatica 294pln
-razem..2325+1585+720+632+294=5556pln w Krakowie ,a to nie jest 50%
od moich 5500pln....dzwonilem
Co do uzywek,to oczywiscie masz racje...sam montujesz,sam ryzykujesz,tracisz
ewentualnie gwarancje na auto...itp,itd.
pozdrawiam
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
a kogo to obchodzi jaką sprawność ma silnik, w aucie ma być ciepło i koniec
Ciepło nie bierze się znikąd, jeżeli wstawimy wielką farelkę to i tak silnik chlipnie więcej paliwa, mimo iż teoretycznie jest bardziej sprawny. Cudów nie ma i ciepło nie bierze się znikąd, za to niskie spalanie ładnie wygląda w katalogu. W segmentach aut luksusowych nikt nie zawraca sobie takimi pierdołami głowy, więc nie dziwi pierwsze miejsce Beemki. Drugie miejsce Mercedes 190D - w dniu premiery jeszcze nie było mnie na świecie
Wracając do Volvo, to w Skandynawii ciepło i bezpieczeństwo jest priorytetem, a poza tym starsze jednostki były mniej sprawne, przez co więcej energii oddawały w postaci ciepła, więc bez wymyślnych zastosowań potrafiły zapewnić pasażerom ciepło w kabinie. Teraz konstruktorzy muszą pokombinować i tu się w pełni zgadzam z przedmówcami... VW nie dało rady w tej kategorii.
a ja tylko twierdzę, że niezależnie od sprawności silnika, można urządzić sprawne ogrzewanie, nawet jeżeli silnik nie produkuje wystarczającej ilości ciepła :wink:
najlepsze jest to, że ja sam generalnie jestem zadowolony z ogrzewania (chyba jestem zimnolubny), ale zauważam po prostu różnice i widzę, że można inaczej, zresztą inne moje volvo, wprawdzie benzynowe - tu już ogrzewanie było po prostu fenomenalne jeżeli chodzi o szybkość nagrzewania itd. widać chłopcy ze Skandynawii już tak mają, co nie przeszkadza przecież uczyć się od nich, za to tapicerka od razu się zwinęła pod wpływem temperatur letnich, coś za coś :lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
a ja tylko twierdzę, że niezależnie od sprawności silnika, można urządzić sprawne ogrzewanie, nawet jeżeli silnik nie produkuje wystarczającej ilości ciepła
Jasne, tylko trzeba za to zapłacić i to podwójnie - raz przy zakupie cieplejszego auta/ewentualnie webasto, a drugi raz za każdym tankowaniem na stacji benzynowej. Nikt nie mówił, że będzie łatwo
P.S.
Chyba też jestem zimnolubny, bo (jeszcze) nigdy nie ustawiłem wyższej temp. niż 23*C
poza tym starsze jednostki były mniej sprawne, przez co więcej energii oddawały w postaci ciepła, więc bez wymyślnych zastosowań potrafiły zapewnić pasażerom ciepło w kabinie
daj spokój, mówię o silniku na poziomie jakiegoś AGRa mniej więcej, nie sądzę, żeby AGR grzał jakoś specjalnie lepiej, po prostu dupowate jest to grzanie i tyle.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
drugi raz za każdym tankowaniem na stacji benzynowej.
raczej bym tego nie demonizował, jak mówię jeździłem autem, w którym było ciepło i zapewniam Cię, że wydatki na stacji benzynowej z tym związane nie powalają, zwłaszcza jak się od nich odejmie wydatki związane z jazdą permanentnie niedogrzanym autem :lol:
naprawdę nie masz czego bronić
myślę, że wszyscy narzekający na ogrzewanie chętnie by za ciepełko tą furę kasy zapłacili, a jakby ich ścisneło to ostatecznie można w aucie w ogóle nie grzać i w ten sposób zaoszczędzić te mega pieniądze
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
a kogo to obchodzi jaką sprawność ma silnik, w aucie ma być ciepło i koniec
Ciepło nie bierze się znikąd, jeżeli wstawimy wielką farelkę to i tak silnik chlipnie więcej paliwa, mimo iż teoretycznie jest bardziej sprawny.
W praktyce umiejętne stosowanie ogrzewania postojowego nie podnosi dramatycznie zużycia paliwa, głównie dlatego, że wstępnie podgrzany silnik pobiera mniej paliwa na dojście do temperatury roboczej. Na poniższym wykresie zaprezentowane są wyników testów. Wynika z nich, że użycia pieca Webasto do wstępnego podgrzania silnika podnosi zużycie paliwa o ok. 10%
Ta cena z trzeciego ogloszenia dotyczy tylko urzadzenia...dodatkowo dochodzi
-montaz 720pln
-zakup pilota 1585pln
-ewentualne akcesoria montazowe w zaleznosci od typu auta...koszt 623pln O2
-modul do climatica 294pln
-razem..2325+1585+720+632+294=5556pln w Krakowie ,a to nie jest 50%
od moich 5500pln....dzwonilem
Co do uzywek,to oczywiscie masz racje...sam montujesz,sam ryzykujesz,tracisz
ewentualnie gwarancje na auto...itp,itd.
pozdrawiam
Mea. culpa - istotnie pewnych elementów nie oszacowałem i założyłem samodzielny montaż, Ty zaś nie podałeś że kalkulowałeś ogrzewanie ze zdalnym sterowaniem.
W praktyce można jednak ograniczyć koszta w sposób następujący:
- samodzielny montaż - dla majsterkowiczów. Dokumentacje montażowe Webasto do O1, O2 są na sieci, podałem linki do nich w wątku dotyczącym Webasto - ok. 700zł do przodu
- rezygnacja z fabrycznego zdalnego sterowania na rzecz rozwiązań niezależnych (ok. 1200zł do przodu), np:
Sterowanie pilotem: http://allegro.pl/item530230547_ster...a_webasto.html
Sterowanie po GSM: http://allegro.pl/item536927384_powi...alarm_gsm.html
- zakup nowego pieca poza autoryzowaną siecią (ok. 1000zł do przodu)
Ten piec jest ok (zakupiłem taki od tego sprzedawcy), tylko ma cyfrowe sterowanie i współpracuje wyłącznie z owalnym zegarem 1533. Zdalne sterowanie z punktów powyżej podłączamy bezpośrednio do zegara. W przypadku zakupu pieca sterowanego sygnałem +12V to, możemy wcale nie zakładać zegara tylko podłączyć sterowanie do modułu pilota lub GSM.
W ten sposób jesteśmy bliżej założonej 50% oszczędności bez utraty funkcjonalności, tylko trzeba trochę pogłówkować i się napracować.
Komentarz