Testy ©kody Superb w najmocniejszej odsłonie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drepawel
    Ambiente
    • 2009
    • 117

    Testy ©kody Superb w najmocniejszej odsłonie

    heretyk, nie wiadomo jak to wygląda od spodu, trzeba by było się dobrze rozglądnąć tam, wszystko jest do zrobienia.

    Zderzak do wymiany,
    pawel
  • skodovkaand
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    Testy ©kody Superb w najmocniejszej odsłonie

    ©koda Superb z napędem na dwie osie znakomicie zaprezentowała się podczas zimowych testów w austriackich Alpach.

    Celem testów przeprowadzonych w okolicach Salzburga było zbadanie zachowania flagowego modelu ©kody w standardowych europejskich warunkach zimowych. Można było także zaobserwować wpływ systemów bezpieczeństwa i właściwego zachowania kierowców w trudnych sytuacjach, np. gdy opony traciły przyczepność.

    Trasa testów o długości ponad 100 km wiodła przez zaśnieżone drogi wśród górskich krajobrazów okolic Salzburga. Ich zmienne wysokości i śliska nawierzchnia sprawiała, że systemy bezpieczeństwa można było wypróbować w prawdziwie naturalnych, zimowych warunkach. Każdy z samochodów był wyposażony w najsilniejszy w historii koncernu ©koda silnik V6 3.6 FSI DSG 4×4 o mocy 260 KM. Dzięki niemu Superby bardzo dobrze radziły sobie z trudnymi stromiznami i zmienną aurą. Odpowiednio ustawiony moment obrotowy rzędu 350 Nm sprawiał, że był on do dyspozycji kierowców niezależnie od szybkości pojazdu. Bez najmniejszego kłopotu samochody pokonały trudną trasę nawet w trakcie intensywnych opadów gęstego śniegu.

    Jazdy prowadzone w największym austriackim ośrodku doskonalenia techniki jazdy ÖAMTC-Fahrsicherheitszentrum w Saalfelden przyniosły znakomite rezultaty. Nowa ©koda Superb z napędem na obie osie doskonale sprawdziła się podczas testów na „Ice Arenie”, gdzie jednym z elementów były pętle po lodowej nawierzchni, na której zwykle ścigają się gokarty z metalowymi kolcami. Próby były prowadzone z włączonym systemem ESP i bez jego użycia. Sprzęgło Haldex czwartej generacji zależnie od nawierzchni przekazywało na tylną oś od 4 do 75% napędu.

    Podczas kolejnego sprawdzianu Superby zostały poddane próbom na modułach szkoleniowych odtwarzających niebezpieczne i trudne sytuacje w terenach górskich. Goście testowali auta m.in. na tzw. szarpaku powodującym uślizg tylnej osi oraz na górce z ekstremalnie śliską nawierzchnią.

    Przy wjeździe pod wzniesienie o kącie nachylenia 15% wystarczyło, że jedno koło zyskało przyczepność, aby kierowcy udało się zapanować nad samochodem. Za bezpieczeństwo w takich sytuacjach, oprócz standardowych systemów, odpowiadało wspomniane sprzęgło Haldex najnowszej, czwartej generacji oraz system HHC – Hill Hold Control, który odpowiada za bezpieczne ruszanie na wzniesieniach. Działa on w ten sposób, że automatycznie hamuje koła, nie dopuszczając do stoczenia się samochodu podczas ruszania pod górę.
    news zamieszczam za zgodą serwisu prasowego SAP udzieloną dla media716

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      4x4 to moim zdaniem, to znakomity napęd na takie właśnie trasy+błota+szuter itd.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Tylko to dalej jest 4Motion vel haldex

        Zastanawia mnie tylko czemu nie ma Superba z jakims silnikiem 3.0TDI Od biedy nawet 2.5 TDI R5 moglby byc, bo to nie jest zly silnik, jezdzi w np w T5, Tuaregu itd
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • eX
          Elegance
          • 2006
          • 980

          #5
          haldex nie haldex, ja tam jestem zadowolony i nie narzekam, 4x4 musi byc jak nie stale to dolaczane tylko szlag mnie trafia jak mi mowia o opoznieniach w fabryce w zwiazku z niby kryzysem wiec teraz nie uda mi sie potestowac nowego 4x4 2.0cr trza bedzie czekac znow do grudnia :|

          Komentarz

          • Thundi
            L&K
            • 2005
            • 1157

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Zastanawia mnie tylko czemu nie ma Superba z jakims silnikiem 3.0TDI
            O tym silniku zapomnij nie dość że wzdłużny to jeszcze występuje tylko z torsenem poza tym niedawno dostało go Porshe.

            Zamieszczone przez Maicroft
            Od biedy nawet 2.5 TDI R5 moglby byc, bo to nie jest zly silnik, jezdzi w np w T5, Tuaregu itd
            2.5TDI R5 złym silnikiem ?? wybacz ale to chyba jeden z lepszych silników diesla w grupie vw (znaczy stoi na pierwszym miejscu razem z 1.9) ale fakt ten mogli by wpakować pod maskę
            O ortografie dba FF.
            Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
            http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
            Skoda Octavia & Audi A6

            Komentarz

            • oculus
              Ambiente
              • 2008
              • 228

              #7
              Zamieszczone przez Thundi

              Zamieszczone przez Maicroft
              Od biedy nawet 2.5 TDI R5 moglby byc, bo to nie jest zly silnik, jezdzi w np w T5, Tuaregu itd
              2.5TDI R5 złym silnikiem ?? wybacz ale to chyba jeden z lepszych silników diesla w grupie vw (znaczy stoi na pierwszym miejscu razem z 1.9) ale fakt ten mogli by wpakować pod maskę
              No przecież napisał, że nie jest złym silnikiem
              Skoda Octavia Scout 2.0TDI

              Komentarz

              • Grzechos
                Rider
                S_OCP Member
                • 2008
                • 273

                #8
                Jakby do Superba wsadzili 3.0TDi to juz zupełnie by sobie popsuli marketing w firmie. On po prostu musi być brzydki i mieć silniki 4 cylindrowe, inaczej nikt by nie kupił A6, bo Passata to już przy Superbie nie warto tykać 8)
                Octavia RS TDI in Race Blue 205KM/443Nm by Tune-up
                H&R springs |OZ Crono HT wheels | EBC brakes on.

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Thundi, To pisze ze ten 2,5TDI to jest calkiem fajny silnik.


                  Passat i Superb, albo duze cos bez prestiżu, albo taka wieksza Octavia z prestiżem :szeroki_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Thundi
                    L&K
                    • 2005
                    • 1157

                    #10
                    oculus, Maicroft, Wiem

                    Tyle że stwierdzenie
                    bo to nie jest zly silnik
                    brzmi tak jak stwierdzenie:
                    - To nie jest zły wynik.
                    komentujące np: pobicie rekordu w biegu na 100m gdy czas wyniósł około połowy wartości która to została pobita.

                    Ps. co do silnika 3.0TDI można też popatrzeć w drugą stronę: twin-door nie zostanie wprowadzony do Audi A6 (lub A4) co niewątpliwie też polepszyło by te auta. (choć niektóre marki to kopiują np: BMW PAS)
                    O ortografie dba FF.
                    Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                    http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                    Skoda Octavia & Audi A6

                    Komentarz

                    Pracuję...