OCTAVIA Greenline czyli żegnaj 1.9 TDI, witaj 1.6 TDI!

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gstan
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2005
    • 106

    OCTAVIA Greenline czyli żegnaj 1.9 TDI, witaj 1.6 TDI!

    Zamieszczone przez Ziomal
    inaczej zwany Maxi Dot
    A no to wszystko jasne.
    To chyba pasowało by do O1, ale cena już powalająca i nie ma tylu funkcji:
    Grzesiek
    Octavia 2 Elegance
  • W0JTEK
    Classic
    S_OCP Member
    • 2005
    • 12
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    OCTAVIA Greenline czyli żegnaj 1.9 TDI, witaj 1.6 TDI!

    Skoda Octavia Greenline stanowi zapowiedź szerszej zmiany, która nastąpi w palecie wysokoprężnych jednostek napędowych tego popularnego modelu czeskiej marki.

    Zaprezentowana właśnie w Genewie Skoda Octavia Greenline została wyposażona silnik TDI o pojemności 1,6 litra, cechujący się poziomem emisji CO2 o wartości 116 g/km w cyklu mieszanym. Dzięki wtryskowi typu common rail czterocylindrowa jednostka napędowa zapewnia płynną oraz dynamiczną jazdę. Maksymalna moc na poziomie 105 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm to wartości identyczne w porównaniu do silnika 1.9 TDI. Jednak nowy silnik gwarantuje lepsze osiągi niż w przypadku większości proekologicznych samochodów tej klasy. W modelu zastosowano także przyjazny dla środowiska standardowy dieslowski filtr cząstek stałych (DPF).

    Skoda planuje wprowadzić nową jednostkę napędową również w innych poziomach wyposażenia. W drugiej połowie roku polscy klienci będą mogli wybierać pomiędzy konfiguracjami wyposażonymi w nowoczesny, ale nieco droższy silnik 1.6 TDI lub wersjami z tańszym i sprawdzonym, lecz głośniejszym i mniej ekonomicznym motorem 1.9 TDI, w którym na próżno szukać zmiennych faz rozrządu czy filtra cząstek stałych.

    W chwili obecnej producent nie ujawnił jeszcze cennika wersji wyposażonych w silnik 1.6 TDI. Nowa jednostka będzie również dostępna w innych autach grupy Volkswagena.

    Autor: Tomasz Mach
    Źródło: Skoda Auto

    Komentarz

    • cybant
      Drive
      • 2008
      • 89

      #3
      bardzo ciekawy jestem tego 1.6tdi, ma ktoś jakieś bardziej szczegółowe informacje o nim?

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Czekam, az pojawi sie to w salonach, bo z mila checia bym takim pojezdzil Mam sentyment do tych starych 1.6D i TD ktore lyly dosc solidne, a wersje TD jezdzily jak na tamte czasy, calkiem fajnie.


        Licze na ekonomicznosc tego 1.6, OII spalajaca w jezdzie na kropelke 4.0 to bedzie cos wspanialego :twisted:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • recykling
          Drive
          • 2007
          • 85

          #5
          Maicroft, 1.9tdi OII potrafi spalic w jezdzie na kropelke 3,15 l na 100 km, niestey mi jakos nie chce zejsc ponizej 5l

          Komentarz

          • Garret
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1196
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Mam sentyment do tych starych 1.6D i TD ktore lyly dosc solidne, a wersje TD jezdzily jak na tamte czasy, calkiem fajnie.
            podobnie jak ja, bardzo mile je wspominam a jeździłem 3 wersjami (54KM D, 70KM TD i 80KM TD) w dwóch różnych budach, mojego taty i powiem że TD 70KM w Passacie (model do 87r, "przedpolicyjny") naprawdę dawało radę :diabelski_usmiech ehh gdzie te czasy :lol:

            Ciekawie robi się, powstaje sporo nowych, mocnych diesli (185KM w Maździe, Hondzie), tendencja do downsizingu owocuje również fajnymi małymi turbobenzynami, słowem nic tylko... się napalać :lol:
            A tak na marginesie zmian... jechałem ostatnio nową OII TSI 1.8 kolegi Andrzeja ( Salt ) i muszę przyznać.... że różnica w stosunku do mojej OI jest... nawet większa niż myślałem w zakresie jakości materiałów, wygłuszenia i generalnie mówiąc odbioru auta w ruchu;-)
            sssmaczne autko :diabelski_usmiech
            Garret

            -----------
            Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              ale jakoś nie widzę tego jako bazy do sensowniejszych modyfikacji
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • ufo
                L&K
                • 2008
                • 1475
                • Octavia III combi (5E5)
                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                #8
                no to ekolodzy się cieszą jak widzą takie wyniki wychodzące z rury wydechowej :wink:

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez ufo
                  no to ekolodzy się cieszą jak widzą takie wyniki wychodzące z rury wydechowej :wink:
                  tia :szeroki_usmiech
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Ziomal
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 5841
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez szkoda
                    ale jakoś nie widzę tego jako bazy do sensowniejszych modyfikacji
                    No tak bo dla Ciebie auto bez programu ile by koni nie mialo i tak nie jedzie :diabelski_usmiech

                    W domu mamy jeszcze Focusa II 1.6 TDCI 90 km i gdy czasem mam okazję się przejechac to jestem pod dużym wrażeniem bo chodzi prawie tak jak moja ASV :roll:
                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                    Jest O1 1.6 BFQ

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      e tam, berni jeździł jakąś służbówką pugiem 307 zdaję się, z 1,6HDI to jakaś popierdółka to była :roll:

                      [ Dodano: Sro 04 Mar, 09 18:51 ]
                      Zamieszczone przez Ziomal
                      W domu mamy jeszcze Focusa II 1.6 TDCI 90 km i gdy czasem mam okazję się przejechac to jestem pod dużym wrażeniem bo chodzi prawie tak jak moja ASV :roll:
                      prawie 13 do setki to jakiegoś specjalnego szału chyba nie ma...
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • splawik
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 1292

                        #12
                        Zamieszczone przez Ziomal
                        W domu mamy jeszcze Focusa II 1.6 TDCI 90 km i gdy czasem mam okazję się przejechac to jestem pod dużym wrażeniem bo chodzi prawie tak jak moja AS
                        Bo Twoje ASV jakieś zamulone :szeroki_usmiech
                        A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                        AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                        O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                        -------------------------------------------------
                        Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                        Komentarz

                        • Ziomal
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 5841
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez splawik
                          Bo Twoje ASV jakieś zamulone
                          :wpysk:

                          Zamieszczone przez szkoda
                          prawie 13 do setki to jakiegoś specjalnego szału chyba nie ma...
                          No tak ale ale mowię w porównaniu do O1 która ma większą moc i pojemnosc , nie wiem jak z cięzarem ale foka to plastik fantastik :diabelski_usmiech
                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                          Jest O1 1.6 BFQ

                          Komentarz

                          • mayak
                            Classic
                            • 2007
                            • 26

                            #14
                            oprocz 1.6tdi, w Genewie debiutuje (przy okazji Polo5) nowy silnik 1.2 TSI 105KM - moze zastapi 1.6mpi w O2?

                            mialem obawy ze ten 1.2TSI bedzie uturbiona wersja wolnossacych 3cylindrowych (wibracje!) 1.2, ale w newsach stoi jasno, ze 1,2TSI jest 4cylindrowy

                            nie jest podane ile niutonometrow generuje 1.2TSI, ale z proporcji matematycznej (od 1.4TSI) wychodzi 170, czyli w porównaniu z 1.6mpi (150Nm) duzo mniejsza roznica przy zmianie 1.6FSI -> 1.4TSI
                            ale 1.2 TSI ma skrzynie 6biegowa
                            czas pokaze :roll:

                            Pozdrawiam,
                            Mayak

                            Komentarz

                            • daneczek76
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 3642
                              • Toyota

                              #15
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Mam sentyment do tych starych 1.6D i TD ktore lyly dosc solidne, a wersje TD jezdzily jak na tamte czasy, calkiem fajnie.
                              Oj aż łezka w oku sie kręci sam miałem Golfa GTD z obrotomierzem niezła popierdułka z niego była, zobaczymy co te nowe 1.6 pokaze.
                              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                szkoda, 160-70KM z tego silnika w zupelnosci Ci wystarczy. Po co wiecej, przecietnemu kierownikowi


                                Jestem tez ciekaw jak dziala to 7 biegowe DSG, na ile redukuje obroty wlasnie ten 7 bieg, bo chyba tylko po to on powstal, bo rowno rozlozony moment nie robi wrazenia czy jedziemy na 5 czy 6 biegu.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • daneczek76
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 3642
                                  • Toyota

                                  #17
                                  Zamieszczone przez mayak
                                  nowy silnik 1.2 TSI 105KM - moze zastapi 1.6mpi w O2?
                                  z tego co pisze na stronie vw to napewno w VW 1,6 zastąpi 1.4 TSI
                                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                  Komentarz

                                  • grzela07
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 227

                                    #18
                                    akurat za filtrem cząstek stałych to nikt nie powinien tesknić, po przejechaniu 100 000 km same problemy (mam te dane z Peugeota i Toyoty)
                                    Pozdrawiam - grzela07

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      No widzisz, a w VW puki co nikt nie narzeka

                                      Prawda jest taka, ze FAP tak samo jak KAT powinien byc wymieniany co 100kkm. Pozyjemy zobaczymy
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • cybant
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 89

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        No widzisz, a w VW puki co nikt nie narzeka

                                        Prawda jest taka, ze FAP tak samo jak KAT powinien byc wymieniany co 100kkm. Pozyjemy zobaczymy

                                        fap tak samo jak kat powinien być wycinany po 100kkm

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Tylko KATa nie masz wpisanego w sterowniku, a FAP juz tak, chociaz i na to juz znaleziono sposoby, tylko jak to mowia, po co psuc auto jak jest dobre.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Octan
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 653

                                            #22
                                            Ja dorzucę łyżkę dziegdziu do tej beczki miodu.Może wyjdę na konserwatystę ale mam obawy czy te coraz bardziej wysilone silniki będą osiągały takie przebiegi jak ich starsi bracia. Wydaje mi się również że ewentualne naprawy będą pociągały znacznie wyższe koszty.No ale cóż ,takie są koszty postępu.

                                            Komentarz

                                            • MG1985
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 8

                                              #23
                                              jama m I octavie raider ATDseryjne 104km tera jest 135km i niemogłem spasc ponirzej 6,9a po modyfikacji spadło na 5,9kumpelmiał IIoctavie 2,0 16v w DSGi w mtm w bielsku zrobilimu sinik i sksynke i powiem rewelka 2,0 fsi jest cieniutkie naprawde jechałem jedna i drugą i tdiw dsg pomodyfikacji jest potforem na drogach !!!
                                              skodacllub.pl

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Octan
                                                mam obawy czy te coraz bardziej wysilone silniki będą osiągały takie przebiegi jak ich starsi bracia
                                                pewnie nie będą ale na dobrą sprawę jakie przebiegi są nam potrzebne do szczęścia?
                                                IMO 300kkm to MAX dla kogos kto kupuje nowe auto i robi jakieś 40kkm rocznie (jak ja na przykład)
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • Jasiek
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 192
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez MG1985
                                                  zrobilimu sinik i sksynke
                                                  Zamieszczone przez MG1985
                                                  jest potforem
                                                  jestem sczesliwym
                                                  itd

                                                  :szeroki_usmiech
                                                  była Octavia II 1.9 TDI
                                                  jest Octavia III Scout 2.0 TDI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...