OCTAVIA Greenline czyli żegnaj 1.9 TDI, witaj 1.6 TDI!
Skoda Octavia Greenline stanowi zapowiedź szerszej zmiany, która nastąpi w palecie wysokoprężnych jednostek napędowych tego popularnego modelu czeskiej marki.
Zaprezentowana właśnie w Genewie Skoda Octavia Greenline została wyposażona silnik TDI o pojemności 1,6 litra, cechujący się poziomem emisji CO2 o wartości 116 g/km w cyklu mieszanym. Dzięki wtryskowi typu common rail czterocylindrowa jednostka napędowa zapewnia płynną oraz dynamiczną jazdę. Maksymalna moc na poziomie 105 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm to wartości identyczne w porównaniu do silnika 1.9 TDI. Jednak nowy silnik gwarantuje lepsze osiągi niż w przypadku większości proekologicznych samochodów tej klasy. W modelu zastosowano także przyjazny dla środowiska standardowy dieslowski filtr cząstek stałych (DPF).
Skoda planuje wprowadzić nową jednostkę napędową również w innych poziomach wyposażenia. W drugiej połowie roku polscy klienci będą mogli wybierać pomiędzy konfiguracjami wyposażonymi w nowoczesny, ale nieco droższy silnik 1.6 TDI lub wersjami z tańszym i sprawdzonym, lecz głośniejszym i mniej ekonomicznym motorem 1.9 TDI, w którym na próżno szukać zmiennych faz rozrządu czy filtra cząstek stałych.
W chwili obecnej producent nie ujawnił jeszcze cennika wersji wyposażonych w silnik 1.6 TDI. Nowa jednostka będzie również dostępna w innych autach grupy Volkswagena.
Czekam, az pojawi sie to w salonach, bo z mila checia bym takim pojezdzil Mam sentyment do tych starych 1.6D i TD ktore lyly dosc solidne, a wersje TD jezdzily jak na tamte czasy, calkiem fajnie.
Licze na ekonomicznosc tego 1.6, OII spalajaca w jezdzie na kropelke 4.0 to bedzie cos wspanialego :twisted:
Mam sentyment do tych starych 1.6D i TD ktore lyly dosc solidne, a wersje TD jezdzily jak na tamte czasy, calkiem fajnie.
podobnie jak ja, bardzo mile je wspominam a jeździłem 3 wersjami (54KM D, 70KM TD i 80KM TD) w dwóch różnych budach, mojego taty i powiem że TD 70KM w Passacie (model do 87r, "przedpolicyjny") naprawdę dawało radę :diabelski_usmiech ehh gdzie te czasy :lol:
Ciekawie robi się, powstaje sporo nowych, mocnych diesli (185KM w Maździe, Hondzie), tendencja do downsizingu owocuje również fajnymi małymi turbobenzynami, słowem nic tylko... się napalać :lol:
A tak na marginesie zmian... jechałem ostatnio nową OII TSI 1.8 kolegi Andrzeja ( Salt ) i muszę przyznać.... że różnica w stosunku do mojej OI jest... nawet większa niż myślałem w zakresie jakości materiałów, wygłuszenia i generalnie mówiąc odbioru auta w ruchu;-)
sssmaczne autko :diabelski_usmiech
Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
ale jakoś nie widzę tego jako bazy do sensowniejszych modyfikacji
No tak bo dla Ciebie auto bez programu ile by koni nie mialo i tak nie jedzie :diabelski_usmiech
W domu mamy jeszcze Focusa II 1.6 TDCI 90 km i gdy czasem mam okazję się przejechac to jestem pod dużym wrażeniem bo chodzi prawie tak jak moja ASV :roll:
e tam, berni jeździł jakąś służbówką pugiem 307 zdaję się, z 1,6HDI to jakaś popierdółka to była :roll:
[ Dodano: Sro 04 Mar, 09 18:51 ]
Zamieszczone przez Ziomal
W domu mamy jeszcze Focusa II 1.6 TDCI 90 km i gdy czasem mam okazję się przejechac to jestem pod dużym wrażeniem bo chodzi prawie tak jak moja ASV :roll:
prawie 13 do setki to jakiegoś specjalnego szału chyba nie ma...
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
oprocz 1.6tdi, w Genewie debiutuje (przy okazji Polo5) nowy silnik 1.2 TSI 105KM - moze zastapi 1.6mpi w O2?
mialem obawy ze ten 1.2TSI bedzie uturbiona wersja wolnossacych 3cylindrowych (wibracje!) 1.2, ale w newsach stoi jasno, ze 1,2TSI jest 4cylindrowy
nie jest podane ile niutonometrow generuje 1.2TSI, ale z proporcji matematycznej (od 1.4TSI) wychodzi 170, czyli w porównaniu z 1.6mpi (150Nm) duzo mniejsza roznica przy zmianie 1.6FSI -> 1.4TSI
ale 1.2 TSI ma skrzynie 6biegowa
czas pokaze :roll:
szkoda, 160-70KM z tego silnika w zupelnosci Ci wystarczy. Po co wiecej, przecietnemu kierownikowi
Jestem tez ciekaw jak dziala to 7 biegowe DSG, na ile redukuje obroty wlasnie ten 7 bieg, bo chyba tylko po to on powstal, bo rowno rozlozony moment nie robi wrazenia czy jedziemy na 5 czy 6 biegu.
Ja dorzucę łyżkę dziegdziu do tej beczki miodu.Może wyjdę na konserwatystę ale mam obawy czy te coraz bardziej wysilone silniki będą osiągały takie przebiegi jak ich starsi bracia. Wydaje mi się również że ewentualne naprawy będą pociągały znacznie wyższe koszty.No ale cóż ,takie są koszty postępu.
jama m I octavie raider ATDseryjne 104km tera jest 135km i niemogłem spasc ponirzej 6,9a po modyfikacji spadło na 5,9kumpelmiał IIoctavie 2,0 16v w DSGi w mtm w bielsku zrobilimu sinik i sksynke i powiem rewelka 2,0 fsi jest cieniutkie naprawde jechałem jedna i drugą i tdiw dsg pomodyfikacji jest potforem na drogach !!!
mam obawy czy te coraz bardziej wysilone silniki będą osiągały takie przebiegi jak ich starsi bracia
pewnie nie będą ale na dobrą sprawę jakie przebiegi są nam potrzebne do szczęścia?
IMO 300kkm to MAX dla kogos kto kupuje nowe auto i robi jakieś 40kkm rocznie (jak ja na przykład)
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz