OCTAVIA Greenline czyli żegnaj 1.9 TDI, witaj 1.6 TDI!

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #26
    Jasiek, a może coś DO rzeczy :?:

    swoją drogą MG1985, spróbuj trochę nad tym zapanować, ok :?:
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • Jasiek
      Ambiente
      • 2008
      • 192
      • Octavia III combi (5E5)
      • CRMB 2.0 TDI 150 KM

      #27
      Zamieszczone przez szkoda
      swoją drogą MG1985, spróbuj trochę nad tym zapanować, ok
      Tylko oto chodziło.
      była Octavia II 1.9 TDI
      jest Octavia III Scout 2.0 TDI

      Komentarz

      • Purchawa
        Admin
        S_OCP Member
        • 2004
        • 8007

        #28
        Zamieszczone przez mayak
        debiutuje (przy okazji Polo5) nowy silnik 1.2 TSI
        Ja pierdziele dokad ten swiat zmierza... :? :lol:

        A ja, za nim jeszcze na dobre wymra, kupie sobie 6, albo 7 litrowego potwora i nakleje na nim napis: f*ck fuel economy! :twisted:
        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

        STOP ECO-TERRORISM!

        Komentarz

        • Garret
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1196
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          #29
          Zamieszczone przez Purchawa
          Zamieszczone przez mayak
          debiutuje (przy okazji Polo5) nowy silnik 1.2 TSI
          Ja pierdziele dokad ten swiat zmierza... :? :lol:

          A ja, za nim jeszcze na dobre wymra, kupie sobie 6, albo 7 litrowego potwora i nakleje na nim napis: f*ck fuel economy! :twisted:
          dokładnie, jakiegoś fajnego smallblock'a :diabelski_usmiech
          np w najnowszym mustangu 8) d
          Garret

          -----------
          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

          Komentarz

          • metrotest
            Rider
            • 2006
            • 506
            • Volkswagen
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

            #30
            Będą same jeździć identyczne i bezpłciowe auta w stylu IQ lub smarta.
            A topowe wersje silnikowe to będą 2.0 /w sumie w wielu autach już są/.

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #31
              Zamieszczone przez MG1985
              2,0 16v w DSGi w mtm w bielsku zrobilimu sinik i sksynke i powiem rewelka
              rozumiem że piszesz o o 2.0 tdi . a możesz powiedzieć co mu zrobili ze sksynką :?: :szeroki_usmiech
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #32
                No tez jestem ciekaw, chyba bledy wykasowali :twisted:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Tomasz_WS
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 170

                  #33
                  czy wiadomo coś na temat ile jeszcze czasu będą produkowali 1.9tdi i czy i wogóle wejdzie do oferty 2.0 tdi CR 110KM ?
                  Focus II FL 1.6tdci

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #34
                    A czy jest jakas OII 1.6TDI na naszym forum, bo jeszcze takiego faktu nie stwierdzilem :roll:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Enriquez
                      RS
                      • 2009
                      • 7685
                      • Superb III (3V3)

                      #35
                      Maicroft,
                      Pojawią się, jak się zacznie akcja typu "jak wyciąć filtr cząstek stałych" :lol:
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz

                      • Tomasz_WS
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 170

                        #36
                        niestety podobno od września wszytkie diesle skody mają mieć dpf stąd moje pytanie o 1.9?
                        Focus II FL 1.6tdci

                        Komentarz

                        • AdamB
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 8033
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez Tomasz_WS
                          czy wiadomo coś na temat ile jeszcze czasu będą produkowali 1.9tdi i czy i wogóle wejdzie do oferty 2.0 tdi CR 110KM ?
                          Bardzo wątpię żeby taki wszedł. Masz w tej chwili nowy 1.6TDI CR 105KM i 2.0TDI 140 lub 2.0TDI CR w niektórych modelach więc po mają dokładać 2.0TDI CR 110KM ?


                          Ten 2.0TDI CR 110KM miałeś (nie wiem czy nadal jest) w VW zamiast 1.9TDI 105KM którego resztki montują w Skodach i Seatach.
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz

                          • se@l
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 169

                            #38
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            A czy jest jakas OII 1.6TDI na naszym forum, bo jeszcze takiego faktu nie stwierdzilem :roll:
                            Będzie pod koniec listopada, w przyszłym tygodniu wjeżdża na taśmę montażową
                            pozdrawiam Krzysztof

                            Komentarz

                            • Tomasz_WS
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 170

                              #39
                              Zamieszczone przez AdamB
                              Zamieszczone przez Tomasz_WS
                              czy wiadomo coś na temat ile jeszcze czasu będą produkowali 1.9tdi i czy i wogóle wejdzie do oferty 2.0 tdi CR 110KM ?
                              Bardzo wątpię żeby taki wszedł. Masz w tej chwili nowy 1.6TDI CR 105KM i 2.0TDI 140 lub 2.0TDI CR w niektórych modelach więc po mają dokładać 2.0TDI CR 110KM ?


                              Ten 2.0TDI CR 110KM miałeś (nie wiem czy nadal jest) w VW zamiast 1.9TDI 105KM którego resztki montują w Skodach i Seatach.
                              sens jest i to duży - byłby alternatywą dla 1.9 tdi bo dla mnie 1.6 to nie jest alternatywa
                              Focus II FL 1.6tdci

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #40
                                Silnik 1.6 powstal po to, ze maja go wszyscy liczacy sie w tym segmencie, juz dzis spelnia EURO 5 Do tego jesli on bedzie naprawde malo palil, tzn w miescie ponizej 6l to w koncu ludzie do niego sie przekonaja
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • Enriquez
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7685
                                  • Superb III (3V3)

                                  #41
                                  Taaa, napewno. Do chwili serwisu filtra cząstek ...
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • droopsio
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 57

                                    #42
                                    miałem taki silnik (1.6 TDCI ze zmiennymi fazami rozrządui filtrem DPF - 109KM) w focusie swego czasu. Obecnie mam 1,9TDi VW

                                    Auto użytkowałem 3 lata robiąc rocznie ok 60.000 km - tak więc pozwolę sobie na porównanie z "autopsji":
                                    - nie było żadnych problemów z filtrem DPF. Nie wiem dlaczego się niektórzy czepiają tak bardzo tej kwestii. Zasadą jest, aby zaoszczędzić sobie problemów z CR tankowanie w miarę sprawdzonego paliwa i tyle. Ja trzymałem się BP, Orlen, Shell i tyle - żadnych problemów
                                    - spalanie - przy normalnej dość dynamicznej jeździe (50% w P-niu) i włączonej non stop auomatycznej klimie - max 5,7L na szerszych oponach niż standard. Na zimówkach - 5,5L. Kiedyś zrobiłem test jazdy oszczędnej (z klimą) na trasie P-ni - Jastarnia - spalanie ok 4,7L
                                    - kultura pracy - wyższa niż stare TDi. Kto ma wątpliwości niech się przejedzie
                                    - przez cały okres użytkowania auta - żadnych problemów z silnikiem
                                    - porównując hałas przy większych prędkościach obrotowych silnika - zdecydowanie na korzyść TDCi

                                    wg mnie zmiana nie będzie negatywna. Być moze te silniki nie wytrzymają >500k km bez większego remontu, ale jak już ktoś wspominał - nikt obecnie tyle nie jeździ autem. Założenie jest takie, że auto ma przejechać te swoje 300k - 350k km i tyle - do wymiany

                                    post nie ma na celu obrony jakiejkolwiek opcji (TDi ma także swój "urok"), natomiast nie uważam aby ta zmiana była zmianą na gorsze.

                                    pzdr

                                    Komentarz

                                    • Skunik86
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 67

                                      #43
                                      Posiadam od niedawna 1.6 TDI CR DPF (105) Jeździ się bardzo dobrze, pali co kot zapłakał a kopa ma ogromnego, jak macie pytanka to postaram sie odpowiedzieć.
                                      www.wmspotters.pl --- Autko WMSpotters

                                      Komentarz

                                      • vince123
                                        Elegance
                                        • 2009
                                        • 923

                                        #44
                                        Skunik86, ciekaw jestem ile wiecej /mniej musiales zaplacic za ta nowe rozwiazanie :?: [1.6 TDI CR DPF (105)] ... jak jest ze spalaniem :?:

                                        reasumujac to chyba kazdy woli zostac przy wyprobowanym rozwiazaniu jakim jest 1,9TDI ... dostepnosc czesci,podatnosc na modyfikacje i znajomosc naprawy silnika tego sprawia ze jego popularnosc jest na niezmienionym poziomie
                                        koncze moje wywody :wink:
                                        sprzedam do OI :

                                        szyby cala lewa strona
                                        nadkole nowe LP
                                        kontakt PW

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #45
                                          Skunik86, Zaloz konto na motostat i wprawdzaj spalania - bedzie dla potomnych bo na tym forum naliczylem na dzis chyba 2 albo 3 takie auto.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • rkb
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2152
                                            • Rapid Spaceback (NH1)
                                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                            #46
                                            Jakie turbo ma ten silnik? Widze ze montuja go tez w VW polo, czyli powinien byc tez przeznaczony do jazdy miejskiej, tam jest zmienna czy stała geometria ?
                                            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                            Komentarz

                                            • Thundi
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1157

                                              #47
                                              Porównanie silników O2 Greenline 1.9TDI i 1.6TDI

                                              1.9TDI-1.6TDI CR
                                              Opis:
                                              silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o zmiennej geometrii turbiny, intercoller, chłodzony cieczą, wtrysk bezpośredni pod wysokim ciśnieniem, pompa wtryskowa, OHC umieszczony poprzecznie z przodu - silnik wysokoprężny o zmiennej geometrii turbiny, intercoller, system common-rail, DOHC umieszczony poprzecznie z przodu
                                              Cylindry:
                                              4 - 4
                                              Pojemność (cm3)
                                              1.9/1.896 - 1.6/1.598
                                              Średnic x skok tłoka (mm)
                                              79,5 x 95,5 - 80,5 x 79,5
                                              Moc max/rpm (kW/rpm)
                                              77/4.000 - 77/4.400
                                              Moment max/rpm (Nm/rpm)
                                              250/1.900 - 250/1.500-2.500
                                              Norma emisji EU
                                              EU4 - EU5
                                              Paliwo
                                              diesel - diesel
                                              Emisja CO2
                                              135 - 149(miasto), 103(min), 119(średnie)
                                              Osiągnięcia
                                              Prędkość maksymalna (km/h)
                                              192 - 190
                                              Przyśpieszenie 0-100 km/h (s)
                                              11,8 - 11,8
                                              Spalanie
                                              Miasto
                                              6,3 - 5,7
                                              Trasa
                                              4,2 - 3,9
                                              Średnie
                                              4,9 - 4,5
                                              Transmisja
                                              Trakcja
                                              napęd przedni - napęd przedni
                                              Sprzęgło
                                              monodisc hydrauliczny sucha bez azbestu - monodisc hydrauliczny suchy bez azbestu
                                              Skrzynia
                                              5-biegowa manualna, w pełni zsynchronizowane - 5-biegowa manualna, w pełni zsynchronizowane
                                              Masa
                                              Masa własna (kg)
                                              1.310 - 1.365 (tu nie wiem czy nie ma błędu ma być chyba 1305 w 1.6TDI)
                                              łdowność (kg)
                                              660 - 600 (no tu byłbo by wtedy 650kg)
                                              Masa całkowita (kg)
                                              1.970 - 1.965
                                              Przyczepa bez hamulców (kg)
                                              650 - 650
                                              Przyczepa z hamulcem najazdowym (kg)
                                              1.400 - 1.400
                                              Karoseria
                                              Współczynnik oporu powietrza
                                              0,30 - 0,30


                                              Dodatkowo ponoć są inne tylne hamulce (inna tarcza).
                                              Ciekawostką jest współczynnik oporu powietrza bo okazuje się że zmiany błotników i innych takich elementów nic nie dały
                                              O ortografie dba FF.
                                              Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                              http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                              Skoda Octavia & Audi A6

                                              Komentarz

                                              • Skunik86
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 67

                                                #48
                                                Zamieszczone przez vince123
                                                ciekaw jestem ile wiecej /mniej musiales zaplacic za ta nowe rozwiazanie [1.6 TDI CR DPF (105)] ... jak jest ze spalaniem
                                                powiem tak,kupując autko kierowałem się przede wszystkim spalaniem, wiec jak zobaczyłem Skode Octavie z Diesel Motor ze spalaniem 3,9 l., to szczerze się nie zastanawiałem. Koszt tego autka w cenniku z dodatkami wynosi ok 80 tys., ale Skoda to firma gdzie można się targować wiec tak właśnie zrobiłem. Jeśli coś mogę doradzić to jesli bedziecie kupiwać nową Skode u dilera to idźcie nie do sprzedawcy, odrazu walcie do Dyrektora tego oddziału i postawcie sprawę jasno, no mnie sie udało i kupiłem ją znacznie taniej niż cena katalogowa.

                                                [ Dodano: Sob 05 Gru, 09 15:41 ]
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Skunik86, Zaloz konto na motostat i wprawdzaj spalania - bedzie dla potomnych bo na tym forum naliczylem na dzis chyba 2 albo 3 takie auto.
                                                już założyłem, czekam jeszcze na wymianę oleju i potem będę wpisywać spalanie.
                                                www.wmspotters.pl --- Autko WMSpotters

                                                Komentarz

                                                • se@l
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 169

                                                  #49
                                                  Skunik86 taniej to ile?

                                                  Ja dostałem w ramach targowania dywaniki, wkład do bagażnika, siatki, listwy progowe, blokadę skrzyni, centralka i pilota (bez alarmu), 5000 upustu od skody i 4% flotowego.

                                                  Pierwsze liczenie spalania - średnie 5,39 l/100
                                                  Było miasto około 400 km, autostrady (140 km/h) i nasze zwykłe drogi 110 km/h.
                                                  Vectrą z silnikiem 2.0 DTH (101 koni) w takich warunkach palę 7 litrów/100 przy podobnej jeździe.

                                                  Do plusów 1.6 TDI CR zaliczam jego bardzo cichą pracę. Miałem okazję porównać do identycznego modelu ale z 1.9 TDI równie nowym (o tydzień starszy od mojego) i wybór dla mnie jest oczywisty. Dopłata 2400 zł do CR powinna się szybko zwrócić.

                                                  Podoba mi się też przyspieszenie, ciągnie ładnie już od 1500 obr/min. Dość odczuwalna jest około 1 sekundowa dziura, nie jestem pewien z czego wynika ale przy próbie nagłego przyspieszania auto zaczyna startować po około sekundzie. Chyba sterownik się przestawia bo wątpię aby to była wina turbiny.

                                                  Dopiero powyżej 140 km/h odczuwa się że to silnik zaledwie 1.6 litrowy. 2 litrowa Vectra przy wyższych prędkościach idzie nieco lepiej. A ten jak muł od 140 do 180 (więcej nie próbowałem bo na dotarciu :twisted: )

                                                  Jednym słowem polecam ten silnik, zakładając że szybciej niż 140 nie jeździmy.
                                                  pozdrawiam Krzysztof

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    #50
                                                    Nie wiem jak wyglada fizycznie ta turbina, ale ona musi napompowac, stad ten lag.

                                                    Zaloz sobie statystyke na motostat. Bedzie ktos wreszcie kto pojawi sie z oficjalnym spalaniem tego silnika na forum, bo tak to wszyscy tylko mowia ze malo pali, ale brak szczegolow.
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...