czy wiadomo coś na temat ile jeszcze czasu będą produkowali 1.9tdi i czy i wogóle wejdzie do oferty 2.0 tdi CR 110KM ?
Bardzo wątpię żeby taki wszedł. Masz w tej chwili nowy 1.6TDI CR 105KM i 2.0TDI 140 lub 2.0TDI CR w niektórych modelach więc po mają dokładać 2.0TDI CR 110KM ?
Ten 2.0TDI CR 110KM miałeś (nie wiem czy nadal jest) w VW zamiast 1.9TDI 105KM którego resztki montują w Skodach i Seatach.
czy wiadomo coś na temat ile jeszcze czasu będą produkowali 1.9tdi i czy i wogóle wejdzie do oferty 2.0 tdi CR 110KM ?
Bardzo wątpię żeby taki wszedł. Masz w tej chwili nowy 1.6TDI CR 105KM i 2.0TDI 140 lub 2.0TDI CR w niektórych modelach więc po mają dokładać 2.0TDI CR 110KM ?
Ten 2.0TDI CR 110KM miałeś (nie wiem czy nadal jest) w VW zamiast 1.9TDI 105KM którego resztki montują w Skodach i Seatach.
sens jest i to duży - byłby alternatywą dla 1.9 tdi bo dla mnie 1.6 to nie jest alternatywa
Silnik 1.6 powstal po to, ze maja go wszyscy liczacy sie w tym segmencie, juz dzis spelnia EURO 5 Do tego jesli on bedzie naprawde malo palil, tzn w miescie ponizej 6l to w koncu ludzie do niego sie przekonaja
miałem taki silnik (1.6 TDCI ze zmiennymi fazami rozrządui filtrem DPF - 109KM) w focusie swego czasu. Obecnie mam 1,9TDi VW
Auto użytkowałem 3 lata robiąc rocznie ok 60.000 km - tak więc pozwolę sobie na porównanie z "autopsji":
- nie było żadnych problemów z filtrem DPF. Nie wiem dlaczego się niektórzy czepiają tak bardzo tej kwestii. Zasadą jest, aby zaoszczędzić sobie problemów z CR tankowanie w miarę sprawdzonego paliwa i tyle. Ja trzymałem się BP, Orlen, Shell i tyle - żadnych problemów
- spalanie - przy normalnej dość dynamicznej jeździe (50% w P-niu) i włączonej non stop auomatycznej klimie - max 5,7L na szerszych oponach niż standard. Na zimówkach - 5,5L. Kiedyś zrobiłem test jazdy oszczędnej (z klimą) na trasie P-ni - Jastarnia - spalanie ok 4,7L
- kultura pracy - wyższa niż stare TDi. Kto ma wątpliwości niech się przejedzie
- przez cały okres użytkowania auta - żadnych problemów z silnikiem
- porównując hałas przy większych prędkościach obrotowych silnika - zdecydowanie na korzyść TDCi
wg mnie zmiana nie będzie negatywna. Być moze te silniki nie wytrzymają >500k km bez większego remontu, ale jak już ktoś wspominał - nikt obecnie tyle nie jeździ autem. Założenie jest takie, że auto ma przejechać te swoje 300k - 350k km i tyle - do wymiany
post nie ma na celu obrony jakiejkolwiek opcji (TDi ma także swój "urok"), natomiast nie uważam aby ta zmiana była zmianą na gorsze.
Posiadam od niedawna 1.6 TDI CR DPF (105) Jeździ się bardzo dobrze, pali co kot zapłakał a kopa ma ogromnego, jak macie pytanka to postaram sie odpowiedzieć.
Skunik86, ciekaw jestem ile wiecej /mniej musiales zaplacic za ta nowe rozwiazanie :?: [1.6 TDI CR DPF (105)] ... jak jest ze spalaniem :?:
reasumujac to chyba kazdy woli zostac przy wyprobowanym rozwiazaniu jakim jest 1,9TDI ... dostepnosc czesci,podatnosc na modyfikacje i znajomosc naprawy silnika tego sprawia ze jego popularnosc jest na niezmienionym poziomie
koncze moje wywody :wink:
Jakie turbo ma ten silnik? Widze ze montuja go tez w VW polo, czyli powinien byc tez przeznaczony do jazdy miejskiej, tam jest zmienna czy stała geometria ?
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
1.9TDI-1.6TDI CR
Opis:
silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o zmiennej geometrii turbiny, intercoller, chłodzony cieczą, wtrysk bezpośredni pod wysokim ciśnieniem, pompa wtryskowa, OHC umieszczony poprzecznie z przodu - silnik wysokoprężny o zmiennej geometrii turbiny, intercoller, system common-rail, DOHC umieszczony poprzecznie z przodu
Cylindry:
4 - 4
Pojemność (cm3)
1.9/1.896 - 1.6/1.598
Średnic x skok tłoka (mm)
79,5 x 95,5 - 80,5 x 79,5
Moc max/rpm (kW/rpm)
77/4.000 - 77/4.400
Moment max/rpm (Nm/rpm)
250/1.900 - 250/1.500-2.500
Norma emisji EU
EU4 - EU5
Paliwo
diesel - diesel
Emisja CO2
135 - 149(miasto), 103(min), 119(średnie)
Osiągnięcia
Prędkość maksymalna (km/h)
192 - 190
Przyśpieszenie 0-100 km/h (s)
11,8 - 11,8
Spalanie
Miasto
6,3 - 5,7
Trasa
4,2 - 3,9
Średnie
4,9 - 4,5
Transmisja
Trakcja
napęd przedni - napęd przedni
Sprzęgło
monodisc hydrauliczny sucha bez azbestu - monodisc hydrauliczny suchy bez azbestu
Skrzynia
5-biegowa manualna, w pełni zsynchronizowane - 5-biegowa manualna, w pełni zsynchronizowane
Masa
Masa własna (kg)
1.310 - 1.365 (tu nie wiem czy nie ma błędu ma być chyba 1305 w 1.6TDI)
łdowność (kg)
660 - 600 (no tu byłbo by wtedy 650kg)
Masa całkowita (kg)
1.970 - 1.965
Przyczepa bez hamulców (kg)
650 - 650
Przyczepa z hamulcem najazdowym (kg)
1.400 - 1.400
Karoseria
Współczynnik oporu powietrza
0,30 - 0,30
Dodatkowo ponoć są inne tylne hamulce (inna tarcza).
Ciekawostką jest współczynnik oporu powietrza bo okazuje się że zmiany błotników i innych takich elementów nic nie dały
ciekaw jestem ile wiecej /mniej musiales zaplacic za ta nowe rozwiazanie [1.6 TDI CR DPF (105)] ... jak jest ze spalaniem
powiem tak,kupując autko kierowałem się przede wszystkim spalaniem, wiec jak zobaczyłem Skode Octavie z Diesel Motor ze spalaniem 3,9 l., to szczerze się nie zastanawiałem. Koszt tego autka w cenniku z dodatkami wynosi ok 80 tys., ale Skoda to firma gdzie można się targować wiec tak właśnie zrobiłem. Jeśli coś mogę doradzić to jesli bedziecie kupiwać nową Skode u dilera to idźcie nie do sprzedawcy, odrazu walcie do Dyrektora tego oddziału i postawcie sprawę jasno, no mnie sie udało i kupiłem ją znacznie taniej niż cena katalogowa.
[ Dodano: Sob 05 Gru, 09 15:41 ]
Zamieszczone przez Maicroft
Skunik86, Zaloz konto na motostat i wprawdzaj spalania - bedzie dla potomnych bo na tym forum naliczylem na dzis chyba 2 albo 3 takie auto.
już założyłem, czekam jeszcze na wymianę oleju i potem będę wpisywać spalanie.
Ja dostałem w ramach targowania dywaniki, wkład do bagażnika, siatki, listwy progowe, blokadę skrzyni, centralka i pilota (bez alarmu), 5000 upustu od skody i 4% flotowego.
Pierwsze liczenie spalania - średnie 5,39 l/100
Było miasto około 400 km, autostrady (140 km/h) i nasze zwykłe drogi 110 km/h.
Vectrą z silnikiem 2.0 DTH (101 koni) w takich warunkach palę 7 litrów/100 przy podobnej jeździe.
Do plusów 1.6 TDI CR zaliczam jego bardzo cichą pracę. Miałem okazję porównać do identycznego modelu ale z 1.9 TDI równie nowym (o tydzień starszy od mojego) i wybór dla mnie jest oczywisty. Dopłata 2400 zł do CR powinna się szybko zwrócić.
Podoba mi się też przyspieszenie, ciągnie ładnie już od 1500 obr/min. Dość odczuwalna jest około 1 sekundowa dziura, nie jestem pewien z czego wynika ale przy próbie nagłego przyspieszania auto zaczyna startować po około sekundzie. Chyba sterownik się przestawia bo wątpię aby to była wina turbiny.
Dopiero powyżej 140 km/h odczuwa się że to silnik zaledwie 1.6 litrowy. 2 litrowa Vectra przy wyższych prędkościach idzie nieco lepiej. A ten jak muł od 140 do 180 (więcej nie próbowałem bo na dotarciu :twisted: )
Jednym słowem polecam ten silnik, zakładając że szybciej niż 140 nie jeździmy.
Nie wiem jak wyglada fizycznie ta turbina, ale ona musi napompowac, stad ten lag.
Zaloz sobie statystyke na motostat. Bedzie ktos wreszcie kto pojawi sie z oficjalnym spalaniem tego silnika na forum, bo tak to wszyscy tylko mowia ze malo pali, ale brak szczegolow.
Komentarz