LPG w Skodach, czyli Twin Power

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drepawel
    Ambiente
    • 2009
    • 117

    LPG w Skodach, czyli Twin Power

    Zamieszczone przez Morgoth
    Zamieszczone przez Tomcio
    Umówmy sie.....co to za przebieg dla Octavii-z chęcią przeczytałbym tedt 300 tys.km.
    Zwariowałeś, a kto tyle jeździ samochodem? :shock:

    Ja na przykład....
    Przez dwa latka walnąłem 115000 km za sterami O1.
    Mam zamiar do 300 dojechać-jak narazie wymieniłem w aucie jedno łożysko w piaście koła przedniego,filtry , oleje , komplet opon i klocki hamulcowe.
    Czy to coś nadzwyczajnego w dzisiejszych czasach czy mam jakieś niesamowite szczęscie do auta :P ?
    pawel
  • skodovkaand
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    LPG w Skodach, czyli Twin Power

    Już od ponad trzech lat Skoda Auto Polska S.A. i Landi Renzo z sukcesem realizują wspólny projekt dedykowany instalacjom LPG.
    Specjalny program o nazwie Twin Power uruchomiono w czerwcu 2007 roku.

    Dzięki niemu wszyscy posiadacze samochodów marki ©koda mogą korzystać z napędu LPG, który jest ekologiczną i ekonomiczną alternatywą dla tradycyjnych silników benzynowych i jednostek diesla.
    Największym atutem samochodów zasilanych LPG jest obniżona emisja składników toksycznych w spalinach. Co więcej, te wymierne korzyści ekonomiczne i ekologiczne osiągnięto bez negatywnego wpływu na osiągi i komfort jazdy. Koszty eksploatacji samochodu zasilanego gazem LPG wyraźnie maleją, zmniejsza się również poziom emisji CO2 do atmosfery.

    Nowe samochody marki ©koda objęte są 2-letnią gwarancją mechaniczną i co istotne, utrzymują tę gwarancję po zakupie i montażu dedykowanej instalacji LPG Landi Renzo u Autoryzowanego Partnera Serwisowego ©koda Auto. Gwarancja nie jest przypisana do punktu montażowego, lecz ważna na terenie całego kraju w obrębie sieci 67 Autoryzowanych Partnerów Serwisowych ©koda Auto, świadczących usługi montażowe, serwisowe oraz gwarancyjne. Montaż instalacji odbywa się wyłącznie w Polsce.
    Montaż instalacji LPG Twin Power jest całkowicie zunifikowany, gdyż odbywa się na podstawie dokładnych schematów montażowych z zastosowaniem dedykowanych wsporników ograniczających konieczność wykonywania odwiertów w karoserii.

    Wszystkie elementy składowe instalacji są dobrane do konkretnego pojazdu i silnika.

    Instalacja, w którą wyposaża się samochód umożliwia zarówno ręczną, jak i automatyczną zmianę trybu – z zasilania gazem na benzynę i odwrotnie. Praca silnika w obu trybach jest identyczna, a ewentualna różnica w osiągach - niemal niezauważalna.

    Zbiornik na LPG ma maksymalnie pojemność 42 lub 51 litrów, znajduje się w otworze na koło zapasowe i jest wyposażony w elektromagnetyczny zawór bezpieczeństwa.

    Wśród pojazdów marki ©koda, którym dedykowana jest instalacja Twin Power, znajdują się: ©koda Fabia, ©koda Roomster, nowa ©koda Octavia, a także ©koda Praktik i ©koda Octavia Tour.

    Komentarz

    • wm71
      Ambiente
      • 2009
      • 109

      #3
      Zamieszczone przez skodovkaand
      Już od ponad trzech lat Skoda Auto Polska S.A. i Landi Renzo z sukcesem realizują wspólny projekt dedykowany instalacjom LPG.
      Specjalny program o nazwie Twin Power uruchomiono w czerwcu 2007 roku
      Matury z matematyki nie musiałem zdawać :wink: ,ale od czerwca 2007 do listopada 2009 wychodzi mi 2,5 roku a nie ponad trzy lata!
      Tyle co do czepiania sie szczegółów :diabelski_usmiech
      Użytkuje auto z instalacją Twin Power i jestem z niej bardzo zadowolony

      Komentarz

      • tomek
        L&K
        • 2005
        • 1078

        #4
        skodovkaand, nie wiem czy jest sens przeklejać każdy tekst z działu aktualności ze strony skody... wg mnie są to bezwartościowe, propagandowe teksty producenta.
        Przynajmnie napisałbyś, że to skopiowane ze strony skody i wkleił linka :!:
        O2FL RS | S2 | F2

        Komentarz

        • shado
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 5315
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Ani to żaden news, ani nic takiego. Propaganda SAP i tyle... A czy to montaż LPG jest taki bezproblemowy i zawsze super działa dzięki unifikacji procedur montażowych to już się niektórzy przekonali :twisted:
          BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

          SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

          Komentarz

          • Evil
            Rider
            • 2009
            • 721

            #6
            Zamieszczone przez skodovkaand
            Gwarancja nie jest przypisana do punktu montażowego, lecz ważna na terenie całego kraju w obrębie sieci 67 Autoryzowanych Partnerów Serwisowych ©koda Auto, świadczących usługi montażowe, serwisowe oraz gwarancyjne. Montaż instalacji odbywa się wyłącznie w Polsce.
            Najważniejszy tekst z tej propagandy co już jeden kolega z forum się przekonał, gdzie w Częstochowie się nie dało, to w Krakowie dali rady.

            O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

            Komentarz

            • zipi
              Classic
              • 2008
              • 33

              #7
              Zamieszczone przez skodovkaand
              zmniejsza się również poziom emisji CO2 do atmosfery
              właśnie jak to jest z poziomem emisji?, objętościowo gazu pali jakieś 15% więcej niż benzyny, a jak to sie wagowo przedstawia?

              Komentarz

              • b707
                L&K
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1272

                #8
                Poziom CO2 się może i zmniejsza ale LPG generuje inne szkodliwe substancje więc nie można traktowac LPG jako ekologicznego rozwiązania...
                Adam

                Komentarz

                • KolinWawa
                  Rider
                  • 2009
                  • 278
                  • Octavia I (1U2)
                  • APK 2.0 MPI 115 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez b707
                  Poziom CO2 się może i zmniejsza ale LPG generuje inne szkodliwe substancje więc nie można traktowac LPG jako ekologicznego rozwiązania...
                  Jakie "inne szkodliwe substancje" masz na myśli ? Konkretnie napisz

                  Dla zainteresowanych poniżej dwa wykresy

                  Komentarz

                  • tomek
                    L&K
                    • 2005
                    • 1078

                    #10
                    wg mnie porównywanie CO2 to bzdura. Przecież drzewka redukują CO2 Jest to dla mnie kolejny chwyt marketingowy pseudo ekologów.
                    Szkoda, że nie porównuje się innych rzeczy, takich jak sadza :!: Tego już drzewka nie naprawią :!:
                    O2FL RS | S2 | F2

                    Komentarz

                    • mkz
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 138

                      #11
                      Zamieszczone przez KolinWawa
                      Zamieszczone przez b707
                      Poziom CO2 się może i zmniejsza ale LPG generuje inne szkodliwe substancje więc nie można traktowac LPG jako ekologicznego rozwiązania...
                      Jakie "inne szkodliwe substancje" masz na myśli ? Konkretnie napisz
                      Co prawda nie mnie pytają ale pozwolę sobie wtrącić trzy grosze - oczywiście w produktach spalania jest nie tylko CO2 ale dotyczy to też spalania benzyny czy ropy. Natomiast to co najbardziej boli w LPG to większa temperatura spalania i przez to zwiększona ilość tlenków azotu (kwaśne deszcze, dziura ozonowa i te sprawy). Poza tym skład spalin (właśnie wszystko to co jest oprócz CO2) jest na LPG nieco inny wiec katalizatory projektowane pod spaliny benzynowe ze spalinami LPG radzą sobie gorzej, dlatego stwierdzenie, że LPG jest strasznie ekologiczne i lepsze w tym względzie od benzyny jest pewnego rodzaju nadużyciem - bo nie tylko o CO2 chodzi. A że jestem chemikiem to trochę mnie drażni wciskanie ekologii na sile gdzie się da.
                      A co do wykresu to zastanawia mnie jedna rzecz - już w instrukcji do mojego bądź co bądź nieco przestarzałego silnika mam wpisane bodaj 190 g/km a obecne 1.6 MPI mają coś kole 170 g/km, nie mówiąc już o dieslach mających coś kolo 140 g/km - to raczej znacznie mniej niż wartości na tym wykresie (nawet dla LPG ). Wiec co tam za silniki były porównywane - musieć jakieś strasznie paliwożerne. Dla oszczędnych współczesnych benzyniaków to ta zmiana jest pewnie znacznie mniej wyraźna.

                      Komentarz

                      • daneczek76
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 3642
                        • Toyota

                        #12
                        TwinPower to dobra oferta tym bardziej że teraz przy upustach i promocji mamy nowy rodzinn samochód z gazem fabrycznym 2 letnią gwarancją za 44 tyś.
                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                        Komentarz

                        • KolinWawa
                          Rider
                          • 2009
                          • 278
                          • Octavia I (1U2)
                          • APK 2.0 MPI 115 KM
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez mkz
                          A co do wykresu to zastanawia mnie jedna rzecz - już w instrukcji do mojego bądź co bądź nieco przestarzałego silnika mam wpisane bodaj 190 g/km a obecne 1.6 MPI mają coś kole 170 g/km
                          Źródło: Badania w Katedrze Pojazdów Samochodowych Wydziału Transportu Politechniki Ślaskiej, test wg normy europejskiej ECE EUDC samochodu Volkswagen Passat 2.0 FSI.

                          Zamieszczone przez mkz
                          A że jestem chemikiem to trochę mnie drażni wciskanie ekologii na sile gdzie się da
                          A jestem absolwentem Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej i powiem Ci że są już instalacje gazowe, w których udaje się uzyskać optymalny skład mieszanki. Najnowsze rozwiązanie to wtrysk gazu w stanie płynnym, w takiej postaci jak benzyna. Wtedy optymalny skład mieszanki wynosi 14,75:1, czyli jak przy benzynie. Sonda nie przekłamuje informacji wysyłanych do komputera sterującego wtryskiem, katalizator pracuje optymalnie. Zarówno sonda jak i katalizator nie zużywają się przedwcześnie, a związków toksycznych w spalinach jest mniej niż przy wtrysku gazu w stanie lotnym. Wtrysk gazu w stanie płynnym ma więc same zalety. Jedyną wadą jest wyższy koszt instalacji. I co Ty na to 8) ?

                          Komentarz

                          • mkz
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 138

                            #14
                            Zamieszczone przez KolinWawa
                            2.0 FSI.
                            Dzieki za info - czyli silniczek nowy ale dużej pojemności - to i zjeść chce.
                            Zamieszczone przez KolinWawa
                            powiem Ci że są już instalacje gazowe, w których udaje się uzyskać optymalny skład mieszanki.
                            No ale ja nie przeczę, że są - ale tak czy inaczej zostają tlenki azotu i generalnie skład spalin zawsze będzie inny od tego, co dostaje się zasilając silnik benzyną czy dieslem więc problem doboru katalizatora do oczyszczania odpowiednich spalin pozostaje (najlepszym wyjściem byłoby mieć silnik po prostu zasilany tylko LPG z odpowiednim układem oczyszczania spalin) a poza tym jak słusznie zauważasz - są instalacje, w których udaje się uzyskać optymalny skład - czyli nie jest to normą. A w końcu postęp technologiczny dotyczy nie tylko zasilania LPG ale i benzynowego więc i spaliny "benzynowe" są coraz czystsze. No i jeszcze to:
                            Zamieszczone przez KolinWawa
                            Jedyną wadą jest wyższy koszt instalacji
                            i całe przedsięwzięcie zaczyna tracić na opłacalności

                            Komentarz

                            • KolinWawa
                              Rider
                              • 2009
                              • 278
                              • Octavia I (1U2)
                              • APK 2.0 MPI 115 KM
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              No nie do końca traci opłacalność - koszt takiej instalki to ok. 5k. Porównując koszty z dieslem :

                              1. Octavia II Elegance w wersji 1,8 TSI / 118 kW (160 KM) z kilkoma bajerkami koszt z instalacją LPG V generacji ok. 90 000 zł.

                              Zu¿ycie paliwa (l/100km)*:
                              - warunki miejskie: 9,6
                              - warunki pozamiejskie: 5,6
                              - wartosc usredniona: 7,0
                              Emisja CO2 (g/km): 163 - dla benzyny

                              2.Octavia II Elegance 2,0 TDI / 103 kW (140 KM) z tą samą opcją wyposażenia kosztuje 95 000 zł

                              Zu¿ycie paliwa (l/100km)*:
                              - warunki miejskie: 7,2
                              - warunki pozamiejskie: 4,8
                              - wartosc usredniona: 5,7
                              Emisja CO2 (g/km): 150

                              Komentarz

                              • Johnny_B
                                Rider
                                • 2008
                                • 372

                                #16
                                KolinWawa, jest już możliwość instalowania LPG w silnikach TSI ?

                                Komentarz

                                • KolinWawa
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 278
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • APK 2.0 MPI 115 KM
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Johnny_B, Dobre pytanie Prins opracował instalację gazową do silników TSI i TFSI. W sumie jak benzyna chłodzi wtryskiwacze, to gaz też powinien ( jest zimniejszy:P) lub nastepuje chwilowe przełączanie na benzynę np. na wolnym biegu. Chłopaki z Politechniki Śląskiej( patrz źródło badań z wykresów) prowadzili badania na silniku FSI a TSI jest to wersja z tubrosprężarką, więc da radę zapewne

                                  Komentarz

                                  • mateusz_holysz
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 22

                                    #18
                                    O tym jak bardzo "dedykowana" i "dostosowana" jest instalacja LR do Octavii 1 z silnikiem BFQ można poczytać klikając na poniższy link:



                                    Pzdr

                                    MH

                                    Komentarz

                                    • Johnny_B
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 372

                                      #19
                                      KolinWawa, ale jest to V generacja ( wtrysk fazy ciekłej ) czy IV generacja ?

                                      Komentarz

                                      • KolinWawa
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 278
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • APK 2.0 MPI 115 KM
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Hmm zacząłem drążyć temat i szczerze powiem znalazłem niepokojące informacje.

                                        1. Badanie zostało przeprowadzone 06.06.2008 r. test wg normy europejskiej ECE EUDC samochodu Volkswagen Passat 2.0 FSI. Wynikami badań posłużyło się POGP w informacji prasowej przeciw podwyżce akcyzy na gaz LINK . Zwróćcie uwagę kto się pod nim podpisał

                                        2. W artykule z 07.07.2008( miesiąc później) ten sam człowiek mówi : "Totalnie mnie Pan zaskoczył. Nie wiedziałem, że jest problem z instalacją do Passata 2.0 FSI – mówi z kolei Andrzej Olechowski, pełnomocnik POGP". LINK

                                        Jeżeli macie jakieś info nt. instalowanie lpg w silnikach tsi i fsi to się podzielcie

                                        pzdr

                                        Komentarz

                                        • mkz
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 138

                                          #21
                                          No właśnie - a już miałem pytać czy auta z TSI mogą pracować na gazie... I z tą "ekologicznością" jest też tak jak myślałem. Nie mówiąc o tym, że zupełnie idiotyczny jest też czasami przytaczany argument o dywersyfikacji źródeł energii i oszczędzaniu ropy naftowej - LPG jest produktem jak najbardziej petrochemicznym - nie będzie ropy nie będzie LPG (abstrahując od tego, że zarówno LPG jak i benzynę można wytworzyć z węgla kamiennego - przy czym benzynę łatwiej)

                                          Komentarz

                                          • KolinWawa
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 278
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • APK 2.0 MPI 115 KM
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez mkz
                                            No właśnie - a już miałem pytać czy auta z TSI mogą pracować na gazie... I z tą "ekologicznością" jest też tak jak myślałem. Nie mówiąc o tym, że zupełnie idiotyczny jest też czasami przytaczany argument o dywersyfikacji źródeł energii i oszczędzaniu ropy naftowej - LPG jest produktem jak najbardziej petrochemicznym - nie będzie ropy nie będzie LPG (abstrahując od tego, że zarówno LPG jak i benzynę można wytworzyć z węgla kamiennego - przy czym benzynę łatwiej)
                                            Chodziło mi stricte o źródło badań nie o ekologię lpg a Ty już swoją tyranię zaczynasz(bazując przy okazji na nędznym artykule z linku ewidentnie napisanym przez "zaciekłego" przeciwnika lpg). Ciekawe co powstaje oprócz CO2 przy spalaniu benzyny, która jest tak samo pertochemiczna jak lpg... LPG można również produkować z gazu ziemnego,a inne szkodliwe substancje wydzielane w wyniku spalania faktycznie powstają, ale w minimalnych ilościach

                                            Komentarz

                                            • mkz
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 138

                                              #23
                                              Eeee no zupełnie przesadzasz - ja tu żadnej tyrani wprowadzać absolutnie nie chce - a jeśli idzie o ekologie to w ogóle najlepiej jest przesiąść się na rower. To takie moje luźne przemyślenia na temat LPG a ekologia. Generalnie każdy silnik spalinowy kopci i truje (już nie mówiąc o zdezelowanych motozabytkach ciężarowych). Chodzi mi tylko o to żeby nie przedstawiać LPG jako panaceum na "czyste" samochody bo to nie jest prawda. Jak i takim nigdy nie będzie żaden benzyniak czy diesel. A przy spalaniu benzyny powstaje mniej więcej to samo co przy spalaniu LPG i tu żadnej filozofii nie ma. Z dieslem tylko jest trochę inaczej (więcej wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych). A najwięcej zależy w sumie od jakości paliwa i regulacji samego silnika (dobór parametrów pracy do odpowiedniego paliwa). Co do sposobów produkcji - całą chemię organiczną można wyprodukować bazując na metanie, acetylenie i odczynnikach nieorganicznych - tylko kompletnie to nie ma sensu - jeżeli coś da się zrobić to nie znaczy to jeszcze, że jest to choćby ekonomicznie uzasadnione.
                                              A i jeszcze małe sprostowanie. Napisałeś coś takiego:
                                              Zamieszczone przez KolinWawa
                                              (bazując przy okazji na nędznym artykule z linku ewidentnie napisanym przez "zaciekłego" przeciwnika lpg)
                                              tylko że ja się zupełnie w swoich dywagacjach na tym artykule nie opierałem - sam go znalazłeś i link dodałeś.
                                              I żeby zakończyć już ten chyba przydługi lekki offtopic. Po prawdzie, gdyby mieć na względzie ekologię to wyjściem nie jest instalacja LPG ale rezygnacja z części mocy i przejście na mniejszy silnik (wynika to choćby z porównania emisji CO2 owego passata 2.0 FSI z twojego wykresu z poczciwym 1.6 MPI czy 1.4 TSI) - wtedy emisja CO2 spada znacznie bardziej niż zastosowanie LPG. A pewnie wyłączenie klimy czy ecodriving da efekt porównywalny. I na koniec już żeby była jasność - ja nie uważam się za zaciekłego wroga LPG, choć sam akurat nie stosuję z różnych względów - po prostu jak ktoś lubi i mu się to opłaca to bardzo fajnie ale po prostu nie ma co dorabiać do stosowania jakiegoś paliwa całej ideologii

                                              Komentarz

                                              • sew1981
                                                RS
                                                S_OCP MemberModeratoRS
                                                • 2009
                                                • 10918
                                                • Fiat

                                                #24
                                                KolinWawa, "Najnowsze rozwiązanie to wtrysk gazu w stanie płynnym, w takiej postaci jak benzyna".....moze u nas najnowsze, bo za zachodnia granica juz dawno, dawno. Moj brat ma sprowadzanego forda scorpio zetec 2.3 16v 147 km z 1996 roku z taką instalacją montowaną w holandii ladnych pare albo i wiecej lat temu. to dobre rozwiazanie, auto ma sie wrazenie ma wiekszego "ognia" na gazie niz na benzynie :lol:

                                                Komentarz

                                                Pracuję...