Tygodnik "Auto Świat" opublikował tegoroczne wyniki testu salonów sprzedaży. Badaniu poddano łącznie 315 punktów dealerskich reprezentujących 15 marek samochodów.
Z każdej marki wylosowano 21 salonów, które poddano bardzo szczegółowym badaniom metodą tajemniczego klienta. Podczas wizyt w salonach sprzedaży sprawdzano jakość obsługi w wielu, często drobiazgowych kategoriach (wygląd i otoczenie salonu, wiedza i nastawienie sprzedawców, oferta jazdy testowej oraz jej przeprowadzenie, czas oczekiwania na samochód).
W tym roku pierwszy raz sprawdzano także przystosowanie salonów do obsługi osób niepełnosprawnych.
Oto wyniki 21 wylosowanych salonów dealerskich Skody. W nawiasie podano kolejno liczbę punktów przyznanych za organizację salonu (maksymalnie 50 pkt), jakość obsługi (100 pkt), ofertę jazd próbnych (50 pkt) oraz uzyskaną sumę:
Jak podkreślają pomysłodawcy testu, na uwagę zasługują salony marki Toyota. Otóż na 21 sprawdzonych salonów aż 16 z nich (to jest 76%) uzyskało łączną liczbę punktów 150 lub więcej k:
Na kolejnych miejscach w tej klasyfikacji jest Kibelwagen i Skoda (po 66%) oraz Ford (62%).
Więcej informacji dotyczących punktacji i najważniejszych kryteriów wpływających na pozycję w rankingu znaleźć można w najnowszym numerze tygodnika "Auto Świat".
(za Auto Światem nr 26 z dn. 2010.06.21)
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Jeśli na 2 miejscu jest Inter Auto z Zakopianskiej w Kr a na 4/5 Polmłot z Felińskiego to ja sie poddaje :?
albo test odbywał sie na zasadzie przetargu kto da wiecej za miejsce w pierwszej piatce, albo ten tajemniczy klient byl slepy, gluchy i oszołomiony psychotropami.
W moim prywatnym rankingu Inter Auto ma bezdyskusyjne 1 miejsce w kategorii 'nie zbliżać sie pod żadnym pozorem na mniej niż odległość ze skrzyżowania Zakopianskiej z Zawiłą. A pol młot jest klasyfikowany jako 'dopuszczony warunkowo tylko w stanie wyższej koniecznosci' - i nie mówię tu o serwisie, tylko o wrazeniach z prob kupna auta w tych przybytkach.
No proszę, Białystok górą . Przyznam, że jak kupowałem swoje autko to było barrrrrdzo miło. Tydzień temu byłem na pierwszej wymianie oleju... Jakoś nie mogłem odnaleźć tej miłej atmosfery z przed roku . Mam nadzieję, że będę odwiedzał salon z taką samą częstotliwością jak dotychczas :wink:
Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.
Ja w Białym na Maczka ostatnimi czasy kupowałem trochę części zamiennych. Cóż 99rocznik lubi już się sypać .
Obsługa na najwyższym poziomie, zamawiam części drogą mailową. Przy zamówieniu części zawsze były w uzgodnionym terminie najpóźniej po 2 dniach jeśli nie było ich na stanie magazynowym.
Polecam z czystym sumieniem - zabrzmiało jak komentarz na serwisie aukcyjnym
Pamiętaj(-cie), że tu brano pod uwagę zakup nowego auta, czyli obsługę przedsprzedażną, która na ogół różni się od posprzedażnej. Parafrazując, to jak z kobietami przed i po ślubie, albo z karmieniem ryb przed wyłowieniem i gdy już pływają w wiaderku
Generalnie Skoda wypadła dobrze, większość jej salonów znalazła się powyżej średniej (najniżej oceniony salon w teście zdobył tylko 56 pkt.)
Co do Pol-Mot Auto na Felińskiego, to ... już ich tam nie ma, przenieśli się na Połczyńską do całkowicie nowego przestronnego salonu ( TUTAJ ), czy za tym pójdzie lepsza obsługa ... wątpię (też mam złe wspomnienia), ale zobaczymy.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Zalozylem osobny watek na temat ASO w Krakowie. Na Zakopianska zagladam czesto, bo mam najblizej, ale kupuje tam tylko czesci/akcesoria i zawsze chodze z wydrukiem z ETKI z numerem i obrazkiem, bo nawet to moze urosnac do rangi problemu. Wiem ze kazda opinia jest subjektywna. Nie chce popadac w ekstrema, ale ten salon na Zakopiance to jakis absurd. Jego miejsce na tej liscie to jakies zupelne nieporozumienie. Naprawde jestem nie wymagajacy i bardzo wyrozumialy w zyciu, ale serwis, sprzedaz nawet ubezpieczenia sa na bardzo niskim poziomie. Naprawde sczerze przestrzegam kolegow, przed wynikiem tego testu...
Zostały mi czesci, po szkodniku:
VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6
Naprawde sczerze przestrzegam kolegow, przed wynikiem tego testu...
A ja proponuję po raz kolejny przeczytać opisy w tabelkach w zamieszczonym teście. Tam jest napisane co brano pod uwagę i skąd te punkty :? Przecież nie za serwis :klnie:
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Tak na sucho po liczbach, to test wygralby Elcar z Wrocka, gdyby za jazde probna dostali normalnie 50 zamiast 5. Wielkiego zdziwienia ta ocena nie ma, bo ile razy u nich bylem (lub dzwonilem) aby pojezdzic Superbem, to wszystkie auta byly wypozyczone, w serwisie lub na jakichs targach. Tak chyba nie powinno byc....
I jeszcze jedna kwestia - jak juz sie bawimy w porownania, to dajemy wszystkim rowne szanse i niech kazdy punktuje, a nie tylko 21 szczesliwcow.
Pozdrawiam
Grzesiek
Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia
Naprawde sczerze przestrzegam kolegow, przed wynikiem tego testu...
A ja proponuję po raz kolejny przeczytać opisy w tabelkach w zamieszczonym teście. Tam jest napisane co brano pod uwagę i skąd te punkty :? Przecież nie za serwis :klnie:
Jezus Maryja! Czasami mam wrazenie ze moderatorzy na tym forum sa niepowazni. Inter-Auto jest na drugim miejscu. Sprawia to omylne wrazenie ze to dobre ASO. Dlatego przestrzegam innych kolegow. Wymienilem moje doswiadczenia, nie tylko te ktore byly w tabelce, tylko by skomentowac test. Zreszta jakos obslugi przynajmniej w mojej subiektywnej ocenie tez jest "mocno zawyzona". Szczegoly natomiast zostawiam dla innego watku.
Zostały mi czesci, po szkodniku:
VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6
Zreszta jakos obslugi przynajmniej w mojej subiektywnej ocenie tez jest "mocno zawyzona".
W teście chodziło o jakość obsługi klienta, planującego zakupić nowe auto w salonie, a nie jakość obsługi w serwisie.
Zamieszczone przez lisek1981
I jeszcze jedna kwestia - jak juz sie bawimy w porownania, to dajemy wszystkim rowne szanse i niech kazdy punktuje, a nie tylko 21 szczesliwcow.
Do testu wybrano 15 najlepiej sprzedających się marek aut w PL (wg. danych z 2009), nie wiem wedle jakiego klucza wybrano liczbę 21, być może tyle liczy najmniej liczna sieć. Wylosowano 21 salonów każdej marki, a nie wszystkie , bo te największe sieci mają ponad 100 dilerów i nie dało się zapewne wszystkich sprawdzić. 21 to i tak nieźle, kiedyś Auto Motor i Sport testował po kilku wylosowanych dilerów każdej marki, tu masz bardziej reprezentacyjnie.
A ja i tak wiem swoje i obsługa w tych kilku istniejących u nas salonach Lexusa, albo w tym jedynym w PL warszawskim salonie Infinity osiąga pewnie 200 pkt, ale nie mają 21 salonów, nie sprzedają wielu aut i nie załapali się do testu
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Zreszta jakos obslugi przynajmniej w mojej subiektywnej ocenie tez jest "mocno zawyzona".
Zamieszczone przez Morgoth
[W teście chodziło o jakość obsługi klienta, planującego zakupić nowe auto w salonie, a nie jakość obsługi w serwisie.
Z caly szacunkiem, ale kolega umie czytac?
Zamieszczone przez heretyk
"Naprawde jestem nie wymagajacy i bardzo wyrozumialy w zyciu, ale serwis, sprzedaz nawet ubezpieczenia sa na bardzo niskim poziomie.
Zostały mi czesci, po szkodniku:
VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6
Jeśli chodzi o obsługę serwisową w Białymstoku to nie mam nic do zarzucenia, ale jeśli chodzi o zakup nowego samochodu to obsługa beznadziejna. Po 10 minutach rozmowy postanowiłem udać się do innego miasta po zakup auta. Pracownik salonu szybko przerwał rozmowę twierdząc, że nie ma możliwości jakiegokolwiek zejścia z ceny, bo oni nie mają mozliwości obniżania ceny ostatecznej :lol: A mówiła to osoba, która wygrała konkurs na najlepszego sprzedawcę w Polsce :lol:
Umie umie, do tego ma oryginalny Auto Świat, z tekstem wyjaśniającym parametry testu, którego tutaj nie zamieściłem :lol:
Konkretnie - podczas wizyt w salonach sprzedaży sprawdzano jakość obsługi w wielu, często drobiazgowych kategoriach jak : wygląd i otoczenie salonu, wiedza i nastawienie sprzedawców, język jakim posługiwali się sprzedawcy, gotowość do negocjacji cenowych, oferta jazdy testowej oraz jej przeprowadzenie, czas oczekiwania na samochód, wydzielone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych oraz brak barier architektonicznych.
Może ja nie będę za bardzo obiektywny ale przed sprzedażowy kontakt z Danielem z InterAuto był bez zarzutów, jak czegoś potrzebowałem zawsze korekta oferty była błyskawicznie. "Przetarg" na dostawę 3 aut do firmy w której pracuję wygrał jednak dealer z okolic Warszawy ale o poziomie obsługi nie mogę nic powiedzieć bo to ktoś inny ostatecznie załatwiał.
Dziś jednak w duchu uśmiałem się ze sprzedawcy w Pol-Mot na Sokratesa: pytanie o wzór tapicerki kwituj stwierdzeniem, że lepsza była poprzednia a ta nowa jest do dupy, ale co robić, a Pani rozgarnięta z tegoż salonu uznaje wersję OII FL Elegance bez dodatków jako wypasioną...
Dziś jednak w duchu uśmiałem się ze sprzedawcy w Pol-Mot na Sokratesa: pytanie o wzór tapicerki kwituj stwierdzeniem, że lepsza była poprzednia a ta nowa jest do dupy,
Tu akurat muszę przytaknąć - moja tapicerka w Ambiente rocznik 2005 podoba mi się bardziej niż w obecnym Ambiente FL ...
Pani rozgarnięta z tegoż salonu uznaje wersję OII FL Elegance bez dodatków jako wypasioną...
Pewnie sprzedają zbyt wiele "tanioszkowatej" Fabii, a zbyt mało Superbów, żeby wiedziała co to znaczy wypasiona wersja. O masażu wykonywanym przez wentylowany fotel, albo radarze sprzężonym z inteligentnym tempomatem pewnie nawet nie słyszała.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz