Euro 6c i i filtry cząstek również w benzynach od 2017

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vesatis
    Ambiente
    • 2013
    • 119
    • Fiat
    • CGGA 1.4 MPI 80 KM

    Euro 6c i i filtry cząstek również w benzynach od 2017

    Eurokraci w osobie znanej nam Bieńkowskiej zdecydowali, że od września 2017 filtry cząstek stałych będą montoawane również w benzynach o ile te nie będą spełniać normy emisji cząstek stałych. Wiadomo, że niektóre silniki z wtryskiem bezpośrednim emitują znaczne ilości w/w cząstek.

    Wykresik wyjaśniający o co chodzi, nota bene nie wszystkie silniki będą wymagały filtrów GPF, paradoksalnie silniki z wtryskiem pośrednim emitują mało cząstek stałych. GPF jest generalnie znacznie prostszy i tańszy od DPF i nie wymaga np. wypalania. Marna to pociecha, bo to kolejne gówienko, co się zepsuć może. Następny paradoks to np. 1.4 TSI BMT spełnia normę bez filtra, a już 1.0 TSI nie.
    https://www.adac.de/_mmm/pdf/EcoTest...6_2_272803.pdf
    Ostatnio edytowany przez vesatis; 27641.
  • JayKey49
    Elegance
    • 2014
    • 873
    • Superb II (3T4)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Gdzie zaprowadzi nas ta ekologia?
    Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
    Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

    Komentarz

    • ruwado
      RS
      • 2009
      • 14885
      • Octavia IV (NX3)

      #3
      Głupota totalna. Tevwszystkie wynalazki zmniejszą zużycie paliwa o kilpeliszek na każdym baku i jakiś naparstek tych sustancji. A ile w atmosferę pójdzie syfu przy produkcji tych dodatkowych pierdół i potem przy ich utylizacji. Niedługo w samochodzie będzie tylko 10 % samochodu, a reszta to kosmiczne wynalazki.
      pozdrawiam - Darek

      Komentarz

      • lampion
        Ambiente
        • 2010
        • 198
        • Octavia II (1Z3)
        • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Zobaczcie do jakiego paradoksu doszliśmy. Najpierw był "downsizing" bo samochody będą mniej palić co przełoży się na ekologię, a teraz okazuje się, że nie dość że mniej nie palą to jeszcze bardziej zanieczyszczają i wprowadza się kolejne systemy oczyszczania spalin, które będą się psuć. Intencja jest prosta jak się zepsuje to kupuj w całości nowe. Nie naprawiaj bo nie warto.

        Komentarz

        • Matfiejkos
          Rider
          • 2015
          • 556
          • Octavia I (1U2)
          • ARX 1.8 20VT 150 KM

          #5
          lampion zgadzam się, +1.
          Jestem zdania, że to nie pojemność a konstrukcja silnika decyduje o jego spalaniu.
          Zresztą, co tu strzępić klawiaturę; przy dzisiejszej technologii wielcy inżynierowie VW spokojnie potrafiliby stworzyć pancerne 1.2, które rzeczywiście mało pali i przejechałoby bez problemu setki tysięcy kilometrów, a nie tworzyli soft, który ma inne parametry w czasie pomiarów diagnostycznych. Tylko... nie ma po co. Więc mamy i badziewny downsizing, i pozorną ekologię.
          Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
          Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

          Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
          Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

          Komentarz

          • marlej108
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 4976
            • Octavia III (5E3)
            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

            #6
            NIe ma co sie podniecac - po prostu samochod ma byc produktem jednorazowego uzytku... ma byc tak skonstruowany, ze po odpowiednim zaprojektowanym przez fabryke przebiegu, ma w nim byc tyle rzeczy do wymiany zeby nie bylo to oplacalne i zeby oplacalne natomiast bylo bardziej kupno nowego auta... i tak w kolko :-)
            I prawde mowiac gdybysmy zarabiali tyle ile na zachod od Odry - to czemu nie? Kto by tam chcial jezdzic 12 lat tym samym autem...
            A prawda jest taka - przyszlosc to auta na prad. I tak sie pewnie stanie w USA. Natomiast w Europie jest ten problem ze ponad 50% ceny paliwa to podatki i nagle gdyby kierowcy masowo przesiedli sie na auta na prad... to kto by finansowal budzety eurosocjalistycznych panstw? Dlatego w Europie kto wie czy przyszlosc nie bedzie nalezala do wodoru... bo takie paliwo mozna opodatkowac podobnie jak benzyne i rope... nawet tankowanie jest podobne....
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Nie martw sie. Zmiana stawki akcyzy na prad to jeden podpis. Po drodze mozna zawsze jeszcze ustalic inne stawki VAT dla energii elektrycznej do celow zasilania samochodow

              Z pradem ratuje nas tylko to, ze teoretycznie kazdy moze sobie w domu postawic taki zestaw:



              Do tego juz za chwile ma byc dostepny caly ich system dachu, ktory bedzie wygladal jak normalny kryty dachowka, a kazda dachowka bedzie mini solarem, ktory bedzie ladowal powerball lub powerpacki gdzies w budyku.

              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • JayKey49
                Elegance
                • 2014
                • 873
                • Superb II (3T4)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Przy obecnej strukturze polskiej energetyki samochody elektryczne na masową skalę nie mają u nas racji bytu. Musielibyśmy mieć ze 3 - 4 atomówki minimum
                Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                Komentarz

                • michal8937
                  Rider
                  • 2010
                  • 467
                  • Seat

                  #9
                  Od dawna zapowiadali wprowadzenie DPF do silników TSI. Miałem już jeden samochód z DPF i drugiego już nie chcę z tym ustrojstwem...
                  Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                  https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                  https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                  https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                  Komentarz

                  • JayKey49
                    Elegance
                    • 2014
                    • 873
                    • Superb II (3T4)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Nie jest tak źle jak się nauczy z tym żyć. Póki co 130 000 i nie ma problemów z dpf. Ale dalej uważam że w benzynie to już przesada
                    Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                    Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                    Komentarz

                    • skipper.u
                      Rider
                      • 2011
                      • 480
                      • Superb III (3V3)
                      • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                      #11
                      odbieram w lutym 2.0 TSI bez dpf-a,
                      dobrze, że się zdecydowałem zamówić

                      Komentarz

                      • JayKey49
                        Elegance
                        • 2014
                        • 873
                        • Superb II (3T4)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Będzie RS ?
                        Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                        Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                        Komentarz

                        • skipper.u
                          Rider
                          • 2011
                          • 480
                          • Superb III (3V3)
                          • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                          #13
                          Superb

                          Komentarz

                          Pracuję...