Zamieszczone przez Marek__82
Zobacz wpis
O4
Zwiń
X
-
Nie ma 1.6 ale zastąpili ją 1.0 turbo, która współpracuje z gazem.
Znajomy zastanawia się nad nowym Dusterm, Tipo, lub Focusem. Bo płacić prawie 100tys za karton mleka ( jak pisał kolega mixerGDA ) on nie zamierza.
Skoda jest obecnie za droga i to nie jest już tania marka. Jak Octavia bedzie tak droga ( jak zapowiadają ) znaczyć to będzie, że VW będzie chciał odbudować swoją pozycje na rynku. Za skode niech płacą i wyrównują mniejsze zyski VW Golfa, Passata czy innych modeli.
Tak czy siak ceny odleciały w kosmos. Zmierza to do tego, że samochód będzie się brało w abonament jak telefon. Bo na kupno nie będzie stać lub nie będzie to miało finansowego sensu.
Komentarz
-
-
Uwielbiam płacz nad "kartonami mleka" tych, którzy jeżdżą po 10kkm rocznie i ujadanie, że "to nie wytrzyma 150kkm bez remontu".
Każdy downsizing niesie za sobą rzesze wiecznie niezadowolonych. Szukanie problemów do każdego rozwiązania.
Prawda jest taka, że w ciągu najbliższych kilku lat dojdziemy do modelu, który jest widoczny na Zachodzie od jakiegoś czasu, czyli kupujemy/wynajmujemy nowe i po 3/4 latach jedziemy do salonu oddać "stare" i kupić/wynająć kolejnego, żeby oddać po 3/4 latach.
Silnik 1.0TSI 110KM jeździ lepiej niż 1.6MPI (tak, wiem - wkładam kij w mrowisko) i jedynym argumentem nie potwierdzonym niczym jest to, że "to nie wytrzyma 150kkm bez remontu".
Nikt nie spojrzy na to, że dla przeciętnego kupującego taki silnik to jakieś 10 lat jeżdżenia.
Rafał
Komentarz
-
-
bez przesady z tym halasem. Ja dwóch kolegów co mają 1.9 TDI i jednego co ma CRDI przewiozłem 1.5 TSI to mówili że jest super cicho. Owszem na autostradzie powyżej 140km/h to wiadomo że wiatr słychać ale Octavia to nie jest auto premium a ja i tak rzadko jeżdżę prywatnym autem po autotradach a już tym bardziej nie będę miał wtedy potrzeby latać szybciej. Najczęściej kręcę się prywatnym autem wokół przysłowiowego komina i porównując do poprzedniego auto jest cicho albo nawet bardzo cicho.
Komentarz
-
-
Downsizing był też 20 lat temu kiedy to a4 miało 1.8 170ps A teraz 2.0 190 ps . 1.8t rzadko kiedy wytrzymuje 300 -400 tyś km. No chyba że wy patrzycie na audi 80 gdzie 2.0 miało 90ps no to fakt długo wytrzymywalo ale za to paliło 2 razy tyle co 1.0tsi więc zliczajac pieniądze z paliwa które palilo można śmiało silnik wymieniać na nowiutki co 100tys km i jeszcze zostanie .
Komentarz
-
-
Dwadziescia kilka lat temu jak w liceum kumpel przewiozl ojca eska 5.6 to przez pol roku wszyscy z wypiekami opowiadali jak to za$&$#=la.
teraz byle superb za 170k robi wiatrak z takiego seca.
i szczerze powiedziawszy mam to gdzies czy silnik przejedzie 400 czy 800 tys.Powered by R-Performance
Komentarz
-
-
Ja bym tam nie miał nic przeciwko temu, że salon otwarcie mi mówi przy odbiorze samochodu, że silnik dożyje góra do 150tys. km, a potem najlepiej to wymienić na nowy... Tylko pod warunkiem, że kosztowało by to 5-7tys. zł.
Pamiętam jednak, jak będąc posiadaczem OII z silnikiem 1.8TSI, dostałem gustowne pismo z salonu, grzmiące do mnie zdaniami/pytaniami, czy zdaję sobie sprawę, jak ważne jest serwisowanie auta właśnie U NICH, bo... i tutaj nastąpiła litania elementów wraz z kosztami wymiany, gdyby doszło do konieczności ich naprawy... największą uwagę u mnie przykuła kwota wymiany całego silnika - 28tys. zł.
I to był dzień, w którym stwierdziłem, że czas się pozbyć tego samochodu...
Komentarz
-
-
Myślę że wszyscy troche za bardzo przesadzamy. 200tysi wytrzymają te auta bez problemu jak się normalnie jezdzić a pewnie większość nawet 300 tysi. Na tyle są one planowane. Wiec gdy kupujesz nowe z salonu to nie ma problemu. A jak kupujesz w leasingu to przy tym przebiegu już będziesz miał następne auto bo leasing sie skonczy. Problem może być na rynku używek gdzie kupienie takiego auta to będzie loteria. Cytowany kiedyś był tutaj artykuł z autoświata jak się rozpadł 1.4TSI w golfie przy 300 tysiącach, tylko że on dawał znać o problemach już od 220 tysięcy gdy wyraźnie wzrosło zużycie oleje ale nic z tym nie robiono. I też nie jestem pewien czy ten silnik nie był do uratowania bo jeśli dobrze pamiętam padł tłok.
Ja miałem taki przypadek przy około 90 tysiącach przy starej dobrej konstrukcji jeszcze przed erą downsizingu:
wymieniłem tłok na nowy, korbowody poszły do sprawdzenia, głowica splanowana, mechanik mówi że silnik już zużyty... ja go nie posłuchałem auto zrobiłem kosztowało to wtedy z 1850zł ale głównie dlatego że robił go dwa razy, na początku myślał że to tylko UPG ale że po naprawie auto nie miało dynamiki kazałem mu go rozbierać i wtedy własnie zobaczył tłok, koszt drugiego rozbierania wziął w połowie na siebie. W tej cenie był też rozrząd, świece i przewody WN, więc realnie sama naprawa to było około 1400zł.
zrobiłem tym autem jeszcze 150 tysięcy zanim się z nim rozstałem, oleju nie brało, dynamika była.87500 1150 Rozrzad + wymiana UPG + swiece+ przewody + olej = 1150zł 88500 700 Wymiana tłoka i UPG Ostatnio edytowany przez paryzanin; 38865.
Komentarz
-
-
jescze o Golfie z autoświata co padł przy 300 tysiącach odszukałem specjalnie opis jaki silnik był w tamtym golfie 1.4 TSI 122KM, wychodzi więc że to było "sławne" EA111
no i mamy na temat tego silnika:
Lista problemów trapiących silniki 1.4 TSI z pierwszych lat produkcji jest długa. Wśród najpoważniejszych warto wymienić: nietrwałe elementy rozrządu (napinacze, ślizgi, łańcuchy), problemy z tzw. wariatorem (zmienne fazy rozrządu), pękające tłoki i pierścienie, usterki sprzęgiełka kompresora (Twincharger; popr. w 2010 r.).
dopiero potem wprowadzili 1.4TSI EA211 paskowy napęd rozrządu, nowe jednostki są lżejsze, mają dwuobwodowy układ chłodzenia.
Trzeba pamiętać że EA111 produkowano aż do 2015r więc pewnie jeszcze sporo historii na ich temat będzie napisane.
Reasumując można założyć że obecne 1.5TSI powinny mieć większą trwałość niż pierwsze 1.4 TSI które dożywały 300 tysi.
Tylko pamiętajcie olej i filtr oleju wymieniamy co 10-15 tysięcy, żadnego Long Life.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez paryzanin Zobacz wpisjescze o Golfie z autoświata co padł przy 300 tysiącach odszukałem specjalnie opis jaki silnik był w tamtym golfie 1.4 TSI 122KM, wychodzi więc że to było "sławne" EA111
no i mamy na temat tego silnika:
Lista problemów trapiących silniki 1.4 TSI z pierwszych lat produkcji jest długa. Wśród najpoważniejszych warto wymienić: nietrwałe elementy rozrządu (napinacze, ślizgi, łańcuchy), problemy z tzw. wariatorem (zmienne fazy rozrządu), pękające tłoki i pierścienie, usterki sprzęgiełka kompresora (Twincharger; popr. w 2010 r.).
dopiero potem wprowadzili 1.4TSI EA211 paskowy napęd rozrządu, nowe jednostki są lżejsze, mają dwuobwodowy układ chłodzenia.
Trzeba pamiętać że EA111 produkowano aż do 2015r więc pewnie jeszcze sporo historii na ich temat będzie napisane.
Reasumując można założyć że obecne 1.5TSI powinny mieć większą trwałość niż pierwsze 1.4 TSI które dożywały 300 tysi.
Tylko pamiętajcie olej i filtr oleju wymieniamy co 10-15 tysięcy, żadnego Long Life.
Komentarz
-
-
W golfie był porostu słabszy 1.4 ea211. Tak samo było 140 ps i 122 w 2015 albo 2016 chyba wprowadzili 125 i 150 ps . Więc tam był niestety układ paskowy i ea211 . Stosowali się do producenta wymian oleju LL plus nikt nie szanował tego samochodu i jest . Zobaczymy ile da rade moje tsi przejechac bede go sprzedawal z przebiegiem około 300kkm i będę wiedział na własnej skórze ile warte jest 1.4 tsi z normalnym serwisem co 15kkm .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prezes870 Zobacz wpis. Zobaczymy ile da rade moje tsi przejechac bede go sprzedawal z przebiegiem około 300kkm i będę wiedział na własnej skórze ile warte jest 1.4 tsi z normalnym serwisem co 15kkm .
Ale mi chodziło o te 1.4 na łańcuchu. Bo ponoć poprawionych napinaczy wychodziło, wychodziło a i tak chyba nici z tego wyszło. Co chwile ktoś się chwalił, że założył poprawiony napinacz o oznaczeniach xxx a potem sprzedawał auto.
Komentarz
-
-
Gość
Nowa Skoda Octavia zadebiutowała w listopadzie i wkrótce powinna wreszcie trafić do oferty polskich salonów, cennik ma zostać opublikowany w ciągu kilku dni. Dzisiaj jednak pojawiły się pierwsze przecieki dotyczące usportowionej wersji RS, która ma być jeszcze mocniejsza i dostępna również jako hybryda.
Komentarz
-
Zamieszczone przez ;n2664639Reasumując można założyć że obecne 1.5TSI powinny mieć większą trwałość niż pierwsze 1.4 TSI które dożywały 300 tysi.
Tylko pamiętajcie olej i filtr oleju wymieniamy co 10-15 tysięcy, żadnego Long Life.
Komentarz
-
-
Patrzyłem nowego craftera i wymiana co 50tys km . Z załadunkiem około 4 ton non stop w ciezkich warunkach . Który olej da radę? Teraz zalewam mojego vw lt motulem 5w30 i co 12 tyś wymieniam i jest jak smoła ( A silnik w środku jak nowy można by jesc z niego ) a co dopiero jest z takim olejem za 50tys km ? 10 wymian i pół miliona km...
Komentarz
-
Komentarz