Kia Niro

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mac_aaron
    Elegance
    • 2012
    • 984
    • Octavia III (5E3)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    #26
    Budujemy z żoną dom pod miastem, jak się uda to będą dzieci - chętnie kupiłbym 100% elektryka dla niej na dojazdy do pracy i miasta, ale nie za 150k PLN bez przesady.

    Komentarz

    • Zbig
      Drive
      • 2010
      • 59
      • Toyota

      #27
      Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
      Ciekawostka jest tez to, ze Kia daje skrzynia automatyczna typu DSG. A Toyota daje skrzynie z melexa czy multitronik.
      Hybrydowe Toyoty nie mają skrzyni jako takiej. eCVT to tylko nazwa handlowa. Zamiast zmiany przełożeń nadmiar prędkości obrotowej lub momentu jednostki spalinowej napędza generator który zasila jednostkę elektryczną.

      Komentarz

      • Zbig
        Drive
        • 2010
        • 59
        • Toyota

        #28
        Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
        hybrydy to niezły pomysł, ale:
        1. ceny za wysokie jeszcze (na tle innych ten Kia jeszcze nie jest zły cenowo)
        2. czemu do jakiejś hybrydy nie zapakują jakieś turbo benzyny? czy to się jakoś gryzie technicznie, bo nie kumam? wtedy byłoby dobrze turbo silnik plus elektryk, nikt by na osiągi nie marudził....
        No nie wiem czy takie wysokie... Jak weźmiesz diesla w automacie z podobnym wyposażeniem to raczej taniej nie wyjdzie. Turbo nie ma sensu dawać bo hybrydy nie narzekają na brak momentu, Problemem jest mały wybór, praktycznie wszystkie modele są oferowane tylko z jedną wersją napędu. Ale to się powoli zmieni, w nowym Aurisie będzie do wyboru 1.8 122 KM i 2.0 180 KM.

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratoRS
          • 2009
          • 10918
          • Fiat

          #29
          ale z turbo miałyby jeszcze więcej momentu

          Komentarz

          • Zbig
            Drive
            • 2010
            • 59
            • Toyota

            #30
            Jedną z zasadniczych zalet HSD jest brak turbodziury a 207 Nm od zera obr/min w zupełności wystarcza IMHO. Choć nie omieszkam przetestować tej dwulitrówki jak się tylko pojawi :-)

            Komentarz

            Pracuję...