Octavia kontra Avensis i Focus

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Octavia kontra Avensis i Focus

    Ostatnie zamieszanie z rachunkami w restauracji sprawia że będe ze sobą zabierał kubek kawy !!! i będe po kolacji... :evil:
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Octavia kontra Avensis i Focus

    Skoda Octavia 2.0 FSI okazała się najlepsza w teście porównawczym, przeprowadzonym przez ADAC. Pokonała dwóch mocnych rywali - Toyotę Avensis 2.0 VVTi i Forda Focusa 2.0 Duratec. Kluczem do sukcesu Skody okazał się silnik FSI z bezpośredni wtryskiem paliwa.

    Do testu wykonanego przez specjalistów z ośrodka ADAC Fahrsicherheitszentrum Berlin-Brandenburg stanęły:
    Ford Focus 2.0. Duratec (107kW/ 6000 o/m; 185Nm/ 4500 o/m)
    Skoda Octavia 2.0 FSI (110kW/ 6000 o/m; 200Nm/ 3500 o/m)
    Toyota Avensis 2.0 VVTi (108kW/5700 o/m; 196Nm/4000 o/m).

    Próby dynamiczne potwierdziły zalety silnika FSI, montowanego w Skodzie, świetnie łączącego bardzo dobre osiągi z umiarkowanym zużyciem paliwa. Skoda dała się nieznacznie wyprzedzić konkurentom w sprincie od 0 do 100 km/h. Zanotowała czas 10,9 s (średnia z trzech prób), Toyota - 10,7 s, zaś lżejszy od konkurentów o prawie 100 kg Ford - 10,6 s.

    W codziennej jeździe o wiele ważniejsza od przyspieszenia jest jednak elastyczność. To ona decyduje m.in. o tym jak przebiega manewr wyprzedzania, co ma ogromne znaczenie w polskich warunkach drogowych. Skoda Octavia FSI, jako jedyna wyposażona w 6-biegową przekładnię, nie dała konkurentom żadnych szans. Przyspieszenie od 60 do 100 km/h na 4. biegu zajęło Skodzie zaledwie 7,11 s. Ford potrzebował 8,71 s, Toyota - 9,83 s. Skoda „odjechała” konkurentom jeszcze wyraźniej w próbie przyspieszenia od 80 do 120 km/h na 5. biegu. Odnotowała średni czas 11,0 s (Ford - 14,25 s, Toyota - 15,35 s).

    Skoda Octavia 2.0 FSI pokazała klasę także pod względem zużycia paliwa. Na odcinku testowym, pokonywanym dynamicznie, spaliła 9,7 l/100 km (Ford - 10,5 l/100 km, Toyota - 11,33 l/100 km). Na tej samej trasie pokonanej w oszczędnym stylu Octavia wymagała już tylko 7,6 l/100 km (Ford - 8,4 l/100 km, Toyota - 8,96 l/100 km).

    W testach sprawdzających zachowanie auta podczas jazdy Ford Focus stracił wiele przez brak układu ESP. Pomimo znakomitych właściwości jezdnych model Forda zebrał najniższe oceny za nerwowe zachowanie przy wykonywaniu ekstremalnych manewrów (slalom, omijanie przeszkody z hamowaniem i bez, hamowanie na nawierzchni o różnym stopniu przyczepności). O palmę pierwszeństwa, w bardzo wyrównanym pojedynku, walczyły Skoda i Toyota. Skoda zebrała pochwały za świetną skrzynię biegów (precyzja przełączania biegów, dobór przełożeń) i szczególnie komfortową pozycję za kierownicą.

    Należy obiektywnie przyznać, że wszystkie testowane samochody wykazywały się bardzo wysokim i wyrównanym poziomem. Różnice pomiędzy nimi odnotowane w testowanych elementach były niewielkie.
    [samar.pl]
    [foto Skoda]
    Załączone pliki
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • chester121
      L&K
      • 2005
      • 1053

      #3
      co do silnika to mozna bylo sie spodziewac

      ale z tym zawieszeniem to jestem pozytywnie zdziwiony
      zawsze focus uchodzil za mistrza wlasciwosci jezdnych
      a tu ci taka niespodzianka skoda i toyota wyrzedzila
      fordzika

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez chester121
        co do silnika to mozna bylo sie spodziewac
        ale z tym zawieszeniem to jestem pozytywnie zdziwiony
        zawsze focus uchodzil za mistrza wlasciwosci jezdnych
        a tu ci taka niespodzianka skoda i toyota wyrzedzila
        fordzika
        zwroc uwage na to:

        "Należy obiektywnie przyznać, że wszystkie testowane samochody wykazywały się bardzo wysokim i wyrównanym poziomem. Różnice pomiędzy nimi odnotowane w testowanych elementach były niewielkie."
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • chester121
          L&K
          • 2005
          • 1053

          #5
          niewielkie ale jednak
          jak byl wypuszczony focus 1 Octavia 1 i avensis1
          to focus z nich wszystkich mial najlepsze zawieszenie

          teraz widac ze ford spoczal na laurach a konkurenci wytezyli swoje sily i wyprzedzili glownego rywala (odnosnie zawieszenia)

          Komentarz

          • Paweł T
            Elegance
            • 2006
            • 784

            #6
            To jestem zdziwiony. Focus I i Octavia I to zawieszenia z innej bajki. Octa II musiała się znacznie pod tym względem poprawić, ale to bardzo dobrze. Ciekawe czy w związku z tym częściej trzeba będzie wymianiać elementy zawieszenia. Focus miał trzy pary wahaczy i każdy kosztował (wiem z autopsji).
            TDI ASV 140KM 300Nm

            Komentarz

            • Dig Dug
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1306
              • Seat

              #7
              "W testach sprawdzających zachowanie auta podczas jazdy Ford Focus stracił wiele przez brak układu ESP. Pomimo znakomitych właściwości jezdnych model Forda zebrał najniższe oceny za nerwowe zachowanie przy wykonywaniu ekstremalnych manewrów."


              Czyli Skoda wygrala dzieci ulomnosci Forda. Gdyby Focus mial tez ESP, to pewnie zajalby pierwsza lokate.
              Była O1 jest F2.

              Komentarz

              • chester121
                L&K
                • 2005
                • 1053

                #8
                no coz
                ulomnosc ulomnoscia wynik sie liczy!!!!!!

                Komentarz

                • andrzej1962
                  L&K
                  • 2010
                  • 1306
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                  #9
                  Siemka
                  ESP w Focusie to chyba standard. Miałem 2008 FL 1,6 PB Trend pakiet silver x. Powiem Wam tak. Bardzo zadowolony byłem z niego ale dużo palił a ja zacząłem więcej jeździć. Teraz chyba nie mam ESP a i tak jestem zadowolony, bo podczas mojej "obecności" w w focusie ESP może zadziałał dwa-trzy razy. Fajne auto ale benzyna i mimo wszystko chyba zawieszenie nie takie jak oczekiwałem. Najważniejsze na minus to (WSZECHOBECNE PLASTIKI). Miałem FFI i był o niebo lepszy.

                  Komentarz

                  • voltar
                    L&K
                    • 2009
                    • 1107
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Dig Dug
                    Czyli Skoda wygrala dzieci ulomnosci Forda. Gdyby Focus mial tez ESP, to pewnie zajalby pierwsza lokate.
                    Nie wygrałby - to nie pierwszy taki test gdzie porównywane są zawieszenia tych aut.
                    Zreszta dla mnie obecny Focus nawet ten po FL a OII to zupełnie inna bajka.
                    Służbowo użytkuję Focusa i rto auto klasyfikuję zdecydowanie niżej pod każdym względem.


                    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                    Komentarz

                    • andrzej1962
                      L&K
                      • 2010
                      • 1306
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                      #11
                      zgadzam się z Tobą tym bardziej, że niedawno jeździłem tym samochodem. Bardzo mnie rozczarował w porównaniu do I. Spostrzeżenia zawarłem w poście a liczne na forum FF

                      [ Dodano: Nie 17 Paź, 10 23:32 ]
                      natomiast nie ukrywam, że jestem bardzo zdziwiony, że w kupionej octawce nie mam ESP i głośników z tyłu (co miał focus w standardzie). Przy kupnie wydawało mi się, że ma. Na konsoli mam wyłącznik ASR i poczytałem, że świadczy to o tym, że nie mam ESP. Nie wszystko podczas kupna jest człowiek sprawdzić. Ech..........

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        Zamieszczone przez andrzej1962
                        zgadzam się z Tobą tym bardziej, że niedawno jeździłem tym samochodem. Bardzo mnie rozczarował w porównaniu do I. Spostrzeżenia zawarłem w poście a liczne na forum FF

                        [ Dodano: Nie 17 Paź, 10 23:32 ]
                        natomiast nie ukrywam, że jestem bardzo zdziwiony, że w kupionej octawce nie mam ESP i głośników z tyłu (co miał focus w standardzie). Przy kupnie wydawało mi się, że ma. Na konsoli mam wyłącznik ASR i poczytałem, że świadczy to o tym, że nie mam ESP. Nie wszystko podczas kupna jest człowiek sprawdzić. Ech..........
                        przypadkiem asr nie jest wraz z esp?
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • voltar
                          L&K
                          • 2009
                          • 1107
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez piramida
                          przypadkiem asr nie jest wraz z esp
                          Przypadkiem to nie .. natomiast planowo jezeli ESP wystepuje to jest z ASR a jezeli nie wystepuje to nie jest z ASR


                          O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            Zamieszczone przez voltar
                            Zamieszczone przez piramida
                            przypadkiem asr nie jest wraz z esp
                            Przypadkiem to nie .. natomiast planowo jezeli ESP wystepuje to jest z ASR a jezeli nie wystepuje to nie jest z ASR
                            no to wszystko jasne
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            • Krzysiek25
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 154
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              Ja się nie do końca zgodzę. Mam okazję użytkować focusa II po lifcie w warunkach domowych - mógłbym się wypowiedzieć negatywnie o wielu rzeczach, zarówno zestawiając focusa z OII jak i z nieodżałowanym focusem I, ale zawieszenie IMHO ma No1, przynajmniej jak na polskie drogi. Nasz focus jest fabrycznie obniżony o 5mm i minimalnie utwardzony - i owszem nierówności czasem czuć, ale tak pewnie dającego się prowadzić auta w domu jeszcze nie było. Można np. wchodzić w zakręty z większą prędkością, gdzie OII ma w takiej samej sytuacji tendencje do wyraźnego "bujania".

                              Natomiast porównywanie aut z różnym wyposażeniem wpływającym na bezpieczeństwo czynne jest dla mnie bezsensem, tym bardziej że zaważyło to na ocenie końcowej. Droższe wersje focusów (tzn już wersja wyposażenia silver) miały esp w standardzie i tym się wręcz szczycono, wobec tego nie wiem czym się kierowano, wyszukując do porównania focusa z najmocniejszym "cywilnym" 2litrowym silnikiem i bez esp. Jakkolwiek wyżej cenię sobie moją oktavię pod wieloma względami, to obiektywnie przyznaję, że założenia takiego konkursu z handicapem dla jednego zawodnika uczciwe nie są.

                              Komentarz

                              Pracuję...