Ostatnie zamieszanie z rachunkami w restauracji sprawia że będe ze sobą zabierał kubek kawy !!! i będe po kolacji... :evil:
Octavia kontra Avensis i Focus
Zwiń
X
-
Octavia kontra Avensis i Focus
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
Octavia kontra Avensis i Focus
Skoda Octavia 2.0 FSI okazała się najlepsza w teście porównawczym, przeprowadzonym przez ADAC. Pokonała dwóch mocnych rywali - Toyotę Avensis 2.0 VVTi i Forda Focusa 2.0 Duratec. Kluczem do sukcesu Skody okazał się silnik FSI z bezpośredni wtryskiem paliwa.
Do testu wykonanego przez specjalistów z ośrodka ADAC Fahrsicherheitszentrum Berlin-Brandenburg stanęły:
Ford Focus 2.0. Duratec (107kW/ 6000 o/m; 185Nm/ 4500 o/m)
Skoda Octavia 2.0 FSI (110kW/ 6000 o/m; 200Nm/ 3500 o/m)
Toyota Avensis 2.0 VVTi (108kW/5700 o/m; 196Nm/4000 o/m).
Próby dynamiczne potwierdziły zalety silnika FSI, montowanego w Skodzie, świetnie łączącego bardzo dobre osiągi z umiarkowanym zużyciem paliwa. Skoda dała się nieznacznie wyprzedzić konkurentom w sprincie od 0 do 100 km/h. Zanotowała czas 10,9 s (średnia z trzech prób), Toyota - 10,7 s, zaś lżejszy od konkurentów o prawie 100 kg Ford - 10,6 s.
W codziennej jeździe o wiele ważniejsza od przyspieszenia jest jednak elastyczność. To ona decyduje m.in. o tym jak przebiega manewr wyprzedzania, co ma ogromne znaczenie w polskich warunkach drogowych. Skoda Octavia FSI, jako jedyna wyposażona w 6-biegową przekładnię, nie dała konkurentom żadnych szans. Przyspieszenie od 60 do 100 km/h na 4. biegu zajęło Skodzie zaledwie 7,11 s. Ford potrzebował 8,71 s, Toyota - 9,83 s. Skoda „odjechała” konkurentom jeszcze wyraźniej w próbie przyspieszenia od 80 do 120 km/h na 5. biegu. Odnotowała średni czas 11,0 s (Ford - 14,25 s, Toyota - 15,35 s).
Skoda Octavia 2.0 FSI pokazała klasę także pod względem zużycia paliwa. Na odcinku testowym, pokonywanym dynamicznie, spaliła 9,7 l/100 km (Ford - 10,5 l/100 km, Toyota - 11,33 l/100 km). Na tej samej trasie pokonanej w oszczędnym stylu Octavia wymagała już tylko 7,6 l/100 km (Ford - 8,4 l/100 km, Toyota - 8,96 l/100 km).
W testach sprawdzających zachowanie auta podczas jazdy Ford Focus stracił wiele przez brak układu ESP. Pomimo znakomitych właściwości jezdnych model Forda zebrał najniższe oceny za nerwowe zachowanie przy wykonywaniu ekstremalnych manewrów (slalom, omijanie przeszkody z hamowaniem i bez, hamowanie na nawierzchni o różnym stopniu przyczepności). O palmę pierwszeństwa, w bardzo wyrównanym pojedynku, walczyły Skoda i Toyota. Skoda zebrała pochwały za świetną skrzynię biegów (precyzja przełączania biegów, dobór przełożeń) i szczególnie komfortową pozycję za kierownicą.
Należy obiektywnie przyznać, że wszystkie testowane samochody wykazywały się bardzo wysokim i wyrównanym poziomem. Różnice pomiędzy nimi odnotowane w testowanych elementach były niewielkie.
[samar.pl]
[foto Skoda]Załączone plikisaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
-
-
Zamieszczone przez chester121co do silnika to mozna bylo sie spodziewac
ale z tym zawieszeniem to jestem pozytywnie zdziwiony
zawsze focus uchodzil za mistrza wlasciwosci jezdnych
a tu ci taka niespodzianka skoda i toyota wyrzedzila
fordzika
"Należy obiektywnie przyznać, że wszystkie testowane samochody wykazywały się bardzo wysokim i wyrównanym poziomem. Różnice pomiędzy nimi odnotowane w testowanych elementach były niewielkie."saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
To jestem zdziwiony. Focus I i Octavia I to zawieszenia z innej bajki. Octa II musiała się znacznie pod tym względem poprawić, ale to bardzo dobrze. Ciekawe czy w związku z tym częściej trzeba będzie wymianiać elementy zawieszenia. Focus miał trzy pary wahaczy i każdy kosztował (wiem z autopsji).TDI ASV 140KM 300Nm
Komentarz
-
-
"W testach sprawdzających zachowanie auta podczas jazdy Ford Focus stracił wiele przez brak układu ESP. Pomimo znakomitych właściwości jezdnych model Forda zebrał najniższe oceny za nerwowe zachowanie przy wykonywaniu ekstremalnych manewrów."
Czyli Skoda wygrala dzieci ulomnosci Forda. Gdyby Focus mial tez ESP, to pewnie zajalby pierwsza lokate.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Siemka
ESP w Focusie to chyba standard. Miałem 2008 FL 1,6 PB Trend pakiet silver x. Powiem Wam tak. Bardzo zadowolony byłem z niego ale dużo palił a ja zacząłem więcej jeździć. Teraz chyba nie mam ESP a i tak jestem zadowolony, bo podczas mojej "obecności" w w focusie ESP może zadziałał dwa-trzy razy. Fajne auto ale benzyna i mimo wszystko chyba zawieszenie nie takie jak oczekiwałem. Najważniejsze na minus to (WSZECHOBECNE PLASTIKI). Miałem FFI i był o niebo lepszy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig DugCzyli Skoda wygrala dzieci ulomnosci Forda. Gdyby Focus mial tez ESP, to pewnie zajalby pierwsza lokate.
Zreszta dla mnie obecny Focus nawet ten po FL a OII to zupełnie inna bajka.
Służbowo użytkuję Focusa i rto auto klasyfikuję zdecydowanie niżej pod każdym względem.
Komentarz
-
-
zgadzam się z Tobą tym bardziej, że niedawno jeździłem tym samochodem. Bardzo mnie rozczarował w porównaniu do I. Spostrzeżenia zawarłem w poście a liczne na forum FF
[ Dodano: Nie 17 Paź, 10 23:32 ]
natomiast nie ukrywam, że jestem bardzo zdziwiony, że w kupionej octawce nie mam ESP i głośników z tyłu (co miał focus w standardzie). Przy kupnie wydawało mi się, że ma. Na konsoli mam wyłącznik ASR i poczytałem, że świadczy to o tym, że nie mam ESP. Nie wszystko podczas kupna jest człowiek sprawdzić. Ech..........
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andrzej1962zgadzam się z Tobą tym bardziej, że niedawno jeździłem tym samochodem. Bardzo mnie rozczarował w porównaniu do I. Spostrzeżenia zawarłem w poście a liczne na forum FF
[ Dodano: Nie 17 Paź, 10 23:32 ]
natomiast nie ukrywam, że jestem bardzo zdziwiony, że w kupionej octawce nie mam ESP i głośników z tyłu (co miał focus w standardzie). Przy kupnie wydawało mi się, że ma. Na konsoli mam wyłącznik ASR i poczytałem, że świadczy to o tym, że nie mam ESP. Nie wszystko podczas kupna jest człowiek sprawdzić. Ech..........superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voltarZamieszczone przez piramidaprzypadkiem asr nie jest wraz z espsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Ja się nie do końca zgodzę. Mam okazję użytkować focusa II po lifcie w warunkach domowych - mógłbym się wypowiedzieć negatywnie o wielu rzeczach, zarówno zestawiając focusa z OII jak i z nieodżałowanym focusem I, ale zawieszenie IMHO ma No1, przynajmniej jak na polskie drogi. Nasz focus jest fabrycznie obniżony o 5mm i minimalnie utwardzony - i owszem nierówności czasem czuć, ale tak pewnie dającego się prowadzić auta w domu jeszcze nie było. Można np. wchodzić w zakręty z większą prędkością, gdzie OII ma w takiej samej sytuacji tendencje do wyraźnego "bujania".
Natomiast porównywanie aut z różnym wyposażeniem wpływającym na bezpieczeństwo czynne jest dla mnie bezsensem, tym bardziej że zaważyło to na ocenie końcowej. Droższe wersje focusów (tzn już wersja wyposażenia silver) miały esp w standardzie i tym się wręcz szczycono, wobec tego nie wiem czym się kierowano, wyszukując do porównania focusa z najmocniejszym "cywilnym" 2litrowym silnikiem i bez esp. Jakkolwiek wyżej cenię sobie moją oktavię pod wieloma względami, to obiektywnie przyznaję, że założenia takiego konkursu z handicapem dla jednego zawodnika uczciwe nie są.
Komentarz
-
Komentarz