Paryska wystawa w przypadku Skody nie będzie miejscem premiery jakiegoś konkretnego modelu, lecz drugiej generacji modeli z ekologicznej rodziny Greenline.
W 2008 roku na rynku pojawiła się pierwsza generacja modeli z ekologicznej serii Greenline. Rozpoczęła ona ofensywę Skody, której celem było stałe obniżanie poziomu zużycia paliwa przez modele czeskiej marki. W ofercie wersje Greenline pojawiły się we wszystkich dostępnych modelach Skody. Dziś tylko Yeti nie jest oferowany w tej wersji. Jednak wkrótce i to się zmieni.
Najważniejszymi elementami, które mają sprawić, że modele Skody z serii Greenline będą bardziej oszczędne oraz ekologiczne, są nowoczesne jednostki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa - 1.2 TDI CR 75 KM i 1.6 TDI CR 105 KM, technologia Start-Stop i system odzyskiwania energii z hamowania. Ponadto, poprawiono także dość znacznie aerodynamikę nadwozia.
Układ Start-Stop umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10%, a w ruchu miejskim o jeszcze więcej. Silnik automatycznie wyłączany podczas postoju na światłach nie tylko nie emituje spalin, ale nie wytwarza także hałasu, co niewątpliwie wpływa na poprawę jakości życia w mieście.
Dzięki temu, że modele GreenLine odzyskują energię podczas hamowania – część traconej energii kinetycznej powraca do akumulatora w formie energii elektrycznej, która nie będzie musiała być później wytwarzana kosztem zużycia paliwa. Ponieważ wszystkie samochody Greenline wyposażone są w funkcję podpowiedzi zmiany biegów, także kierowca, odpowiednio zmieniając biegi, może istotnie wpłynąć na zmniejszenie zużycia paliwa.
Według nieoficjalnych informacji, najbardziej ekologiczna będzie wersje Greenline modelu Fabia (hatchback oraz kombi), której emisja CO2 ma nie przekraczać 90 g/km. Skoda Yeti Greenline ma emitować poniżej 100 g/km dwutlenku węgla, zaś Octavia i Superb poniżej 115 g/km. Szczegółowe dane, jeśli chodzi o spalanie, emisję CO2, a także inne parametry oraz osiągi poznamy bliżej premiery tych modeli w stolicy Francji.
W Fabii combi Greenline już jest ta jednostka a w Fabii hb 1.2TDI CR 75km - ma wejść oferta w grudniu czy bedzie to jedyny model z tym silnikiem to nie wiadomo
zużycie oleju napędowego jak podają przy Fabii Greenline to średnio 3.4/100km, to ma być najoszczędniejszy model w Skodzie
Bo od nowego roku podobno u nas bedzie mozna sprzedawac auta ktore spelniaja tylko Euro 5 i dlatego obecnie jest taka wyprzedaz aut ktore spelniaja jeszcze tylko Euro 3 i 4. Fiat wycofuje najstarsze silniki benzynowe od nowego roku
nie, do O2 planowany jest 0,6L TDI CR DPF MDF MZK+ 2xkompresor+2xsprężarka+żagiel
hehe - nieprawda że 0,6l TDi CR itd to ma być silnik 0,5l TDI CR DPF MDF MZK+ 2xkompresor+2xsprężarka+żagiel ze wspomaganiem oraz turbowrotki
a od 2012 planują silnik 0,4 do O2 i Superba
Komentarz