Widocznie gazownik był do d..y.Ja nie miałem problemów w Oplu z gazem a miałem dwa jedną Astrę 1.6 16V automat na sekwencji a drugą 1.6 8V na instalacji drugiej generacji.
Obalamy mity o LPG
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez kurczak1985Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez kurczak1985Zamieszczone przez piramidaJa natomiast z innej beczki, nigdy więcej nie bede jezdził autem z instalacją gazową, przez ostatnie 10 lat jezdziłem takowymi i mam dość :P zawsze sie cos srało, przewaznie problemy z obrotami na biegu jałowym, w kazdym samochodzie były problemy z utrzymaniem optymalnych obrotów :!: ale dodam ze na gazie auta lepiej chodziły niz na benzyniesuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Polecam zakłąd w Mikołowie, mój znajomy ma silnik x22sed, kolega wyżej może zna? Nawet zrobili mu specjalny "dokument" specjalnie dla Jego auta: "NEXIA 2.0" :szeroki_usmiech Wiele osób chwali sobie tamten zakład Jeden sęk w tym , że nie wiem dokładnie który to zakłąd :/
A co do gazu, to powiem tyle : Gaz to zło! :diabelski_usmiech
Jeśli jest dobrze wyregulowany, dobrze założony i co ważne dobrej generacji to czemu nie 8)Auto-shop4x4
Klinika4x4.com
NOWE OPONY WSZYSTKICH MAREK! Okazyjne ceny! info PW.
Komentarz
-
-
Wskanik na butli przeciez da sie wyregulowac. Przynajmniej dobre kilka lat temu nie nasteczalo to zadnych przeszkod :roll:
Pytałem się w ASO czy mogą to jakoś wyregulować to powiedzieli, że nie mają na to wpływu. Ogólnie nauczyłem się olewać ten wskaźniczek i przy 300-350km dopiero tankuję.
Pewnie w sejczento ma instalację drugiej generacji, czyli tzw. mieszalnikową, w której paliwo (LPG) podawane jest przez tw. "mikser" zmniejszajacy średnicę dolotu (czyli wpuszcza mniej powietrza do silnika). I sam fakt obecności tego czegoś powoduje, ze auto ma mniejszą moc. ALE: ma mniejszą moc jedynie w porównaniu z innym SC pozbawionym instalacji LPG lub wyposażoną w sekfencję. Jeśli bowiem porównujesz moc na LPG i na Pb w tym samym aucie, to faktycznie różnica jest ona niezauważalna, ale i tak z uwagi na obecność MIKSERA jest ona zmniejszona w stosunku do fabrycznej...
Dużo osób narzeka na LPG bo założyli je do wyżyłowanych już samochodów mających po kilkanaście lat lub instalację zamontowano niechlujnie delikatnie mówiąc. Obecne jednostki nie sprawiają jakiś problemów.
Ja się cieszę, że mam fabryczny gaz w promocji Dzięki temu mój budżet wygląda dużo lepiej i mogę więcej jeździć. Tak jak mówiłem, każdy decyduje sam co jest dla niego najlepsze.
Komentarz
-
-
Obecnie posiadam OII com.TDI poprzednik to Laguna I 1.8 na 8 zaworach gaz założyłem przy 90kkm.
sekwencja przejeździłem na gazie 100kkm. żadnych problemów, wymiany filterków świec oraz kabli wysokiego nap.w terminach przypadłość z diodami poziomu gazu wystąpiła po około 80kkm. wymieniłem bebechy ze środka butli i cześć (250zł)nieprawidłowe wskazania były przyczyną wyrobienia się plastikowych elementów zębatek ot taka przypadłość teraz to poprawiono można dokonać korekty przy złym wskazaniu poziomu gazu wystarczy wyjąć z butli mechanizm i odgiąć bądź podgiąć pływak raczej ramię pływaka taki walec z pianki jak prasowany styropian .Mam teraz diesla gdyby była benzyna NA PEWNO założył bym LPG .Parametry jezdne były takie same gaz benzyna dzięki dobrej regulacji (komp) podczas jazdy w mieście i terenie instalacja BRG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neoXsPytałem się w ASO czy mogą to jakoś wyregulować to powiedzieli, że nie mają na to wpływu. Ogólnie nauczyłem się olewać ten wskaźniczek i przy 300-350km dopiero tankuję.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mretkeZamieszczone przez Agamek12A wogóle to generalnie wszystkie-wszystkie wyliczenia mozna wsadzić w d... . Najlepiej wsiąść na rower - taniej przejechać się nie da...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Zamieszczone przez mretkeZamieszczone przez Agamek12A wogóle to generalnie wszystkie-wszystkie wyliczenia mozna wsadzić w d... . Najlepiej wsiąść na rower - taniej przejechać się nie da...
nieee. to w cyklu mieszanym do 25stC :lol:
Komentarz
-
-
Nawiazujac do tematu, nie ukrywam ze raczej z krytycznego punktu widzenia na LPB:
mity: tankujac gaz uniezalezniamy sie od gwaltownych podwyzek PB i ON
fakty: LPG pochodzi z produkcji PB i ON jako jeden z srodkow ubocznych procesu rafinacji. Czyli cena LPG tak samo zalezy od zawirowan na rynkach swiatowych jak i cena PB i ON. Niezalezna jest za to cena gazu ziemnego CNG.
mity: LPG nie obniza mocy silnika
fakty: Rzeczywiscie mozliwe jest dostrojenie instalacji LPG tak by nie powodowalo to spadku mocy przy zmianie paliwa co potwierdzily auta specjalnie strojone na hamowni. Tylko w ilu samochodach w ktorych instalowana jest instalacja gazowa strojenie wystepuje na hamowni? W tescie auto swiat specjalnie przygotowany przez profesjonalna firme zajmujaca sie instalacjami LPG pokazowy seat cupra na hamowni wykazal spadek mocy na gazie, chociaz co prawda nie byl on ponoc znacznie odczuwalny dla kierowcy.
mity: LPG jest bardziej ekologiczny od benzyny
fakty: z statystyk z 2004 roku wynika, iz auta na gaz emituja przecietnie wiecej o 40% wiecej tlenku wegla i o 20% wiecej tlenku azotu. Oczywiscie zaraz pojawia sie argumenty, ze dotyczy to starych aut. Jednak obecnie wszystkie paliwa sa bezolowiowe, do tego coraz wiecej benzyn nie zawiera tez siarki. Do tego w nowoczesnych silnikach zmiana wspolczynnika nadmiaru powietrza o 1 proc moze powodowaz drastyczne pogorszenie parametrow emisji.
Zaden warsztat nie ma wyposazenia na tak dokladne zestrojenie instalacji z silnikiem. Trudno z reszta by przyslowiowy Pan Janek w warsztacie rywalizowal z konstruktorami silnika.
Obecnie nowe auta przy zasilaniu benzyna maja czystsze spaliny niz przy zasilaniu LPG.
mity: poprawnie zainstalowana instalacja LPG jest bezpieczna dla silnika
fakty: Skoda ma instalacje LPG w ofercie natomiast co ciekawe VW juz nie. Na Forum mozna znalesc przyklad nowej OII 1.6 z instalacja ktora miala powazne problemy z stabilnoscia pracy silnika wraz z dlugim opisem bojow ktore musial przechodzic wlasciciel by usterke usunac. Ford z jednym wyjatkiem zawsze byl przeciwny zagladaniu gazu. Peugeot identycznie z wyjatkiem modelu 406 w ktorego ofercie znajdowala sie instalacja LPG jednak miedzy innymi z powodu zwiekszonej czestotliwosci wystepowania usterek oferta instalacji zostala wycofana. Toyota oficjalnie przyznaje, że wycofala się z LPG z powodu jego niskiej jakosci. Mozna znalesc przypadek gdzie jeden z wlascicieli corolli z "fabryczna" i serwisowana instalacja musial wymienic silnik po 130 tys. Honda Poland zdecydowanie wyklucza montaz gazu w swoich autach.
Obecnie tylko Renault sprzedaje auta z instalacja gazowa montowana w fabryce, czyli taka ktora zostala profesjonalnie skonfigurowana dla danego modelu i co najwazniejsze profesjonalnie zainstalowana i skalibrowana.
"Co może uszkodzić gaz?
Na działanie gazu w samochodzie najbardziej narażone są: układ paliwowy, silnik i układ wydechowy oraz elektronika. W układzie paliwowym najczęstszym uszkodzeniom ulegają wtryskiwacze i pompa paliwa. W silniku z powodu wysokiej temperatury spalania gazu nie wytrzymują gniazda zaworowe i zawory. Układ wydechowy koroduje i przedwcześnie zużywa się katalizator. Instalacja gazowa wywołuje błędy w sterowniku benzyny i mimo różnych oszukiwaczy (emulatorów) z czasem dochodzi nawet do uszkodzeń sterowników. Najbardziej narażone na problemy z elektroniką są pojazdy wyposażone w system autodiagnostyki EOBD (wszystkie obecnie sprzedawane nowe samochody). W tych pojazdach, jeśli jest już zakładana instalacja, musi być sekwencyjny wtrysk gazu. Inne w ogóle nie współpracują z nowymi silnikami."
Na koniec pozostaje kwestia wykonania instalacji a z ta bywa bardzo kiepsko - przypadek oficjalnego testowego seata w ktorym jakos instalacji zostawiala conajmniej wiele do zyczenia. No i w koncu jaki wplyw na poprawnosc instalacji ma klijent - powinien przejsc specjalistyczny kurs i stac nad montarzysta w trakcie instalacji?
mity: LBP jest instalacja bezpieczna
fakty: co prawda czasu smierdzacych gazem aut powoli mijaja jednak osobiscie bylem przy przypadku wezwania strazy pozarnej ktora o malo nie skonczyla sie ewakuacja bloku z powodu podejrzenia nieszczelnosci instalacji gazowej w budynku. Winnym smrodu okazalo sie auto z instalacja LPG stojace przy klatce.
Do tegeo jak by nie patrzec pomimo odpowiednich atestow i mocnego zabezpieczenia nic nie zmieni faktu ze paliwo gazowe w odroznieniu od benzyny przechowywane jest pod duzym cisnieniem. Osobiscie nie moge przekonac sie do pomyslu jazdy z potencjalna bomba za siedzeniem. Moze zadkie ale jednak przypadku eksplozji zbiornika po udezeniu w tyl sa faktem.
mity: LPG jest instalacja ekonomiczna
fakty: koszty instalacji kazdy moze sobie wyliczyc przy pomocy odpowiednich kalkulatorow. Jednak faktem jest, ze kazde auto spali wiecej gazu niz benzyny. Do tego malo kto w kosztach przejazdu 100 km na LPB uwzglednia koszty benzyny czy materialow i czynnosci serwisowych a nawet robiac to jest to zawsze wariant optymistyczny, zakladajacy planowe czynnosci serwisowe - w koncu zakladamy profesjonalny montaz instalacji i ze bedzie sie ona spisywala idealnie podczas eksploatacji
Przy uwzglednieniu wszystkich kosztow, koszt przejechania 100 km na LPB jest praktycznie taki sam jak na dieslu. Pytanie czy warto ponosic dodatkowe ryzyko zwiazane z instalacja dla roznicy w zakupie diesla i auta z LPG. Do tego ceny nowszych instalacji zdecydowanie ta roznice zmniejszaja.
Z ekonomicznego punktu widzenia intalacja LPG powinni zainstersowac sie kierowcy ktorzy pokonuja duze przebiegi - tak by dodatkowy koszt zwrocil sie w rozsadnym czasie, jednak czy w takim przypadku nie lepiej wybrac niezawodnego diesla ktorym na jednym baku zrelaksowani zrobimy 900 km czy LPB gdzie martwiac sie kiedy nasze aut zacznie falowac obrotami lub tracic moc przejedziemy 300 km.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez firmekmity: tankujac gaz uniezalezniamy sie od gwaltownych podwyzek PB i ON
fakty: LPG pochodzi z produkcji PB i ON jako jeden z srodkow ubocznych procesu rafinacji. Czyli cena LPG tak samo zalezy od zawirowan na rynkach swiatowych jak i cena PB i ON. Niezalezna jest za to cena gazu ziemnego CNG.
nie wiem czy ktoś w ogóle wybierając LPG kieruje się tym "mitem", raczej nie sądzę, ma być po prostu taniej.
[ Dodano: Czw 18 Lis, 10 20:15 ]
Zamieszczone przez firmekPrzy uwzglednieniu wszystkich kosztow, koszt przejechania 100 km na LPB jest praktycznie taki sam jak na dieslu.
(oczywiście samochodów o podobnej mocy\osiągach, dla mnie może być BSE i BXE)saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez firmekPrzy uwzglednieniu wszystkich kosztow, koszt przejechania 100 km na LPB jest praktycznie taki sam jak na dieslu.
(oczywiście samochodów o podobnej mocy\osiągach, dla mnie może być BSE i BXE)
Czyli przyjmujemy, że:
BXE spali 5,7 litrów ON po 4,30zł/l (ceny z dziś), czyli za około 24,50zł, a
BSE spali 8,8 litrów LPG po 2,30zł/l (ceny z dziś) i 1l Pb za 4,55zł/l (cena z dziś), czyli za około 24,70zł.
Z powyższych wyliczeń wynika, ze zysk z jazdy na LPG wobec ON nie istnieje.
Auto zasilane LPG musi przejść przez 5 lat 5 przeglądów za około 200zł (zwykły + LPG) - poprawcie, jeśli mylę się co do ceny, a ON tylko 2 za 100zł. Czyli przez 5 lat trzeba na przeglądy doliczyć 800zł, co przy zakładanym średnim przebiegu rocznym 15kkm da dodatkowe 1zł/100km.
Z powyższych wyliczeń wynika, że strata wynikająca z jazdy na LPG wobec ON to około 1zł/100km.
CZYLI: jazda na ON jest tańsza niż na LPG, bo na LPG kosztuje nieco ponad 25,50zł, a na ON około 24,50zł. Co ciekawe, jazda na Pb kosztuje 7,7l x 4,55zł/l, czyli 35zł - wyraźnie wiecej...
Oczywiście powyższe wyliczenia to jedynie koszt paliwa i przeglądów rejestracyjnych i nie biorą pod uwagę kosztów ewentualnych napraw, serwisów okresowych i innych wydatków.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez firmekPrzy uwzglednieniu wszystkich kosztow, koszt przejechania 100 km na LPB jest praktycznie taki sam jak na dieslu.
(oczywiście samochodów o podobnej mocy\osiągach, dla mnie może być BSE i BXE)
Czyli przyjmujemy, że:
BXE spali 5,7 litrów ON po 4,30zł/l (ceny z dziś), czyli za około 24,50zł, a
BSE spali 8,8 litrów LPG po 2,30zł/l (ceny z dziś) i 1l Pb za 4,55zł/l (cena z dziś), czyli za około 24,70zł.
Z powyższych wyliczeń wynika, ze zysk z jazdy na LPG wobec ON nie istnieje.
Auto zasilane LPG musi przejść przez 5 lat 5 przeglądów za około 200zł (zwykły + LPG) - poprawcie, jeśli mylę się co do ceny, a ON tylko 2 za 100zł. Czyli przez 5 lat trzeba na przeglądy doliczyć 800zł, co przy zakładanym średnim przebiegu rocznym 15kkm da dodatkowe 1zł/100km.
Z powyższych wyliczeń wynika, że strata wynikająca z jazdy na LPG wobec ON to około 1zł/100km.
CZYLI: jazda na ON jest tańsza niż na LPG, bo na LPG kosztuje nieco ponad 25,50zł, a na ON około 24,50zł. Co ciekawe, jazda na Pb kosztuje 7,7l x 4,55zł/l, czyli 35zł - wyraźnie wiecej...
Oczywiście powyższe wyliczenia to jedynie koszt paliwa i przeglądów rejestracyjnych i nie biorą pod uwagę kosztów ewentualnych napraw, serwisów okresowych i innych wydatków.
- średnie spalanie 5,7L to jakiś ABSURD jak dla mnie :lol:
- w ciągu 5 lat w dieslu z normalnym przebiegiem (minimum te 30kkm rocznie) przynajmniej raz zaliczysz usterkę, która dokładnie wszystkie oszczędności wynikające z mniejszego spalania (a jest to realnie około 2L\100km - BXE vs. BSE bez gazu wprawdzie), przekroczy x razy
(o kosztach normalnego serwisu nie mówiąc)saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Dlatego napisałem, że wartości spalania wziąłem z www.spiritmonitor.de i nie brałem pod uwagę kosztów ewentualnych napraw.
Komentarz
-
-
Jedyna przewaga LPG na dieslem to fakt, że instalację gazową to montujesz kiedy cię najdzie ochota, a za diesla trzeba na starcie kilkanaście kPln dopłacić.
Z punktu widzenia osoby która miała gaz w 3 samochodach (w tym z mitsu osobiście w....łem to g....o pod płot), to trzeba wziąć pod uwagę kwestię niezawodności. Jak masz tylko Pb to jak się coś zepsuje to jedziesz do serwisu, i albo są to w stanie zdiagnozować, albo sami z siebie robią baranów. Jak masz Pb i LPG, to serwis mówi, że to pewnie od gazu cos nie halo, gazownik, że gaz OK, ale to pewnie jakiś czujnik, serwis, że na pewno nie czujnik tylko instalacja LPG, a auto jak nie jeździło tak nie jeździ.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Czyli przyjmujemy, że:
BXE spali 5,7 litrów ON po 4,30zł/l (ceny z dziś), czyli za około 24,50zł, a
BSE spali 8,8 litrów LPG po 2,30zł/l (ceny z dziś) i 1l Pb za 4,55zł/l (cena z dziś), czyli za około 24,70zł.
Z powyższych wyliczeń wynika, ze zysk z jazdy na LPG wobec ON nie istnieje.
Auto zasilane LPG musi przejść przez 5 lat 5 przeglądów za około 200zł (zwykły + LPG) - poprawcie, jeśli mylę się co do ceny, a ON tylko 2 za 100zł. Czyli przez 5 lat trzeba na przeglądy doliczyć 800zł, co przy zakładanym średnim przebiegu rocznym 15kkm da dodatkowe 1zł/100km.
Z powyższych wyliczeń wynika, że strata wynikająca z jazdy na LPG wobec ON to około 1zł/100km.
CZYLI: jazda nca ON jest tańsza niż na LPG, bo na LPG kosztuje nieco ponad 25,50zł, a na ON około 24,50zł. Co ciekawe, jazda na Pb kosztuje 7,7l x 4,55zł/l, czyli 35zł - wyraźnie wiecej...
Oczywiście powyższe wyliczenia to jedynie koszt paliwa i przeglądów rejestracyjnych i nie biorą pod uwagę kosztów ewentualnych napraw, serwisów okresowych i innych wydatków.
No i przebieg 15 tys. km / rok - w tym przypadku ani diesel ani LPG, raczej najtaniej będzie zwykła benzynka - około 1200 PLN rocznie drożej od diesla, a w zakupie tańsza o parę tysięcy ....
A, poza tym różnica w spalaniu LPG do noPB to raczej 20%, a nie 10% - moja bierze niecałe 9 litrów LPG (co jest zgodne z tym 8,8), benzyny byłoby 7,3 x 4,55 czyli 33 PLN/100 km :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12I może właśnie dlatego należałoby kupować prościutkiego benzyniaka i nie zakładać mu gazu...? W dłuższej perspektywie całkowity koszt eksploatacji może być bowiem identyczny jak na LPG czy innym ON...
muszę przyznać się do tego, że kiedyś sam się wyśmiewałem z ludzi "starej daty", którzy zawsze tam coś pierniczyli, że "kieeeeedyś panie to było dobrze", ale z wiekiem i doświadczeniem coraz częściej zauważam, że być może coś w tym jest :lol: ops:
oczywiście nie jestem przeciwnikiem postępu, ale generalnie kolejne komplikacje, zawiłości i subtelności konstrukcji, w połączeniu z wymogami eko powodują, że pojawiają się usterki, których wcześniej nie było a dodatkowo czasem trudno sobie z nimi poradzić nawet wykwalifikowanemu personelowi
no ale to cała historia, dochodzi do tego zbyt szybkie wprowadzanie niedopracowanego\niedotestowanego produktu na rynek, budowanie samochodów pod kątem marketingowym późniejszych napraw etc. etc. szkoda gadać, wiadomo o co chodzi...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
szkoda, ja mam tak samo. Jakieś 10 lat temu mówiłem sobie, że będę miał auto z turbo, for mołszyn, ałtomat z klimatronikiem i innymi bajerami a jak już dojrzałem, to świadomie kupuję auta z prostym silnikiem oraz tanim i nieskomplikowanym wyposażeniem. I nie martwię się o dwumas, EGR, wtryski, sterownik klimatronika i inne wodotryski. Jednak proste to nie prostackie i skoro działa poprawnie to po co mi lepsze?
Choć to moje VVTi to też nieprosta konstrukcja jest...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12To dość proste wyliczenia.
Zamieszczone przez Agamek12Auto zasilane LPG musi przejść przez 5 lat 5 przeglądów za około 200zł (zwykły + LPG) - poprawcie, jeśli mylę się co do ceny, a ON tylko 2 za 100zł. Czyli przez 5 lat trzeba na przeglądy doliczyć 800zł, co przy zakładanym średnim przebiegu rocznym 15kkm da dodatkowe 1zł/100km.
wynosi tylko 60 zl rocznie, ale z kolei wtedy trzeba bedzie wymienic zbiornik a do tego co roku trzeba zrobic przeglad gazu i wymiane filtrow - dopoki mamy gwarancje a i pozniej nie zawadzi tego zrobic
Zamieszczone przez Agamek12Oczywiście powyższe wyliczenia to jedynie koszt paliwa i przeglądów rejestracyjnych i nie biorą pod uwagę kosztów ewentualnych napraw, serwisów okresowych i innych wydatków.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jacek Wo.A, poza tym różnica w spalaniu LPG do noPB to raczej 20%, a nie 10% - moja bierze niecałe 9 litrów LPG (co jest zgodne z tym 8,8), benzyny byłoby 7,3 x 4,55 czyli 33 PLN/100 km :szeroki_usmiech
A to moze oznaczac wlasciwie tylko jedno - ludzie zakladajacy gaz jezdza dynamiczniej :shock:
Komentarz
-
Komentarz