TSI - Rewolucja silnikowa?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    TSI - Rewolucja silnikowa?

    Zamieszczone przez olej
    widzieliscie tą aukcje


    ciekawi mnie co o tym sądzicie. Może ktoś się nie boi i sprobuje? bo ciekawy jestem wyniku
    hmm, trudno cokolwiek sadzic nie znajac firmy ani jej osiagniec :roll:
    umowmy sie, ze chiptuning to nie jest jakas niewyobrazalna kosmiczna filozofia, PO PROSTU jak wszedzie potrzeba wiedzy i doswiadczenia i jak zawsze jedni robia to lepiej inni gorzej, wybor jak zwykle nalezy do ciebie.

    moze ty sprobujesz :?: :twisted:
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    TSI - Rewolucja silnikowa?

    Po wielkich sukcesach silników TDI oraz FSI, Volkswagen ma zamiar wypuścić na rynek nowatorską linię jednostek napędowych wyposażonych w technologię benzynową TSI.

    Jednostki wyposażone w technologię FSI posiadają bezpośredni wtrysk paliwa, który zwiększa wydajność spalania przy okazji zmniejszając konsumpcję paliwa oraz emisję szkodliwych czynników. Wywodząca się z silnika FSI, jednostka TSI została podwójnie doładowana poprzez dodanie dwóch turbosprężarek.

    Charakterystyka jazdy z nowym silnikiem TSI uległa znacznemu polepszeniu w porównaniu z jego protoplastą. Pierwsza turbosprężarka jest używana podczas małych szybkości, lecz gdy zacznie ona wzrastać, wtedy włączy się druga sprężarka. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania niwelowane jest uczucie tzw. turbo-dziury, a w afekcie tego wzrasta również moment obrotowy.

    Nowa jednostka posiada pojemność rzędu 1,4 litra i jest dostępna w wersji 140 oraz 170 konnej. Moc szczytowa wersji 170 konnej porównywalna jest do osiągów silnika o pojemności 2,3 litrowego, ale jej spalanie jest o 20 procent mniejsze niż w konwencjonalnym silniku. Zużycie paliwa oscyluje wokół 7,5 litra benzyny na 100 kilometrów. Moment obrotowy wynosi 240 Nm przy 1.750-4.500 obr/min. Połączenie tych technologii pozwala na zastosowanie silnika o relatywnie małej pojemności, który pozwala na wysoki stopień sprężania oraz wysoką wydajność podczas jazdy na wysokich biegach połączonych z wyjątkowo niskim jak na silnik benzynowy zużyciem paliwa .

    W niedługim czasie zestawienie modelu Volkswagen Golf wzbogaci się także o nowy dwulitrowy silnik TDI, osiągający moc 170 koni mechanicznych. Będzie to najmocniejszy jak dotąd Golf wyposażony w jednostkę wysokoprężną. Używać będzie piezo-wtryskiwarek, które w bardzo precyzyjny sposób kontrolują wtrysk paliwa, maksymalizując moc, a zarazem minimalizując konsumpcję oraz emisję spalin dzięki filtrowi cząsteczek stałych. Moment obrotowy wyniesie w nim 350Nm przy 1.750 obr/min. Jego prędkość maksymalna szacowana jest na 220 km/h. Do "setki" rozpędzi się on w nieco ponad 8 sekund. Dzięki spalaniu 6,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, stację benzynową będzie odwiedzać się bardzo sporadycznie.
    [mojeauto.pl]
    Załączone pliki
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • KLOCek
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 411

      #3
      Zamieszczone przez szkoda
      1,4 litra i jest dostępna w wersji 140 oraz 170 konnej
      właśnie o tym silniku słyszałem już jakieś 3m-ce temu, ze będzie w Fabiach.

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        tak, mowilismy juz o tym, rzeczywiscie maja go dawac w fabiach, ale kiedy?
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • KLOCek
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 411

          #5
          mówili, że gdzieś za rok, czyli wypada na początek 2007

          Komentarz

          • djczas
            RS
            • 2005
            • 9612

            #6
            w nowej gamie fabii to na 2007 roku bedzie druga generacja fabii

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Nowatorska technologia TSI w ofercie Golfa

              Od 21 kwietnia klienci w Wielkiej Brytanii mogą składać zamówienia na Volkswagena Golfa, który oferuje teraz silnik wykonany w nowatorskiej technologii TSI.
              Nowa jednostka ma pojemność 1.4 litra, generując moc 140 lub 170 KM. W tym drugim przypadku moc jest taka sama jak w przypadku tradycyjnego silnika benzynowego 2.3, jednak zużycie paliwa jest mniejsze o 20%. Moment obrotowy rosnący maksymalnie do 240Nm jest dostępny w przedziale od 1750 do 4500 o/m.

              Co więcej, gama Golfa zostaje wzbogacona nowym silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 170 KM. Jest to najmocniejsza jednostka Diesla w historii tego modelu.
              [samar.pl]
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • chester121
                L&K
                • 2005
                • 1053

                #8
                troche sie boje jak zaczynaja experymentowac z silnikami
                1.9TDi i benzynki byly niezwodne bo sa to bardzo stare jednostki juz sprawdzone i przez 20 lat byly tylko lekko modernizowane

                a dajmy na to forda czy inne firmy ktore zaczely produkowac nowe jednoski
                sa one poprostu awaryjne, nikt ne wie co sie moze zdarzyc (a zdarzy sie napewno)

                jak VW wprowadzi te nowe silniki tez bedzie taka obawa, no bo kto wie jak ten mechaniz sterujacy turbinami bedzie sie zachowywal, jak same turbiny beda sie zachowywac itd

                ale mam nadzieje ze to sa tylko moje, niczym nie potwierdzone obawy

                Komentarz

                • Samiec
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4287
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  chester121 byle okres gwarancji przelataly ,potem to juz nie ich zmartwieie :wink: Byly napewno proby tego silnika wiec jakies normy wytrzymalosci musi to spelniac. Wyjdzie i tak wszystko w praktyce za pare lat.
                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                  Komentarz

                  • Purchawa
                    Admin
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 8007

                    #10
                    Zamieszczone przez chester121
                    a dajmy na to forda czy inne firmy ktore zaczely produkowac nowe jednoski
                    sa one poprostu awaryjne, nikt ne wie co sie moze zdarzyc (a zdarzy sie napewno)
                    Zdajesz sobie sprawe, ze wszystkie 1,8TDDI i TDCI to jeden i ten sam stary kibel 1,8TD ubrany w nowy osprzet?
                    Poprostu jak ktos nie umie robic silnikow to nie zrobi dobrego silnika. VW to raczej nie grozi.
                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                    STOP ECO-TERRORISM!

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      mial moze ktos okazje przejechac sie tym TSI, bo juz jest w golfie, strasznie jestem ciekaw jak to jezdzi i co mozna z tym zrobic (i ile to realnie pali) :?:
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • Mr T.
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 236

                        #12
                        Zamieszczone przez szkoda
                        podwójnie doładowana poprzez dodanie dwóch turbosprężarek
                        gwoli ścisłości, z tego co czytałem te "chargery" to są: sprężarka mechaniczna Rootsa napędzana od wału i turbina dmuchająca po osiągnięciu chyba 3000rpm. Także jednostki te działają zamiennie a nie jednocześnie i w tenże sposób następuje niwelacja turbodziury. Po porstu cały czas mamy jakieś sprężanie ;-) . Kiedyś czytałem że ten silnik miałby nawet pojawić się w Roomsterze, ale to chyba nie było nigdy potwierdzone oficjalnie. Tak czy inaczej chyba w Fabii II będzie to jednostka dostępna zapewne w wersji GT a może jako nowy RS? Tanie toto nie będzie. Ciekawe jakie będzie trwałe.
                        życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          w golfie cena nie jest jakas powalajaca: 75500 najtansza wersja 140KM i 94000 170KM, ale jak to jezdzi???
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Mr T.
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 236

                            #14
                            ha, zaintrygowałeś mnie. Jak nic umawiam się na jazdę próbną u dealera. Nie ma to jak samemu poczuć.
                            życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez Mr T.
                              ha, zaintrygowałeś mnie. Jak nic umawiam się na jazdę próbną u dealera. Nie ma to jak samemu poczuć.
                              no wlasnie, ja nie mam czasu, wiec licze, ze ktos wyprobuje i zda relacje :!:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • DGW
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 2330

                                #16
                                Zamieszczone przez Purchawa
                                Zdajesz sobie sprawe, ze wszystkie 1,8TDDI i TDCI to jeden i ten sam stary kibel 1,8TD ubrany w nowy osprzet?
                                A do tego dadam tylko że stare 1.8TD forda były z wadą technologiczną- przegrzewający się 4 cylinder
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz

                                • Mr T.
                                  Ambiente
                                  • 2006
                                  • 236

                                  #17
                                  Zamieszczone przez szkoda
                                  no wlasnie, ja nie mam czasu, wiec licze, ze ktos wyprobuje i zda relacje
                                  może uda mi się w czwartek. Jeśli tak, to napiszę o wrażeniach.


                                  Tu jest jeszcze trochę danych o tym silniku. Zwłaszcza podoba mi się wykres. To się nazywa elastyczność ;-) . To jest coś dla mnie ;-) : power, elastyczność, rozsądne zużycie paliwa i brak "klekociku" ;-) .
                                  życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                                  Komentarz

                                  • BaPit
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 630

                                    #18
                                    Re: Nowatorska technologia TSI w ofercie Golfa

                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    Od 21 kwietnia klienci w Wielkiej Brytanii mogą składać zamówienia na Volkswagena Golfa, który oferuje teraz silnik wykonany w nowatorskiej technologii TSI.
                                    Tu też już jest oferowany. I co więcej - w związku z dużymi ograniczeniami pranymi w kwestii posiadania diesla - golf 1.4 TSI jest bardzo ostro reklamowany. W/g mnie może to być bardzo fajna jednostka napędowa dla niewymagających klientów (np. takich, jak ja). Kręci się bez większych problemów do 240KM, co jest wynikiem do zaakceptowania. Boję się tylko, że koszty eksploatacyjne mogą być znacznie wyższe, niż w przypadku klasycznego 1.8T...

                                    Pozdrawiam!
                                    Bartek
                                    była mocna Octa, a jest konik
                                    Greckie Delikatesy

                                    Komentarz

                                    • Mr T.
                                      Ambiente
                                      • 2006
                                      • 236

                                      #19
                                      no i nici z jazdy próbnej u dealera. Kulczyk Tradex nie przewidział aut z wersji TSI, GTi czy R32 jako democarów...
                                      życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                                      Komentarz

                                      Pracuję...