ciekawi mnie co o tym sądzicie. Może ktoś się nie boi i sprobuje? bo ciekawy jestem wyniku
hmm, trudno cokolwiek sadzic nie znajac firmy ani jej osiagniec :roll:
umowmy sie, ze chiptuning to nie jest jakas niewyobrazalna kosmiczna filozofia, PO PROSTU jak wszedzie potrzeba wiedzy i doswiadczenia i jak zawsze jedni robia to lepiej inni gorzej, wybor jak zwykle nalezy do ciebie.
moze ty sprobujesz :?: :twisted:
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
Po wielkich sukcesach silników TDI oraz FSI, Volkswagen ma zamiar wypuścić na rynek nowatorską linię jednostek napędowych wyposażonych w technologię benzynową TSI.
Jednostki wyposażone w technologię FSI posiadają bezpośredni wtrysk paliwa, który zwiększa wydajność spalania przy okazji zmniejszając konsumpcję paliwa oraz emisję szkodliwych czynników. Wywodząca się z silnika FSI, jednostka TSI została podwójnie doładowana poprzez dodanie dwóch turbosprężarek.
Charakterystyka jazdy z nowym silnikiem TSI uległa znacznemu polepszeniu w porównaniu z jego protoplastą. Pierwsza turbosprężarka jest używana podczas małych szybkości, lecz gdy zacznie ona wzrastać, wtedy włączy się druga sprężarka. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania niwelowane jest uczucie tzw. turbo-dziury, a w afekcie tego wzrasta również moment obrotowy.
Nowa jednostka posiada pojemność rzędu 1,4 litra i jest dostępna w wersji 140 oraz 170 konnej. Moc szczytowa wersji 170 konnej porównywalna jest do osiągów silnika o pojemności 2,3 litrowego, ale jej spalanie jest o 20 procent mniejsze niż w konwencjonalnym silniku. Zużycie paliwa oscyluje wokół 7,5 litra benzyny na 100 kilometrów. Moment obrotowy wynosi 240 Nm przy 1.750-4.500 obr/min. Połączenie tych technologii pozwala na zastosowanie silnika o relatywnie małej pojemności, który pozwala na wysoki stopień sprężania oraz wysoką wydajność podczas jazdy na wysokich biegach połączonych z wyjątkowo niskim jak na silnik benzynowy zużyciem paliwa .
W niedługim czasie zestawienie modelu Volkswagen Golf wzbogaci się także o nowy dwulitrowy silnik TDI, osiągający moc 170 koni mechanicznych. Będzie to najmocniejszy jak dotąd Golf wyposażony w jednostkę wysokoprężną. Używać będzie piezo-wtryskiwarek, które w bardzo precyzyjny sposób kontrolują wtrysk paliwa, maksymalizując moc, a zarazem minimalizując konsumpcję oraz emisję spalin dzięki filtrowi cząsteczek stałych. Moment obrotowy wyniesie w nim 350Nm przy 1.750 obr/min. Jego prędkość maksymalna szacowana jest na 220 km/h. Do "setki" rozpędzi się on w nieco ponad 8 sekund. Dzięki spalaniu 6,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, stację benzynową będzie odwiedzać się bardzo sporadycznie.
[mojeauto.pl]
Od 21 kwietnia klienci w Wielkiej Brytanii mogą składać zamówienia na Volkswagena Golfa, który oferuje teraz silnik wykonany w nowatorskiej technologii TSI.
Nowa jednostka ma pojemność 1.4 litra, generując moc 140 lub 170 KM. W tym drugim przypadku moc jest taka sama jak w przypadku tradycyjnego silnika benzynowego 2.3, jednak zużycie paliwa jest mniejsze o 20%. Moment obrotowy rosnący maksymalnie do 240Nm jest dostępny w przedziale od 1750 do 4500 o/m.
Co więcej, gama Golfa zostaje wzbogacona nowym silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 170 KM. Jest to najmocniejsza jednostka Diesla w historii tego modelu.
[samar.pl]
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
troche sie boje jak zaczynaja experymentowac z silnikami
1.9TDi i benzynki byly niezwodne bo sa to bardzo stare jednostki juz sprawdzone i przez 20 lat byly tylko lekko modernizowane
a dajmy na to forda czy inne firmy ktore zaczely produkowac nowe jednoski
sa one poprostu awaryjne, nikt ne wie co sie moze zdarzyc (a zdarzy sie napewno)
jak VW wprowadzi te nowe silniki tez bedzie taka obawa, no bo kto wie jak ten mechaniz sterujacy turbinami bedzie sie zachowywal, jak same turbiny beda sie zachowywac itd
ale mam nadzieje ze to sa tylko moje, niczym nie potwierdzone obawy
chester121 byle okres gwarancji przelataly ,potem to juz nie ich zmartwieie :wink: Byly napewno proby tego silnika wiec jakies normy wytrzymalosci musi to spelniac. Wyjdzie i tak wszystko w praktyce za pare lat.
a dajmy na to forda czy inne firmy ktore zaczely produkowac nowe jednoski
sa one poprostu awaryjne, nikt ne wie co sie moze zdarzyc (a zdarzy sie napewno)
Zdajesz sobie sprawe, ze wszystkie 1,8TDDI i TDCI to jeden i ten sam stary kibel 1,8TD ubrany w nowy osprzet?
Poprostu jak ktos nie umie robic silnikow to nie zrobi dobrego silnika. VW to raczej nie grozi.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
mial moze ktos okazje przejechac sie tym TSI, bo juz jest w golfie, strasznie jestem ciekaw jak to jezdzi i co mozna z tym zrobic (i ile to realnie pali) :?:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
podwójnie doładowana poprzez dodanie dwóch turbosprężarek
gwoli ścisłości, z tego co czytałem te "chargery" to są: sprężarka mechaniczna Rootsa napędzana od wału i turbina dmuchająca po osiągnięciu chyba 3000rpm. Także jednostki te działają zamiennie a nie jednocześnie i w tenże sposób następuje niwelacja turbodziury. Po porstu cały czas mamy jakieś sprężanie ;-) . Kiedyś czytałem że ten silnik miałby nawet pojawić się w Roomsterze, ale to chyba nie było nigdy potwierdzone oficjalnie. Tak czy inaczej chyba w Fabii II będzie to jednostka dostępna zapewne w wersji GT a może jako nowy RS? Tanie toto nie będzie. Ciekawe jakie będzie trwałe.
Tu jest jeszcze trochę danych o tym silniku. Zwłaszcza podoba mi się wykres. To się nazywa elastyczność ;-) . To jest coś dla mnie ;-) : power, elastyczność, rozsądne zużycie paliwa i brak "klekociku" ;-) .
Od 21 kwietnia klienci w Wielkiej Brytanii mogą składać zamówienia na Volkswagena Golfa, który oferuje teraz silnik wykonany w nowatorskiej technologii TSI.
Tu też już jest oferowany. I co więcej - w związku z dużymi ograniczeniami pranymi w kwestii posiadania diesla - golf 1.4 TSI jest bardzo ostro reklamowany. W/g mnie może to być bardzo fajna jednostka napędowa dla niewymagających klientów (np. takich, jak ja). Kręci się bez większych problemów do 240KM, co jest wynikiem do zaakceptowania. Boję się tylko, że koszty eksploatacyjne mogą być znacznie wyższe, niż w przypadku klasycznego 1.8T...
Komentarz