FSO przechodzi do historii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daneczek76
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 3642
    • Toyota

    #26
    Zamieszczone przez Pawel11
    Deawoo w jednym roku 1996 przedstawiło równocześnie 3 nowe modele produkcyjne
    sory trzy nowe modele chyba odgrzane kluchy z Kadeta i Espero na Oplu Asconie. no no rewelacje.

    Zamieszczone przez Pawel11
    A zewnętrzne blachy w Lanosie produkowanym w Polsce miały pokrycie cynk-nikiel oraz nakładaną od wewnętrznej strony już w hucie dodatkową powłoką ochronną
    może i miały ale wszystkie wcześniejsze jak nie zabezpieczyłeś sobie antykorozyjnie nie dostałeś gwarancji na blachy.

    sory jak dla mnie daewoo ta taki duzy koreański resorak w rodzinie była nexia i lanos od nowości nic dobrego powiedzieć niemoge.

    Podobno jedynie Nubire chwalą sobie taksówkarze.


    Zamieszczone przez Pawel11
    Tylko pytanie dlaczego VW taki wspaniałomyślny nie utrzymał marki TARPAN, tylko sprzedał ją? Wiesz komu?
    odpowiedź prosta VW kupił całość upadającej fabryki Tarpana w podpoznańskim Antoninku tylko po grunty na których większość obiektów zbudowano od nowa i produkowano samochody VW.
    A licencje z tego co mi wiadomo miał Intrall Polska (2004 - 2007) wcześniej Andoria-Mot (2002-2003) a wcześniej Daewoo do 2001. A teraz DZT Tymińscy.
    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

    Komentarz

    • Agamek12
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 9943
      • Ford

      #27
      Zamieszczone przez daneczek76
      Zamieszczone przez Pawel11
      Deawoo w jednym roku 1996 przedstawiło równocześnie 3 nowe modele produkcyjne
      sory trzy nowe modele chyba odgrzane kluchy z Kadeta i Espero na Oplu Asconie. no no rewelacje.
      No kolega pomylił się o rok - 3 modele produkcyjne dełu pokazał w październiku 2007 w gmachu głównym Politechniki Warszawskiej (byłem na tej prezentacji, bo akurat tam miałem wykłady z analizy matematycznej) - były to Lanos, Nubira i Leganza. Choć (o ile sie nie mylę) Lanosa zaprezentowano w Korei już w 1996 roku, nie wiem jak z innymi modelami... Nexię i Esporo zaczął robić pewnie ze 3-4 lata wcześniej (Nexię montowano np. w Lublinie, a Tico i Espero w FSO - choć tego drugiego nie jestem w 100% pewien)
      Adam... Używam:
      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
      Passek: B6 175KM/366Nm

      Komentarz

      • Pawel11
        Drive
        • 2010
        • 99

        #28
        daneczek76, może jednak poprzesz swoje wypowiedzi jakimiś argumentami bo stwierdzenie
        Zamieszczone przez daneczek76
        sory jak dla mnie daewoo ta taki duzy koreański resorak
        jest jak ja bym powiedział, "sorry jak dla mnie VW-ami jeżdżą wieśniaki" (określenie nie odnosi się do osób pochodzących lub mieszkających na wsi). Bardzo bym prosił o uzasadnienie w kontekście moich wypowiedzi dla twoich "odkrywczych stwierdzeń"
        Zamieszczone przez daneczek76
        VW chciał kupić FSO i były na to duże szanse.
        Zamieszczone przez daneczek76
        niestety daewoo od początku nic sobą nie-reprezentowało
        oraz
        Zamieszczone przez daneczek76
        sory trzy nowe modele chyba odgrzane kluchy z Kadeta i Espero na Oplu Asconie. no no rewelacje.
        Wiesz wogóle o czym piszesz, Lanos, Nubira i Leganza były zupełnie nowymi modelami podaj może dlaczego miałyby być tym czym piszesz.

        Zamieszczone przez daneczek76
        nexia i lanos od nowości nic dobrego powiedzieć niemoge
        No o Nexii się nie wypowiem bo nie miałem z nią styczności jeżeli zaś chodzi o Lanosa to ma go od nowości 11 lat mój teść i jest zadowolony. Trzy lata temu znajomemu który szukał samochodu do 12 tyś zł. poleciłem poszukać Lanosa. Znalazł i już trzeci rok jeździ zadowolony notabene na LPG. Innemu znajomemu 5 lat temu, który miał do wydania 8 tyś PLN i był zainteresowany Golfami, a samochodu szukał dla kobiety na dwa lata do miasta i nauki jazdy, poleciłem rozejrzeć się z Tico i też był zadowolony.
        Zamieszczone przez daneczek76
        odpowiedź prosta VW kupił całość upadającej fabryki Tarpana w podpoznańskim Antoninku tylko po grunty na których większość obiektów zbudowano od nowa i produkowano samochody VW.
        A jak by kupili FSO to produkowaliby "FSO Octavia"? :roll:
        Tak że, daneczek76, jeśli można to poproszę o jakieś argumenty bo jak na razie to z twoich wypowiedzi wieje stereotypami.
        Zamieszczone przez Agamek12
        No kolega pomylił się o rok - 3 modele produkcyjne dełu pokazał w październiku 2007 w gmachu głównym Politechniki Warszawskiej (byłem na tej prezentacji, bo akurat tam miałem wykłady z analizy matematycznej) - były to Lanos, Nubira i Leganza. Choć (o ile sie nie mylę) Lanosa zaprezentowano w Korei już w 1996 roku, nie wiem jak z innymi modelami... Nexię i Esporo zaczął robić pewnie ze 3-4 lata wcześniej (Nexię montowano np. w Lublinie, a Tico i Espero w FSO - choć tego drugiego nie jestem w 100% pewien)
        Raczej nie na 99% wszystkie trzy modele miały światową premierę w 1996 roku. Zaś produkcja w systemie SKD rzeczywiście uruchomiono w FSO w 1997 r.

        FSO w systemie SKD "produkowało" Tico, Espero, Lanosa, Nubirę i Leganzę.

        Komentarz

        • daneczek76
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3642
          • Toyota

          #29
          Zamieszczone przez Pawel11
          daneczek76 napisał/a:
          odpowiedź prosta VW kupił całość upadającej fabryki Tarpana w podpoznańskim Antoninku tylko po grunty na których większość obiektów zbudowano od nowa i produkowano samochody VW.
          o to artykuł na temat: http://www.truck.pl/pl/article/533/v...oznań,mju_326


          Zamieszczone przez Pawel11
          daneczek76 napisał/a:
          sory trzy nowe modele chyba odgrzane kluchy z Kadeta i Espero na Oplu Asconie. no no rewelacje.



          Wiesz wogóle o czym piszesz, Lanos, Nubira i Leganza były zupełnie nowymi modelami podaj może dlaczego miałyby być tym czym piszesz.
          kolego pisałeś o latach cytuje
          Zamieszczone przez Pawel11
          Wyjaśnij skąd ten pogląd. Deawoo w jednym roku 1996 przedstawiło równocześnie 3 nowe modele produkcyjne.
          w tych latach czyli 1996 dokładnie W listopadzie 1995 i poczatek 1996 spółka rozpoczęła montaż, w systemie SKD, koreańskich samochodów osobowych Daewoo Nexia czyli stary zmodernizowany Opel kadett.
          dalej- Espero zaczyna być produkowane w 1996 po wykupieniu przez Daewoo fabryki FSO na Żeraniu również w Polsce montowany w standardzie SKD przez Daewoo-FSO w latach 1996-1999.- płyta podłogowa leciwej Ascony.

          a Lanos, Nubira, i laganza weszły później dokładnie 1997.

          Co do jakości mojego ojca brat miał Nexie i Lanosa niestety miał w nich dużo awarii i nie wyrażał się pochlebnie o tych samochodach dokładnie nie pamietam co bo to było pare ładnych lat temu a auta miał od nowości - jeszcze sam się śmiał z Nexi że nowe auto żeby mieć gwarancje na blachy musi jechać i je zabezpieczyć antykorozyjnie. Co do lanosa tylko pamiętam że wkurzał się na wiecznie skrzypiące drzwi , drążki kierownicy które wymieniał pare ładnych razy a reszty niepamiętam.
          Laganze miał mój sasiad z piętra jak nie zamarzł mu komputer w zimie to cos zapaliło się w silniku jakies ciągłe problemy z elektroniką.

          Jedynym modelem o jakim słyszałem pochlebne opinie była Nubira w miare niezawodna i dużo pochwał słyszałem od kierowców Taxi którzy w swoim czasie dużo tych aut używali.
          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

          Komentarz

          • Pawel11
            Drive
            • 2010
            • 99

            #30
            daneczek76, nie rozumiesz czy udajesz?

            Jak ma się
            Zamieszczone przez daneczek76
            nie do końca tak było bo VW chciał kupić FSO i były na to duże szanse. .... A może mieli byśmy coś takiego jak Skoda pod znakiem FSO.
            do
            Zamieszczone przez daneczek76
            odpowiedź prosta VW kupił całość upadającej fabryki Tarpana w podpoznańskim Antoninku tylko po grunty na których większość obiektów zbudowano od nowa i produkowano samochody VW.
            Agamek12, zrozumiał co miałem na myśli pisząc, że Daewoo w 1996 r zaprezentowało 3 nowe modele i jak napisałem wcześniej na 99% jestem pewien, że było to w 1996 r. Pytanie retoryczne: Wiesz ile w tamtych latach trwało uruchamianie produkcji od projektu do zjechania z taśmy?

            I tak na zakończenie daneczek76, wobec Twojej "porażającej argumentacji" chyba muszę przyznać ci rację :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9943
              • Ford

              #31
              Przyznaję, że w październiku 2007 na warszawskeij Politechnice odbyła się prezentacja 3 modeli dełu jako nowych konstrukcji wytwarzanych w FSO. Nie wiem jednak, czy GENERALNA prezentacja tych modeli (ale produkowanych w Korei) nie odbyła się w 2006 roku...

              PS: z treści artykułu z AMiS 2/97 wynika, że europejska prezentacja wszystkich 3 nowych modeli dełu odbędzie się (stan na luty 1997) najwcześniej w połowie 1997 roku.
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • daneczek76
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 3642
                • Toyota

                #32
                Zamieszczone przez Pawel11
                Jak ma się daneczek76 napisał/a:
                nie do końca tak było bo VW chciał kupić FSO i były na to duże szanse. .... A może mieli byśmy coś takiego jak Skoda pod znakiem FSO.
                Rozumiem a akurat tutaj teoryzowałem i napisałem a możę bysmy mieli - poprostu sobie gdybałe..

                Zamieszczone przez Pawel11
                do daneczek76 napisał/a:
                odpowiedź prosta VW kupił całość upadającej fabryki Tarpana w podpoznańskim Antoninku tylko po grunty na których większość obiektów zbudowano od nowa i produkowano samochody VW.
                a to powyżej bylo odpowiedzią na twoje pytanie które napisałeś troszke wyżej a brzmiało
                Zamieszczone przez Pawel11
                Tylko pytanie dlaczego VW taki wspaniałomyślny nie utrzymał marki TARPAN, tylko sprzedał ją? Wiesz komu?
                i napisłem tobie jak krowie narowie że Vw kupił/przejoł Fabryke po Tarpanie po to żeby zbudować nową i nawet przytoczyłem ci artykuł. Kupienie fabryki nie jest jednoznaczne z kupieniem licencji na Tarpana dlatego też nie utrzymało marki Tarpan bo nie miało na nią licencji - i nawet napisałem ci w jakich latach kto posiadał licencje.

                A dokładnie cytuje: 1993 r. straszliwie zadłużoną FSR oddłużono i podzielono. Kluczową część majątku przejął Volkswagen, a z pozostałej utworzono spółkę Tarpan.

                co do lat produkcji a prezentacji modelu mogliśmy się nie zrozumieć ale jak dla mnie prezentacja modelu nie jest równoznaczna z jego produkcją bo takwielu przypadkach bywa że cos tam się zmienia.

                To tyle z mojej strony.
                A więc raczej rzeczowo może poprostu nie zrozumieliśmy się.
                Myślę że nie ma co się denerwować ja mam takie doświadczenia z daewoo ty odmienne i tyle.
                PZDR Daniel
                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                Komentarz

                Pracuję...