Octavia z silnikiem 1.2. Warto?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dzik69ku
    Classic
    • 2006
    • 29

    Octavia z silnikiem 1.2. Warto?

    ©koda Octavia
    Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

    ©koda Octavia – samochód marki czeskiej niemieckiej, produkowany przez ©kodę Wieśwagena, a sprzedawany pod znaczkiem ©kody. Przypisywany jest do segmentu C, ale każdy właściciel swojej „Octy” przypisuje ją jakieś dwa, trzy segmenty wyżej...

    Octavia pierwszej generacji to Golf IV, Octavia II to Golf V, a Octavia II FL to Golf VI. Pomimo, że ich ceny są podobne, to dres w Octavii to „żal.pl”, zdrada Widzewa i ogólna nienawiść do Nonsensopedii, chociaż ci, co spotkają dresa w Octavii, to już żywo nie wychodzą...
    Wersje

    Hatchback – nazwany tak dlatego, iż klapa otwiera się z szybą (na dodatek w Polsce sprzedawany jest jako liftback). Najczęściej spotkamy w nim facetów po 40-dziestce, kawalerów. Często usłyszymy w głośnikach Radio Maryja.

    Kombi – podobne do zombi, ale to kombi. Za kierownicą zobaczymy 30-35 latka, który teraz ma trójkę dzieci, a przecież zabawki trzeba gdzieś trzymać, bo w domu nie ma miejsca. Często „upiększany”. Oczywiście tylko 1,9 TDi.

    RS – samochód dla zamożnych tatków, którzy muszą być pierwsi na światłach, i nie może im stanąć.

    Laurin&Klement (Laura i Kredens) – dlatego, że była to najbogatsza wersja w plastikowe drewno, nawi( od 2001 roku ! ) oraz dodatkowe wyposażenie. Różniła się od Elengace, tylko nazwą, i użytkownikami, ktorzy kochają wydawać wypłatę w psującą się elektronikę.

    Silniki

    Wymienimy najważniejsze :

    1.6 BGU 8V – mały silnik, tylko 8 zaworów i technika z połowy lat 90 – dzięki temu bardzo dobrze znosi instalację Podtlenku LPG.
    1.8 T - pierwotnie stosowany w wersji RS (moc 180 KM), obecnie już tylko 150 KM – wina spalania, które przy 180km/h wynosiło 62 l/100 km, obecnie 61,999 l/100 km. Szczyt myśli technicznej niemieckich inżynierów.
    1.9 TDi - najbardziej pożądany i ekonomiczny, posiadający kulturę pracy zmokniętego i zmarzniętego pudla cud inżynierii na pompowtryskiwaczach. Zadowala się podobno znikomymi ilościami ON mając "niesamowite kopyto" (jak głosi legenda). Dostępny w tylu wariantach mocy, że w dupie się nie mieści.
    2.0 TDi – więcej koni, i nic więcej.
    2.0 8V - rzadki benzynowy silnik w ©kodzianach, 115 KM mocy robi swoje - tzn. auto nie jedzie, ale za to mało pali.

    Stylistyka

    Octavia pierwszej generacji miała prostokątne światełka z przodu, trochę miękką linię, więc 1 000 000 chłopa w Europie ruszyło do salonów...
    Octavia II już jest inna, niby lepsza, niby ładniejsza. Zajebiście trzyma cenę.
    Wnętrze jest plastikowe jak tylko się da i nudne jak sam skurwysyn a wyszukana kolorystyka utrzymana jest we wszelkich tylko możliwych i dostępnych odcieniach szarości.

    Ciekawostki

    Octavia jest sprzedawana w Australii!
    Częste nazwy: Volkswagen ©koda; Volkswagen Octavia; ©koda Golf; Octavia ©koda; ©koda Fabia; ©kłoda.
    Najwięcej ©kód jeździ w... Czechach !
    Octavia posiada co najmniej dziwny system elektrycznego ustawiania lusterek - mianoiwicie kiedy chce się ustawić lewe lusterko samochód stwierdza że prawe również jest źle ustawione i przestawia oba.
    Cytat Nonesenspedia :http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/%C5%A0koda_Octavia
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    #2
    Octavia z silnikiem 1.2. Warto?

    Skoda słynie z opakowywania technologii Volkswagena w wyrośnięte, na tle segmentowej konkurencji, nadwozia.





    Po teście, bądź co bądź, olbrzymiego superba kombi, przyszła kolej na test popularnej octavii.

    Do naszej redakcji trafiła skoda octavia, wyposażona w nowoczesny silnik o "zatrważającej" pojemności 1.2 litra. To kolejna konstrukcja, która wpisuje się w trend małych silników wspartych doładowaniem. Czy to ma sens? Sprawdźmy.

    1.2 l i skrzynia DSG

    Pochodzący od Volkswagena silnik połączono ze świetnie działającą skrzynią DSG (mimo, że kosztuje niebagatelne 7 900 zł, odwdzięcza się gładkim przełączaniem biegów bez jakichkolwiek szarpnięć i opóźnień), która dysponuje teraz aż 7 przełożeniami. Oznacza to, że przy prędkości rzędu 70 km/h, octavia jedzie już na 7 biegu, spalając przy tym ok. 4 litrów 95-oktanowej benzyny bezołowiowej na 100 km. I kto mówił, że benzynowe silniki nie mogą być oszczędne? 1.2 TSI zastąpiło w gamie silnikowej koncernu VW wysłużony już silnik 1.6, który pamiętał jeszcze zamierzchłe czasy golfa 4 generacji.





    Stylistycznie skoda nie wyróżnia się z tłumu. Jest ciekawą alternatywą dla sporej rzeszy kompaktów, nad którymi góruje choćby przepastnym bagażnikiem (585 litrów), który nie wymusza już małej przestrzeni na nogi pasażerów tylnej kanapy. Nie bez znaczenia jest tu oczywiście również przystępna cena. Mimo, że nie jest to najświeższa propozycja, czeski producent stale unowocześnia swój model, dzięki czemu samochód jest ciągle "na czasie".

    Wnętrze

    Po wejściu do ciemnego środka przywitają nas w miarę przyjemne dla oka (tam, gdzie oko nie sięga raczej mocno średniej jakości) plastiki, trochę plastikowego aluminium, niezła ergonomia i w całkiem bogate wyposażenie seryjne.





    Bardzo przydatnym elementem jest umieszczony pod konsolą środkową schowek. Jest na tyle duży, że poza telefonem można tam schować np. portfel albo klucze. By zawartość nie hałasowała, wszystko wyłożono miękkim materiałem. Niby detal, a cieszy. Wstydu nie przyniesie również podstawowy system audio, który dość sprawnie radzi sobie z każdym typem muzyki.

    Wrażenia z jazdy

    W trakcie jazdy, poza ergonomicznym wnętrzem, miłym zaskoczeniem jest silnik i jego całkiem przyjemne brzmienie, które nie męczy słuchu pasażerów. Mimo komicznej wręcz, jak na gabaryty samochodu, pojemności, auto jest naprawdę dynamiczne. Na pewno wpływ ma na to masa własna wynosząca 1190 kg oraz 175 Nm momentu obrotowego. Kiedy dołożymy do tego szybkość skrzyni DSG, okaże się, że ta "nasza" octavia jest nieporównywalnie żwawsza od odpowiedniczki ze starym silnikiem 1.6 l. Do 100 km/h samochód przyspiesza w 10,5 sek. osiągając - wg producenta - maksymalnie 192 km/h.





    1.2 litra pojemności zapewnia średnie spalanie na poziomie 7,3 litra, zaś w trasie udaje się spokojnie zejść do 6,5 litra na 100 km, bez bycia zawalidrogą. Samochód wyposażono w sprężyste zawieszenie (z przodu kolumny McPhersona, z tyłu układ wielowahaczowy), dzięki czemu podczas jazdy prowadzi się pewnie i nie zaskakuje nawet przy hamowaniu w zakręcie - seryjne ESP interweniuje dopiero przy slalomie z prędkością ok. 80 km/h. Hamulce (na obu osiach tarczowe - z przodu wentylowane) nawet po 10 hamowaniach ze 100 km/h nie wykazują zjawiska fadingu.

    Niestety w trakcie jazd z prędkościami autostradowymi, problemem jest niezbyt stabilna tylna część nadwozia, która "pływa" nawet przy lekkich podmuchach bocznego wiatru. Cóż, nie jest to auto sportowe.





    Z drugiej strony fotele, w jakie zostało wyposażone, skłaniają do ostrzejszej jazdy po zakrętach. Tam zaś wychodzi na jaw lekka, acz łatwa do opanowania, podsterowność.

    Wyposażenie podstawowe wersji ambiente obejmuje: komplet 6 poduszek powietrznych, ABS, ASR i wspomniane ESP, elektrycznie regulowane szyby z przodu i tyłu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, a także czujniki parkowania z tyłu i manualną klimatyzację. Są to elementy niezbędne w dzisiejszym kompakcie.





    Dodatkowo, testowa octavia posiadała również wspomniane wcześniej, świetnie wyprofilowane, podgrzewane, fotele "sportowe", warte dopłaty 1 500 złotych za sztukę. W zestawie otrzymamy również trójramienną, obszytą skórą, kierownicę. Żeby nie było zbyt kolorowo, fotele pokryto łatwo brudzącą się tapicerką materiałową, która przy przebiegu rzędu 5 000 km była już poplamiona. Poza tym, testowany egzemplarz posiadał również doświetlające zakręty światła, radio CD i roletę tylnej szyby występującą w komplecie z siatkami w bagażniku.

    Werdykt? Trzeba przyznać, że wyceniona na 76 450 zł octavia 1,2 TSI wydaje się naprawdę warta tych pieniędzy. Downsizing górą!


    link

    Skoda słynie z opakowywania technologii Volkswagena w wyrośnięte, na tle segmentowej konkurencji, nadwozia.
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

    Komentarz

    • Ayu
      RS
      • 2009
      • 4154

      #3
      Nie mogę sobie darować do dziś że zrezygnowałem z tych felg przy zamówieniu :roll:

      Komentarz

      • Dzida
        RS
        • 2006
        • 2253

        #4
        Zamieszczone przez hotrain
        Nie mogę sobie darować do dziś że zrezygnowałem z tych felg przy zamówieniu :roll:
        To napisz do któregoś z naszych dealerów np. Daniela, to Ci je załatwi.

        Komentarz

        • dwaoka
          Elegance
          • 2010
          • 927

          #5
          7bieg przy 70km/h? :shock:

          ja coraz czesciej po rozpedzeniu przechodze na manual i zrzzucam na 5, bo moja chce wrzucic 6 prz ok 70km/h...
          bkc+dsg

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #6
            Zamieszczone przez hotrain
            Nie mogę sobie darować do dziś że zrezygnowałem z tych felg przy zamówieniu :roll:
            kup sobie ładniejsze :wink:
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • Mihau
              RS
              • 2009
              • 7460
              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

              #7
              Zamieszczone przez piramida
              Zamieszczone przez hotrain
              Nie mogę sobie darować do dziś że zrezygnowałem z tych felg przy zamówieniu :roll:
              kup sobie ładniejsze :wink:
              dokładnie, widziałem je na żywo i jakoś szału nie robią no ale o gustach się nie dyskutuje
              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

              Komentarz

              Pracuję...