©koda Octavia
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
©koda Octavia – samochód marki czeskiej niemieckiej, produkowany przez ©kodę Wieśwagena, a sprzedawany pod znaczkiem ©kody. Przypisywany jest do segmentu C, ale każdy właściciel swojej „Octy” przypisuje ją jakieś dwa, trzy segmenty wyżej...
Octavia pierwszej generacji to Golf IV, Octavia II to Golf V, a Octavia II FL to Golf VI. Pomimo, że ich ceny są podobne, to dres w Octavii to „żal.pl”, zdrada Widzewa i ogólna nienawiść do Nonsensopedii, chociaż ci, co spotkają dresa w Octavii, to już żywo nie wychodzą...
Wersje
Hatchback – nazwany tak dlatego, iż klapa otwiera się z szybą (na dodatek w Polsce sprzedawany jest jako liftback). Najczęściej spotkamy w nim facetów po 40-dziestce, kawalerów. Często usłyszymy w głośnikach Radio Maryja.
Kombi – podobne do zombi, ale to kombi. Za kierownicą zobaczymy 30-35 latka, który teraz ma trójkę dzieci, a przecież zabawki trzeba gdzieś trzymać, bo w domu nie ma miejsca. Często „upiększany”. Oczywiście tylko 1,9 TDi.
RS – samochód dla zamożnych tatków, którzy muszą być pierwsi na światłach, i nie może im stanąć.
Laurin&Klement (Laura i Kredens) – dlatego, że była to najbogatsza wersja w plastikowe drewno, nawi( od 2001 roku ! ) oraz dodatkowe wyposażenie. Różniła się od Elengace, tylko nazwą, i użytkownikami, ktorzy kochają wydawać wypłatę w psującą się elektronikę.
Silniki
Wymienimy najważniejsze :
1.6 BGU 8V – mały silnik, tylko 8 zaworów i technika z połowy lat 90 – dzięki temu bardzo dobrze znosi instalację Podtlenku LPG.
1.8 T - pierwotnie stosowany w wersji RS (moc 180 KM), obecnie już tylko 150 KM – wina spalania, które przy 180km/h wynosiło 62 l/100 km, obecnie 61,999 l/100 km. Szczyt myśli technicznej niemieckich inżynierów.
1.9 TDi - najbardziej pożądany i ekonomiczny, posiadający kulturę pracy zmokniętego i zmarzniętego pudla cud inżynierii na pompowtryskiwaczach. Zadowala się podobno znikomymi ilościami ON mając "niesamowite kopyto" (jak głosi legenda). Dostępny w tylu wariantach mocy, że w dupie się nie mieści.
2.0 TDi – więcej koni, i nic więcej.
2.0 8V - rzadki benzynowy silnik w ©kodzianach, 115 KM mocy robi swoje - tzn. auto nie jedzie, ale za to mało pali.
Stylistyka
Octavia pierwszej generacji miała prostokątne światełka z przodu, trochę miękką linię, więc 1 000 000 chłopa w Europie ruszyło do salonów...
Octavia II już jest inna, niby lepsza, niby ładniejsza. Zajebiście trzyma cenę.
Wnętrze jest plastikowe jak tylko się da i nudne jak sam skurwysyn a wyszukana kolorystyka utrzymana jest we wszelkich tylko możliwych i dostępnych odcieniach szarości.
Ciekawostki
Octavia jest sprzedawana w Australii!
Częste nazwy: Volkswagen ©koda; Volkswagen Octavia; ©koda Golf; Octavia ©koda; ©koda Fabia; ©kłoda.
Najwięcej ©kód jeździ w... Czechach !
Octavia posiada co najmniej dziwny system elektrycznego ustawiania lusterek - mianoiwicie kiedy chce się ustawić lewe lusterko samochód stwierdza że prawe również jest źle ustawione i przestawia oba.
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
©koda Octavia – samochód marki czeskiej niemieckiej, produkowany przez ©kodę Wieśwagena, a sprzedawany pod znaczkiem ©kody. Przypisywany jest do segmentu C, ale każdy właściciel swojej „Octy” przypisuje ją jakieś dwa, trzy segmenty wyżej...
Octavia pierwszej generacji to Golf IV, Octavia II to Golf V, a Octavia II FL to Golf VI. Pomimo, że ich ceny są podobne, to dres w Octavii to „żal.pl”, zdrada Widzewa i ogólna nienawiść do Nonsensopedii, chociaż ci, co spotkają dresa w Octavii, to już żywo nie wychodzą...
Wersje
Hatchback – nazwany tak dlatego, iż klapa otwiera się z szybą (na dodatek w Polsce sprzedawany jest jako liftback). Najczęściej spotkamy w nim facetów po 40-dziestce, kawalerów. Często usłyszymy w głośnikach Radio Maryja.
Kombi – podobne do zombi, ale to kombi. Za kierownicą zobaczymy 30-35 latka, który teraz ma trójkę dzieci, a przecież zabawki trzeba gdzieś trzymać, bo w domu nie ma miejsca. Często „upiększany”. Oczywiście tylko 1,9 TDi.
RS – samochód dla zamożnych tatków, którzy muszą być pierwsi na światłach, i nie może im stanąć.
Laurin&Klement (Laura i Kredens) – dlatego, że była to najbogatsza wersja w plastikowe drewno, nawi( od 2001 roku ! ) oraz dodatkowe wyposażenie. Różniła się od Elengace, tylko nazwą, i użytkownikami, ktorzy kochają wydawać wypłatę w psującą się elektronikę.
Silniki
Wymienimy najważniejsze :
1.6 BGU 8V – mały silnik, tylko 8 zaworów i technika z połowy lat 90 – dzięki temu bardzo dobrze znosi instalację Podtlenku LPG.
1.8 T - pierwotnie stosowany w wersji RS (moc 180 KM), obecnie już tylko 150 KM – wina spalania, które przy 180km/h wynosiło 62 l/100 km, obecnie 61,999 l/100 km. Szczyt myśli technicznej niemieckich inżynierów.
1.9 TDi - najbardziej pożądany i ekonomiczny, posiadający kulturę pracy zmokniętego i zmarzniętego pudla cud inżynierii na pompowtryskiwaczach. Zadowala się podobno znikomymi ilościami ON mając "niesamowite kopyto" (jak głosi legenda). Dostępny w tylu wariantach mocy, że w dupie się nie mieści.
2.0 TDi – więcej koni, i nic więcej.
2.0 8V - rzadki benzynowy silnik w ©kodzianach, 115 KM mocy robi swoje - tzn. auto nie jedzie, ale za to mało pali.
Stylistyka
Octavia pierwszej generacji miała prostokątne światełka z przodu, trochę miękką linię, więc 1 000 000 chłopa w Europie ruszyło do salonów...
Octavia II już jest inna, niby lepsza, niby ładniejsza. Zajebiście trzyma cenę.
Wnętrze jest plastikowe jak tylko się da i nudne jak sam skurwysyn a wyszukana kolorystyka utrzymana jest we wszelkich tylko możliwych i dostępnych odcieniach szarości.
Ciekawostki
Octavia jest sprzedawana w Australii!
Częste nazwy: Volkswagen ©koda; Volkswagen Octavia; ©koda Golf; Octavia ©koda; ©koda Fabia; ©kłoda.
Najwięcej ©kód jeździ w... Czechach !
Octavia posiada co najmniej dziwny system elektrycznego ustawiania lusterek - mianoiwicie kiedy chce się ustawić lewe lusterko samochód stwierdza że prawe również jest źle ustawione i przestawia oba.
Komentarz