Skoda - Eco Driving na LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Skoda - Eco Driving na LPG

    Biszczu, dasz se rade
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Skoda - Eco Driving na LPG

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fkRBd9OGVY0&feature=mfu_in_order&list=UL[/youtube]
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      szkoda, wszystko się zgadza ale z gaszeniem auta na światłach to trochę przesada :wink:
      Jak bym miał tak jezdzić tdi to co chwilę musiałbym czyścić turbinę i brać leki na uspokojenie bo przecież tak się jezdzić na co dzień nie da :diabelski_usmiech
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • Fota
        Classic
        • 2010
        • 31

        #4
        Nie wiem jak wam, ale mnie te wyniki wydają cię nieco zbyt optymistyczne. Po pierwsze w "normalnej" jeździe auto spaliło 5% mniej LPG niż benzyny. Domyślam się, że nie wzięto pod uwagę poczatkowego momentu do przelaczenia sie zasilania z benzyny na lpg. A po drugie piewsza jazda na benzynie była chyba na zimnym silniku.
        Z kolei w jeździe "eco" spadek na samym lpg byl o 30%. Sam jezdze dosyc "miekko" i stosuje się do zasad ecodrivingu (oprócz wyłączania silnika gdzie tylko sie da) i takich cudów nie obserwuję. No chyba, że jazda referencyjna była po prostu dawaniem w palnik :twisted:

        Tour II Combi 1,6

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez piramida
          szkoda, wszystko się zgadza ale z gaszeniem auta na światłach to trochę przesada :wink:
          a odczep się ode mnie
          ja nie gaszę
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            Eco Driving - i to w dodatku na LPG :shock: to nie dla mnie, jak pomyślę o biedym silniczku robi mi się niedobrze...samochód ma jezdzić a nie hamować ruch, jak widzę takich oszczędnych to mnie w dołku ściska....mam takiego kumpla który jezdzi w ten sposób - na trasie jest już znany, wszystkich szlak trafia przy wyprzedzaniu jego :nono
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              na trasie jest już znany
              :lol: :lol: :lol:
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #8
                PAOLO ESCO, dobre :szeroki_usmiech

                [ Dodano: Nie 20 Mar, 11 20:58 ]
                Zamieszczone przez szkoda
                Zamieszczone przez piramida
                szkoda, wszystko się zgadza ale z gaszeniem auta na światłach to trochę przesada :wink:
                a odczep się ode mnie
                ja nie gaszę
                :P
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Ile w L-ce wytrzymuje rozrusznik 20-30kkm ??

                  Ile wymiana takowego kosztuje w Octavii ?? Chyba mozna wyliczyc ile to krecenie przy kazdych swiatlach bedzie kosztowac rocznie
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Dig Dug
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1306
                    • Seat

                    #10
                    Dla mnie przesadzone. Spalanie takiej samej ilości gazu co benzyny juz jest mocno optymistyczne i w wersji eko-gaz-drivingu jak auto pali tyle co benzyna bez wiekszego eko drivingu to już jest dobrze. 50% oszczedności na cenie paliwa.

                    Przecież termodynamiki nie oszukasz. Jak spalasz paliwo o mniejszej kaloryczności, to musisz go dać wiecej. Nie dało się oduczyć konia od jedzenia w jednym wierszu, to tak samo nie oduczymy samochodu spalania okreslonej ilości kalorii by dać wymaganą moc.

                    LPG spox, ale nie przesadzajmy. Artykuł sponsorowany i tyle. :|
                    Była O1 jest F2.

                    Komentarz

                    • dontak
                      Rider
                      • 2008
                      • 586
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #11
                      Nie wiem skąd oni wzięli takie dane :shock: Moim zdaniem niemożliwe jest uzyskanie tak niskiego spalania na LPG. Kiedyś próbowałem sprawdzić ile najmniej potrafi spalić moje auto i nigdy nie udało mi się zejść poniżej 9l LPG w mieście i 7,5l LPG w trasie! Oczywiście stosowałem zasady eco-drivingu prócz wyłączania silnika na światłach.
                      OIII 1.2 TSI 105 KM

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Jeszcze jedna sprawa.

                        To wyliczenie mozna sobie wsadzic, bo auto generalnie powinno zawsze startowac z zimnego, zagrzac sie na benzynie i dopiero potem przelaczyc na gaz. To nie dzieje sie w zdrowej instalacji w 10sekund.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • phrix
                          L&K
                          • 2007
                          • 1000
                          • Audi
                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Szkoda a co ty tak ciągle o tym gazie nawijasz, ankiety stawiasz - jakieś zmiany w motorowni szykujesz ... :diabelski_usmiech

                          Panowie video mocno sponsorowane, tw. komentować chyba nie ma co. Gdyby film był sponsorowany przez stację benzynową wyglądał by trochę inaczej :wink: Gazownicy zacierają ręce bo idą dla nich dobre czasy.
                          Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                          _

                          Komentarz

                          • GrzesiekM
                            Drive
                            • 2011
                            • 61

                            #14
                            Ja tam wole troche więcej spalić paliwa, niż potem wywalać kase na naprawy.
                            Słyszałem też, że jedną z zasad jest natychmiastowe ruszanie po uruchomieniu silnika; ja tam zawsze przy pierwszym odpaleniu czekam te 15-20sek (zwłaszcza w zimie), akurat na otwarcie bramy starcza
                            A gaszenie auta na światłach, bez komenatrza..

                            Ale co tam i tak nie znam się na Ecodrv


                            Srebrna Strzała
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51901

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez phrix
                              Szkoda a co ty tak ciągle o tym gazie nawijasz, ankiety stawiasz - jakieś zmiany w motorowni szykujesz ... :diabelski_usmiech
                              no jak wiesz o ankiecie, to co Ci mogę więcej powiedzieć...
                              może -> czytaj uważniej
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • martinex
                                Drive
                                • 2009
                                • 87

                                #16
                                W ogóle ciekawostką dla mnie jest oferta skody na zagazowane silniki 1.4 TSI.

                                Ma ktoś taki wynalazek? Jak to jeździ?

                                No i oczywiście opcja Start/Stop zdaje się, że się zlekka wyklucza z turbin ą. Przecież zaleceniem producenta jest chłodzenie turbiny i nie wyłączanie rozgrzanego silnika od razu po zatrzymaniu tylko schłodzenie turbiny przez ok. minutę... raczej żadnej oszczędności nie uzyskało by się stosując się do obu zaleceń jednocześnie - do wyłączania silnika na światłach i jednocześnie chłodzenia.

                                Zresztą jak ktoś wcześniej napisał - pseudo oszczędność może z tego wyjść. Mniej się spali ale później wywali kasę w serwisie - a pewnie o to chodzi.

                                Tak samo zresztą jak z tym jeżdżeniem na oleju LongLife - mi komputer pokazywał, że mam zmienić po ok . 27000 od nowości... jak by oszczędność 300zł była ważniejsza od zarżnięcia silnika.

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez martinex
                                  No i oczywiście opcja Start/Stop zdaje się, że się zlekka wyklucza z turbin ą.
                                  jeśli ten system jest odpowiednio zaawansowany to silnik nie wyłącza się wtedy kiedy "nie można", ale nie we wszystkich samochodach tak to działa.
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • schmidtke
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 97

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Ile w L-ce wytrzymuje rozrusznik 20-30kkm ??

                                    Ile wymiana takowego kosztuje w Octavii ?? Chyba mozna wyliczyc ile to krecenie przy kazdych swiatlach bedzie kosztowac rocznie
                                    powiem tak: przez kilka ostatnich lat jeździłem jako PH (co prawda tdi) i zdarzało się, że w ciągu dnia auto zapałałem nawet 40 razy- przyjmijmy średnio 30 razy dziennie x 5 dni w tygodniu x 3 lata (leasing) - NIGDY octavia nie miała problemu z rozrusznikiem. W ogóle żadna z octavii, którymi jeździłem, nigdy nie wykazywała jakichkolwiek bolączek 8)
                                    taki mały OT

                                    acha, i dla jasności wypowiedzi dodam, że to kręcenie silnika to nie każdych światłach, tylko u klienta :roll: :diabelski_usmiech
                                    była: OI 1,9 TDI 170 tys km w dwa lata z hakiem
                                    potem: OII FL 1,9 TDI 17 tys km od 23.04 do 29.07
                                    teraz: Passat B5 1,9 TDI - mimo wszystko wolę Octavki

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      W Poznaniu można było się załapać na kurs Eco Drivingu Skodą za free Poza tym w lokalnej TV ukazał się reportaż w którym Pan (2tys. obrotów) ze Szkoły Auto pokazywał jak się zabija dwumasę, wszystko utrzymane w klimacie "spójrz, to takie łatwe!" :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez kross12
                                        "spójrz, to takie łatwe!"
                                        :lol:
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        Pracuję...