VW za mało zarabia na produkcji aut

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kaga-witek
    Classic
    • 2011
    • 34

    VW za mało zarabia na produkcji aut

    z vmax jechalem ostatnio ponad 60kilometrow . (a2 wrzesnia - emilia)

    jeszcze jedno pytanie . jaka jest optymalna wartosc lepkosci dla 100stopni. liczbowo

    [ Dodano: Pią 04 Lis, 11 20:04 ]
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    - olej zdecydowanie szybciej osiąga optymalną temeraturę +- 90C
    Paolo . podpytaj kolegi zeby sprecyzowal co to zdecydowanie szybciej. i w jakich warunkach

    tj miasto czy trasa.

    i np po ilu km jaki olej osiagal jaka temp
    o ile kolega pamieta takie rzeczy
  • macluke
    Elegance
    • 2010
    • 875

    #2
    VW za mało zarabia na produkcji aut

    Na każdym samochodzie koncern Volkswagena zarobił w ubiegłym roku ponad 1300 dolarów. Mistrzem w dochodowej produkcji aut okazuje się jednak amerykański Ford. Ile zarabiają najpotężniejsze koncerny motoryzacyjne?

    10 miliardów dolarów zysku i ponad 7 milionów sprzedanych aut to bilans Volkswagena za 2010 rok. Długofalowe plany zakładają, że w 2018 roku koncern wyprodukuje 10 milionów samochodów i stanie się najpotężniejszym graczem na motoryzacyjnej scenie. Brzmi kusząco, ale według raportu "Detroit News" Niemcy borykają z przerostem zatrudnienia oraz przeciętną rentownością.

    Według badań, w zeszłym roku Volkswagen zarobił na każdym samochodzie 1393 dolary. To więcej niż General Motors (661 dolarów), ale znacznie mniej od Forda, dla każdy wyprodukowany egzemplarzy "zarobił" 1638 dolarów.

    Co z wydajnością? Podczas gdy w Fordzie na jednego pracownika przypada 38 sprzedanych samochodów i 55 tys. dolarów zysku, a w General Motors - odpowiednio - aż 42 auta i 27,4 tys. dolarów, w Volkswagenie to już tylko 18 aut i 25 tys. dolarów.

    Eksperci przestrzegają niemiecki koncern przed ryzykowną polityką. Zarząd Volkswagena zdaje się mieć jednak inne zdanie - niedługo zamierza zwiększyć zatrudnienie o kolejne 50 tys. osób (obecnie 450 tys.) i znowu zarobić w tym roku 10 miliardów dolarów.

    źródło: moto.pl

    Komentarz

    • zepter00
      RS
      • 2008
      • 2304

      #3
      Te 1300 $ to chyba jest średnia. Nie wydaje mi się żeby na podstawowym Polo zarabiali tyle co na Tuaregu. :?
      Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

      "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

      Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

      Komentarz

      • Morgoth
        L&K
        • 2010
        • 1116

        #4
        Dane są z rynku amerykańskiego, więc nie wiem czy Polo w ogóle tam występuje.

        Pamiętajcie, że tam inaczej liczy się ceny, cena w salonie to tzw. "ask price", czyli górna, której klient praktycznie nigdy nie płaci. Od tego dilerzy dają rabaty i inne "incentives", które w przypadku marek zdziesiątkowanych kryzysem (głównie GM, Ford, Chrysler) dochodzą nawet do $3.000-4.000.

        IMHO wartości podane powyżej dotyczą średniego zarobku na pojedynczym aucie sprzedanym w Ameryce Północnej (może tylko w USA) po odliczeniu wszelkich rabatów.
        Morgoth

        Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
        G.B.Show

        Komentarz

        • tomek
          L&K
          • 2005
          • 1078

          #5
          A co z zarobkiem na częściach itp ?
          1. Zysk podany jest tylko ze sprzedaży samochodów i nie obejmuje części itp.
          2. Zysk podany obejmuje części i wtedy te wyliczenia na jeden samochód można sobie wsadzić...
          O2FL RS | S2 | F2

          Komentarz

          • Skfarek
            RS
            • 2010
            • 4795
            • Octavia I (1U2)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            tomek, bo przecież od dawna wiadomo że nie zarabia się na salonie tylko na serwisie
            Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
            6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
            Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

            Komentarz

            • macluke
              Elegance
              • 2010
              • 875

              #7
              zawsze mnie to ciekawiło, jaki jest realny zysk netto producenta na jednym takim samochodzie.
              Weźmy O2 FL.
              Tutaj musi zarobić fabryka, uwzględniając koszty materiałów, ludzi, energii, itp.
              Musi zarobić importer, transport z fabryki do kraju docelowego, ASO, no i na końcu klient ma być zadowolony
              A w tym wszystkim jest jeszcze VAT i akcyza.

              Jeżeli więc płacę w salonie 80k PLN, to ile wynosi zysk poszczególnych trybików?

              Komentarz

              • Skfarek
                RS
                • 2010
                • 4795
                • Octavia I (1U2)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                macluke, na sprzedanej fieście i ka w pewnym momencie dealer zarabiał 1 tys. zł :wink:
                Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                Komentarz

                • macluke
                  Elegance
                  • 2010
                  • 875

                  #9
                  Zamieszczone przez Skfarek
                  macluke, na sprzedanej fieście i ka w pewnym momencie dealer zarabiał 1 tys. zł :wink:
                  ech, gdyby tak istniało coś takiego, jak sklep firmowy
                  Gdyby się dało tak pojechać do Czech i kupić auto z placu - kosztujące w Polsce 80k na przykład za 60k, bez tych wszystkich kosztów pośredników
                  Ale za dużo ludzi straciło by wtedy pracę - tak to jest zrobione, że każdy musi zarobić.

                  Komentarz

                  • Morgoth
                    L&K
                    • 2010
                    • 1116

                    #10
                    Ameryka jest nieco inna niż Europa, pozycja Panzerwagena tam jest raczej marna. Pance mieli kilka wpadek powiedzmy jakościowo-serwisowych i np. Passat był omijany przez klientów jeszcze 2-3 lata temu. Golf praktycznie się nie sprzedaje, jeśli już to Jetta. Pance dopiero od niedawna mają fabrykę w Chattanooga (Tennesse, na mapie sam środek trójkąta między Atlantą, Nashville i Knoxville) bo dostawali w doopsko z powodu wysokiego euro do dolara. Diesli Amerykanie nie chcą w osobówkach, a downsizing jest im genetycznie obcy.

                    Biorąc to pod uwagę, to i tak należy im się pochwała, że tak dobrze zarabiają na swoich modelach.

                    BTW takie oto modele sprzedają w USA :arrow: http://www.vw.com/en/models.html
                    Drogo kosztują to i zysk większy
                    Morgoth

                    Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                    G.B.Show

                    Komentarz

                    • Skfarek
                      RS
                      • 2010
                      • 4795
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Morgoth
                      BTW takie oto modele sprzedają w USA http://www.vw.com/en/models.html
                      2.0 115 kuni? Przecież ten silnik to gad kopalny jest, u nas już dawno o nim zapomnieli :wink:
                      Widać, że amerykański rynek rządzi się innymi prawami
                      PS. z góry przepraszam posiadaczy tego silnika w octach :wink:
                      Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                      6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                      Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                      Komentarz

                      • Morgoth
                        L&K
                        • 2010
                        • 1116

                        #12
                        A za co przepraszasz? Za nazwanie po imieniu?
                        Morgoth

                        Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                        G.B.Show

                        Komentarz

                        • Octan
                          Rider
                          • 2006
                          • 653

                          #13
                          Zamieszczone przez Skfarek
                          2.0 115 kuni? Przecież ten silnik to gad kopalny jes
                          Na dobrą sprawę to po co więcej kucyków, w kraju gdzie tak rygorystycznie przestrzegają i tak dość niskich ograniczeń prędkości.

                          Komentarz

                          • Skfarek
                            RS
                            • 2010
                            • 4795
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            Octan, a po to żeby się na highwayu zebrać i cokolwiek wyprzedzić chociażby, przy tej masie auta to by się przydało :twisted:
                            Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                            6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                            Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                            Komentarz

                            Pracuję...