Audi prezentuje nowy silnik 1.8TFSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arkadiusz2982
    Classic
    • 2011
    • 18

    Audi prezentuje nowy silnik 1.8TFSI

    Kasę wpłaciłem na konto, adres na pw.Czekam na wlepę.
  • mirek_p11
    RS
    • 2010
    • 6630
    • Volkswagen
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    Audi prezentuje nowy silnik 1.8TFSI

    Wraz ze zmodernizowanym modelem A5 w palecie Audi pojawi się nowa odsłona silnika 1.8 TFSI


    Benzynowy motor z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa generuje z pojemności 1798 ccm moc 170 koni przy zaledwie 3800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie 1400-3700 obr./min. W połączeniu z 6-biegową skrzynią mechaniczną, zasilane nim Audi A5 Coupe osiąga "setkę" w 7,9 s i może pędzić z prędkością 230 km/h.

    Niemcy są szczególnie zadowoleni z mniejszego niż u 160-konnego poprzednika apetytu. Wspomniane Audi zużywa średnio - jeśli wierzyć deklaracjom - 5,7 l/100 km, czyli o 21 proc. mniej niż dotychczas. Naturalnie, silnik spełnia już normę emisji spalin Euro VI, która wejdzie w życie w 2015 roku.

    Lista modyfikacji jednostki obejmuje m.in. zwiększenie ciśnienia wtrysku ze 150 do 200 bar, zastosowanie obok wtrysku bezpośredniego także zasilania pośredniego (przy częściowym obciążeniu paliwo wtryskiwane jest do końcowego odcinka kolektora dolotowego, wtrysk bezpośredni działa w momencie rozruchu i przy dużym obciążeniu) oraz dwustopniowej regulacji skoku zaworów wydechowych.

    Maksymalne ciśnienie doładowania turbosprężarki wynosi 1,3 bar, a jej wirnik wykonano z nowego stopu, pracującego w temperaturze do 980 stopni Celsjusza. Swój wpływ na obniżenie zużycia paliwa ma również elektroniczne sterowanie temperaturą cieczy chłodzącej. Dzięki połączeniu kolektora wydechowego z głowicą silnika, udało się obniżyć temperaturę spalin i uniknąć konieczności wzbogacania mieszanki podczas pracy przy pełnym obciążeniu. Masa silnika spadła ze 135 do 131,5 kg.

    Seat Leon ST FR by mirek_p11

    Fotki
    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
    Fotki

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      #3
      Jeśli VW zrobi silniki benzynowe kręcące się tylko do 4-4,5tyś będzie to gwóźdź do trumny dla benzyny. Po to kupuje się benzynke, żeby kręciła się do 7tyś.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #4
        Zamieszczone przez Sebastian_M26
        Jeśli VW zrobi silniki benzynowe kręcące się tylko do 4-4,5tyś będzie to gwóźdź do trumny dla benzyny. Po to kupuje się benzynke, żeby kręciła się do 7tyś.
        coś w tym jest :? druga przewaga nad dieslami to brak klekotu i wibracji :roll:
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz

        • mirek_p11
          RS
          • 2010
          • 6630
          • Volkswagen
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Też mnie zaciekawił ten news dotyczący charakterystyki silnika ( parametry diesla w silniku benzynowym ) :shock: . Ciekawe jakie wystąpią nowe przypadłości związane z modernizacją jednostki napędowej. Oczywiście spalanie jest ważniejsze niż bezawaryjność. Moim zdaniem będą się sypały na potęgę.

          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz

          • Andys
            Elegance
            • 2007
            • 762

            #6
            przy częściowym obciążeniu paliwo wtryskiwane jest do końcowego odcinka kolektora dolotowego, wtrysk bezpośredni działa w momencie rozruchu i przy dużym obciążeniu
            Ciekawe jak rozwiązali problem zapiekających się wtryskiwaczy w komorze spalania, w momencie kiedy realizowany jest wtrysk pośredni.
            Pozdrawiam,
            Andys

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #7
              mają swoje ECU a nie protezę, co za problem podać minimalną ilość benzyny bezpośrednio tylko w celu zapobiegania zapieczeniu :idea:
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • Andys
                Elegance
                • 2007
                • 762

                #8
                MisiekWAW, problemu nie ma, ale napisali jasno że wtrysk bezpośredni działa przy rozruchu i dużym obciążeniu, nie napisali o dotryskach przy zasilaniu pośrednim, ale pewnie tak jest.
                Pozdrawiam,
                Andys

                Komentarz

                • loru
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4286
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez mirek_p11
                  moc 170 koni przy zaledwie 3800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie 1400-3700 obr./min
                  no to przerobili TDI na benzynę :haha:
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz

                  • Andys
                    Elegance
                    • 2007
                    • 762

                    #10
                    Bez przesady. Ciśnienie w listwie common rail'a to 1600 barów, tu raptem 200 :-)
                    Pozdrawiam,
                    Andys

                    Komentarz

                    • misiekwaw
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7715
                      • Ford

                      #11
                      u mnie jest ~120 więc 200 jak na benzynę to i tak sporo :roll:
                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                      http://www.disi-tune.pl
                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                      Był WRX
                      Była Octa

                      Komentarz

                      • tomekc
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 128

                        #12
                        Ciekawe kto to naprawi?

                        Jestem pełen podziwu dla inżynierów Audi/VW, ale obawiam się że ten wynalazek (przynajmniej w Polsce, i przy polskich "specjalistach") będzie dobrze służył prze 3 lata i 80k km.

                        Komentarz

                        • beaviso
                          Elegance
                          • 2010
                          • 767
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          W kwestii silników - polecam przyjrzenie się pomysłom Mazdy realizowanych w ramach projektu badawczo-rozwojowego Skyactiv:



                          cyt. 1 - dotyczy Diesla
                          Wciśnięcie pedału gazu do oporu wystrzeliło auto do przodu przy wtórze całkiem przyjemnie brzmiącego i żwawego diesla. To właśnie mocna strona jednostki Skyactiv-G. Z pojemności 2,2 litra wyciśnięto 175 KM mocy i aż 420 Nm momentu obrotowego, który zapewnia niemal sportowe doznania, a wał korbowy kręci się aż do 5 200 obr./min
                          Przy tej okazji nie mogę nie wspomnieć o tym, że inżynierom Mazdy udało się zrobić rzecz dotąd niesłychaną. Stopień sprężania w wysokoprężnym silniku sięga tu zaledwie 14:1. To pierwszy diesel o tak niskim współczynniku, co powoduje, że słowo „wysokoprężny” przestaje mieć tutaj sens. Zazwyczaj bowiem spotyka się współczynniki bliskie 20:1. Co to daje? Przede wszystkim większą wydajność spalania mieszanki, co owocuje niższą emisją szkodliwych substancji, w tym charakterystycznej dla diesli sadzy i tlenków azotu oraz obniżone o 20 proc. w stosunku do obecnego silnika 2,2 MZR-CD spalanie. Silnik Skyactiv-D spełnia już nawet normy Euro 6, które będą obowiązywać dopiero od 2014 roku.

                          cyt. 2 - dotyczy benzynowca (bez turbo!)
                          Po dieslach przyszedł czas na benzynę. Po kilku okrążeniach toru RennArena mogę powiedzieć, że 2-litrowy silnik Skyactiv-G pozytywnie mnie zaskoczył. Jego dźwięk brzmi bardzo rasowo. Jak powiedział mi inżynier odpowiedzialny za jego konstrukcję, nie jest to zasługa sztucznych zabiegów, jakie stosuje coraz więcej producentów. Po prostu nie było to konieczne. Nowy motor benzynowy ma jeszcze jedną dobrą cechę. Wysoki moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów. Czułem to za każdym razem, kiedy pedał gazu wędrował ku podłodze. Można by pomyśleć, że to zasługa turbosprężarki, ale tej w silniku po prostu nie ma. Skąd to się bierze?
                          Znów na tapetę wędruje stopień sprężania. Okazuje się, że wynosi on nie mniej, nie więcej, tylko 14:1! To rekord jeśli chodzi o silniki benzynowe montowane w seryjnych samochodach. Zwykle sięga on około 10:1. Czy można wciąż nazywać benzynowe jednostki Mazdy niskoprężnymi…? No dobrze, ale po co to wszystko? Chodziło o zwiększenie sprawności spalania mieszanki paliwowo-powietrznej i obniżenie spalania oraz emisji CO2. Nowy układ wylotowy, powierzchnia tłoków i wielootworkowe wtryskiwacze pozwoliły przy tym wyeliminować problem spalania stukowego. W rezultacie otrzymujemy silnik benzynowy o zwiększonym o 15 proc. momencie obrotowym w niskich i średnich wartościach obrotów, czyi takich, jakich używa się na co dzień.

                          M.
                          666 4U

                          Komentarz

                          • paweł2
                            L&K
                            • 2010
                            • 1405

                            #14
                            Wszystko sie zgadza no no no Mazda tymi motorami z lekka odjechala konkurencji
                            Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                            Komentarz

                            • piramida
                              RS
                              • 2009
                              • 12222
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              Zamieszczone przez paweł2
                              Wszystko sie zgadza no no no Mazda tymi motorami z lekka odjechala konkurencji
                              hehe to po skodzie trzeba bedzie zainteresować sie mazdą :P
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz

                              • zepter00
                                RS
                                • 2008
                                • 2304

                                #16
                                Niektórzy już tak zrobili :wink: Brawa dla Mazdy.
                                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                Komentarz

                                • Zorr
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2110

                                  #17
                                  Mazda - Skyactiv-G, Fiat - MultiAir
                                  a Audi do silnika 1.8TSI 160KM dodało 10KM*.

                                  To średnie spalanie 5.7L to pewnie zapomnieli dodać że z systemem start & stop.
                                  Podobnie jak to ma miejsce w focusie 1.6 (150KM). W mieście 7,7l a średnie wychodzi 6.0L/100km.

                                  * byle wirus dodaje więcej i nie wiem czy suma summarum, po wirusie trwałość silnika poprzedniej generacji nie będzie większa, niż tego nowego.
                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    audi dodał do swojej palety również nowy silnik 3.0 tdi biturbo, moc 313PS/650Nm w budzie A6 auto robi 5.3 do setki
                                    Po programie, usunięciu dpfu i zrobieniu wydechu powinno 400 koni pęknąć 8)
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • rkb
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2152
                                      • Rapid Spaceback (NH1)
                                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                      #19
                                      Znajac zycie ten silnik bedzie mniej awaryjny niz 1.8TSI i 1.4 TSI razem wziete od VW. 1.8T i 1.6 BSE też były "by AUDI"

                                      inna sprawa ze latwiej uczyc sie na bledach i zrobic sobie lepszy silnik na bazie innego po pewnym czasie :diabelski_usmiech
                                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                      Komentarz

                                      • Mihau
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7460
                                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                        #20
                                        W BMW będzie nowy silnik, który będzie miał oznaczenie 50d czyli będzie to 3.0 diesel tri-turbo i moc będzie jakieś 380-400KM.
                                        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Mihau
                                          W BMW będzie nowy silnik, który będzie miał oznaczenie 50d czyli będzie to 3.0 diesel tri-turbo i moc będzie jakieś 380-400KM.
                                          kosmos, jak przyjdzie wymienić sprężarki to będzie dramat finansowy :szeroki_usmiech
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • paweł2
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1405

                                            #22
                                            Zamieszczone przez piramida
                                            jak przyjdzie wymienić sprężarki to będzie dramat finansowy
                                            Pierwszy dramat to bedzie cena takiego 550d,a drugi to utrzymac a swoja droga po wymianie turbin idziesz na 500ps. :diabelski_usmiech
                                            Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                            Komentarz

                                            • piotrek_gdy
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 7723
                                              • Volkswagen
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez paweł2
                                              Pierwszy dramat to bedzie cena takiego 550d,a drugi to utrzymac
                                              wybacz ale jesli ktos kupuje takie auto to na pewno ma na jego utrzymanie

                                              chociaż w Polsce widziałem kilku wieśniaków którzy mieli zamontowany gaz do MB "S-klasy", że nie wspomnę o notorycznym montowaniu gazu do MLi czy do paska W8
                                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                              Komentarz

                                              • Mihau
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7460
                                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                #24
                                                piotrek_gdy, a skończywszy na Merolach CL600 :twisted:
                                                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                Komentarz

                                                • piramida
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 12222
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Mihau
                                                  piotrek_gdy, a skończywszy na Merolach CL600 :twisted:
                                                  ostatnio widziałem odjebaną subarkę impreze sti z kurkiem wlewu gazu
                                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...