Kasę wpłaciłem na konto, adres na pw.Czekam na wlepę.
Audi prezentuje nowy silnik 1.8TFSI
Zwiń
X
-
Audi prezentuje nowy silnik 1.8TFSI
Wraz ze zmodernizowanym modelem A5 w palecie Audi pojawi się nowa odsłona silnika 1.8 TFSI
Benzynowy motor z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa generuje z pojemności 1798 ccm moc 170 koni przy zaledwie 3800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie 1400-3700 obr./min. W połączeniu z 6-biegową skrzynią mechaniczną, zasilane nim Audi A5 Coupe osiąga "setkę" w 7,9 s i może pędzić z prędkością 230 km/h.
Niemcy są szczególnie zadowoleni z mniejszego niż u 160-konnego poprzednika apetytu. Wspomniane Audi zużywa średnio - jeśli wierzyć deklaracjom - 5,7 l/100 km, czyli o 21 proc. mniej niż dotychczas. Naturalnie, silnik spełnia już normę emisji spalin Euro VI, która wejdzie w życie w 2015 roku.
Lista modyfikacji jednostki obejmuje m.in. zwiększenie ciśnienia wtrysku ze 150 do 200 bar, zastosowanie obok wtrysku bezpośredniego także zasilania pośredniego (przy częściowym obciążeniu paliwo wtryskiwane jest do końcowego odcinka kolektora dolotowego, wtrysk bezpośredni działa w momencie rozruchu i przy dużym obciążeniu) oraz dwustopniowej regulacji skoku zaworów wydechowych.
Maksymalne ciśnienie doładowania turbosprężarki wynosi 1,3 bar, a jej wirnik wykonano z nowego stopu, pracującego w temperaturze do 980 stopni Celsjusza. Swój wpływ na obniżenie zużycia paliwa ma również elektroniczne sterowanie temperaturą cieczy chłodzącej. Dzięki połączeniu kolektora wydechowego z głowicą silnika, udało się obniżyć temperaturę spalin i uniknąć konieczności wzbogacania mieszanki podczas pracy przy pełnym obciążeniu. Masa silnika spadła ze 135 do 131,5 kg.
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Jeśli VW zrobi silniki benzynowe kręcące się tylko do 4-4,5tyś będzie to gwóźdź do trumny dla benzyny. Po to kupuje się benzynke, żeby kręciła się do 7tyś.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Też mnie zaciekawił ten news dotyczący charakterystyki silnika ( parametry diesla w silniku benzynowym ) :shock: . Ciekawe jakie wystąpią nowe przypadłości związane z modernizacją jednostki napędowej. Oczywiście spalanie jest ważniejsze niż bezawaryjność. Moim zdaniem będą się sypały na potęgę.
Komentarz
-
-
przy częściowym obciążeniu paliwo wtryskiwane jest do końcowego odcinka kolektora dolotowego, wtrysk bezpośredni działa w momencie rozruchu i przy dużym obciążeniu
Komentarz
-
-
mają swoje ECU a nie protezę, co za problem podać minimalną ilość benzyny bezpośrednio tylko w celu zapobiegania zapieczeniu :idea:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
u mnie jest ~120 więc 200 jak na benzynę to i tak sporo :roll:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
W kwestii silników - polecam przyjrzenie się pomysłom Mazdy realizowanych w ramach projektu badawczo-rozwojowego Skyactiv:
cyt. 1 - dotyczy Diesla
Wciśnięcie pedału gazu do oporu wystrzeliło auto do przodu przy wtórze całkiem przyjemnie brzmiącego i żwawego diesla. To właśnie mocna strona jednostki Skyactiv-G. Z pojemności 2,2 litra wyciśnięto 175 KM mocy i aż 420 Nm momentu obrotowego, który zapewnia niemal sportowe doznania, a wał korbowy kręci się aż do 5 200 obr./min
Przy tej okazji nie mogę nie wspomnieć o tym, że inżynierom Mazdy udało się zrobić rzecz dotąd niesłychaną. Stopień sprężania w wysokoprężnym silniku sięga tu zaledwie 14:1. To pierwszy diesel o tak niskim współczynniku, co powoduje, że słowo „wysokoprężny” przestaje mieć tutaj sens. Zazwyczaj bowiem spotyka się współczynniki bliskie 20:1. Co to daje? Przede wszystkim większą wydajność spalania mieszanki, co owocuje niższą emisją szkodliwych substancji, w tym charakterystycznej dla diesli sadzy i tlenków azotu oraz obniżone o 20 proc. w stosunku do obecnego silnika 2,2 MZR-CD spalanie. Silnik Skyactiv-D spełnia już nawet normy Euro 6, które będą obowiązywać dopiero od 2014 roku.
cyt. 2 - dotyczy benzynowca (bez turbo!)
Po dieslach przyszedł czas na benzynę. Po kilku okrążeniach toru RennArena mogę powiedzieć, że 2-litrowy silnik Skyactiv-G pozytywnie mnie zaskoczył. Jego dźwięk brzmi bardzo rasowo. Jak powiedział mi inżynier odpowiedzialny za jego konstrukcję, nie jest to zasługa sztucznych zabiegów, jakie stosuje coraz więcej producentów. Po prostu nie było to konieczne. Nowy motor benzynowy ma jeszcze jedną dobrą cechę. Wysoki moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów. Czułem to za każdym razem, kiedy pedał gazu wędrował ku podłodze. Można by pomyśleć, że to zasługa turbosprężarki, ale tej w silniku po prostu nie ma. Skąd to się bierze?
Znów na tapetę wędruje stopień sprężania. Okazuje się, że wynosi on nie mniej, nie więcej, tylko 14:1! To rekord jeśli chodzi o silniki benzynowe montowane w seryjnych samochodach. Zwykle sięga on około 10:1. Czy można wciąż nazywać benzynowe jednostki Mazdy niskoprężnymi…? No dobrze, ale po co to wszystko? Chodziło o zwiększenie sprawności spalania mieszanki paliwowo-powietrznej i obniżenie spalania oraz emisji CO2. Nowy układ wylotowy, powierzchnia tłoków i wielootworkowe wtryskiwacze pozwoliły przy tym wyeliminować problem spalania stukowego. W rezultacie otrzymujemy silnik benzynowy o zwiększonym o 15 proc. momencie obrotowym w niskich i średnich wartościach obrotów, czyi takich, jakich używa się na co dzień.
M.666 4U
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez paweł2Wszystko sie zgadza no no no Mazda tymi motorami z lekka odjechala konkurencjisuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Niektórzy już tak zrobili :wink: Brawa dla Mazdy.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Mazda - Skyactiv-G, Fiat - MultiAir
a Audi do silnika 1.8TSI 160KM dodało 10KM*.
To średnie spalanie 5.7L to pewnie zapomnieli dodać że z systemem start & stop.
Podobnie jak to ma miejsce w focusie 1.6 (150KM). W mieście 7,7l a średnie wychodzi 6.0L/100km.
* byle wirus dodaje więcej i nie wiem czy suma summarum, po wirusie trwałość silnika poprzedniej generacji nie będzie większa, niż tego nowego.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
audi dodał do swojej palety również nowy silnik 3.0 tdi biturbo, moc 313PS/650Nm w budzie A6 auto robi 5.3 do setki
Po programie, usunięciu dpfu i zrobieniu wydechu powinno 400 koni pęknąć 8)superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MihauW BMW będzie nowy silnik, który będzie miał oznaczenie 50d czyli będzie to 3.0 diesel tri-turbo i moc będzie jakieś 380-400KM.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez paweł2Pierwszy dramat to bedzie cena takiego 550d,a drugi to utrzymac
chociaż w Polsce widziałem kilku wieśniaków którzy mieli zamontowany gaz do MB "S-klasy", że nie wspomnę o notorycznym montowaniu gazu do MLi czy do paska W8przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mihaupiotrek_gdy, a skończywszy na Merolach CL600 :twisted:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz