co wy na to? angliki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #26
    Ale zrozumcie jedno: te auta tu wcale nie musza byc REJESTROWANE. Wystarczy ze turystycznie po kontynencie ktos jezdzi i jest ta sama kwestia.

    Smarty po Anglii jezdza w wersjach LHD i RHD. Wiele jest sprowadzonych z kontynentu i maja jedynie tarczke licznika wsadzona w milach/km oraz zmienione reflektory. I co takiego LHD z UK tez byscie nie zarejestrowali w Polsce bo to UK :lol:


    Wielu jezdzacych tu autami RHD po czasie i tak je przerabia, bo jazda tym staje sie meczaca.

    Zeby bylo smieszniej to przeciez takie auto mozna bez przegladu zerowego zarejestrowac u nas, wystarczy ze ma zrobiony niemiecki przeglad i probne numery stamtad :lol: I co wtedy, nie musi byc bezposrednio z UK
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • Zorr
      RS
      • 2011
      • 2110

      #27
      Maicroft, to są unijne sposoby na ominięcie prawa obowiązującego w danym Państwie.

      Z jednej strony pozwolą na rejestracje potencjalnych zabójców nie spełniających standardów technicznych a z drugiej strony wszelkie modyfikacja auta "tuning" obłożony jest homologacjami itp...

      Jeszcze trochę i w sklepach pojawią się dodatkowe miary w funtach, uncjach, granach, pintach, łokciach, stopach, calach itp. bo a nuż anglik będzie chciał kupić u nas 32,15 uncji cukru.
      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        Zorr, Ale czemu z gory zakladacie ze jest to zlom, czesto te auta sa w lepszym stanie niz wiele w naszym pieknym kraju. Jak auto jest zlomem to przegladu w Niemczech nie przejdzie, a te MOTy w UK to tez nie takie hop siup.

        Auta zabytkowe, tez byscie zabronili rejestrowac, bo to potencjalne narzedzie zbrodni przeciez i nawet pozwolenia nie trzeba na nie, ani rozmowy z psychologiem i wywiadu srodowiskowego
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Zorr
          RS
          • 2011
          • 2110

          #29
          Zamieszczone przez Maicroft
          Zorr, Ale czemu z gory zakladacie ze jest to zlom, czesto te auta sa w lepszym stanie niz wiele w naszym pieknym kraju. Jak auto jest zlomem to przegladu w Niemczech nie przejdzie, a te MOTy w UK to tez nie takie hop siup.

          Auta zabytkowe, tez byscie zabronili rejestrowac, bo to potencjalne narzedzie zbrodni przeciez i nawet pozwolenia nie trzeba na nie, ani rozmowy z psychologiem i wywiadu srodowiskowego
          oj nie zakładamy, że to złom. Chodzi o to, że nie spełnia wymogów technicznych do rejestracji.

          Tutaj pojawia się problem:
          Dajmy na to, bo nie jestem pewien, że w UK można przyciemnić przednią szybę albo jeździć z "plastikowymi" szybami i teraz czy w takim razie auto takie rejestrowane w Polsce przejdzie badania techniczne czy nie? To samo dotyczy świateł, licznika, kierownicy nie z tej strony, obowiązkowego wyposażenia itp...

          Byłoby absurdem gdyby takie auto zarejestrować a z drugiej strony dla aut kontynentalnych trzymać bardziej rygorystyczne przepisy.


          PS Zabytkowe, bym rejestrował ale one mają swoje tablice i stanowią zabytek.
          PS2 Chociaż zdaję sobie sprawę, że nie realne, ale podobnie jak zabytkowe, zrobiłbym osobne tablice dla aut tuningowych, z "cięższą" kontrolą na przeglądach, ale z legalnością do poruszania się po drogach publicznych.
          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

          Komentarz

          • macluke
            Elegance
            • 2010
            • 875

            #30
            Zamieszczone przez Zorr
            zdaję sobie sprawę, że nie realne, ale podobnie jak zabytkowe, zrobiłbym osobne tablice dla aut tuningowych, z "cięższą" kontrolą na przeglądach, ale z legalnością do poruszania się po drogach publicznych
            no, nierealne. Sprawa zostanie skierowana do sądu i okaże się, że to dyskryminacja posiadaczy aut z kierownicą po prawej stronie.

            Komentarz

            • Ayu
              RS
              • 2009
              • 4154

              #31
              Zgadzam się z tym że nie powinno się zezwalać na rejestrację stałą aut z kierownicą po prawej stronie poza UK. W Ekaterinburgu przyjechała po mnie kiedyś taksówka made in Japan ( nie przypomnę sobie marki) właśnie sprowadzona stamtąd i co ja się strachu najadłem to moje. Za Uralem i dalej jeździ ich po Rosji tysiące ale to inny kraj.
              Niestety przepisy UE są w pewnych sytuacjach komiczne.
              A... i pamiętajcie o tym, ze kolebką motoryzacji europejskiej są Wyspy a i historia po której stronie kto gdzie jeździł nie jest taka jednoznaczna :wink:

              Komentarz

              • macluke
                Elegance
                • 2010
                • 875

                #32
                Zamieszczone przez hotrain
                historia po której stronie kto gdzie jeździł nie jest taka jednoznaczna :wink:
                no, w miarę jednoznaczna


                ja jeszcze w szkole uczyłem się tak:

                piesi, jak i konni podróżni, posługujący się w walce bronią trzymaną (w zdecydowanej większości, ok. 90% ludzi) w prawej ręce, mogli szybciej uniknąć niespodziewanego ataku ze strony zbliżającej się z przeciwka osoby, znajdując się po lewej stronie drogi

                i tak:
                W Europie odejście od ruchu lewostronnego na rzecz prawostronnego "zawdzięcza się" Francuzom, przy czym liczni są zwolennicy poglądu, przypisującego to Napoleonowi, który m.in. w ten sposób miał wywoływać zamęt w oddziałach wojskowych swoich przeciwników, przygotowanych do ewentualnych bojów spotkaniowych z żołnierzami poruszającymi się (jak wszyscy do tej pory) lewą stroną.

                Komentarz

                • tomekc
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 128

                  #33
                  Zamieszczone przez hotrain
                  W Ekaterinburgu
                  Jak byłem dwa lata temu z wizytą we Władywostoku u znajomego ze strych, złych czasów(jak to młodzi mówią), to powiedział że największym szpanem tam jest posiadanie Mercedesa z kierownicą po lewej a nie po prawej.

                  Moje zdanie jest jednoznacznie negatywne. Nasze drogi i tak są zbyt niebezpieczne a z tego co wiem, to auta z UK są o wiele tańsze niż kontynentalne, czyli kupowaliby je głównie "łebki" do 20 r. ż, którzy i tak w większości nie powinni mieć prawa poruszać się po drogach publicznych.

                  Komentarz

                  • stefcio
                    Drive
                    • 2010
                    • 64

                    #34
                    Wszystkim miłośnikom legalizacji anglików polecam: http://polskalokalna.pl/wiadomosci/m...w,1802018,3286

                    hurra-entuzjazm - legalizować, ale co dalej? Następne trupy, bo jakiś debil jeden z drugim nie widzi drogi? Nie, nie i jeszcze raz nie.

                    Komentarz

                    • lukasz3112
                      RS
                      • 2008
                      • 3607

                      #35
                      stefcio, teraz też mimo że jest kierownica po lewej stronie to są debile którzy tej drogi nie widzą więc nie generalizuj.
                      Poza tym "volkswagen polo zjechał nagle na przeciwległy pas ruch" ja nie widzę tu zapisu o wyprzedzaniu (że nie widział nic z naprzeciwka)... może kierowca zasłabł za kierownicą albo zamyślił się i dlatego zjechał? Więc co za różnica po której stronie by tą kierownicę miał?
                      Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        stefcio, Widzisz, bo Polska to taki dziwny kraj. W wielu innych te auta jezdza, nie tylko turystycznie i wszystko sie da.

                        Oczywiscie Ty bys zabranil przekraczac granicy PL rodakom przyjeżdżającym na wakacje bo sa potencjalnymi zabojcami :idea:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • sew1981
                          RS
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2009
                          • 10917
                          • Fiat

                          #37
                          cały myk polega na tym, że w zachodniej europie mają dużo więcej autostad i dwupasmówek...u nas to paranoja rejestracja takich autek i zabijanie ludzi tak naprawdę przez taki przepis. Może tez urzędasy chcą spowodować szybsze budowanie autostrad? i więcej afer.....Polacy obudźmy się w końcu, niedługo legalnie będą nas w tej unii dymać w dupsko, pod miłymi hasłami. Polska niestety po Sredniowieczu wpadła pod wieczne zabory...

                          [ Dodano: Pon 28 Maj, 12 11:17 ]
                          Maicroft, w tych państwach w których jest to legal są pożądne dwupasmowe drogi i nikomu nie chce się nawet próbować wyprzedzać na lokalnej dwukierunkówce, bo nadrobi na autobahnie...a u nas rząd nie płaci tym co budują autostrady, bo pieniądze gdzieś się rozmywają...na tym polega owa różnica.
                          Jestem przeciwny tej rejestracji, to samobójstwo
                          a Polska to dziwny kraj masz racje, bo obywatele nie myślą o dobrze z perspektywą przyszłości tylko o teraźniejszości własnej dupy, począwszy od rządu.

                          Komentarz

                          • Mariusz87
                            L&K
                            • 2011
                            • 1286
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                            #38
                            Ja też jestem przeciw. W Polsce nie ma odpowiednich dróg do tego. Chyba, że byłby dodatkowy przepis, że wyprzedzanie takimi samochodami byłoby dozwolone tylko na drogach dwupasmowych i ogromne mandaty za wyprzedzanie gdzieś indziej
                            moje stare auto
                            jest scout

                            Komentarz

                            • macluke
                              Elegance
                              • 2010
                              • 875

                              #39
                              Zamieszczone przez Mariusz87
                              ogromne mandaty za wyprzedzanie gdzieś indziej
                              jakie ogromne mandaty :diabelski_usmiech
                              U nas nie ma ogromnych, w sensie: mocno dotkliwych mandatów na dużo cięższe przewinienia.
                              Można przekroczyć prędkość o 100km i dostać marne 500 zł mandatu, czyli kpina.
                              Mandaty powinny wzrosnąć do poziomu co najmniej 1000 zł, wtedy powoli zacznie się kończyć kozakowanie.
                              Do tego dochodzi brak poczucia nieuchronności kary za przekroczenie.
                              No i na koniec - brak infrastruktury.

                              Dlatego ja również: jestem na nie.
                              W tym wypadku w Lubniu koleś pewnie odruchowo pojechał po angielsku....

                              Komentarz

                              Pracuję...