Napędzane 58-konnym silnikiem o objętości 1174 ccm Garde od maja 1982 roku było wytwarzane także w bratysławskiej fabryce BAZ - tej samej, w której dziś powstaje najmniejszy model marki - Citigo. Po modernizacji przeprowadzonej w sierpniu 1984 roku, ofertę silników modelu uzupełniono o jednostkę o pojemności 1289 ccm sprzężoną z pięciostopniową przekładnią.
W roku 1987 zakończono produkcję modelu w Bratysławie, a ofertę modelu z Kvasin uproszczono - odtąd wszystkie pojazdy nosiły nazwę Rapid i posiadały mocniejszy silnik 1.3, w wybranych wersjach przystosowany do spalania benzyny bezołowiowej lub nawet (wyłącznie na eksport) zasilany wtryskiem paliwa.
Historia modeli Garde/Rapid zakończyła się w pierwszych tygodniach roku 1990 - łącznie powstało około 45 tysięcy egzemplarzy wszystkich odmian tego, niezwykle poszukiwanego dziś przez miłośników marki, modelu.
Komentarz