witajcie czy mozna jeszcze sie dopisac na chipsa 1.9 TDI BXE
Najwolniejsze polskie miasta
Zwiń
X
-
Najwolniejsze polskie miasta
Najwolniejsze polskie miasta
Niektóre miasta w godzinach szczytu są tak zatłoczone, że przez ich centrum lepiej przejechać rowerem.
Ostatnie dziesięć lat wystarczyło, by na polskich drogach przybyło ponad 6,5 mln samochodów osobowych. Aktualnie ich liczba wynosi ok. 17 mln. Do tego należy doliczyć ruch wpływający z zagranicy. Jak podaje straż graniczna, w ubiegłym roku tylko spoza granic Unii Europejskiej do Polski wjechało ponad 8 mln samochodów. Ile przyjechało ich z krajów UE nikt nie liczy. Taki napływ pojazdów musi odbić się na prędkości, z jaką przemieszczamy się po drogach. O ile na drogach krajowych zazwyczaj nie ma problemów z płynnością, to sytuacja w miastach nie jest już tak dobra. Większość dużych polskich miast ma bogatą historię, co znajduje swoje odbicie w układzie ulic w centrach. Historyczna zabudowa charakteryzuje się wąskimi ulicami oraz infrastrukturą pozbawioną nowoczesnych rozwiązań, a to nie wpływa pozytywnie na szybkość podróży.
(za wp.pl)Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
-
-
Zamieszczone przez MorgothWiększość dużych polskich miast ma bogatą historię, co znajduje swoje odbicie w układzie ulic w centrach. Historyczna zabudowa charakteryzuje się wąskimi ulicami oraz infrastrukturą pozbawioną nowoczesnych rozwiązań, a to nie wpływa pozytywnie na szybkość podróży.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chopinTylko że z raportu wynika jakoby w Krakowie jeździło się lepiej niż w Warszawie. Z moich obserwacji wynika, że np. Praga mimo starej zabudowy bardzo dobrze rozwiązała ruch tranzytowy a Warszawa od powojny budowana jest bez jakiejkolwiek koncepcji urbanistycznej.Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MorgothTrochę niejasno piszesz o co Ci biega. Co ma Praga - nieujęta w opisie/mapce - do Krakowa i Wawy?
1. Nie pasuje mi teza o starej zabudowie do wyników badań. Przecież Kraków ma autentycznie stary układ urbanistyczny, gęstą zabudowę i wąskie uliczki, zaś Warszawa została niemal całkowicie odbudowana po II WŚ a mimo to badania wykazują, że w tym starym Krakowie jeździ się szybciej. Tak czy nie?
2. Przykład Pragi podałem jako jeszcze jeden dowód, że taka teza jest nieprawdziwa. Praga nie występuje w zestawieniu ale jest miastem o zachowanej, starej zabudowie, przy czym sprytnie rozwiązano w nim trasy szybkiego ruchu. Takie są moje obserwacje i wszystko.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chopin1. Nie pasuje mi teza o starej zabudowie do wyników badań. Przecież Kraków ma autentycznie stary układ urbanistyczny, gęstą zabudowę i wąskie uliczki, zaś Warszawa została niemal całkowicie odbudowana po II WŚ a mimo to badania wykazują, że w tym starym Krakowie jeździ się szybciej. Tak czy nie?
Zamieszczone przez chopin2. Przykład Pragi podałem jako jeszcze jeden dowód, że taka teza jest nieprawdziwa. Praga nie występuje w zestawieniu ale jest miastem o zachowanej, starej zabudowie, przy czym sprytnie rozwiązano w nim trasy szybkiego ruchu. Takie są moje obserwacje i wszystko.Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chopin2. Przykład Pragi podałem jako jeszcze jeden dowód, że taka teza jest nieprawdziwa. Praga nie występuje w zestawieniu ale jest miastem o zachowanej, starej zabudowie, przy czym sprytnie rozwiązano w nim trasy szybkiego ruchu. Takie są moje obserwacje i wszystko.
Obecnie Praga dobudowuje kolejne odcinki wielkiej obwodnicy opasującej całe miasto, więc dopiero wtedy będzie można powiedzieć, że "sprytnie rozwiązano trasy szybkiego ruchu". A o estakadzie w samym centrum miasta, która przechodzi obok, szpecąc go przy okazji, zabytkowego dworca głównego, placu Wacława oraz Muzeum Narodowego w ogóle nie powiedziałbym, że jest sprytnym rozwiązaniem - ruch i tak potem jest spowalniany przez samochody z mnóstwa bocznych uliczek, a estakada zrobiła z części miasta "slumsy i getto" (okolice dworca autobusowego Florenc).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chopin
W najgorszym przypadku (pierwszy opad śniegu ubiegłej zimy) trasa 10 km (Łopuszańska, Marynarska) zajęła mi (i innym) 3 godz. 20 minut :diabelski_usmiechByła Octavia II Tour kombi (sprzedana)
Komentarz
-
-
Morgoth, mówisz o Pradze... Przykład z wczoraj:
1. debil na Moście Gdańskim spowodował kolizję i zablokował zjazd w kierunku centrum - efekt taki, że ruszajac z Targówka o 6.30 dojazd na Plac Unii Lubelskiej zajął około 2,5h (a to około 10-12km).
2. dureń na Modlińskiej nie złożył HDS i przewrócił się blokując tym 2-4pasy - i wyjazd z Tarchomina zablokowany przez kilka godzin...
Tak, wiem, te problemy to wyjątki... Ale pokazują, że warszawski układ komunikacyjny zbudowany jest byle jak...
Komentarz
-
-
Rzeszowem to jestem zaskoczony. Ale pomimo tych wykresów w Rzeszowie jeździ się naprawdę nieźle w porównaniu z Krakowem w którym często bywam.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Wrocław znowu wygrywa ;-)
szkoda tylko że badania http://korkowo.pl/raport-najwolniejsze-miasta-w-polsce nie uwzględniają obszaru obwodnicy.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Brakuje jeszcze Katowic w 2 wersjach: z czynnym i zamkniętym tunelem :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Nie wiem jak oni to liczyli, ostatnio z ciekawości sprawdziłem i jadąc alejami na odcinku od skrzyżowania z Mazowiecką do Konopnickiej (a więc centrum) wyszła mi średnia wg wskazań komputera 8km/h :P Godzina była po 16 a więc zdecydowanie w szczycieMoje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
Komentarz