Amerykański Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) przeprowadził testy zderzeniowe modelu Dodge Caliber, który niedawno trafił do salonów także w Polsce. Wyniki uzyskane w teście wykazały, że Caliber ma pewne wady konstrukcyjne na bocznych ścianach auta i odbiegają one od raportu innej amerykańskiej organizacji NHTSA.
O ile zderzenie czołowe Dodge Caliber 2007 zdał celująco – otrzymał najwyższą notę „G” w czterostopniowej skali G,A,M,P, o tyle znacznie gorzej wypadł podczas bocznych testów zderzeniowych, w których IIHS stwierdziło pewne wady konstrukcyjne tej części nadwozia. W tym elemencie testów Caliber otrzymał mało zadowalający wynik „M”. Komisja, która poddała testom nowy produkt amerykańskiej marki podkreśliła, że mimo wszystko Caliber wypadł w badaniach znacznie lepiej niż poprzednik, model Neon.
Dodge już zapowiedział, że zamierza ustosunkować się do zaleceń specjalistów i jeszcze w roku modelowym 2007 w wyposażeniu opcjonalnym oferowane będą boczne poduszki powietrzne, które według specjalistów chroniąc przed urazami tułów i kręgi szyjne pasażerów zwiększą bezpieczeństwo w samochodzie.
Co ciekawe wyniki przeprowadzone przez organizację IIHS zdecydowanie odbiegają od wyników badań opublikowanych przez amerykańską agencję rządową ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA, która w swoich testach zderzeniowych przyznała modelowi Caliber najwyższą notę pięciu gwiazdek i wyróżniła samochód za bardzo dobrą ochronę pasażerów przy uderzeniach bocznych.
[mojeauto.pl - link]
Komentarz