scrappy, to fajny sound, oczywiście wytłumione drzwi masz na przodzie rozumiem?
Skoda Octavia Green E Line: jazda bez spalania
Zwiń
X
-
Eee tam. Ostatnio na TVN Turbo Jarosław Maznas, który z 300 koni potrafi wycisnąć 400, ścierać bez celu gumy, szukając przy tym szerszych doznań estetycznych...zszedł ze spalaniem w teście Octavią Greenline do grubo poniżej 2 Litrów*. Da się?? Da się!!
Nie szalejmy tak za ta elektryką bo 8zł. za 100 kilomterów to nie jest szok.
*Prawdopodobne że według Maznasa da się też zejść poniżej 6 litrów Kamazem.
...a tak poważnie, żeby z tymi cudami pt "napęd elektryczny" nie było kiedys tak jak w obecnych czasach z TDI, które wedlug Polaków zjada wszystko, jest niezniszczalne, niezatapailne i ogólnie nie do wyjeb....
Oby nie nastała taka zawieśniaczona moda, na fanów elektro napędu, którzy będa sie lansowac swoimi elektro-wozami a w garażu w tajemnicy przed wszystkimi będa doładowaywać ogniwa ładowarką od komórki "bo tak taniej".Artur
Komentarz
-
-
Dla mnie jeszcze długo to będą samochody produkowane tylko i wyłącznie na potrzeby takiego tekstu jak ten z pierwszego postu. Irracjonalne ceny, mały zasięg, duża niepewność co do trwałości, to wszystko nie daje dużych szans na jakąś super sprzedaż takich samochodów w najbliższych latach.ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
Nie jestem fanem subiektywnych wypowiedzi panów z Top Gear (choć sam program bardzo lubię), jednak w jednym z odcinków, w którym testowali dwa autka z napędem elektrycznym (Peugeota i chyba Toyotę) padło słuszne (wg mnie) stwierdzenie, iż w motoryzacji napęd elektryczny w obecnym wydaniu nie ma sensu i nie zastąpi silnika spalinowego - chodziło o zasięg, trwałość ogniw (5-10 lat) i ich wysoki koszt wymiany (porównano trwałość i koszt wymiany zbiornika paliwa), oraz (z czym nie do końca się zgadzam) koszt przejechania 100 km pojazdem elektrycznym i pojazdem z silnikiem diesela (silnikiem eco, lub blue...). Pomijam zanieczyszczenie środowiska powstałe przy produkcji pojazdu elektrycznego większe, niż przy produkcji i początkowym użytkowaniu auta z tradycyjnym napędem...Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
..... >>> JEŻELI ZA PIERWSZYM RAZEM CI SIĘ NIE POWIEDZIE, TO SKOKI SPADOCHRONOWE NIE SĄ DLA CIEBIE <<<<< ....
Komentarz
-
-
Szkoda że nie trafi do produkcji :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
IMO Panowie przeżywacie taki szok i podchodzicie tak sceptycznie do sprawy jak właściciele ziemscy sprzed wieków, co jeździli karocami i kiwali głową patrząc na pierwsze pojazdy spalinowe :P
Postępu technologicznego nie da się zatrzymać, a samochód na prąd/wodór/dzikie węże ( do wyboru ) jest następcą spalinowego :P
Komentarz
-
-
a ja jestem zdania, ze jak auto ma być elektryczne, a więc z małym zasięgiem (przeznaczone na miasto) , to na dzień dzisiejszy realnie mogłoby być to auto małe typu smart,corsa maksymalnie. Wtedy jest to auto tylko miejskie i ma sens. Mniejsze zatrucie srodowiska miejskiego, można częsciej ładowac, male gabaryty - praktyczne w zakorkowanych miastach itp itd...Octavia elektryczna z takim zasięgiem i budą mija się z celem.
Komentarz
-
-
Technologicznie ja jestem za takimi samochodami, ale niech to ma zasięg 800-1000km i żeby też cena nie była kosmiczna. Jeżeli można jeździć taniej to jest to dobry pomysł. Może za kilka/naście lat...
Tak jak zauważyliście że samochodu typu octavia nie kupuje się z myślą o jeździe po mieście. Do tego może służyć CityGo.
Komentarz
-
-
demmsi, nie każdy, ja akurat Octavię kupiłem z myślą o jeździe po mieście i nie zbyt dalekie trasy.ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
auta elektryczne to przyszłość... silniki jako takie już są, brakuje efektywnego sposobu przechowywania energii elektrycznej.
Obecne akumulatory mają 4 poważne wady:
- pojemność
- czas ładowania (auto może mieć zasięg 300km ale niech się ładuje w 10min)
- waga
- cena
Jak wyeliminują minimum 2 wady wtedy paliwa kopalniane odejdą do lamusa.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Prąd to przyszłość!!!
Jakiś czas temu posypał mi się tak poważnie że już nie chciałem go robić więc zacząłem szukać różnych rozwiązań.
Najciekawszy wydaje mi się prąd i wygrzebałem Pana Zbigniewa z Gdańska. Pan Zbigniew przerobił swoje autko(5-8 tys. PLN) w domu i jeździ na prąd. Zasięg 200-300 km. koszty śmieszne.
Ba!!! Pan Zbigniew dostał nawet przegląd techniczny.
Myślę że i krzynol by sobie poradził, albo już to zrobił.
Jak już lanos zemrze do końca to na pewno się do Pana Zbigniewa odezwę
tu są różne cyferki na poparcie
pozdro600 8)
Komentarz
-
-
bronislaw84, nie przepadam za takimi niedomówieniami
owszem Pan Zbigniew z Gdańska robi sobie autka elektryczne tylko że:
- mają one całe 12,5kW mocy
- zasięg aut to ~170km a jak jedzie dalej to z przyczepką, w której ma akumulatory
- całość zawiera w sobie mnóstwo "Polskiego druciarstwa"Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Oczywiście nie ma porównania do nowej eco skody... no chyba że PLN/100 km
i nie wiem co znaczy "polskie druciarstwo" dla mnie to pionier i nie trzeba na taki samochód wydawać 150 kPLN.
Temat mocy tych samochodów to bardziej złożona sprawa, nie znam wszystkich szczegółów ale moment obrotowy ma niezły i to w całym zakresie obrotów silnika.
Widziałem również w TV jak jeździ autko takiej konstrukcji(niekonieczni P. Zbigniewa) i jechało sobie całkiem znośnie i znośnie jest w DOSŁOWNYM znaczeniu
Jednak i tak dla mnie koszta rekompensują wiele minusów
pozdro600
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez demmsiTechnologicznie ja jestem za takimi samochodami, ale niech to ma zasięg 800-1000km i żeby też cena nie była kosmiczna. Jeżeli można jeździć taniej to jest to dobry pomysł. Może za kilka/naście lat...
Tak jak zauważyliście że samochodu typu octavia nie kupuje się z myślą o jeździe po mieście. Do tego może służyć CityGo.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bronislaw84Oczywiście nie ma porównania do nowej eco skody... no chyba że PLN/100 km
i nie wiem co znaczy "polskie druciarstwo" dla mnie to pionier i nie trzeba na taki samochód wydawać 150 kPLN.
Temat mocy tych samochodów to bardziej złożona sprawa, nie znam wszystkich szczegółów ale moment obrotowy ma niezły i to w całym zakresie obrotów silnika.
Widziałem również w TV jak jeździ autko takiej konstrukcji(niekonieczni P. Zbigniewa) i jechało sobie całkiem znośnie i znośnie jest w DOSŁOWNYM znaczeniu
Jednak i tak dla mnie koszta rekompensują wiele minusów
pozdro600
12,5kW to 12,5kW i moment nie ma tutaj nic do rzeczy. Poza tym moment w silnikach elektrycznych nie jest aż tak liniowy jakby się to mogło wydawać.
Chcesz tani środek transportu kup rower i do niego silnik elektryczny montowany w piaście. Zapłacisz jeszcze mniej niż za konstrukcje Pana Zbigniewa.
O ile podziwiam i trochę zazdroszczę pasji Panu Zbigniewowi, to nadal nie zmienia faktu iż jego "produkty" to jest takie druciarstwo.
PS Druciarstwo - definicja ogólna z forum nissana - "Druciarstwo jest to używanie rzeczy niezgodnie z ich przeznaczeniem lub zastępowanie rzeczy innymi nie nadającymi się do tego"
jest kilka prawd o druciarstwie:
- prowizorka to najtrwalsza rzecz na świecie
- prowizorka jest szybka
- prowizorka jest skuteczna (dlatego jest najtrwalsza)
- druciarstwo zastosowane nieumiejętnie i w miejscu od którego zależą inne rzeczy (np. pompa paliwa, zawieszenie, hamulce) - może spowodować olbrzymie straty
tylko w ostatnim punkcie druciarstwo jest złe i należy z nim walczyć.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Z tego co wyczytałem samochodzik ma większą moc nią 12,5 kW, a nowsze wersje mają już po dwa silniki i moc można "podkręcić" chwilowo zmieniając napięcie.
Jeśli chodzi o moment obr. to rzeczywiście chyba w początkowym zakresie obrotów jest mniejszy. Jednak porównując do silnika spalinowego jest tak pewny jak podatki
Oczywiście że skrzynie biegów zostają w samochodach, bez skrzyni to i moim lanosem nie mógłbym pojechać :lol:
Jeszcze tańsze od roweru jest bieganie albo pływanie.
Pan Zbigniew zaczął się cenić i przeróbka staje się już mało opłacalna :cry:
Z nowymi częściami i montażem do "małego auta" chce około 21 kPLN.
pozdro600
Komentarz
-
-
bronislaw84
wg strony http://www.pg.gda.pl/~jarguz/erower/ecar.htm auto jest bez skrzyni biegów. Dwa silniki oznaczają dwa razy większe zużycie itd itd...
Ja się w temacie trochę rozglądałem, ale pod innym kątem mocy tj. dodanie niezależnego napędu elektrycznego na tył.
3700$ za skrzynię biegów CVT z CAN-Bus (trzeba znaleźć model)
1650$ za silnik elektryczny (Remy HVH250R4 w peeku 200KM!!! ale może też być silnik 250kW!!!)
5000% ac inwerter (WaveSculptor200 Motor Drive ten ac inwerter jest tak drogi gdyż jest to serce systemu i jednocześnie ma on możliwość podłączenia i pewnie sterowania can bus.)
350$ okablowanie
całość 10700$
brakuje:
- baterii ale mi na dzień dobry wystarczyły by baterie na 15sek.
- montaż tego wszystkiego + wymiana elementów napędu tył z oct 4x4
- oprogramowanie tego wszystkiego tak aby "sensownie" działało
Mamy kolejne ~10000$
czyli jakby chciał się w to bawić to najlepiej przygotować z 80tys PLNJeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
Komentarz