Wyżej lub niżej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Wyżej lub niżej

    dobrygrzeswawa, - wydaje mi sie ze nie zostales - przynajmniej narazie - upowazniony do kontroli wydatkow kolegi leca przez innych wplacajacych. O ile powiedzmy ze masz prawo wiedziec jak wydawane bylo Twoje 100 zlotych za dwa znaczki o tyle nie widze powodu zebys sie interesowal pieniedzmi wplacanymi przez innych.

    uklad byl prosty - znaczek kosztuje 50 zeta - jak cos zostanie to kolega lec zwroci.
    wplacajac pieniadze zaakceptowales taki uklad i teraz dochodzenie szczegolowe co do wydatkow jest moim zdaniem nieuprawnione. Na miejscu kolegi leca nie bawilbym sie w zadne udowadnianie ze znaczek nie powinien byc tanszy o 20 groszy - bo niby z jakiej racji ? narobil sie chlopak - robil to spolecznie - a tutaj zamiast podziekowac ze sie podjal to polajanki...

    o kwestii zaufania do kolegi z forum i zwyklej ludzkiej zyczliwosci nawet nie wspomne ...
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Wyżej lub niżej

    Jedni uważają, że zawieszenie w ich aucie jest za wysokie i za miękkie, więc trzeba je utwardzić i obniżyć, natomiast inni chętnie widzieliby większy prześwit. Dla tych pierwszych zawsze znajdzie się jakieś rozwiązanie, ale dla tych drugich niekoniecznie.

    Utwardzenie i obniżenie zawieszenia jest bardzo popularnym elementem tuningu, więc oferta jest bardzo szeroka. Zawieszenie można obniżyć przez wymianę samych sprężyn lub także amortyzatorów.

    Bardziej sportowo

    Zakładając niższe sprężyny i zostawiając fabryczne amortyzatory można obniżyć zawieszenie od 15 do maksymalnie 40 mm. W niektórych minivanach (Galaxy, Sharan) można założyć do fabrycznych amortyzatorów nawet o 6 cm niższe sprężyny. Większe obniżenie spowoduje uszkodzenie amortyzatorów.

    Najbardziej popularne sprężyny i jednocześnie jedne z tańszych to Eibachy. Komplet kosztuje od 650 do 1000 zł w zależności od modelu. Do tego trzeba doliczyć koszt wymiany (200-500 zł).

    Jeśli chcemy jeszcze bardziej obniżyć zawieszenie, to konieczna jest także wymiana amortyzatorów. Komplet podstawowych Bilsteinów to wydatek około 1000 zł. Bardziej profesjonalne kosztują 700 zł za sztukę, a nawet 3500 zł. Tyle trzeba zapłacić za regulowany amortyzator do BMW.

    Należy pamiętać, że utwardzenie i obniżenie zawieszenia znacznie pogorszy komfort jazdy po naszych dziurawych drogach. Ponadto obniżone zawieszenia sprawi, że nie będziemy mogli wjechać na żaden krawężnik, albo uszkodzimy podwozie na większej dziurze lub na nierównym torowisku tramwajowym.

    Uwaga na prowizorkę

    Druga grupa kierowców dla własnej wygody chętnie podwyższyłaby zawieszenie. Oferta ta jest znacznie mniej bogata, można powiedzieć, że nawet uboga. Szczególnie użytkownicy Skody Octavii z silnikiem diesla chętnie podwyższą zawieszenie, bo miskę olejową można uszkodzić już na niewielkich nierównościach przy ostrym hamowaniu (przód nurkuje i prześwit jeszcze się zmniejsza).

    Skoda przygotowała zestaw na drogi o gorszej jakości, który zwiększa prześwit od 15 do 20 mm. Zestaw składa się z wyższych sprężyn i innych amortyzatorów (niestety, amortyzatory też trzeba wymienić). Taki komplet kosztuje sporo, bo 3 tys. zł.

    W sklepach motoryzacyjnych znajdziemy tańsze, bardziej „prowizoryczne” sposoby podwyższenia zawieszenia. Najczęściej są to zwykłe podkładki o grubości 30 mm, które zakłada się na sprężynę. Jednak specjaliści z fabrycznych serwisów Skody nie polecają takiego rozwiązania, gdyż prowadzi ono do pogorszenia bezpieczeństwa jazdy. Również nie są polecane specjalne klamry, które pozwalają na podwyższenie lub obniżenie zawieszenia (o 30 mm). Auto po takich „ulepszeniach” podczas jazdy może się zachowywać niezbyt stabilnie.
    [motofakty.pl - link]
    Załączone pliki
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • mike15
      Classic
      • 2007
      • 13

      #3
      Mało optymistyczne to wieści... Chciałbym podnieść sobie nieco przód ale cena 3 kPLN lub obniżenie bezpieczeństwa jazdy jest dla mnie zbyt wysoka. Niestety zbyt często zdarza mi się zawadzić przednim zderzakiem o krawężnik (przy wjeżdżaniu na chodnik) lub o źle wyprofilowanego betonowego leżącego policjanta (dziękuję z góry za rady typu "trzeba jeździć wolniej" ale wolniej już się nie da...)

      Komentarz

      • misiek^wro
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8321

        #4
        mike15, znam na to tanszy sposob

        Przycieralem przycieralem az ... nie zczepilem zderzaka takimi spinaczami samozaciagajacymi sie i nie zmienilem amorow na KYB Excel-G - teraz jest bajera.

        Cala operacja lacznie z wymiana wyniosla mnie bagatela 800 zl Teraz poluje na plyte Mrov, w sumie kwote 3000 zl zmienie w 1300 i bedzie dobrze
        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


        Komentarz

        • kozi1987
          Ambiente
          • 2007
          • 200

          #5
          a springi i amorki od wersji 4x4 nie wyszlyby taniej? o ile trzeba amortyzatory wymieniac. Bo z tego co wiem 4x4 jest wyzej polozona, wiec jakby sie dalo to przeladowac to bylaby dobra alternatywa.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Z 4x4 nie pasuje tyl

            Tulejki na przod sa dopuszczone przez ASO i przy normalnie dzialajacym amortyzatorze, przecietny kierowca nie zauwazy zadnej roznicy w prowadzeniu auta.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • mike15
              Classic
              • 2007
              • 13

              #7
              OK, dzięki wszystkim!!! Jak budżet pozwoli (ostatnio coś z kasą krucho), zastosuję któreś z powyższych rozwiązań

              Komentarz

              • wojtisek1
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 429

                #8
                no właśnie , jakie będą rożnice w prowadzeniu po podwyższeniu przedniego zawiasu tulejkami??
                Rozumiem , że środek ciężkości podniesiony o każde milimetry pogarsza prowadzenie, ale tu mam pytanie do tych co już podnieśli: jakie rzeczywiste są różnice ??
                NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                171 KM ; 402 Nm obr/min
                Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                Komentarz

                • henio
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 631

                  #9
                  Ja z tydzień samymi tulejkami podwyższyłem(opony 195/65/15 zderzak od rs) zawieszenie seria, i już ostatnio jeżdziłem w granicach 200km/h i po naszych pofałdowanych drogach i niby nie widzę jakiegoś pogorszenia się prowadzenia.Co prawda nie jestem jakimś zawodowym kierowcą, ale myślę że oprócz tego że stoi octa wyżej przodem dzięki temu wygląda równo przód z tyłem nic więcej się nie stało.Nie bardzo miałem jak sprawdzić na zakrętach ostrych , może właśnie w takich sytuacjach coś bardziej się dzieje, ja w każdym razie na prostej i lekkich zakrętach nie widzę żadnej różnicy.

                  Komentarz

                  • Garret
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1196
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez wojtisek1
                    no właśnie , jakie będą rożnice w prowadzeniu po podwyższeniu przedniego zawiasu tulejkami??
                    Rozumiem , że środek ciężkości podniesiony o każde milimetry pogarsza prowadzenie, ale tu mam pytanie do tych co już podnieśli: jakie rzeczywiste są różnice ??
                    IMO nie ma znaczących różnic w prowadzeniu, podwyższenie o przodu o 2cm nie skutkuje dachowaniem na każdym zakręcie;-) a nerwy mniej zszargane podczas hamowania w koleinach :roll:
                    Aczkolwiek seryjny zawias to kupa generalnie- ja planuję teraz założyć Kayby AWX, to + 16" powinny skutkować znacznie lepszym prowadzeniem w zakrętach niż niepodniesiona seria;-)
                    Garret

                    -----------
                    Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                    Komentarz

                    • wojtisek1
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 429

                      #11
                      henio, jak możesz podeślij jakieś fotki profilu furmanki jak teraz stoi. Może być na PW
                      NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                      Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                      Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                      171 KM ; 402 Nm obr/min
                      Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                      Komentarz

                      • henio
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 631

                        #12
                        Postaram sie jutro cos przesłać. :wink:

                        Komentarz

                        Pracuję...