Ja ujeżdżam yamahę XJ 900S Dyversion :szeroki_usmiech
Test długodystansowy Skody Yeti 1.8 TSI 4x4
Zwiń
X
-
Akurat jestem tuż po testach Yeti Przez cały ostatni weekend jeździłem właśnie tym modelem z 1.4 TSI pod maską.
Wrażenia? No cóz dla siebie takiego auta bym nie kupił, bo nie lubię SUV-ów i ... wysokiej pozycji za kierownicą, ale mojej żonie się już podobał. Jak to ona pwoiedziała, "Jest taki brzydki, że aż ładny".
Jednak trzeba przyznać, że to bardzo fajny i spryty samochodzik. Właściwości jezdne bardzo pewne. Pomimo sporej wysokości nie przechyla się zbytnio w zakrętach. Tłumienia nierównosci na 16"kach naprawdę dobre. Wnętrze egronomiczne i dobrze zmontowane, choć z twardych (poza górą deski) plastików. Sporo wchowsków no i wspomniane pzre zredaktórw Auto Świata, niezalezne 3 fotele z tyłu które można przesuwac, składać, stawiac do pionu itp.
Wnętrze jest fajne i przemyślane, ale bagażnik tylko przecietny. Myslę, że jak na SUV-a to nawet trochę zbyt mały.
Pozytywnie zaskoczył mnie za to silnik 1.4 TSI. Naprawdę czuć w nim moc i chęc do jazdy Zbiera sie z niskich obrotów i chęc do jazdy utrzymuje baaaardzo długo praktycznie do prawie 5000 obr/min.
Spalanie? No mi przy spokojnej - 100-115 km/h- jeździe na trasie Lublin-Kazimierz-Lublin (wąska droga bez poboczy) wyszło 6,7 l/100km, czyli całkiem nieźle.
Jak dla mnie Yeti to dość sympatyczne auto, ale jak pisałem wcześniej ja bym go nie kupił. Nie lubie SUV-ów, czyli aut które wszystko udają, a w niczym nie są bardzo dobre, tylko co najwyżej dobre lub przeciętne. No i Skoda troche poszalała z cenami przy Yeti.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Re: Test długodystansowy Skody Yeti 1.8 TSI 4x4
Zamieszczone przez Mihauhttp://www.auto-swiat.pl/1-czy-warto-kupic-test-dlugodystansowy-skody-yeti-18-tsi-4x4
I najbardziej ciekawy fragment.
Końcowy pomiar na hamowni wykazał o wiele niższą moc, niż obiecuje producent – 150,6 zamiast 160 KM.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Podczas codziennej eksploatacji w zasadzie nie da się zejść poniżej 10 l na 100 km – dziennik testowy nie pozostawia złudzeń co do apetytu naszego „maratończyka”. Na dystansie 100 tys. km Skoda średnio potrzebowała aż 11,7 l/100 km
Przy normalnej ekploatacji spokojnie 2, może 3l mniej by wyszło.O2 Scout 1.8 TSI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aryNieźle dawali w palnik, skoro taka średnia im wyszła, albo jeździli te 100kkm tylko w dużym mieście i często stali na czerwonym albo w korku
Yeti w mieście pali mniej jak na autostradzie przy 150km/h
ot taka konstrukcja
2.0 tdi 140km 4x4 DSG stała prędkość 150 km/h autostrada 9,25 l/100km
Skoda Octavia Scout z takim samym silnikiem przy tej samej prędkości wg. słów kolegi który ja użytkuje pali 6,7 l/100 km
Komentarz
-
-
ketivv, 9.25 to moja octa nie pije tyle paliwa nawet przy 200 :roll:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Czyli co? Dla O2 Scout 1.8 TSI katalogowo producent zaniża zużycie w granicach litra natomiast w Yeti już o prawie 4 litry :? . Coś mi się wierzyć nie chce. 0,5-1l można przyjąć więcej od O2 ze względu na opory powietrza, ale nie więcej. Wyszło by wtedy w okolicach 9,5-10l a nie 11,7l. Raczej zwierzak był ostro jeżdżony podczas testów, bo zgodzę się, że wtedy silnik lubi popić etyliny swobodnie ponad te 12l.
Normalna eksploatacja w trybie mieszanym nie oznacza dla mnie latania cały czas z prędkościami autostradowymi :PO2 Scout 1.8 TSI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaketivv, 9.25 to moja octa nie pije tyle paliwa nawet przy 200 :roll:
Focus 2.0 tdci przy 150 km/h nie przekracza 6 l/100km przy 200 dochodzi do 9.5-10 l/100km
Yeti przy predkosciach powyzej 100/110 km/h pali zbyt wiele w stosunku to tego co daje
Masa energii jest marnowana na opory powietrza (wyzej umieszczona linia dachu oraz duze przestrzenie w nadkolach)
Taki juz urok tego auta od jakis 2 miesiecy sprawdzam spalanie metoda z dystrybutora
wczesniej 40 tys km zrobilem ufajac danym z MFD zaniza od 1.2 do 1.5 l/100km
Producenci podaja srednie wg norm o ile sie nie myle to trasa jest to stala predkosc 90 km/h
Komentarz
-
-
Nikt nie napisał, że strasznie "zjechali" radio z nawigacją. :wink:Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
ale w tym tescie sa chyba czesciowo brednie, bo np. czepiaja sie tapicerki - ze przyciaga brud, trudno go z niej usunac i po tescie wygladala dziadowo... przeciez taka sama (?) tapicerka jest chyba w O2... i jakos nikt z nas na nią nie narzekal... osobiscie co do tapicerki to jakos szczegolnej roznicy miedzy O2 a obecnym Golferem VI nie widze... moze za wyjatkiem tego, ze oparcia przednich foteli z tylu maja zamiast materialu cos a la udawana skore - czyli skaj czy jak sie to pisze...
Komentarz
-
-
marlej108, Skaj czy plastik jak w A4 ??
Z drugiej strony ja wole wiedziec ze Yeti srednio moze palic 11l, a nie potem byc zdziwionym, jak jestem po OII ktora miala palic 6 srednio, a pali praktycznie 8l.
A czy duzo palil, jezdzili po autostradzie, pewnie nie 140 tylko wiecej, do tego z przyczepa. Wiec jak z autostrad pali 14-16l, to ile normalnie musi palic, zeby zbic spalanie
Po moim tescie Yeti 2.0TDI 4x4 spalilo 12l, dolozyc DSG i by bylo z 13l. To ze komus pali mniej, to fajnie, ale mi nie :lol: Wiem, ze na krotkich trasach rzedu 2-3km osobie ktora jezdzi delikatnie tez tyle palilo.
A to ze auto nie ma mocy i pije olej. Czy to jedno z pierwszy 1.8TSI z tym problemem, tylko tu ujawnil sie w minimalny sposob. 0,8l/10kkm to tak duzo. Przeciez skrajnie to bylo 0,8l/1000km :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftA czy duzo palil, jezdzili po autostradzie, pewnie nie 140 tylko wiecej, do tego z przyczepa. Wiec jak z autostrad pali 14-16l, to ile normalnie musi palic, zeby zbic spalanie
Po moim tescie Yeti 2.0TDI 4x4 spalilo 12l, dolozyc DSG i by bylo z 13l. To ze komus pali mniej, to fajnie, ale mi nie Wiem, ze na krotkich trasach rzedu 2-3km osobie ktora jezdzi delikatnie tez tyle palilo
Zamieszczone przez MaicroftA to ze auto nie ma mocy i pije olej. Czy to jedno z pierwszy 1.8TSI z tym problemem, tylko tu ujawnil sie w minimalny sposob. 0,8l/10kkm to tak duzo. Przeciez skrajnie to bylo 0,8l/1000km
Tutaj macie porównanie Scouta z Yeti "pod jedną nogą". Mnie osobiście nie udało się zejść poniżej 7l (w trasie) jak pisze autor (rekord to chyba 7,22l, ale kilka wyników w granicach 7,5l już miałem) Średnią z testu (8,9l) potwierdzamZałączone plikiO2 Scout 1.8 TSI
Komentarz
-
-
"Na dystansie 100 tys. km Skoda średnio potrzebowała aż 11,7 l/100 km."
średnia ze 100 tys km to chyba nie ciągłe "butowanie"
"To prawda, Yeti często i z wysokimi prędkościami przemieszczał się po autostradach, był też wykorzystywany jako zwierzę pociągowe (polecamy opcjonalny odłączany hak), lecz wartości przekraczające 16 l/100 km sprawiały, że nawet najwięksi zwolennicy Skody milkli, gdy z narastającym przerażeniem obserwowali błyskawicznie opadający wskaźnik poziomu paliwa."
wyraźnie podają, że w przypadku mocniejszego wykorzystania potencjału silnika spalanie znacząco rosło
Yeti taki już ma urok, że autostrada i prędkości autostradowe powodują znaczny wzrost spalania (zdecydowanie większy jak w w przypadku np. Octavii Scout mającej taki sam
silnik, ten sam naped 4x4 i dokładnie takie same opony)
Octavia Scout a Yeti to dwa różne auta
Octa Scout to wynik rozsądku a Yeti hm.. trendu na rynku ;-)
Komentarz
-
-
ketivv, dlatego właśnie napisałem, że przy normalnym użytkowaniu w trybie mieszanym zużycie powinno zamknąć się w 10l. Yeti raczej nie był tworzony z myślą o lataniu po autostradach z prędkościami 150+, więc test w takich warunkach jest nieco chybiony i np. marlej108 źle go odbiera.
Jak będę chciał to i Scoutem zrobię 16l :satanO2 Scout 1.8 TSI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftmarlej108, Skaj czy plastik jak w A4 ??
Nie wiem co im w VW do lba przyszlo... co zabawne, jak siedzialem w 2 Golfach VI trendline uzywanych to tam byla materialowa tapicerka, podobnie w nowym trendline w salonie w Sopocie... a tutaj w Cityline dali z tylu skaj... ??? prawde mowiac wyglada to ladniej i mi sie podoba - tylko ciekawe jak z trwaloscia... (w duzym fiacie co prawda nic sie z tym nie dzialo...). Ps. nie cierpie plastiku na tylnych oparciach... ktory o dziwo czasem laduja do Audi czy nawet BMW...
sorry za OT.
ps. pewnie macie racje z tym spalaniem - ze z tym Yeti sie tam nikt nie cackal.... jakby sie cackali to pewnie srednie ze 2-3 litry mieliby nizsze (???).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108Panowie, a to ze w tescie na koniec silnik okazal sie slabszy o 10 koni od danych fabrycznych to nie jest czasem skutkiem problemu z osadzaniem sie nagaru (czy jak to sie nazywa)??? taka sugestie maja posiadacze yeti na forum skody, ktos tam wrzucil taki link:
http://pobocze.net/mechan...takie-wspaniale
Komentarz
-
Komentarz