Nowe silniki Hyundaia - małe, mniejsze, najmniejsze...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Nowe silniki Hyundaia - małe, mniejsze, najmniejsze...

    tu masz o TSI



    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Nowe silniki Hyundaia - małe, mniejsze, najmniejsze...


    Podczas dwunastej międzynarodowej konferencji na temat jednostek napędowych (“International Powertrain Conference”) Hyundai i Kia zaprezentowały nowe linie silników, które będą obowiązywały już w niedalekiej przyszłości. Jeśli komuś marzy się ciekawa jednostka V6 czy chociażby czterocylindrowiec z turbosprężarką, niech się obudzi.



    Głównym założeniem jest oczywiście wyciąganie wszystkich soków z niewielkich jednostek za pomocą turbosprężarek, a wszystko po to, aby obniżyć zużycie paliwa oraz emisję CO2 do atmosfery. Redukcja spalania jest jak najbardziej zacną inicjatywą dopóki mówimy o normalnych silnikach z teoretycznie zadowalającą trwałością. Ale mamy "ciekawy" trend downsizingu, więc nie liczmy na dobre wieści.

    Hyundai już teraz posiada w swojej ofercie silniki z technologią T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection) w wariantach o pojemności 1,6 oraz 2,0-litra. Niedługo do kolekcji dołączą silniki w stylu "mały, ale wariat". I tak na konferencji zaprezentowano dwie nowe jednostki benzynowe: Kappa 1,0 TCI (Turbocharger Intercooler) oraz 1,2 T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection).

    Malutka 1,0-litrowa jednostka TCI generuje moc 106 KM oraz moment obrotowy ponad 137 Nm. Blok silnika wykonany jest z aluminium, posiada zintegrowaną turbosprężarkę (przy awarii wymiana może być kłopotliwa) zaś kolektor dolotowy oraz pokrywę głowicy wykonano z tworzywa sztucznego, co raczej nie wzbudza zaufania, ale takie mamy trendy.

    Widać nie ma ucieczki przed silnikami z kosiarki. O ile jeszcze napędzają one autka miejskie, w których nie liczą się osiągi, zaś dynamizm można wykrzesać nawet z 1,0-litrowej jednostki jest teoretycznie zasadne, to już wkładanie takich silników do aut segmentu C jest nieporozumieniem i tego chyba nigdy nie zaakceptujemy.

    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • Wojtas_Poznań
      RS
      • 2010
      • 2822

      #3
      hmm :P jak tak dalej pójdzie to nie kupi się auta z normalnym silnikiem :diabelski_usmiech na urlop trzeba będzie jeździć rowerem albo kuniem bo takimi wynalazkami to będzie strach ... że się rozpier** dwie ulice od domu :szeroki_usmiech

      Zamieszczone przez szkoda
      "mały, ale wariat"
      tak, tak, jakiś wariat z małym pewnie wpadł na ten pomysł :lol:
      SPOT Poznań:
      .....
      ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


      Error 503 Wojtas Unavailable :P

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
        tak, tak, jakiś wariat z małym pewnie wpadł na ten pomysł
        :lol:
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • Rok z Bagien
          L&K
          • 2010
          • 1172

          #5
          Ta tendencja wpisuje się w mój osąd nowoczesnej (?) motoryzacji.
          Że ma głęboko w rzyci zwykłych zjadaczy bułek. Liczy się CO na papierze, milion duperel, które się fajnie mogą popsuć i naprawić je trzeba w salooooonie. Jedyne co można przy takim silniku samemu zrobić to.....fotografię. :lol:

          A trwałość ?
          What the f...ck is trwałość ... :lol:

          Komentarz

          • neoXs
            Rider
            • 2010
            • 555

            #6
            [ironia]Ej ale przecież się rozwijamy, to nowoczesność... byście tylko chcieli 1.6mpi... A tak będzie 1.0 i ostre zapieprzanie po autostradzie[/ironia]

            Komentarz

            • t271828
              Elegance
              • 2008
              • 928

              #7
              Zamieszczone przez Rok z Bagien
              Ta tendencja wpisuje się w mój osąd nowoczesnej (?) motoryzacji.
              Że ma głęboko w rzyci zwykłych zjadaczy bułek. Liczy się CO na papierze,
              Nie CO tylko CO2, a limitow emisji CO2 nie wymyslily firmy motoryzacyjne tylko UE. Motoryzacja tylko probuje w tych warunkach jakos prowadzic biznes.

              Komentarz

              • zwolin
                Rider
                • 2010
                • 656

                #8
                Zamieszczone przez t271828
                Nie CO tylko CO2, a limitow emisji CO2 nie wymyslily firmy motoryzacyjne tylko UE. Motoryzacja tylko probuje w tych warunkach jakos prowadzic biznes.
                podczas, gdy prawdziwe CO2 to się emituje w chinach, gdzie produkuje się tanio mając w dupie środowisko, a wszystko to po to, żeby zarżnąć europejski przemysł :idea:
                Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                O II Tour Combi 1.6
                Mitsu Carisma 4G93 GDI

                Komentarz

                • spacewalker
                  Elegance
                  • 2012
                  • 941

                  #9
                  100tyś km i szrot prawie, jak wszystkie CR-y dziś i Dwu-masy.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Tak wszyscy robia silniki mniejsze i mocniejsze, wiec i Mercedes zrobil.
                    Dzis czytalem tescik i nowy C180 czyli silnik o pojemnosci 1.6l + turbo w Mesiu ktory malo nie wazy mocy ma duzo, a pali dalej sporo, bo gosc pisal o minimalnym zuzyciu na poziomie 8l+ wiec o czym mowa :lol:

                    Tu nie bedzie lepiej, na papierze zeby miec Euro 7 i CO2 30g/km bedzie palil 1,4l/100km a potem zycie pokaze ze 5l to bedzie rewelacja w i10
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • ketivv
                      L&K
                      • 2011
                      • 1155

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      nowy C180 czyli silnik o pojemnosci 1.6l + turbo w Mesiu
                      podobno to silniki od Renault

                      Komentarz

                      • zepter00
                        RS
                        • 2008
                        • 2304

                        #12
                        Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                        hmm :P jak tak dalej pójdzie to nie kupi się auta z normalnym silnikiem :diabelski_usmiech na urlop trzeba będzie jeździć rowerem albo kuniem bo takimi wynalazkami to będzie strach ... że się rozpier** dwie ulice od domu :szeroki_usmiech

                        Zamieszczone przez szkoda
                        "mały, ale wariat"
                        tak, tak, jakiś wariat z małym pewnie wpadł na ten pomysł :lol:

                        Masz 1,4 TSI i piszesz takie rzeczy? 6 lat temu mówili, że to dobre jest... dla Fiata Uno... a teraz ludzie jeżdżą i Octaviami i Superbami :wink:
                        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                        Komentarz

                        • Rok z Bagien
                          L&K
                          • 2010
                          • 1172

                          #13
                          Zamieszczone przez t271828
                          Nie CO tylko CO2
                          Fakt za szybko pisałem.

                          Zamieszczone przez t271828
                          limitow emisji CO2 nie wymyslily firmy motoryzacyjne tylko UE
                          No, ale rynek motoryzacyjny to kilkaset tysięcy (jak nie milionów - uwzględniając firmy kooperujące) pracowników i ogromna potęga finansowa. I ma ogromne wpływy, wszędzie, również wśród osób, które mają (większy lub mniejszy) wpływ na stanowienie norm.

                          Nic o nich, bez nich. :wink:

                          Gdyby postawili "betonowe" weto, nikt by ograniczeń emisji nie wprowadził. Zwłaszcza, że pozostała część świata ma to gdzieś.

                          No, a poza tym, emisja nie ma nic wspólnego, z fajerwerkami elektronicznymi dla bogatych (head up, aktywne tempomaty, monitorowanie martwego pola, asystent pasa ruchu, "noktowizory" itd), które Heniek w garażu za rogiem nie naprawi. A ASO tak, przynajmniej teoretycznie.

                          Samochody mają jeździć do końca gwarancji, a później apa

                          Komentarz

                          Pracuję...