Nowe silniki Hyundaia - małe, mniejsze, najmniejsze...
Zwiń
X
-
Nowe silniki Hyundaia - małe, mniejsze, najmniejsze...
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
Nowe silniki Hyundaia - małe, mniejsze, najmniejsze...
Podczas dwunastej międzynarodowej konferencji na temat jednostek napędowych (“International Powertrain Conference”) Hyundai i Kia zaprezentowały nowe linie silników, które będą obowiązywały już w niedalekiej przyszłości. Jeśli komuś marzy się ciekawa jednostka V6 czy chociażby czterocylindrowiec z turbosprężarką, niech się obudzi.
Głównym założeniem jest oczywiście wyciąganie wszystkich soków z niewielkich jednostek za pomocą turbosprężarek, a wszystko po to, aby obniżyć zużycie paliwa oraz emisję CO2 do atmosfery. Redukcja spalania jest jak najbardziej zacną inicjatywą dopóki mówimy o normalnych silnikach z teoretycznie zadowalającą trwałością. Ale mamy "ciekawy" trend downsizingu, więc nie liczmy na dobre wieści.
Hyundai już teraz posiada w swojej ofercie silniki z technologią T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection) w wariantach o pojemności 1,6 oraz 2,0-litra. Niedługo do kolekcji dołączą silniki w stylu "mały, ale wariat". I tak na konferencji zaprezentowano dwie nowe jednostki benzynowe: Kappa 1,0 TCI (Turbocharger Intercooler) oraz 1,2 T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection).
Malutka 1,0-litrowa jednostka TCI generuje moc 106 KM oraz moment obrotowy ponad 137 Nm. Blok silnika wykonany jest z aluminium, posiada zintegrowaną turbosprężarkę (przy awarii wymiana może być kłopotliwa) zaś kolektor dolotowy oraz pokrywę głowicy wykonano z tworzywa sztucznego, co raczej nie wzbudza zaufania, ale takie mamy trendy.
Widać nie ma ucieczki przed silnikami z kosiarki. O ile jeszcze napędzają one autka miejskie, w których nie liczą się osiągi, zaś dynamizm można wykrzesać nawet z 1,0-litrowej jednostki jest teoretycznie zasadne, to już wkładanie takich silników do aut segmentu C jest nieporozumieniem i tego chyba nigdy nie zaakceptujemy.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
-
-
hmm :P jak tak dalej pójdzie to nie kupi się auta z normalnym silnikiem :diabelski_usmiech na urlop trzeba będzie jeździć rowerem albo kuniem bo takimi wynalazkami to będzie strach ... że się rozpier** dwie ulice od domu :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez szkoda"mały, ale wariat"SPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
Ta tendencja wpisuje się w mój osąd nowoczesnej (?) motoryzacji.
Że ma głęboko w rzyci zwykłych zjadaczy bułek. Liczy się CO na papierze, milion duperel, które się fajnie mogą popsuć i naprawić je trzeba w salooooonie. Jedyne co można przy takim silniku samemu zrobić to.....fotografię. :lol:
A trwałość ?
What the f...ck is trwałość ... :lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rok z BagienTa tendencja wpisuje się w mój osąd nowoczesnej (?) motoryzacji.
Że ma głęboko w rzyci zwykłych zjadaczy bułek. Liczy się CO na papierze,
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t271828Nie CO tylko CO2, a limitow emisji CO2 nie wymyslily firmy motoryzacyjne tylko UE. Motoryzacja tylko probuje w tych warunkach jakos prowadzic biznes.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
Tak wszyscy robia silniki mniejsze i mocniejsze, wiec i Mercedes zrobil.
Dzis czytalem tescik i nowy C180 czyli silnik o pojemnosci 1.6l + turbo w Mesiu ktory malo nie wazy mocy ma duzo, a pali dalej sporo, bo gosc pisal o minimalnym zuzyciu na poziomie 8l+ wiec o czym mowa :lol:
Tu nie bedzie lepiej, na papierze zeby miec Euro 7 i CO2 30g/km bedzie palil 1,4l/100km a potem zycie pokaze ze 5l to bedzie rewelacja w i10
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wojtas_Poznańhmm :P jak tak dalej pójdzie to nie kupi się auta z normalnym silnikiem :diabelski_usmiech na urlop trzeba będzie jeździć rowerem albo kuniem bo takimi wynalazkami to będzie strach ... że się rozpier** dwie ulice od domu :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez szkoda"mały, ale wariat"
Masz 1,4 TSI i piszesz takie rzeczy? 6 lat temu mówili, że to dobre jest... dla Fiata Uno... a teraz ludzie jeżdżą i Octaviami i Superbami :wink:Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t271828Nie CO tylko CO2
Zamieszczone przez t271828limitow emisji CO2 nie wymyslily firmy motoryzacyjne tylko UE
Nic o nich, bez nich. :wink:
Gdyby postawili "betonowe" weto, nikt by ograniczeń emisji nie wprowadził. Zwłaszcza, że pozostała część świata ma to gdzieś.
No, a poza tym, emisja nie ma nic wspólnego, z fajerwerkami elektronicznymi dla bogatych (head up, aktywne tempomaty, monitorowanie martwego pola, asystent pasa ruchu, "noktowizory" itd), które Heniek w garażu za rogiem nie naprawi. A ASO tak, przynajmniej teoretycznie.
Samochody mają jeździć do końca gwarancji, a później apa
Komentarz
-
Komentarz