Mój test ©kody Yeti 2,0 TDI 170 KM 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ansaa
    Classic
    • 2013
    • 17

    Mój test ©kody Yeti 2,0 TDI 170 KM 4x4

    Panowie, dostałem cynk od kolegi, że z Waszego forum szykuje się grupówka co prawda jestem z klubu Leona, ale serducho mam te same

    1. aldam A4 1.8 tfsi 120KM CABA 2008r. złącze
    2 Black.Jack O2 RS 2.0 TSI CCZA DSG - (200 KM)-złącze
    3.lampion O2 FL 2.0 TDI CR DPF, DSG (140 KM) CLCB
    4. lukasz3112 LancerX 2.0 TDI BWC 140KM
    5.piotrek_gdy O2 RS CEGA DSG złącze, po programie i usunięciu DPFa- do poprawek programu i softu DSG
    6. CzykuCzyk, Seat Leon II, 1,9 TDI BLS 2008r (105ps) z DPF.
    wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww wwwwwwwwwwwwww
  • Misialdo
    Ambiente
    • 2011
    • 226

    #2
    Mój test ©kody Yeti 2,0 TDI 170 KM 4x4

    Mój test ©kody Yeti 2,0 TDI 170 KM 4x4

    [center:ddfdb56430][/center:ddfdb56430]

    Ja tak jak wszyscy tutaj jestem wielkim entuzjastą oraz miłośnikiem Skody Dlatego, gdy nadarzyła się okazja przetestowania Skody Yeti postanowiłem nie tracić czasu i jak najszybciej sprawdzić co tak naprawdę potrafi ten czeski SUV. A efektami i wynikami tych testów podzielić się z Wami

    Był w latach 90 na antenie Telewizji Polskiej program, który opowiadał o zwykłych (zwyczajnych) ludziach, którzy w swoim życiu zrobili coś niezwykłego dla innych osób, czym stali się (niezwyczajnymi). Pewnie wiele osób zastanawia się, co ten wstęp może mieć wspólnego ze ©kodą Yeti otóż ma on mnóstwo wspólnego, bo czeski człowiek śniegu to dla większości ludzi tylko taki mały zwykły czeski SUV, ale w gruncie rzeczy to niezwyczajna terenówka, co postaram się udowodnić w moim tekście.


    [center:ddfdb56430][/center:ddfdb56430]

    Yeti z zewnątrz

    Podczas mojego pierwszego spotkania z Yeti pierwsze co rzuciło mi się w oczy to to, że jest to naprawdę masywne auto, które z wyglądu bardzo chciało, by być terenówką, ale czy jest o tym później. Yeti bazuje na tej samej płycie podłogowej, co obecna Octavia jednak od razu da się zauważyć, że projektanci naprawdę bardzo natrudzili się, aby tego powinowactwa na pierwszy rzut oka nie dostrzec. 18 centymetrów prześwitu to pierwsza i jedna z największych różnic, którą dostrzeże każdy, nie bez znaczenia jest ona w mieście, gdzie pomoże nam pokonywać dżunglę dziur i krawężników oraz w trakcie pokonywania leśnych tras i małych potoków. Zdecydowanie taką jazdę ułatwiają nam też dolne części zderzaków, które zostały wykonane z czarnego nielakierowanego plastiku, które aż mówią do właściciela: „nie jestem jakimś pseudo suv-em, ale prawdziwą terenówką nie bój się o lakier idźmy w tren ”. Z przodu od razu zauważymy duży masywny grill z logiem ©kody oraz chyba największy wyróżnik Yeti w postaci 4 reflektorów. W okrągłych lampach znajdziemy światła do jazdy dziennej oraz światła przeciwmgłowe, a nad nimi w naszym przypadku bi-ksenonowe skrętne reflektory, które świetnie rozświetlają drogę, gdybyśmy kiedykolwiek przypadkiem zapomnieli, z jakim autem mamy do czynienia, to przypomni nam o tym napis, który znajduje się na kloszu reflektora. Kiedy spojrzymy na samochód śniegu z boku od razu zauważymy duże opcjonalne 17 calowe felgi z grubą oponą, które optycznie podnoszą cały samochód do góry, a znajdują się one w wyraźnie wyciętych prostokątnych nadkolach, które także są jednym z wyróżników Yeti spośród innych samochodów. Oczywiście wszystkie podane wyżej cechy sprawiają, że do samochodu wsiada się wygodnie zarówno osobom siedzącym z przodu, jaki i z tyłu. Samochodem tym wygodnie może podróżować spokojnie nawet 5 osób. Wracając do wyglądu samochodu, jak mówili sami konstruktorzy prosta linia dachu, płaska klapa bagażnika oraz duże boczne lusterka miały dodać temu samochodowi dynamiki i tak rzeczywiście jest, bo samochód wygląda naprawdę dostojnie, a jednocześnie dynamicznie i to wszystko bez zbytniej ekstrawagancji. Tył samochodu, to ogromna tylna klapa, na której znajdziemy ogromne logo ©kody. Tył to także lampy, które tak jak w każdej ostatnio produkowanej ©kodzie po włączeniu tworzą literę C co stało się już niemal symbolem rozpoznawczym każdej ©kody.


    [center:ddfdb56430][/center:ddfdb56430]

    Serce bestii


    Pod maską tego egzemplarza znajdziemy dobrze każdemu znany silnik 2,0 TDI, czyli dwulitrowy silnik diesla z którego w tym wypadku wykrzesano aż 170 KM i 350Nm. Całą tą moc i moment Yeti przekazuje na wszystkie swoje koła za pomocą opcjonalnego systemu 4x4, który wykorzystując sprzęgło Haldex IV generacji potrafi w naprawdę trudnych sytuacjach rozdysponować moc tak aby, jak najwięcej trafiło jej na koła, które mają w danym momencie najwięcej przyczepności. Za prawdę powiadam wam, że ilość koni oraz momentu obrotowego można uznać za więcej niż wystarczającą zarówno do dynamicznej autostradowej jazdy, jak i terenowych podbojów. Yeti z tym silnikiem naprawdę nie narzeka na swoją prędkość oraz przyśpieszenie (8,4s do 100 km/h) o czym srogo przekonali się ci kierowcy, którzy na drodze próbowali igrać z Yeti. Jeżeli chodzi, natomiast o sam wygląd komory silnika to tak jak w każdym nowym samochodzie wszystko zostało dobrze zabudowane i zakryte, jednak w porównaniu z innymi wcześniejszymi modelami Skody wszystko, to zostało tak przemyślane, aby zajmowało jak najmniej miejsca, co zdecydowanie przełożyło się na krótszą maskę.


    [center:ddfdb56430][/center:ddfdb56430]

    Wnętrze

    Ktoś kto konfigurował ten egzemplarz za cel postawił sobie chyba wybranie wszystkich możliwych opcji z konfiguratora. W standardzie w wersji Elegance otrzymujemy już prawie wszystko, czego normalny człowiek potrzebuje do komfortowego podróżowania oraz zaspokajania swoich audiofilskich fantazji. Natomiast w testowanym egzemplarzu wyposażenie zostało doposażone w najbogatszy zestaw nawigacyjny Columbus, asystenta parkowania, ogromny panoramiczny dach, opcjonalną trójramienną skórzaną kierownicę z wbudowaną obsługa systemu audio oraz komputera, ogrzewane fotele przednie oraz to co najbardziej przypadło mi do gustu, czyli ogrzewanie postojowe Webasto, które w zimne grudniowe dni sprawiało, że Misiek nie wsiadał do zimnego samochodu, ale do przyjemnie nagrzanego. Naprawdę powiem wam, że większość z tych udogodnień sprawia, że aż nie chce się wysiadać z samochodu po podróży a tym bardziej po podróży w mroźny grudniowy dzień. Ogromne panoramiczne okno dachowe zapewnia ogromne ilości światła, które powodują, że jasne wnętrze Yeti jest jeszcze bardziej jasne i przytulne. Warto dodać, że wnętrze testowej wersji zostało wyposażone w jasne piaskowe fotele, które naprawdę ładnie współgrają z jasnymi plastikami we wnętrzu. Jeżeli ktoś z was jeździł już kiedyś samochodem ©kody lub Volkswagena, to z odnalezieniem się we wnętrzu Yeti nie będzie miał żadnego problemu, ponieważ wszystko jak przystało na koncern Volkswagena zostało jasno i intuicyjnie porozmieszczane. Tak, więc wchodząc do środka spokojnie znajdziesz właściwe przyciski do ustawiania klimatyzacji, jak i menu do sparowania telefonu z system multimedialnym samochodu. Wszystko jak to mówi skoda Simply Clever. Zapytacie mnie o pozycję za kierownicą, jak czują się tam osoby wysokie powyżej 195 cm ? A ja odpowiem wam genialnie, ja sam mam 195 cm wzrostu, a nad moją głową było jeszcze mnóstwo miejsca i na dodatek siedziało mi się wygodnie i komfortowo co nie jest normą dla wysokich osób. W Yeti wszystko zostało stworzone tak, że już od pierwszego kontaktu z samochodem wiesz, że możesz na nim polegać, czujesz się z nim zżyty tak jakbyście przejechali razem już 100 000 km.


    [center:ddfdb56430][/center:ddfdb56430]

    Przystanek Alaska

    Jasnym chyba jest, że gdy dysponuje się samochodem wyposażonym w napęd 4x4 to chce się go sprawdzić w terenie, czy rzeczywiście jest taki zwinny i wszędobylski jak reklamuje go producent. Postanowiłem się, wybrać w tym celu do Zakopanego, aby tam na leśnych duktach sprawdzić jego działanie. Wyjeżdżając z Krakowa, w którym śniegu jeszcze nie było nie przypuszczałem, że w Zakopanym spotkam go aż tyle, a było go naprawdę dużo dodając do tego, że większość ulic nie była jeszcze odśnieżona dawało to prawdziwe pole do popisu dla Yeti. Szczerze przyznaje, że tam gdzie ludzie w swoich Qashqai-ach musieli zwolnić Yeti szło do przodu, tam gdzie ludzie w Passatach się zatrzymywali Yeti nie musiało. I nie są to żadne przechwalanki, czy też oznaki wywyższania się Yeti po prostu tak dobrze prowadzi się na ośnieżonych drogach, że spokojnie zawstydzało kierowców w ich o wiele droższych X5-kach. Ale nie przyjechałem do Zakopanego aby sprawdzać Yetiego na ośnieżonych asfaltowych trasach, a w prawdziwym terenie. Po znalezieniu odpowiedniego terenu i zjechaniu z głównej drogi byłem poważnie zaskoczony, ponieważ w Yeti nie odczuwało się wielkiej różnicy pomiędzy dziurawa polską drogą a leśną drogą. Owszem, Yeti jest twarde, ale po jeździe nim w terenie nie wypadną nam plomby a ta charakterystyczna sztywność sprawia, że przy szybszej jeździe samochód nie wychyla się zbytnio na boki. W końcu nastał czas na najbardziej obiektywną próbę terenową zatrzymanie się na ośnieżonym lekko oblodzonym wzniesieniu i ruszenie, ale najpierw należy włączyć magiczny przycisk Off-road, który przeznaczony jest tylko dla Yeti z wariantem 4x4. Po wciśnięciu tego przycisku obroty zostają ograniczone do 2500 obrotów na minutę, jeżeli natomiast włączylibyśmy ten przycisk przy zjeździe, którego pochylenie było by większe niż 10 stopni to prędkość została, by dostosowana do bezpiecznego zjazdu a sam system pomagał by nam efektywniej hamować na sypkiej nawierzchni. Do rzeczy wcisnąłem przycisk wrzuciłem pierwszy bieg i zacząłem ruszać czułem jak przednie koła zaczynają się ślizgać, ale system za pomocą sprzęgła haldex przeniósł większą moc na tylne koła i bez problemów ruszyliśmy. Co tu więcej pisać Yeti spokojnie daje sobie rade w terenie, ale czy ludzi będą go tak wykorzystywać ?


    [center:ddfdb56430][/center:ddfdb56430]

    Miejskie życie

    Popularność samochodów suv w Polsce, jak i na świecie z roku na rok rośnie i szczere powiedziawszy nie dziwę się tym statystyką, bo samochód taki jak Yeti daje kierowcy to czego mu potrzeba wygodę podróżowania, wysoką pozycje za kierownicą oraz bezpieczeństwo w porównaniu z innymi użytkownikami dróg, bo jesteśmy od nich po prostu wyżej. Yeti to idealny samochód do miasta ma wysokie zderzaki, przez co bez problemu możemy zaparkować w trudno dostępnych miejscach na przykład na krawężniku. Nie boimy się o to, że na za ciasnych ulicach poharujemy nasz zderzak o krawężnik wysokości kompaktowego samochodu. Na parkingu spokojnie możemy podjechać tak daleko aż poczujemy, że nasze koła dotknęły krawężnika. Tego wszystkiego właśnie brakuje mi w kompakcie, w którym za każdym razem obawiam się jak daleko mogę dojechać aby nie stracić zderzaka lub całego go nie porysować. Samo parkowanie Yeti w mieście, to bułka z masłem prosty tył oraz czujniki z przodu i z tyłu pozwalają nam wjechać w praktycznie każde miejsce bez obawy o to czy się zmieścimy. Przez cały okres testowania tego samochodu może raz udało mi się użyć asystenta parkowania, który owszem ułatwia parkowanie, ale parkowanie w Yeti to naprawdę błahostka, jeżeli coś miałbym wybrać to czujniki przód + tył bez asystenta parkowania, no chyba że koniecznie potrzebujesz gadżetu, którym mógłbyś się chwalić przed znajomymi.


    [center:ddfdb56430][/center:ddfdb56430]

    Podsumowanie

    Gdyby na moim koncie znajdowała, by się odpowiednia ilość gotówki to już jutro udał bym się do salonu Skody, aby zakupić Yetiego, dlaczego ? Bo genialnie się prowadzi, parkuje i łatwo się nim manewruje a w dodatku poradzi sobie nawet w terenie. Jest miasto odporny i krawężnik odporny. W dodatku spokojnie zmieszczą się do niego 4 duże miśki plus jeden mniejszy i wszystkie będą podróżowały w naprawdę komfortowych warunkach. Jednak pewien problem pojawi się, gdy te miśki chciałby zabrać ze sobą swoje bagaże lub wózek dla małego miśka i wszystko to zmieścić do bagażnika. Owszem, klapa bagażnika jest duża, ale już po jej otwarciu nie znajdziemy w niej zbyt dużo miejsca, bo zaledwie 460l spokojnie możemy poszerzyć przestrzeń ładunkową wyjmując tylne siedzenia i zostawiając je w domu, ale czy to dobre rozwiązanie ? To chyba tylko jeden minus jaki znalazłem w Yeti, ale jak już poinformowała ©koda przy liftingu Yeti zajmie się tym problem, a w planowanym większym od Yetiego suvie ten problem ma już nie wystąpić. Moja ostateczna ocena dla Yetiego to bardzo mocna piątka


    [center:ddfdb56430][/center:ddfdb56430]

    Plus i minus

    + duże i przestronne wnętrze
    + kształty, które pomagają w codziennym użytkowaniu
    +przestronne i wygodne wnętrze
    + łatwość i intuicyjność obsługi systemów multimedialnych samochodu
    +zadowalające zużycie paliwa przy mocy jaką dysponuje samochód
    -mały bagażnik bez złożonych tylnych siedzeń

    Napęd
    Rodzaj silnika: diesel
    Pojemność: 1968cm
    Typ napędu: 4x4
    Moc maksymalna: 170KM (przy 3600 obr/min)
    Maks. moment obr.: 350Nm (przy 1750-2500 obr/min)
    Skrzynia biegów: 6-biegowa, maualna
    Nadwozie
    Długość / Szerokość / Wysokość: 4332/1956/1691
    Pojemność bagażnika w litrach normalnie/ zlozone siedzenia/siedzenia wyjęte 416/1580/1760
    Masa własna: 1535kg
    Ładowność: 620kg
    Rozstaw osi: 2576mm
    Dane eksploatacyjne producenta
    Przyspieszenia od 0 do 100 km/h: 8,4 s
    Prędkość maksymalna: 201 km/h
    Zużycie paliwa – trasa: 5,5l/100km
    Zużycie paliwa – miasto: 6.9l/100km
    Zużycie paliwa – cykl mieszany: 6,0l/100km
    Pojemność zbiornika paliwa: 60 litrów
    Emisja CO2 : 155(g/km)
    Podstawowa wersja Skody Yeti już od: 65 950 zł
    Wersja Elegance z silnikiem 2,0TDI 4x4 170 KM - 109 350 zł
    Cena testowanego egzemplarza - 139 600 zł

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Zamieszczone przez Misialdo
      -mały bagażnik bez złożonych tylnych siedzeń
      to był chyba główny powód dla którego zrezygnowałem z zakupu Yeti :?
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #4
        Misialdo, fajny opis ale popraw moment obrotowy z 320 na 350 który widnieje z początku opisu :wink:

        [ Dodano: Sro 02 Sty, 13 22:37 ]
        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        Zamieszczone przez Misialdo
        -mały bagażnik bez złożonych tylnych siedzeń
        to był chyba główny powód dla którego zrezygnowałem z zakupu Yeti :?
        niestety bagażnik szału nie robi dlatego na wakacje zawsze można dołożyć trumnę na dach
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • Misialdo
          Ambiente
          • 2011
          • 226

          #5
          Zamieszczone przez piramida
          Misialdo, fajny opis ale popraw moment obrotowy z 320 na 350 który widnieje z początku opisu :wink:
          Dzięki za info już poprawione

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10961
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez Misialdo
            -mały bagażnik bez złożonych tylnych siedzeń
            gdyby nie to to też bym pewnie miał (pojechałem z wózkiem do ASO i nie wszedł do bagażnika )

            z drugiej strony bagażnika się nie powiększy kosztem kabiny, tylko wyciągnięciem tyłu
            a to mogłoby już sprawiać różnicę w wyglądzie
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Zamieszczone przez Misialdo
              -mały bagażnik bez złożonych tylnych siedzeń
              to był chyba główny powód dla którego zrezygnowałem z zakupu Yeti :?
              Ja tez Bagaznik ciut wiekszy niz we Freelanderze, ktorym wtedy jezdzilem. Moj mial miec DSG z tym 140KM silnikiem i 4x4.

              Z minusow ja bym dodal w przypadku tego silnika 140KM dychawiczność od 160 w górę i ja slyszalem dzialanie walu i tylnego mostu. Nie mialem okazji niestety pojezdzic tym autem zima i sprawdzic jak dziala haldex. Do tego spalanie tego klocka w trasie powyzej 140 tez miazdzy, to nie jest auto stworzone do szybkiej jazdy

              Rada jest zakup 1.8TSI i dlubniecie go w CS. Wtedy bedzie jezdzic to naprawde zacnie.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez piramida
                zawsze można dołożyć trumnę na dach
                :diabelski_usmiech nie poto bym kupował takie auto za taką kasę, by "trumnę" wozić na dachu... Swojego czasu mijała mnie osobowa wersja Hammera właśnie z bagażnikeim zamontowanym na dachu ...myślałem, że ze śmiechu umrę za kierownicą :haha:
                Szkoda, bo jednak mogli ciut większy bagażnik do Yeti dołożyć (a są przecież takie możliwości), to by była naprawdę ciekawa opcja auta na rynku w PL.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • Misialdo
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 226

                  #9
                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Zamieszczone przez piramida
                  zawsze można dołożyć trumnę na dach
                  :diabelski_usmiech nie poto bym kupował takie auto za taką kasę, by "trumnę" wozić na dachu... Swojego czasu mijała mnie osobowa wersja Hammera właśnie z bagażnikeim zamontowanym na dachu ...myślałem, że ze śmiechu umrę za kierownicą :haha:
                  Szkoda, bo jednak mogli ciut większy bagażnik do Yeti dołożyć (a są przecież takie możliwości), to by była naprawdę ciekawa opcja auta na rynku w PL.
                  Nie wiem czy o tym wiecie, ale Yeti w początkowych wizjach projektantów miał być oparty na płycie podłogowej Skody Fabii. Dopiero podczas konstruowania projektanci doszli do wniosku, że do płyty podłogowej Fabii prawie nie możliwe staje się dołożenie napadu 4x4, więc postanowili użyć płyty podłogowej z Octavii.

                  PS: Gdyby Yeti bazował, by na płycie podłogowej Fabii to już prawie w ogóle nie uświadczylibyśmy bagażnika.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Ja jezdze z quattro teraz

                    Spalanie z moich jazd wyszlo kolo 12l, troche po miescie, reszta w trasie powolutku, potem szybko i takie ladne liczby mi wyszly z tankowania. :diabelski_usmiech
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Misialdo
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 226

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Ja jezdze z quattro teraz

                      Spalanie z moich jazd wyszlo kolo 12l, troche po miescie, reszta w trasie powolutku, potem szybko i takie ladne liczby mi wyszly z tankowania. :diabelski_usmiech
                      Co by nie mówić quattro to z torsenem to stały napęd i zupełnie inna bajka niż haldex Jak to mówi hasło reklamowe Audi: "przewaga dzięki quattro

                      Komentarz

                      • mirek_p11
                        RS
                        • 2010
                        • 6630
                        • Volkswagen
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Misialdo
                        Co by nie mówić quattro to z torsenem to stały napęd i zupełnie inna bajka niż haldex
                        ja jeszcze bym dodał do tego zestawienia Symmetrical AWD Subaru

                        Po sprzedaniu Roomstera, miałem kupić Yeti, bo prawie pod każdym względem był idealny; no oprócz tego nieszczęsnego bagażnika Niestety autko odpadło po pierwszej wizycie w salonie i załadowaniu testówki kartonikami kawy ( w Yeti zmieściło się 9 do półki w Romku 12 a do mojego obecnego czarnucha 18 ) Różnica była jeszcze większa po załadowaniu aut po dach bez rozkładania siedzeń - wersje z kratką. Jak będzie wersja z większym bagażnikiem to biere 1.8 TSI 180 KM 4x4 lub Subaraka jak zmienią design i pojawi się mocna benzynka w Forku

                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                        Fotki
                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                        Fotki

                        Komentarz

                        • Misialdo
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 226

                          #13
                          mirek_p11 miejmy nadzieję, że Skoda pójdzie po rozum do głowy, bo głupio mając dziecko nie móc włożyć do bagażnika wózek dla dziecka.

                          Komentarz

                          • Alonzo_
                            RS
                            • 2009
                            • 2460
                            • Hyundai

                            #14
                            Zamieszczone przez Misialdo
                            mirek_p11 miejmy nadzieję, że Skoda pójdzie po rozum do głowy, bo głupio mając dziecko nie móc włożyć do bagażnika wózek dla dziecka.
                            Fajne auto, które także jakiś czas temu mi sie podobało ale właśnie..... takim bagażnikiem spieprzyć sobie produkt ...
                            No i jak dla mnie trochę te tylne siedzenia dla dorosłego przy wąskie. Dla dzieci super rozwiązanie.
                            Wiele testów niby yeti wygrywa "sumą zalet nad wadami" ale jednak praktyczność - nieszczęsny bagażnik- i dizajn.... szału nie robi

                            Komentarz

                            • ketivv
                              L&K
                              • 2011
                              • 1155

                              #15
                              Yeti poruszam się od 2 lat, mały bagażnik to najmniejszy problem tego auta
                              gdyż z założenia nie jest to auto "daleko dystansowe"
                              relatywnie duże spalanie przy prędkościach 130+ wkurza ale także nie jest największym problemem

                              problemem tego auta jest słaba ergonomia miejsca kierowcy, auto zbudowano w pionie na płycie auta rozmieszczonego w poziomie ;-)
                              czy Yeti 4x4 czy Octavia Scout maja taka sama podłogę na takiej samej wysokości
                              wyższą pozycję kierowcy w Yeti osiągnięto tylko podwyższeniem siedziska ;-)
                              stąd lewarek pozostał nisko, pozycja pedału gazu jest taka sama jak w Octavii a siedząc znacząco wyżej trzeba zadzierać palce do góry żeby trzymać całą stopę na gazie
                              niby nic ale po paru godzinach jazdy może być ciężko wrócić stopa do pozycji właściwej

                              największą wadą wykonania jest jakość wnętrza, jest źle złożone lub popełniono błędy przy projektowaniu trzaski trzeszczenia skrzypienia to codzienność
                              serwis całkowicie sobie z tym nie radzi a mowa o aucie w praktycznie najbogatszej konfiguracji
                              Octavia Scout z tego samego roku i z takim samym przebiegiem jawi się przy Yeti oazą spokoju
                              co ciekawe Yeti na wolnych obrotach jest o 2 dB cichsze od wspomnianej Octavii
                              w tańszej (bardziej podstawowej wersji Yeti) jest zdecydowanie spokojniej

                              u mnie wciąż występują:
                              - trzaski spod centralnej części deski rozdzielczej (serwis bezradny)
                              - średniotonowe głośniki od Sound Systemu obijają się o jakiś element wewnątrz drzwi (od samego początku zgłaszane usuwanie i powraca)
                              - panoramiczne okno dachowe - na samym początku źle się zamykało, potem zaczęło trzeszczeć wg. serwisu jest bezobsługowe, przed samym końcem gwarancji udało sie znaleźć jakąś akcje serwisową, niestety wymaga ona wyprucia prawie całej tapicerki
                              niestety niedługo mnie to czeka i zapewne po tym zabiegu już nawet radio będzie ciężko usłyszeć

                              dla mnie mały bagażnik tego auta jest najmniejszym zmartwieniem, niestety takiej takiej tandety i niemożności usunięcia usterek w Skodzie się nie spodziewałem

                              szkoda bo to fajne, zgrabne, kompaktowe auto

                              dla tych co lubią male auta z "full wypasem" odradzam Skodę Yeti

                              p.s.
                              pomijam skrzypienie uszczelek drzwi, nie uważam tego za wadę choć inne marki sobie z tym radzą

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Jak to jest dwu latek, to chyba juz nie ma problemu rdzewiejacych tylnych drzwi, czy dalej to wystepuje ??
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • Misialdo
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 226

                                  #17
                                  Zamieszczone przez ketivv
                                  - trzaski spod centralnej części deski rozdzielczej (serwis bezradny)
                                  Słyszałem od wielu osób że Yeti cierpi właśnie na problem z nagle objawiającym się trzeszczeniem.

                                  Komentarz

                                  • ketivv
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1155

                                    #18
                                    mam 2 szt Yeti z tego samego rocznika - grudzień 2010 - nie ma problemu z drzwiami

                                    Komentarz

                                    • macluke
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 875

                                      #19
                                      Zamieszczone przez ketivv
                                      mały bagażnik to najmniejszy problem tego auta
                                      gdyż z założenia nie jest to auto "daleko dystansowe"
                                      no ale niekoniecznie potrzebuje się bagażnik na duże dystanse. Przewożenie wózka czy torby to może być codzienność.

                                      Zamieszczone przez ketivv
                                      stąd lewarek pozostał nisko, pozycja pedału gazu jest taka sama jak w Octavii a siedząc znacząco wyżej trzeba zadzierać palce do góry żeby trzymać całą stopę na gazie
                                      rzeczywiście tak jest, jechałem w małą trasę 150 km i generalnie czułem się zmęczony.

                                      Jeździłem tym autem w podobnej konfiguracji przez tydzień i tak jak przedtem go chciałem mieć to potem juz przestałem chcieć.

                                      Skoda ma - zdaje się - jakieś plany na prawdziwego SUVa, więc pożyjemy-zobaczymy

                                      Komentarz

                                      • ruwado
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 14885
                                        • Octavia IV (NX3)

                                        #20
                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Misialdo napisał/a:
                                        -mały bagażnik bez złożonych tylnych siedzeń
                                        to był chyba główny powód dla którego zrezygnowałem z zakupu Yeti :?
                                        ja też trafiłem w szeregi Skodomaniaków ze względu na oooooooooooooobszerny bagażnik - po powiększeniu rodziny do 3 osób I nie żałuje. Ani jeżdżenia Octavką, ani ocpkowego towarzystwa
                                        pozdrawiam - Darek

                                        Komentarz

                                        • _tm_
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 2333
                                          • Superb III (3V3)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Misialdo
                                          Zamieszczone przez ketivv
                                          - trzaski spod centralnej części deski rozdzielczej (serwis bezradny)
                                          Słyszałem od wielu osób że Yeti cierpi właśnie na problem z nagle objawiającym się trzeszczeniem.
                                          Moje Yeti też czasami trzeszczy w tych okolicach :diabelski_usmiech
                                          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                          -------------------------------------------------------------------------
                                          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                          Komentarz

                                          • Misialdo
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 226

                                            #22
                                            ja też trafiłem w szeregi Skodomaniaków ze względu na oooooooooooooobszerny bagażnik - po powiększeniu rodziny do 3 osób I nie żałuje. Ani jeżdżenia Octavką, ani ocpkowego towarzystwa
                                            I to się chwali

                                            [ Dodano: Nie 27 Sty, 13 12:02 ]
                                            _tm_ Mam nadzieje, że się nie obrazisz ale śledząc twój wątek o Yeti znalazłem zdjęcie bagażnika, które wykonałeś, a które ja postanowiłem wykorzystać do pewnego porównania



                                            Jak sami widzicie bagażnik wersji 4x4 jest dużo wyższy od wersji pozbawionej napędu na cztery koła przez co dużo mniej praktyczny i przestronny.

                                            Komentarz

                                            • _tm_
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 2333
                                              • Superb III (3V3)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Misialdo
                                              Jak sami widzicie bagażnik wersji 4x4 jest dużo wyższy od wersji pozbawionej napędu na cztery koła przez co dużo mniej praktyczny i przestronny.
                                              A to nie jest przypadkiem kwestia tego, że ja nie mam koła zapasowego, a w prezentowanej wersji 4x4 jest ono pod tą wyższą podłogą ?
                                              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                              -------------------------------------------------------------------------
                                              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                              Komentarz

                                              • Misialdo
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 226

                                                #24
                                                _tm_ Prawda w 4x4 było koło pod podłogą Jednak taki bagażnik, jak ty masz jest fajny pod tym względem, że jak otworzysz klapę to wszytko nie wypada na ulice

                                                Komentarz

                                                • yunior81
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1657
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Fajny tekst :wink: widać po nim, że autor naprawde jest fanatykiem marki Skoda np. porównując Yeti do X5 i leśny dukt nazywając "terenem".
                                                  Szkoda, że autor nie zamieścił więcej zdjeć z testu....

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...