Pierwsze wrażenia - Citroen c-Elysee

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maczor
    Drive
    • 2008
    • 58

    Pierwsze wrażenia - Citroen c-Elysee

    chris1221, to wiesz co zrobić :wink:

    [ Dodano: Wto 15 Paź, 13 21:43 ]
    Zamieszczone przez chris1221
    nie zakładajac nowego tematu i zeby nie zasmiecac mam pytanie gdzie jest czujnik swiateł cofania??
    Tutaj: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=48093
  • Big
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6389

    #2
    Pierwsze wrażenia - Citroen c-Elysee

    Dziś miałem okazje zapoznać się bliżej z najnowszym dzieckiem Citroena, czyli modelem C-elysee.
    Wygląd Zewnętrzny
    Cóż szczerze mówiąc auto nie robi na mnie jakiegoś specjalnego wrażenia. Jedynie przód jest ciekawy i dynamiczny. Boki i tył, a szczególnie tył auta nie przypadają mi do gustu. Tył gdy patrzy się na niego z boku jest jeszcze o.k. bo mocno wyciągnięte błotniki tylnie światła dodają trochę dynamiki. Jednak gdy stanie się po prostu z tyłu C-elysee to wygląda on niezbyt proporcjonalnie. Świata tylnie są zbyt małe w stosunku do ilości blachy.

    Wnętrze
    No cóż tu jest fatalnie !!! ci którzy narzekają na Rapida powinni czy,m prędzej pójść do salonu Citroena i zasiąść w kabinie C-elysee.
    Kokpit jest może i dość ciekawie stylizowany, ale te materiały !!! Plastiki są twarde jak skała a dodatkowo wyglądają bardzo tanio. Te w Rapidize też są twarde, ale póki się ich nie dotknie nikt tego się nie domyśli. Te w Citroenie po prostu wyglądają na tanie i twarde !!
    Kolejnym nieporozumieniem we wnętrzu są przyciski podnoszenia/opuszczania przednich szyb umieszczone na tunelu obok dźwigni zmiany biegów. Jest to po prostu nieergonomiczne i niewygodne. Fajna bo gruba i dobrze wyprofilowana jest za to kierownica.
    Troszeczkę lepiej jest na poszyciach drzwi. Nie, nie chodzi o plastik bo te są tak samo twarde i tandetne jak na desce, ale o to, ze występuje tam malutki skrawek materiału w jasnym kolorze który trochę rozjaśnia ciemne jak węgiel wnętrze.
    A skoro jesteśmy juz przy poszyciach drzwi. Te z tyły nie mają .... pełnej tapicerki !!! Chodzi o trójkącik na końcu tych drzwi (przy oparciu tylniej kanapy). w każdym samochodzie jest tam plastik zasłaniający lakierowana blachę. W każdym, ale nie w Citroenie C-elysee
    Pierwszy raz widziałem też, aby tylna półka była zrobiona z plastiku. Twardego i czarnego plastiku,. Tego samego z którego jest wykonane np. poszycie drzwi.
    Jeśli chodzi o miejsce to tu C-elysee nie jest zły. Z przodu jest go tyle ile być powinno. Z tyłu o.k. nie ma co narzekać. 2 osoby na tylnie kanapie spokojnie pojadą na dłuższą trasa i nie będą narzekać. No chyba ze na ból ... głowy, bo w C-elysee NIE MA tylnich zagłówków !! tzn. sa ale są to 2 (i tylko dwie!!!) wypustki z tylniej kanapy. Tylko trudno to nazwać zagłówkami skoro ja mając 170 cm wzrostu nie mam podpartej na nich głowy. Co najwyżej podpierają one kark, ale na pewno nie głowę.

    Bagażnik
    Jest dość duży i na pojemność nie ma co narzekać, 506 l powinno wystarczyć każdemu. Niestety zawiasy wnikają do wnętrza co trochę ogranicza jego poj. i funkcjonalność.
    Za to zwróciłem uwagę na co innego. Mianowicie na klapie bagażnika, od wewnętrznej strony, a także na progu bagażnika od wewnątrz brak jest jakiejkolwiek tapicerki !! Po prostu gola lakierowana blacha. Coś jak w Citygo 8) tylko nie ta klasa i nie ta cena

    Cena
    No i tu dochodzimy do ceny.
    Podstawowa wersja C-elysee z silnikiem Attraction 1.2 VTi (72 KM) kosztuje 39 900 i ma wyposażenie praktycznie identyczne jak podstawowa wersja Rapida.
    Oglądana przez mnie wersja Seduction 1.6 VTi kosztowała 52 000 zł.
    Ktoś powie nie jest drogo. No niby nie. Ale jak spojrzymy na jakość wykonania, zastosowane materiały i takie braki jak np. bark zagłówków tylniej kanapy ,czy pełnej tapicerki tylnich drzwi, lub jakiejkolwiek tapicerki klapy i progu bagażnika to te ceny już tak atrakcyjne nie są
    Podsumowując Citroen C-elysee nie zrobił na mnie większego wrażenia. Owszem trzeba pamiętać, ze jest to tanie auto i nie ma co od niego wymagać cudów(choć po temacie Rapida, niektórzy chyba tych cudów wymagają), ale nawet jak na taka cenę ma zbyt wiele niedociągnięć.
    Jeśli miałbym porównywać C-elysee do Rapida, to zdecydowanie wybieram Rapida i to wcale nie dlatego, że Rapid to Skoda. Po prostu jest on lepszy od C-elysee.

    Ciekaw jestem co teraz powiedzą ci co tak wychwalali C-elysee, choć widzieli go tylko na fotkach, pisząc, że Rapid jest dużo groszy 8) Wyszło jednak zupełnie odwrotnie, bo to Citroen jest gorszy.
    Czarny Elegance

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      :roll: normalnie aż mnie przekonałeś, żeby udać się ponownie do ASO Skody ... i do Citroena :twisted: Powinienem znaleźć chwilę wolnego czasu w nadchodzącym tygodniu, więc sprezentuję sobie "wycieczkę" i też podzielę się w tym wątku wrażeniami :diabelski_usmiech
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • Flame
        Elegance
        • 2010
        • 898

        #4
        Jeżeli chodzi o Citroena, to nie wiem jak z wnętrzem i wykonaniem, ale z zewnątrz świetne wrażenie robi DS5, dzisiaj miałem okazję wyprzedzać białego i wygląda bardzo...agresywnie.
        ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

        ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

        ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

        Komentarz

        • r2r
          RS
          • 2008
          • 4720
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Z zewnątrz bardzo mi się podoba. W środku, prawdę mówiąc liczyłem się z kaszanką.
          Artur

          Komentarz

          • mirek_p11
            RS
            • 2010
            • 6630
            • Volkswagen
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Potencjalni klienci, którzy nie będą chcieli nowinek technicznych takich jak TSI i tak odwiedzą salon Citroena a kupując auto tej klasy raczej nie będą mieli takich wymagań co do jakości jak nasze szanowne grono

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz

            • obrus
              Elegance
              • 2011
              • 783
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Re: Pierwsze wrażenia - Citroen c-Elysee

              Zamieszczone przez Big
              bo w C-elysee NIE MA tylnich zagłówków !! tzn. sa ale są to 2 (i tylko dwie!!!) wypustki z tylniej kanapy. Tylko trudno to nazwać zagłówkami skoro ja mając 170 cm wzrostu nie mam podpartej na nich głowy. Co najwyżej podpierają one kark, ale na pewno nie głowę.
              .
              Zastanawiałem się, jak on dostał homologację? Na fotkach faktycznie widać te "wypustki", natomiast środkowego brak całkiem, za to pas trzypunktowy jest.

              ROZPORZĄDZENIE
              MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
              "§ 11. 1 pkt 9) w zagłówki na siedzeniach wyposażonych w pasy bezpieczeństwa mocowane co najmniej w trzech punktach, z wyjątkiem siedzeń w pojeździe z nadwoziem otwartym oraz siedzeń tylnych w pojeździe z nadwoziem rodzaju coupé o układzie siedzeń "2+2"; dopuszcza się możliwość niewyposażenia w zagłówki siedzeń tylnych środkowych; przepis stosuje się do pojazdów wyprodukowanych po dniu 31 grudnia 1995 r."
              Zapis pogrubiony został dodany w 2007 r., ale nie mam obecnie dostępu do lexa by sprawdzić najnowszy tekst jednolity.

              Czyli brak zagłówka jest "dopuszczalny"? Na pewno za to powinien dostać 1 gwiazdkę mniej w testach zderzeniowych.
              Chyba jednak żadna nowość, znalazłem taki artykuł: http://pytamy.pl/title,dlaczego-zagl...zlticaid=6fd4d
              Dobrze, że Skoda jeszcze tak nie oszczędza.
              Załączone pliki

              Komentarz

              • Big
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 6389

                #8
                obrus, no własnie są to takie 2 wypustki. Jak pisałem, wysoki nie jestem, a te wypustki kończą mi się na wys. karku, czyli zagłówków właściwie brak. Tylnego środkowego nie ma w ogóle. Nawet w postaci wypustka !!
                Ta tylna półka widoczna na zdjęciu, to nic innego jak kiepskiej jakości plastik. Pierwszy raz cos takiego widziałem, bo z reguły tylnia pólka to takie materiał.
                Na zdjęciu widać też te trójkąciki tylnich drzwi o których pisałem, a które pozbawione sa jakiejkolwiek tapicerki.
                Rapid przy tym aucie to klasa premium 8)
                A i jeszcze jedno - jak będziecie oglądać C-elysee to zwróćcie uwagę na odgłos zamykania klapy bagażnika - bezcenne. Przypomina mi się ... 126p :twisted:
                Czarny Elegance

                Komentarz

                • Agamek12
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 9935
                  • Ford

                  #9
                  obrus, poprostu w tym aucie można wozić jednynie niskie osoby lub dzieci w fotelikach samochodowych...
                  Adam... Używam:
                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                  Passek: B6 175KM/366Nm

                  Komentarz

                  • r2r
                    RS
                    • 2008
                    • 4720
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Czyli Rapid nie fajny, C-Elysee tandetne, 301 nie wiadomo - choć jako że to klon cytryny to można założyć że tak samo...hmmm....zostaje premiera Logana 2, który na tle wyżej wymienionych prawdopodobnie zostanie rozgromiony krytyką i zjedzony w przedbiegach.

                    Kurcze nie ma auta dla przeciętnego Polaka :roll:

                    Ja czuje że trochę czasu minie i ustanie krytyka Rapida, a nawet pojawi się kilka sztuk w naszych szeregach. Skoro konkurencja też nie jest w stanie dać więcej niż Skoda, to kupi ten kto i tak ma kupić. Ceny polecą w dół, może wejdzie 1.6MPI i jakoś to ruszy, a krytykanci pozostaną przy swoim i będa czekać na O3, i biada Skodzie jeśli to się okaże bubel.

                    Co do C-Elysee to zakładam że z tyłu jest napewno sporo miejsca. Skoro Big, użytkownik Superba nie narzeka to chyba najlepszy dowód.
                    Artur

                    Komentarz

                    • neoXs
                      Rider
                      • 2010
                      • 555

                      #11
                      Te "wypustki" to faktycznie lipa, aczkolwiek zanim zacznę oceniać to sam chętnie sam sprawdzę jak to wygląda

                      Jakiś salon Dacii/Renault też muszę oblookać bo Sandero 2 już można oglądać, a Logan 2 będzie bliźniaczo podobny, tylko jako sedan.

                      Stepway ciekawie wygląda: http://otomoto.wp.pl/dacia-sandero-s...C27302418.html

                      Aczkolwiek za Dacię 50 tys (nawet na wypasie) bym nie dał

                      Komentarz

                      • r2r
                        RS
                        • 2008
                        • 4720
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        neoXs, patrząc na wykończenie fotela w ostatnim foto z linkersa który rzuciłeś - myślę że to nie wytrzyma 5 lat i zacznie się rozłazić albo pruć już wcześniej.
                        Artur

                        Komentarz

                        • maymer
                          Elegance
                          • 2010
                          • 839

                          #13
                          r2r, ten fotel poza napisem jest podobny do tego w moim clio, a jeśli wykonanie jest na podobnym poziomie to powiem tak: na łączeniu siedziska z oparciem jest plastik i w tym miejscu materiał się już przeciera, a pianka mojego fotela jest już tak odkształcona, że w kilku miejscach oparcie "masuje mnie" swoim metalowym stelażem. Dla jasności auto ma przebieg około 27 tyś km i dwa lata będzie miało za około miesiąc.

                          Komentarz

                          • r2r
                            RS
                            • 2008
                            • 4720
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            maymer, :shock:
                            Napisz że to nie prawda. 2-letnie auto :?: :?: :?:
                            :Bojesie:
                            Artur

                            Komentarz

                            • neoXs
                              Rider
                              • 2010
                              • 555

                              #15
                              Zamieszczone przez r2r
                              neoXs, patrząc na wykończenie fotela w ostatnim foto z linkersa który rzuciłeś - myślę że to nie wytrzyma 5 lat i zacznie się rozłazić albo pruć już wcześniej.
                              Całkiem możliwe, nie neguję tego Ja w każdym swoim aucie mam pokrowce bo to praktyczna sprawa jak dla mnie, zatem u mnie tapicerka zawsze była ok niezależnie od marki auta (Fiat, Seat, teraz Skoda).

                              Znawcą Dacii też nie jestem, mogę jedynie powiedzieć, że Logan, który stoi na moim osiedlu trzyma się dobrze, a z 5-6 latek chyba ma. Faktem jest, że posiada pokrowce założone więc Ci nie powiem jak to tam wygląda przez szybę :P

                              Skoda = Volskwagen, zaś Dacia = Renault, zatem maymer może mieć ten sam fotelik

                              Komentarz

                              • maymer
                                Elegance
                                • 2010
                                • 839

                                #16
                                Zamieszczone przez r2r
                                maymer, :shock:
                                Napisz że to nie prawda. 2-letnie auto :?: :?: :?:
                                :Bojesie:
                                nie prawda, że 2-letnie, 2-letnie będzie za miesiąc :P a tak serio no to niestety, za kilka dni jadę na przegląd do ASO i zobaczymy czy coś da się z tym zrobić.
                                Swoją drogą ojciec w firmie ma Logana VAN auto jest katowane przez wszystkich ale fotele są w porządku niepoprzecierane ani niewysiedziane, a auto ma 3,5 roku i przelot w granicy 100 tyś. - ogólnie auto jak najbardziej ok.
                                Sorry za off-top w temacie o "cytrynie"

                                Komentarz

                                • Rysiob
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 32

                                  #17
                                  Zamieszczone przez obrus
                                  Czyli brak zagłówka jest "dopuszczalny"?
                                  Tak, skoro np. do Grande Punto trzeci zagłówek tylnej kanapy był opcjonalny i kosztował dodatkowe $.

                                  Ciekawe, jak C-Elysee i 301 jeżdżą hmmm muszę w końcu się wybrać, jak będzie jazda testowa.

                                  Co do Sandero/Logana 2 - jest postęp, ale raczej ewolucja niż rewolucja. Choć nie, w odniesieniu do Logana 2004 - rewolucja, bo seryjnie 4 airbagi, ABS, wspomaganie układu kierowniczego, a na życzenie w zasadzie wszystkie podstawowe udogodnienia (elektryka szyb, lusterek, klima, system audio/navi, tempomat). Ja tam Dacię lubię i moim zdaniem fajna cenowo oferta. To nie jest ta jakość wykończenia znana ze Skody/VW, a także PSA, ale nie jest źle "Każdemu według potrzeb" - naprawdę mnóstwo ludzi nie zwraca takiej uwagi na jakość tworzyw; ważniejsza jest mobilność.

                                  Komentarz

                                  • perfex
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1117

                                    #18
                                    Zamieszczone przez r2r
                                    Czyli Rapid nie fajny, C-Elysee tandetne, 301 nie wiadomo - choć jako że to klon cytryny to można założyć że tak samo...hmmm....zostaje premiera Logana 2, który na tle wyżej wymienionych prawdopodobnie zostanie rozgromiony krytyką i zjedzony w przedbiegach.
                                    ... i sprzedażowo Logan rozgromi Skodę i PSA w przedbiegach bo wersja z benzynowym silnikiem 75km i w zasadzie kompletnym potrzebnym wyposażeniem będzie kosztować poniżej 40tys. PLN (Sandero takie kosztuje 35800 bez żadnych upustów/promocji)
                                    Pozdrawiam
                                    perfex

                                    Octavia HTP

                                    Komentarz

                                    • Flame
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 898

                                      #19
                                      Dla mnie Dacia to nie jest półka Skody, ani Citroena.

                                      Ciekawe czy na Dustera czas oczekiwania to dalej 6 miesięcy.
                                      ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

                                      ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

                                      ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

                                      Komentarz

                                      • marlej108
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 4976
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Flame
                                        Dla mnie Dacia to nie jest półka Skody, ani Citroena.

                                        Ciekawe czy na Dustera czas oczekiwania to dalej 6 miesięcy.

                                        dokladnie.

                                        ps. swoja droga - czekac 6 miesiecy na Dacie... trzeba byc zdesperowanym... :P choc nie ukrywam ze cena Dustera jest w porzadku i to calkiem fajne auto nie udajace nic wiecej niz to czym jest - srodek transportu :-)
                                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                        Spalanie - Motostat.pl

                                        Komentarz

                                        • Enriquez
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 7685
                                          • Superb III (3V3)

                                          #21
                                          kurde, 52000 to ja dałem za Minta O2 FL 1.6...
                                          Dać tyle za C-Elysse to chyba trzeba być niespełna rozumu
                                          Pozdrawiam
                                          Marcin

                                          Komentarz

                                          • Big
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 6389

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Enriquez
                                            kurde, 52000 to ja dałem za Minta O2 FL 1.6...
                                            Dać tyle za C-Elysse to chyba trzeba być niespełna rozumu
                                            No niestety takie są ceny. Dlatego pisałem, że ceny Rapida wcele nie są takie wysokie, gdy porówna się je z konkurencją. C-elysee, to bezpośredni konkurent Rapida, a jego ceny wcale nie są takie atrakcyjne, zwłaszcza gdy spojrzy sie na jego jakość i to co dostaje się wzamian.
                                            P.S.
                                            Co do cen, to w 1999 r. za 52 tys zł moi rodzice kupili fabrycznie nową Vectrę C po lifcie z 1.6 16V pod maską. Niestety ceny rosną i nic na to nie poradzimy.
                                            Czarny Elegance

                                            Komentarz

                                            • parasite
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1368

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Enriquez
                                              kurde, 52000 to ja dałem za Minta O2 FL 1.6...
                                              Dać tyle za C-Elysse to chyba trzeba być niespełna rozumu
                                              A ile byś dał za diesla w O2 FL? Też 52 tyś. zł :?:
                                              AGR 112KM, 232Nm
                                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                              Komentarz

                                              • perfex
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1117

                                                #24
                                                Zamieszczone przez marlej108

                                                ps. swoja droga - czekac 6 miesiecy na Dacie... trzeba byc zdesperowanym... :P choc nie ukrywam ze cena Dustera jest w porzadku i to calkiem fajne auto nie udajace nic wiecej niz to czym jest - srodek transportu :-)
                                                No.... Rapid to nie środek transportu.... nieee.... to chwytające za serce dzieło sztuki, na jej widok każdemu śmiertelnikowi z wrażenia stają dęba włosy na rękach 1 :hmm
                                                Pozdrawiam
                                                perfex

                                                Octavia HTP

                                                Komentarz

                                                • Agamek12
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 9935
                                                  • Ford

                                                  #25
                                                  Citroen sprzedaje swój "plastic-fantastic" od 38.900zł. Jeśli wierzyć w cennik promocyjny Rapida, to "cytryna" w podstawie jest droższa od "kuraka" :shock:
                                                  Adam... Używam:
                                                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                  Passek: B6 175KM/366Nm

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...