Ja sobie kiedys porownalem ceny nowej octavii combi 4x4 z silnikiem 1.8 TSI i automatem z BMW 320i xdrive ( tez naped na cztery kola, silnik o mocy 184KM ) czyli podobnie. Dla Skody wszystko co tylko mozna z konfiguratora dalo chyba 150tys a trójka z tym co ma skoda wyszła 260tys i to nie byl koniec bo mozna było dojśc do 300.
Podobnie jest z nowym Leonem full opcje 1.8 tsi z automatem daje 110 moze ciut wyzej tego a bmw jedynka przeszlo dwa razy wiecej.
MB A 250 4MATIC z lekkimi dodatkami wychodzi niedużo drożej jak prawie wypasione Yeti ;-)
auta podobnie nieduże z podobnymi bagażnikami, pełna gwarancja 4 lata w MB 249 zł i tak tez robiłem porównanie
podobny napęd na 4, skrzynia 7 biegowa typu "DSG", łopatki w kierownicy, BT
cicho, wygodnie
ogólnie to Skody, Seaty dobrze wypasione nie są aż tak "tanie" w porównaniu do "konkurenta" premium odrobinę mniej doposażonego
Mówisz o Mercedesowskiej 7 G-tornic ? Jeździłem CLA z tą skrzynią. Absolutnie nie warto za nia dopłacać. Gubi się straszliwie, DSG jest dużo lepsze, nie mówiąc już w sportowym automacie z BMW. Mercedes dał d... z tą skrzynią, przynajmniej w CLA i A.
po bardzo dobrym upuście (nieosiagalnym w Lublinie) jakies ·174K
kupowana była w warszawie . jak kolega przyjedzie to go spytam dokładnie o cenę bo może coś pokręciłem , ale raczej nie. nie chcę mu zawracać dupy . któryś diler u Was kupił coś 30 szt. w jednym kolorze i z takim samym wypasem, może ktoś zamówił i stały w bMW .. nie wiem.
- pracownik salonu z którym odbyłem jazdę próbną powiedział, ze w wersji słabszej, którą jechałem mogę miec automat 7-biegowy ale już z silnikiem 1.8TSI tylko 6-biegowy, kompletnie tego nie rozumiem.
faktycznie bezsens. przy okazji jednak - czy nie jest też przypadkiem jednak i tak, że 7ki nie sa o wiele bardziej awaryjne od 6ek ?
mnie w nowym leonie irytuje jedynie jedna rzecz - przy fr 1.4 140 nadal wkładają zwykłą belkę, nieco uspokoila mnie dopiero 3 cia strona testu autoforum.cz, wg którego jest i tak przyzwoicie..choć gorzej oczywiście od multi linka : http://translate.google.com/translat...-gt%2F&act=url
Jest mini cooper 1.6 115, był zbyt słaby 1.6 102 BGU.
DSG6 jest już chyba dużo bardziej sprawdzone niż DSG7 i jest chyba na większy moment obrotowy niż DSG7.
DSG7 do 250 Nm, DSG6 bodajże do 500Nm. DSG7 pracuje "na sucho" (minimalna ilość oleju), podczas gdy DSG6 na mokro - podobno pozytywnie to wpływa na trwałość i DSG wytrzymują dłuższe przebiegi bezawaryjnie, choć nie byłbym tego pewien, czy przypadkiem nie wynikałoby to raczej z budowy, która pozwala na przenoszenie większego momentu obrotowego.
A swoją drogą ciekawe czy właśnie ze względu na zastosowanie DSG7 w 1.8TSI nie utrzymali momentu właśnie na poziomie 250Nm, tylko go spłaszczyli i rozciągnęli, bo 1.4TSI ma też 250Nm.
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
A swoją drogą ciekawe czy właśnie ze względu na zastosowanie DSG7 w 1.8TSI nie utrzymali momentu właśnie na poziomie 250Nm, tylko go spłaszczyli i rozciągnęli, bo 1.4TSI ma też 250Nm.
Ciekawa informacja, bo to tłumaczyłoby "słabą" wartość momentu obrotowego dla 1.8TSI. Porównując wartości Nm w silnikach TSI widzimy:
1.4 250 Nm,
1.8 250 Nm, tyle samo
2.0 350 Nm, znacznie więcej :twisted:
Nie tłumaczy to natomiast dlaczego wersja RS 2.0TSI przyśpiesza katalogowo tylko 0.5s szybciej niż 1.8TSI :?: :?: :?:
Wracając do leona, zupełnym bezsensem jest wybór wersji 2.0 TDI 150. Nie rozumiem zupełnie w jakim celu ten silnik w leonie jest oferowany:
Mocniejsza 184 konna wersja z wielowahaczem kosztuje .. 1000 złotych więcej.
EDIT..tfu tfu. przepraszam za bzdurne spostrzezenie - w konfiguratorze nie zauwazylem słówka 'automat' :roll: . manualna 150 tka jest tansza od tdi 184 o 6k.. mea culpa
Ale i tak ..wersja w benzynie 1.4 140 tsi, jeżdząca pewnie przyjemniej ze względu na mniejszą wagę, posiadająca identyczne osiągi i zawieszenie, co 2.0 tdi 150 kosztuje o wiele, wiele mniej.
Jest mini cooper 1.6 115, był zbyt słaby 1.6 102 BGU.
Hot-hatche segmentu C to nie tylko samochody 3- i 5-drzwiowe wyróżniające się takimi detalami, jak większe obręcze kół, mocniejsze układy hamulcowe czy emblematy podkreślające, że są to najmocniejsze wersje. To auta, które możemy eksploatować na co dzień: pojechać nimi do pracy, po zakupy czy na wakacje. Jednak ich podstawowym zadaniem jest dawanie radości z jazdy. […]
cupra R ma mieć około 300PS, 4x4, DSG :food
Jeżeli cena będzie oscylować w okolicy ceny RS to już wiem czym będę jeździć w przyszłym roku :diabelski_usmiech
piramida, no jak tak będzie to też się zastanowię, bo i moc będzie odpowiednia i napęd 4x4 zamias ośki. Ciekawe jaka będzie cena i czy będzie opcja bez DSG.
Komentarz