Nowa Honda Civic kombi we wrzesniu 2013

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mario34
    Ambiente
    • 2007
    • 151

    Nowa Honda Civic kombi we wrzesniu 2013

    Zamieszczone przez leonn
    Zamieszczone przez rodro
    Elf Excellium Full-Tech 0W-30 lub Total Quarz 9000 0W30 (to ten sam olej) i czy nadal jest to olej w pełni syntetyczny?
    Oleje dobre, ale nie są to Vollsyntetyki tylko są to oleje wyprodukowane w technologii syntetycznej, Elf wyraźnie o tym pisze na swojej stronie.
    Oleji 0W na bazie PAO jest tylko kilka.
    według nowej karty
    mario
  • marlej108
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 4976
    • Octavia III (5E3)
    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

    #2
    Nowa Honda Civic kombi we wrzesniu 2013

    Hmm... zapowiada sie niezle auto :-)

    "Z okazji jesiennych targów moto we Frankfurcie odbędzie się premiera ostatecznej wersji produkcyjnej modelu Honda Civic kombi. Sprzedaż w europejskich salonach rozpocznie się na początku 2014.
    Już podczas marcowej wystawy w Genewie mieliśmy okazję poznać przedsmak nowej Hondy, jakim była wersja koncepcyjna Civic Tourer (patrz galeria obok). Auto zwraca uwagę sportową, dynamiczną sylwetką, a linia okien nasuwa nawet skojarzenia z droższymi samochodami marki premium jak np. Mercedes CLS Shooting Brake.

    Producent zapowiada, że nowa Honda Civic Tourer wyróżniać się będzie jedną z największych przestrzeni bagażowych w omawianym segmencie rynku. Ważnym elementem oferty nowego kombi będzie jednostka wysokoprężna 1.6 i-DTEC, która powstała w ramach programu Earth Dream Technology.

    Po wakacjach na polskim rynku 120-konna jednostka 1.6 i-DTEC z maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm trafi do oferty terenowej Hondy CR-V.

    Civic Tourer będzie wytwarzany w zakładach Hondy w brytyjskim Swindon, czyli dokładnie tam, gdzie powstaje Civic hatchback oraz wspomniana wyżej CR-V. "

    zrodlo:
    Z okazji jesiennych targów moto we Frankfurcie odbędzie się premiera ostatecznej wersji produkcyjnej modelu Honda Civic kombi. Sprzedaż w europejskich salonach rozpocznie się na początku 2014.
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • Alonzo_
      RS
      • 2009
      • 2460
      • Hyundai

      #3
      Jak dla mnie
      Pewnie z ceną będzie przegięcie w 1,6 ON - jak to jest w hb.....chyba drogi z tego co pamiętam
      Obaczymy.

      Komentarz

      • Przem78
        Rider
        • 2013
        • 561

        #4
        Zamieszczone przez marlej108
        Producent zapowiada, że nowa Honda Civic Tourer wyróżniać się będzie jedną z największych przestrzeni bagażowych w omawianym segmencie rynku
        Hmmmmmm super tylko może by pomyśleli o przestrzeni na nogi (stopy) dla pasażerów tylnej kanapy (przez zbiornik paliwa miejsca na stopy brak w HB)

        Zamieszczone przez marlej108
        Auto zwraca uwagę sportową, dynamiczną sylwetką,
        i nic poza tym bo nawet 1.8 jest dychawiczne i mało elastyczne w porównaniu nawet do 1.4 TSI (gdzie te wysokoobrotowe silniki ze starszych generacji - odcięcie przy 6800 a moment przy 4500 i do tego IVTEC tylko na wydechu bo na dolocie zabrakło miejsca, tak samo jak rozrząd SOHC bo na inny zabrakło miejsca) ogólnie silniki Hondy to jakaś porażka . IMO żeby nie było samej krytyki kultura pracy, spalanie jak najbardziej OK natomiast osiągi DUŻO poniżej oczekiwań.

        Zamieszczone przez marlej108
        Civic Tourer będzie wytwarzany w zakładach Hondy w brytyjskim Swindon, czyli dokładnie tam, gdzie powstaje Civic hatchback oraz wspomniana wyżej CR-V. "
        I to jest kolejny błąd bo jakość wykonania nie powala podobnie do użytych materiałów (też byłem na etapie zakupu Civica IX generacji) i poza kawałkiem tapicerki na drzwiach reszta była na dużo niższym poziomie niż O3 (brak nawiewów na tył, brak klimatyzowanego schowka, brak regulacji podłokietnika, brak logiki w obsłudze radia i klimy itp.) jest parę + czyli wyposażenie (ja przymierzałem się Lifestyle) skrzynia biegów i układ kierowniczy (tu VAG może się tylko uczyć i brać przykład bo ma z czego) ale ogólnie auto jako całość nie porywa niestety :?
        Pozdr. Przemek

        Komentarz

        • 2.0-16v Michał
          RS
          • 2013
          • 4038
          • Octavia III (5E3)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM
          • CHZD 1.0 TSI 115 KM

          #5
          Ten zadek jakiś ni jaki :roll:
          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
          przedstawiam smerfetke

          Komentarz

          • uli07
            Rider
            • 2012
            • 391
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Siedzialem i jechalem Civic 5D 1.8 Sport 2012.
            Wrazenia:
            - silnik ok, ale nie czuc tych 140 koni - mnie pasowal tak czy inaczej poniewaz przesiadalem sie ze slabszego samochodu. Cichy na niskich obrotach, ale pozniej na autostradzie przy 140 km/h tez nie ma tragedii. Fajna lekko chodzaca skrzynia. System Start&Stop da sie wylaczyc.
            - malo miejsca na stopy w drugim rzędzie. to jest spory minus. Nie wyobrazam sobie dluzszej podrozy z tylu. Z tylu jest jak w "bunkrze".
            - nieintuicyjny komputer pokladowy. Zeby wyswietlic srednie spalanie z danej jazdy trzeba sporo poklikać. Nie mogli dac po prostu cyklicznego przelaczania opcji jak w VAG czy innych markach?
            - design - rzecz gustu, mnie sie podoba tak z zew. jak i w srodku. Kamera cofania :-) itp
            - plastiki nie sa zle, szalu tez nie ma - postep w stosunku do poprzednika - Auris to przy tym wyglada jak butelka PET
            - zawieszenie wystarczajaco dobre, choc z tylu belka. Nie jestem rajdowcem zeby w kazdy zakret wchodzic na limicie, a wiec rowniez wystarczajaco dobre.
            Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
            Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
            Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

            Komentarz

            • iFi
              Elegance
              • 2012
              • 906

              #7
              Azjaci w końcu poszli po rozum do głowy i zaczynają robić kombi w kompaktach

              Komentarz

              • Tony065
                RS
                • 2009
                • 2487
                • Octavia I (1U2)
                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez iFi
                Azjaci w końcu poszli po rozum do głowy i zaczynają robić kombi w kompaktach
                ale nadal nie wiedza do czego jest turbo w benzynach... ciekawe jak to 1.6i-DTEC będzie jeździć :?: dość często mam możliwość /celowo nie piszę radość/ jazdy UFO 1.8B 140KM rocznik 2009. padaka jakich mało. do ok. 3.5k rpm auto nie jedzie. powyżej jest już lepiej, ale też bez fajerwerków. niestety, czas wolnossących benzyn już przemija :diabelski_usmiech normy EURO zabijają czar motoryzacji. fakt, że auto jest pakowne, ale jak to już tu powiedziano, z tyłu jest mało miejsca na stopy, za to sporo można pod kanapę upchać :wink: CIVIC kombi może być bardzo praktyczny. co do designu to faktycznie STAR TREK :szeroki_usmiech
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz

                • iFi
                  Elegance
                  • 2012
                  • 906

                  #9
                  Zamieszczone przez Tony065
                  ale nadal nie wiedza do czego jest turbo w benzynach...
                  Ale po co mają wiedzieć? Nie wszystkim potrzebny jest mega moment przy 1500obr/min... Silnikami wolnossącymi jeździ się po prostu inaczej i są ludzie, którym taka charakterystyka pasuje. Poza tym mam wrażenie, że jednak tamte silniki są mniej awaryjne.

                  Komentarz

                  • lu5asz
                    RS
                    • 2011
                    • 2006
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez iFi
                    Zamieszczone przez Tony065
                    ale nadal nie wiedza do czego jest turbo w benzynach...
                    Ale po co mają wiedzieć? Nie wszystkim potrzebny jest mega moment przy 1500obr/min... Silnikami wolnossącymi jeździ się po prostu inaczej i są ludzie, którym taka charakterystyka pasuje. Poza tym mam wrażenie, że jednak tamte silniki są mniej awaryjne.
                    Dokladnie,jak kolega pisze.Niektorzy szukaja jak najmniej problematycznych silnikow a takie wlasnie znajda w Hondzie.
                    Kondziu

                    OCP

                    Komentarz

                    • daneczek76
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3642
                      • Toyota

                      #11
                      UFO Kombi będzie chyba najpiękniejszym kombi na rynku, oczywiście jak zobaczymy w realu to to zweryfikujemy.
                      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                      Komentarz

                      • crom.de
                        RS
                        • 2012
                        • 1545
                        • Superb II (3T4)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez iFi
                        Ale po co mają wiedzieć? Nie wszystkim potrzebny jest mega moment przy 1500obr/min...
                        +1! Zgrabnie i zamyka temat A niezawodność TSI ( :roll: ) do VTECa to już w ogóle dyskusja bez sensu :roll: :roll:
                        - Superb
                        - Panda 1.2

                        Komentarz

                        • Northeusz
                          RS
                          • 2010
                          • 1677
                          • Octavia I (1U2)
                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez crom.de
                          Zamieszczone przez iFi
                          Ale po co mają wiedzieć? Nie wszystkim potrzebny jest mega moment przy 1500obr/min...
                          +1! Zgrabnie i zamyka temat A niezawodność TSI ( :roll: ) do VTECa to już w ogóle dyskusja bez sensu :roll: :roll:
                          Temat jest o nowym Civicu kombi, który jako nowość oferuje nowe nadwozie przede wszystkim, a nie stricte o silnikach, czy też następnej epopei turbo vs nieturbo :diabelski_usmiech
                          Pozdrawiam
                          Northeusz

                          Komentarz

                          • iFi
                            Elegance
                            • 2012
                            • 906

                            #14
                            No ale to nowe nadwozie sprzedawane jest w komplecie z silnikami, chyba

                            Kombi natomiast może być jakąś alternatywą dla Octavii więc naturalnym jest porównywanie także motoru będącego jednym z kryteriów wyboru samochodu.

                            Komentarz

                            • Northeusz
                              RS
                              • 2010
                              • 1677
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez iFi
                              No ale to nowe nadwozie sprzedawane jest w komplecie z silnikami, chyba
                              Wyczuwam wahanie w Twojej wypowiedzi i podpowiem Ci, że na pewno tak :lol:

                              Kombi natomiast może być jakąś alternatywą dla Octavii więc naturalnym jest porównywanie także motoru będącego jednym z kryteriów wyboru samochodu.
                              Więc porównując, chociaż bardzo lubię Hondy, to wolę Octavię (oczywiście 3) z TSI. Nie muszę obrotów utzymywać w górnej części podziałki, żeby osiągnąć lepszą dynamikę, no i na drogach ekspresowych, autostradach jednak jest bardziej komfortowo jak się jedzie większą prędkością i ma się na blacie mniej obrotów, a dynamikę ma się dostępną w szerokim zakresie obrotów. Na to zresztą narzekają czasami koledzy na forach Hondy. Jako przykład mogę przytoczyć co prawda inny samochód - Mazdę 6 z silnikiem 2.5 (bez turbo), która pomimo sporej pojemności i mocy, jadąc na 6-tym biegu 80 km/h ma obroty nieco ponad 2200. Sam masz silnik TSI i wiesz, że jadąć na 6-tce z prędkością 100 km/h masz mniej obrotów , a silnik masz o mniejszej mocy i pojemności i kręcić go pod 6 tys nie musisz. Od razu uprzedzam - wiem z czego wynikają te różnice
                              Każdy ma inne podejście do jazdy, silnika, komfortu i dynamiki . No i Honda będzie droższa :diabelski_usmiech
                              Pozdrawiam
                              Northeusz

                              Komentarz

                              • iFi
                                Elegance
                                • 2012
                                • 906

                                #16
                                Zamieszczone przez Northeusz
                                Każdy ma inne podejście do jazdy, silnika, komfortu i dynamiki
                                Ano właśnie, dlatego uważam, że odmienność konstrukcji Hondy czy Toyoty w dzisiejszej modzie na turbo nie jest czymś złym a jedynie klasycznym spojrzeniem na sprawę

                                Co do mojego samochodu i jego możliwości... zgadza się, silniki turbo (nie ważne czy dieslowskie czy benzynowe) rozleniwiają... człowiek czuje się trochę jakby jeździł tramwajem Gdyby jeszcze zestroić to z jakąś sprawną i bezawaryjną przekładnią bezstopniową to był by to komfort ekstremalny...

                                Tak czy inaczej kombi jest dobrym posunięciem z ich strony. Sam jak szukałem samochodu brałem pod uwagę Mazdę 3, która bardzo mi się podoba. Niestety brak kombi był nie do przeskoczenia ana Mazdę 6 nie było mnie stać. Zapewne wiele osób wychodziło z niczym z salonów Hondy czy Toyoty...

                                Komentarz

                                • Northeusz
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1677
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez iFi
                                  Zamieszczone przez Northeusz
                                  Każdy ma inne podejście do jazdy, silnika, komfortu i dynamiki
                                  Tak czy inaczej kombi jest dobrym posunięciem z ich strony. Sam jak szukałem samochodu brałem pod uwagę Mazdę 3, która bardzo mi się podoba. Niestety brak kombi był nie do przeskoczenia ana Mazdę 6 nie było mnie stać. Zapewne wiele osób wychodziło z niczym z salonów Hondy czy Toyoty...
                                  Również tak sądzę, chociaż i Honda i Toyota zmiany wprowadzają sporo za późno. Auris kombi jest świeżutki, a Civic dopiero w przyszłym roku do nabycia. To co stracili już nie odzyskają. A nie kazdy był/jest zainteresowany Accordem tudzież Avensis kombi.
                                  Pozdrawiam
                                  Northeusz

                                  Komentarz

                                  • Alonzo_
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2460
                                    • Hyundai

                                    #18
                                    Myślę, że ten kombiak może być jednym z ładniejszych na rynku, podobnie uważam że dodatkowo z dużą pojemnością kufra może hondzie przyciągnąć wielu klientów.
                                    Ale właśnie tych z drugiego bieguna. Co bardziej bezawaryjność stawiają ponad osiągi bo w dieslu obstawiam cene wysoką, która nie będzie miała uzasadnienia ekonomicznego i wielu wtedy pójdzie do konkurencji albo po diesla albo t.benzynę.
                                    Ale zobaczymy.
                                    Testowałem ufo w 1,8 i dla mnie to ani nie resoruje, ani nie jedzie. Twarde niemiłosiernie mogłoby chociaż mieć odejście a tu ani tego ani tego. Choć auto jak na kompakta spore, praktyczne i wg mnie ładne.
                                    Dlatego mimo, że ten projekt mi się bardzo podoba, prawdopodobnie to nie będzie oferta np dla mnie (teoretycznie).

                                    Komentarz

                                    • BADYL
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2396
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Alonzo_
                                      Myślę, że ten kombiak może być jednym z ładniejszych na rynku, podobnie uważam że dodatkowo z dużą pojemnością kufra może hondzie przyciągnąć wielu klientów.
                                      kto co lubi. dla mnie te UFO Kombi wygląda faktycznie jak UFO :P są gusta i guściki, a ja wolę bardziej klasyczne linie
                                      nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                      Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                      Komentarz

                                      • dudek_t
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1421

                                        #20
                                        Mimo że Civiciem jeżdżę dopiero 9 miesięcy i przejechałem dopiero 25000km a Octaviami jeździłem (i nadal jeżdżę) od 2001 roku to... nie wiem co się musi stać żebym jeszcze kiedykolwiek kupił Skodę. To tak na podsumowanie że silniki ujowe i brak nawiewu z tyłu :twisted:

                                        Komentarz

                                        • Tony065
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2487
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez dudek_t
                                          To tak na podsumowanie że silniki ujowe i brak nawiewu z tyłu
                                          możesz rozwinąć temat, bo ja od ponad 1.5 roku mam możliwość porównywania na co dzień Octavii i Civic i jakoś mnie ta "Japonia" nie powala z nóg. najbardziej irytujące jest odpalanie tego auta, nie mówiąc o takich detalach jak brak domykania szyb z pilota, debilne działanie funkcji AUTO w światłach itd. tapicerka tez nie jest jakaś kosmiczna, a na dodatek fotel kierowcy w 4-letnim aucie wygląda dużo gorzej niż w meblach rocznik 98. nie jestem fanatykiem Skody i staram się realnie podchodzić do tego co dane auto oferuje, ale Honda poza ładnym wyglądem, nie jest w niczym lepsza do auta dla emeryta :wink: w czym silniki Hondy są lepsze od VAG-oskich :?:
                                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                          @ by Tune-up Gdańsk
                                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                          Antek

                                          Komentarz

                                          • dudek_t
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1421

                                            #22
                                            Tony, na spokojnie 8) Po co te nerwy. Po prostu, Civic'iem jeździ mi się zdecydowanie przyjemniej. Octavia zdecydowanie wygrywa (i to bez dyskusji) pod względem ilości miejsca ale reszta? Jest na zbliżonych poziomach choć z porównaniem tapicerki siedzeń to pojechałeś :twisted:
                                            Odpalanie? Wkładasz kluczyk i przękrecasz.
                                            Domykanie/otwieranie szyb z pilota? Naciskasz 3 razy przycisk i wszystkie szyby się domykają a lusterka składają.
                                            Debilne automatyczne światła? Możesz rozwinąć?
                                            Co do wyglądu zewnętrznego to powiem Ci szczerze że bardziej odpowiada mi styl VAGa niż Hondy ale wnętrze już zdecydowanie na korzyść angielskiego japończyka.
                                            Silnik ma jedną (dla mnie OSOBIŚCIE) zasadniczą przewagę. Działa.

                                            Komentarz

                                            • Northeusz
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1677
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez dudek_t
                                              Silnik ma jedną (dla mnie OSOBIŚCIE) zasadniczą przewagę. Działa.

                                              Czy pisałeś to w odniesieniu do swojego BSE z profilu? :roll: 1.6 MPI ma co prwda 102 KM, ale to nie znaczy, że nie działa - działa jak typowy 100-konny, wolnossący silnik .
                                              Pozdrawiam
                                              Northeusz

                                              Komentarz

                                              • Tony065
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2487
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                #24
                                                dudek_t, nie powiesz mi że odplanie UFO nie jest głupie. Wkładasz kluczyk do stacyjki, przekręcasz x2, po czym aby odpalić motor należy wcisnąć i przytrzymać przycisk START. Dla mnie to bzdura. W Megane 2 gen. miałem kartę, którą wkładałem w slot i aby uruchomić motor należało tylko wcisnąć podobny przycisk. Nie było potrzeby nic przekręcać ani przytrzymywać. Światła z funkcją AUTO bez LED-ów nie są dopasowane do naszych przepisów. Meble może i mają ładniejszy wygląd, ale jakość materiałów jest już na dużo gorszym poziomie. Za jakiś rok fotel kierowcy trzeba będzie oddać do tapicera, bo się poprzecierana brzegu, a moje stołki natomiast co najwyżej upiorę i będą jak nowe :szeroki_usmiech nie napinam się, bo nie ma o co, ale jak porównuję moje auto rocznik 2001 do jakiegoś nowszego, to chciałbym aby wyposażenie i jakość było na PRO, a tak nie jest. Jak u siebie nie zamknę szyb, to wystarczy że raz wcisnę przycisk na pilocie i się domykają. Nie muszę pamiętać aby kliknąć ileś tam razy. Kto ma teraz czas na takie bzdury :diabelski_usmiech :!: a silniki to już temat-rzeka. Wolnossące benzyny muszą być niesamowicie wyżyłowane technicznie, aby spełniać kolejne chore ekoterrorystyczne normy spalin. Dlatego UFO Type-R wypadł z rynku a następna generacja będzie na 99% mieć turbo. Ciekawe jak z żywotnością silników Mazdy gdzie stopień kompresji wynosi 14:1 /normalnie w benzynach ok. 10:1/. Śmiem twiedzić, że VAG-owski 1.2 TSI lepiej jedzie niż 1.8 iVTEC z Hondy. Przy obecnym nastawieniu producentów na krótkotrwałość pojazdów nie ma co deliberować czy te konstrukcje przetrwają np. 10 lat, bo to będzie po prostu nieekonomiczne z powodu cen części zamiennych i kosztów ew. remontów silników. Generalnie fajnie że Honda będzie mieć w swojej ofercie UFO w kombi. Ciekawe jak będzie się spisywał ten nowy diesel. 120KM/300Nm może dawać sporo frajdy z jazdy.
                                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                @ by Tune-up Gdańsk
                                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                Antek

                                                Komentarz

                                                • pascal
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 510
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Tony065
                                                  Śmiem twiedzić, że VAG-owski 1.2 TSI lepiej jedzie niż 1.8 iVTEC z Hondy.
                                                  a mi sie zawsze wydawalo ze 1.8 z ufo ma mniej wiecej takie osiągi jak BKD

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...