Zamieszczone przez leonn
Nowa Honda Civic kombi we wrzesniu 2013
Zwiń
X
-
Nowa Honda Civic kombi we wrzesniu 2013
Hmm... zapowiada sie niezle auto :-)
"Z okazji jesiennych targów moto we Frankfurcie odbędzie się premiera ostatecznej wersji produkcyjnej modelu Honda Civic kombi. Sprzedaż w europejskich salonach rozpocznie się na początku 2014.
Już podczas marcowej wystawy w Genewie mieliśmy okazję poznać przedsmak nowej Hondy, jakim była wersja koncepcyjna Civic Tourer (patrz galeria obok). Auto zwraca uwagę sportową, dynamiczną sylwetką, a linia okien nasuwa nawet skojarzenia z droższymi samochodami marki premium jak np. Mercedes CLS Shooting Brake.
Producent zapowiada, że nowa Honda Civic Tourer wyróżniać się będzie jedną z największych przestrzeni bagażowych w omawianym segmencie rynku. Ważnym elementem oferty nowego kombi będzie jednostka wysokoprężna 1.6 i-DTEC, która powstała w ramach programu Earth Dream Technology.
Po wakacjach na polskim rynku 120-konna jednostka 1.6 i-DTEC z maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm trafi do oferty terenowej Hondy CR-V.
Civic Tourer będzie wytwarzany w zakładach Hondy w brytyjskim Swindon, czyli dokładnie tam, gdzie powstaje Civic hatchback oraz wspomniana wyżej CR-V. "
zrodlo:
-
-
Hmmmmmm super tylko może by pomyśleli o przestrzeni na nogi (stopy) dla pasażerów tylnej kanapy (przez zbiornik paliwa miejsca na stopy brak w HB)Zamieszczone przez marlej108Producent zapowiada, że nowa Honda Civic Tourer wyróżniać się będzie jedną z największych przestrzeni bagażowych w omawianym segmencie rynku
i nic poza tym bo nawet 1.8 jest dychawiczne i mało elastyczne w porównaniu nawet do 1.4 TSI (gdzie te wysokoobrotowe silniki ze starszych generacji - odcięcie przy 6800 a moment przy 4500 i do tego IVTEC tylko na wydechu bo na dolocie zabrakło miejsca, tak samo jak rozrząd SOHC bo na inny zabrakło miejsca) ogólnie silniki Hondy to jakaś porażkaZamieszczone przez marlej108Auto zwraca uwagę sportową, dynamiczną sylwetką,
. IMO żeby nie było samej krytyki kultura pracy, spalanie jak najbardziej OK natomiast osiągi DUŻO poniżej oczekiwań.
I to jest kolejny błąd bo jakość wykonania nie powala podobnie do użytych materiałów (też byłem na etapie zakupu Civica IX generacji) i poza kawałkiem tapicerki na drzwiach reszta była na dużo niższym poziomie niż O3 (brak nawiewów na tył, brak klimatyzowanego schowka, brak regulacji podłokietnika, brak logiki w obsłudze radia i klimy itp.) jest parę + czyli wyposażenie (ja przymierzałem się Lifestyle) skrzynia biegów i układ kierowniczy (tu VAG może się tylko uczyć i brać przykład bo ma z czego) ale ogólnie auto jako całość nie porywa niestety :?Zamieszczone przez marlej108Civic Tourer będzie wytwarzany w zakładach Hondy w brytyjskim Swindon, czyli dokładnie tam, gdzie powstaje Civic hatchback oraz wspomniana wyżej CR-V. "
Komentarz
-
-
Siedzialem i jechalem Civic 5D 1.8 Sport 2012.
Wrazenia:
- silnik ok, ale nie czuc tych 140 koni - mnie pasowal tak czy inaczej poniewaz przesiadalem sie ze slabszego samochodu. Cichy na niskich obrotach, ale pozniej na autostradzie przy 140 km/h tez nie ma tragedii. Fajna lekko chodzaca skrzynia. System Start&Stop da sie wylaczyc.
- malo miejsca na stopy w drugim rzędzie. to jest spory minus. Nie wyobrazam sobie dluzszej podrozy z tylu. Z tylu jest jak w "bunkrze".
- nieintuicyjny komputer pokladowy. Zeby wyswietlic srednie spalanie z danej jazdy trzeba sporo poklikać. Nie mogli dac po prostu cyklicznego przelaczania opcji jak w VAG czy innych markach?
- design - rzecz gustu, mnie sie podoba tak z zew. jak i w srodku. Kamera cofania :-) itp
- plastiki nie sa zle, szalu tez nie ma - postep w stosunku do poprzednika - Auris to przy tym wyglada jak butelka PET
- zawieszenie wystarczajaco dobre, choc z tylu belka. Nie jestem rajdowcem zeby w kazdy zakret wchodzic na limicie, a wiec rowniez wystarczajaco dobre.Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

Komentarz
-
-
ale nadal nie wiedza do czego jest turbo w benzynach... ciekawe jak to 1.6i-DTEC będzie jeździć :?: dość często mam możliwość /celowo nie piszę radość/ jazdy UFO 1.8B 140KM rocznik 2009. padaka jakich mało. do ok. 3.5k rpm auto nie jedzie. powyżej jest już lepiej, ale też bez fajerwerków. niestety, czas wolnossących benzyn już przemija :diabelski_usmiech normy EURO zabijają czar motoryzacji. fakt, że auto jest pakowne, ale jak to już tu powiedziano, z tyłu jest mało miejsca na stopy, za to sporo można pod kanapę upchać :wink: CIVIC kombi może być bardzo praktyczny. co do designu to faktycznie STAR TREK :szeroki_usmiechZamieszczone przez iFiAzjaci w końcu poszli po rozum do głowy i zaczynają robić kombi w kompaktachBlack Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Ale po co mają wiedzieć? Nie wszystkim potrzebny jest mega moment przy 1500obr/min... Silnikami wolnossącymi jeździ się po prostu inaczej i są ludzie, którym taka charakterystyka pasuje. Poza tym mam wrażenie, że jednak tamte silniki są mniej awaryjne.Zamieszczone przez Tony065ale nadal nie wiedza do czego jest turbo w benzynach...
Komentarz
-
-
Dokladnie,jak kolega pisze.Niektorzy szukaja jak najmniej problematycznych silnikow a takie wlasnie znajda w Hondzie.Zamieszczone przez iFiAle po co mają wiedzieć? Nie wszystkim potrzebny jest mega moment przy 1500obr/min... Silnikami wolnossącymi jeździ się po prostu inaczej i są ludzie, którym taka charakterystyka pasuje. Poza tym mam wrażenie, że jednak tamte silniki są mniej awaryjne.Zamieszczone przez Tony065ale nadal nie wiedza do czego jest turbo w benzynach...Kondziu
OCP
Komentarz
-
-
Temat jest o nowym Civicu kombi, który jako nowość oferuje nowe nadwozie przede wszystkim, a nie stricte o silnikach, czy też następnej epopei turbo vs nieturbo :diabelski_usmiechZamieszczone przez crom.de+1! Zgrabnie i zamyka tematZamieszczone przez iFiAle po co mają wiedzieć? Nie wszystkim potrzebny jest mega moment przy 1500obr/min...
A niezawodność TSI ( :roll: ) do VTECa to już w ogóle dyskusja bez sensu
:roll: :roll:Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Wyczuwam wahanie w Twojej wypowiedzi i podpowiem Ci, że na pewno tak :lol:Zamieszczone przez iFiNo ale to nowe nadwozie sprzedawane jest w komplecie z silnikami, chyba
Więc porównując, chociaż bardzo lubię Hondy, to wolę Octavię (oczywiście 3) z TSI. Nie muszę obrotów utzymywać w górnej części podziałki, żeby osiągnąć lepszą dynamikę, no i na drogach ekspresowych, autostradach jednak jest bardziej komfortowo jak się jedzie większą prędkością i ma się na blacie mniej obrotów, a dynamikę ma się dostępną w szerokim zakresie obrotów. Na to zresztą narzekają czasami koledzy na forach Hondy. Jako przykład mogę przytoczyć co prawda inny samochód - Mazdę 6 z silnikiem 2.5 (bez turbo), która pomimo sporej pojemności i mocy, jadąc na 6-tym biegu 80 km/h ma obroty nieco ponad 2200. Sam masz silnik TSI i wiesz, że jadąć na 6-tce z prędkością 100 km/h masz mniej obrotówKombi natomiast może być jakąś alternatywą dla Octavii więc naturalnym jest porównywanie także motoru będącego jednym z kryteriów wyboru samochodu.
, a silnik masz o mniejszej mocy i pojemności i kręcić go pod 6 tys nie musisz. Od razu uprzedzam - wiem z czego wynikają te różnice 
Każdy ma inne podejście do jazdy, silnika, komfortu i dynamiki
. No i Honda będzie droższa :diabelski_usmiech
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Ano właśnie, dlatego uważam, że odmienność konstrukcji Hondy czy Toyoty w dzisiejszej modzie na turbo nie jest czymś złym a jedynie klasycznym spojrzeniem na sprawęZamieszczone przez NortheuszKażdy ma inne podejście do jazdy, silnika, komfortu i dynamiki
Co do mojego samochodu i jego możliwości... zgadza się, silniki turbo (nie ważne czy dieslowskie czy benzynowe) rozleniwiają... człowiek czuje się trochę jakby jeździł tramwajem
Gdyby jeszcze zestroić to z jakąś sprawną i bezawaryjną przekładnią bezstopniową to był by to komfort ekstremalny...
Tak czy inaczej kombi jest dobrym posunięciem z ich strony. Sam jak szukałem samochodu brałem pod uwagę Mazdę 3, która bardzo mi się podoba. Niestety brak kombi był nie do przeskoczenia ana Mazdę 6 nie było mnie stać. Zapewne wiele osób wychodziło z niczym z salonów Hondy czy Toyoty...
Komentarz
-
-
Również tak sądzę, chociaż i Honda i Toyota zmiany wprowadzają sporo za późno. Auris kombi jest świeżutki, a Civic dopiero w przyszłym roku do nabycia. To co stracili już nie odzyskają. A nie kazdy był/jest zainteresowany Accordem tudzież Avensis kombi.Zamieszczone przez iFiTak czy inaczej kombi jest dobrym posunięciem z ich strony. Sam jak szukałem samochodu brałem pod uwagę Mazdę 3, która bardzo mi się podoba. Niestety brak kombi był nie do przeskoczenia ana Mazdę 6 nie było mnie stać. Zapewne wiele osób wychodziło z niczym z salonów Hondy czy Toyoty...Zamieszczone przez NortheuszKażdy ma inne podejście do jazdy, silnika, komfortu i dynamikiPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Myślę, że ten kombiak może być jednym z ładniejszych na rynku, podobnie uważam że dodatkowo z dużą pojemnością kufra może hondzie przyciągnąć wielu klientów.
Ale właśnie tych z drugiego bieguna. Co bardziej bezawaryjność stawiają ponad osiągi bo w dieslu obstawiam cene wysoką, która nie będzie miała uzasadnienia ekonomicznego i wielu wtedy pójdzie do konkurencji albo po diesla albo t.benzynę.
Ale zobaczymy.
Testowałem ufo w 1,8 i dla mnie to ani nie resoruje, ani nie jedzie. Twarde niemiłosiernie mogłoby chociaż mieć odejście a tu ani tego ani tego. Choć auto jak na kompakta spore, praktyczne i wg mnie ładne.
Dlatego mimo, że ten projekt mi się bardzo podoba, prawdopodobnie to nie będzie oferta np dla mnie (teoretycznie).
Komentarz
-
-
kto co lubi. dla mnie te UFO Kombi wygląda faktycznie jak UFO :P są gusta i guściki, a ja wolę bardziej klasyczne linieZamieszczone przez Alonzo_Myślę, że ten kombiak może być jednym z ładniejszych na rynku, podobnie uważam że dodatkowo z dużą pojemnością kufra może hondzie przyciągnąć wielu klientów.
Komentarz
-
-
możesz rozwinąć temat, bo ja od ponad 1.5 roku mam możliwość porównywania na co dzień Octavii i Civic i jakoś mnie ta "Japonia" nie powala z nóg. najbardziej irytujące jest odpalanie tego auta, nie mówiąc o takich detalach jak brak domykania szyb z pilota, debilne działanie funkcji AUTO w światłach itd. tapicerka tez nie jest jakaś kosmiczna, a na dodatek fotel kierowcy w 4-letnim aucie wygląda dużo gorzej niż w meblach rocznik 98. nie jestem fanatykiem Skody i staram się realnie podchodzić do tego co dane auto oferuje, ale Honda poza ładnym wyglądem, nie jest w niczym lepsza do auta dla emeryta :wink: w czym silniki Hondy są lepsze od VAG-oskich :?:Zamieszczone przez dudek_tTo tak na podsumowanie że silniki ujowe i brak nawiewu z tyłuBlack Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Tony, na spokojnie 8) Po co te nerwy. Po prostu, Civic'iem jeździ mi się zdecydowanie przyjemniej. Octavia zdecydowanie wygrywa (i to bez dyskusji) pod względem ilości miejsca ale reszta? Jest na zbliżonych poziomach choć z porównaniem tapicerki siedzeń to pojechałeś :twisted:
Odpalanie? Wkładasz kluczyk i przękrecasz.
Domykanie/otwieranie szyb z pilota? Naciskasz 3 razy przycisk i wszystkie szyby się domykają a lusterka składają.
Debilne automatyczne światła? Możesz rozwinąć?
Co do wyglądu zewnętrznego to powiem Ci szczerze że bardziej odpowiada mi styl VAGa niż Hondy ale wnętrze już zdecydowanie na korzyść angielskiego japończyka.
Silnik ma jedną (dla mnie OSOBIŚCIE) zasadniczą przewagę. Działa.
Komentarz
-
-
dudek_t, nie powiesz mi że odplanie UFO nie jest głupie. Wkładasz kluczyk do stacyjki, przekręcasz x2, po czym aby odpalić motor należy wcisnąć i przytrzymać przycisk START. Dla mnie to bzdura. W Megane 2 gen. miałem kartę, którą wkładałem w slot i aby uruchomić motor należało tylko wcisnąć podobny przycisk. Nie było potrzeby nic przekręcać ani przytrzymywać. Światła z funkcją AUTO bez LED-ów nie są dopasowane do naszych przepisów. Meble może i mają ładniejszy wygląd, ale jakość materiałów jest już na dużo gorszym poziomie. Za jakiś rok fotel kierowcy trzeba będzie oddać do tapicera, bo się poprzecierana brzegu, a moje stołki natomiast co najwyżej upiorę i będą jak nowe :szeroki_usmiech nie napinam się, bo nie ma o co, ale jak porównuję moje auto rocznik 2001 do jakiegoś nowszego, to chciałbym aby wyposażenie i jakość było na PRO, a tak nie jest. Jak u siebie nie zamknę szyb, to wystarczy że raz wcisnę przycisk na pilocie i się domykają. Nie muszę pamiętać aby kliknąć ileś tam razy. Kto ma teraz czas na takie bzdury :diabelski_usmiech :!: a silniki to już temat-rzeka. Wolnossące benzyny muszą być niesamowicie wyżyłowane technicznie, aby spełniać kolejne chore ekoterrorystyczne normy spalin. Dlatego UFO Type-R wypadł z rynku a następna generacja będzie na 99% mieć turbo. Ciekawe jak z żywotnością silników Mazdy gdzie stopień kompresji wynosi 14:1 /normalnie w benzynach ok. 10:1/. Śmiem twiedzić, że VAG-owski 1.2 TSI lepiej jedzie niż 1.8 iVTEC z Hondy. Przy obecnym nastawieniu producentów na krótkotrwałość pojazdów nie ma co deliberować czy te konstrukcje przetrwają np. 10 lat, bo to będzie po prostu nieekonomiczne z powodu cen części zamiennych i kosztów ew. remontów silników. Generalnie fajnie że Honda będzie mieć w swojej ofercie UFO w kombi. Ciekawe jak będzie się spisywał ten nowy diesel. 120KM/300Nm może dawać sporo frajdy z jazdy.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-

Komentarz