adi747, jak szybko byś wysiadł tak szybko byś wsiadał z powrotem :lol:
"10 mniej ratuje życie. Zwolnij!"
Zwiń
X
-
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
z weekendu taka akcja...
podchodzi jakaś kobita pod przejście dla pieszych, zatrzymała się na skraju chodnika,
ja się elegancko zatrzymałem, co by przepuścić, a ta wyciąga komórkę i zaczyna pisać smsa, stojąc nadal na chodniku zaraz tuż przed przejściem.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Zorrpodchodzi jakaś kobita pod przejście dla pieszych, zatrzymała się na skraju chodnika,
ja się elegancko zatrzymałem, co by przepuścić, a ta wyciąga komórkę i zaczyna pisać smsa, stojąc nadal na chodniku zaraz tuż przed przejściem.
Kierowcom powino się wtłoczyć do głwoy, żeby przepuszczali pieszych oczekujacych na pzrejscie na drugą strone ulicy, lub zbliżajacych sie do przejścia.
Piszym natomiast, że od pisania SMS-ów, powolnych spacerów, czy pogaduszek jest chodnik, a nie okolice przejscia dla pieszych. A za przechodzenie w niedozwolonym miejscu DOTKLIWIE karać !
Zarówno w jednym jak i w drugim wypadku daje znać brak jakigokolwiek szkolenia i edukacji !!
Z powyższych powodów akcje typu " 10 mniej" są wywaleniem pieniedzy w błoto i nie dadzą absolutnie żadnego efektu. Dla mnie kierowca może jechać i 70 km/h po mieście. Byleby zachował nalezyta ostrozność przed tym przejsciem i widząc zbliżajacego się do przejscia pieszego zatrzymał się, aby go przepuścić. Po prostu trzeba ludzi nauczyć mysleć na drodze nie tylko o sobie samym, a nie zwalać wszystko na prędkosć, bo tak najłatwiej.
Co mi z tego że ten kierowca zwoli o te 10 km/h jak i tak, jak widac na klipie, skonczy sie to potrąceniem. ON POWINIEN SIĘ ZATRZYMAĆ przed tym przejsciem i tego powinno się uczyć !Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigZ powyższych powodów akcje typu " 10 mniej" są wywaleniem pieniedzy w błoto i nie dadzą absolutnie żadnego efektu. Dla mnie kierowca może jechać i 70 km/h po mieście.
Przepisy sa po to aby sie do nich stosowac. Jesli kazdy by sobie wybieral te ktore mu pasuja to by byla anarchia. A takie akcje jak ta sa po to aby rozpoczac rozmowe bo wlasnie my to tutaj robimy wlasnie dlatego ze jest te "10 mniej". (inna sprawa ze istnieje prawdopodobienstwo ze ciocia wujka siostry brata Donalda wygrala przetarg na zorganizowanie akcji :diabelski_usmiech )
Komentarz
-
-
ruta82, aboslutnie mnie nie zrozumiałeś 8)
Nie chodzi mi o jeżdżenie po mieście szybciej niż pozwalają przepisy, choć to akurat jest faketm i nie ma się co oszukiwać, że jest inaczej, tylko, o to, że osobiście wolałbym, aby jeśli już coś ma sie wydarzyć, to niech to będzie przekroczenie prędkosci i jazda te np. 70 km/h niż niezatrzymanie sie przed przejściem i nieprzepuszczenie pieszego. To miałem na mysli. Ktoś, kto jedzie te nieszczęsne 70 km/h, a mysli i przewiduje, że zbiżajac się do przejscia będzie musiał PRZEPUŚCIĆ zbiżającego się do niego pieszego. Po pierwsze, będzie skupiony na tym pieszym. Po drugie, zapewne zwolni z tych wcześniejszych 70 km/h a po trzecie nie spowoduje potrącenia nawet z prędkością 5 km/h, kiedy to według tego spotu, skończy się na ogólnych potłuczeniach.
Jak pisałem już wcześniej. Chodzi mi o ogólne przesłanie tego klipu - zwolnij to obrażenia u pieszego będą mniejsze, a ja mówię - zatrzymaj się i przepuśc pieszego, a wtedy nie będzie żadnych obrażeń i nieważne z jaką prędkością jechałeś wcześniej, po prostu stań i przepuść pieszego !! i tego powinno się uczyć kierowców.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Big, po czesci sie z Toba zgadzam. Kazdy kierowca powinien sie zatrzymac jesli widzi pieszego przed przejsciem badz zwolnic jak do przejscia sie zbliza. Pieszy tez powinien byc swiadomy tego co robi. I tutaj pelna zgoda. Ale kierowca powinien byc zawsze skupiony jak jedzie a nie tylko przy przejsciach dla pieszych. I zawsze powinien miec ograniczone zaufanie zarowno do pieszych jak i innych kierownikow. To na kierowcy jest wieksza odpowiedzialnosc za zycie innych poniewaz to on siedzi za kolkiem malego czolgu i ma przewage wzgledem pieszego. Czy potracenie nastapilo na pasach czy w miejscu niedozwolonym nie zmienia faktu ze gdyby auto poruszalo sie wolniej kierowca mialby czas zareagowac chocby chociaz lekko przyhamowac.
Jesli juz o bezpieczenstwie i odpowiedzialnosci mowa to moim zdaniem problemem jest to ze kazdy dostaje prawo jazdy do reki. Czy to jest osoba ktorej rece sie poca i sie trzesie jak galareta za kazdym razem gdy nawet pomysli o tym ze ma siedziec w aucie czy z drugiej strony psychopata ktory mysli ze ulica to jego prywatny tor wyscigowy. I tutaj nie pomoga szkolenia akcje czy mandaty. Najlepsza by byla akcja policji odbierajaca prawo jazdy za bezmyslnosc i niech sie tez nazywa "10 mniej" psychopatow dziennie za kolkiem. Ja z checia moge wziasc udzial w tej akcji i wskazywac kandydatow na "odstrzal"
Komentarz
-
-
tak jak pisalem wczesniej najwazniejsze jest myslenie a jak wiadomo u niektorych z tym ciezko wiec myslenia powinno sie uczyc juz w szkole podstawowej tu w Niemczech czesto widze jak dzielnicowi stoja przy skrzyzowanaich drog dzieci do szkoly i pokazuja chwala lub gania zaleznie od tego jak sie dzieciaki zachowuja , Big, po czesci massz racje z tym ze miedzy innymi Niemcy zachowuja sie inaczej na drogach po czesci bo zdarzaja sie rowniez "kanaki"(przewaznie przyjezdni z zaprzyjaznionej turcji , maroka czy innego kolorowego kraju) chodza jak swiete krowy po ulicach, zatrzymuja samochody tam gdzie im sie podoba i maja wszystkich i wszystko w D...(oczywiscie nie wszyscy ale spora czesc). A w Polsce w miastach przewaznie kto pierwszy ten lepszy....tak tez byc nie powinno hm przepisy przepisami i tez jestem zdania ze nalezy ich przestrzegać ale myslenia nic nie zastapi
Komentarz
-
-
No i sytuacja z dzisiaj, jadę sobie przez teren zabudowany, spokojnie, przepisowo, zakręt mniej więcej 90 stopni wchodzę w zakręt i co widzę dwóch gamoni spaceruje sobie na drugą stronę jezdni, może i by mnie ta sytuacja tak nie zirytowała gdyby nie fakt, że jakieś 20 metrów dalej są pasy, na których pieszy naciska guzik i po kilku sekundach kierowcy mają czerwone
Komentarz
-
-
rafiki, domyślam się, przecież to jakaś masakra, w życiu bym sobie nie pozwolił na zmarnowanie takiej ilości czasu :diabelski_usmiech a tak zupełnie serio, wiocha ta leży przy drodze międzynarodowej, jeżdżę przez nią czasami kilka razy dziennie, wiem jak niektórzy tamtędy jeżdżą i gdybym ja jechał chociaż w połowie jak niektórzy tam pociskają to tych dwóch kolesi mogłoby już nigdy nigdzie nie dojść
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruta82Kazdy kierowca powinien sie zatrzymac jesli widzi pieszego przed przejsciem
Natomiast nie ma sensu wprowadzać takiego przepisu obligatoryjnie, bo w naszych realiach, skutkowałoby to zwiększoną ilością potrąceń na przejściach oraz zwiększoną ilością kolizji, poprzez najechanie na tył poprzedzającego pojazdu.
Owszem, jest taki przepis*, bodajże w którymś z krajów skandynawskich, no ale nie oszukujmy się - inna świadomość, inna kultura jazdy, która w naszej rzeczywistości się nie sprawdzi, a jedynie pogorszy sytuację samych pieszych, jak i kierowców.
W Polsce od małego uczy się dzieci, aby przed przejściem rozejrzały się w lewo, prawo, potem jeszcze raz w lewo, w prawo, i jeszcze tak sto razy, zanim wkroczą na przejście, kiedy nie jedzie już żaden pojazd.
Tak się utarło i tak większość jest nauczona, także każda zmiana przepisów, może tylko pogorszyć sytuację.
Tutaj trzeba by trzech pokoleń, aby coś zmienić w tym zakresie. A podejrzewam, że i to mało.
pzdr
[ Dodano: Wto 12 Lis, 13 19:21 ]
Zamieszczone przez adi747też nie lubie gości (nie ważne w jakim wieku bo w każdym idiotów jest pełno) którzy zadupcają po mieście ale nawet jakbym miał video rejestrator to nie zaniósł bym tego na policje bo NIE PODPIERDALAM i nigdy tego nie robiłem. Niestety spra część osób używa tego wynalazku nie po to żeby łatwiej znaleść winowajce w trakcie wypadku a po to żeby podpierdolić drugiego
A Twoje "szlachetne" zasady mnie naprawdę nie interesują, bo ani Ty honorowy, ani wyobraźni za grosz nie masz, jaką tragedię dla innych ludzi może spowodować idiota za kierownicą.
I tyle.
* chodzi o przepis, że kierowca MUSI, a nie, że powinien zatrzymac się przed PDP.
Bo "powinien" to nic nie znaczy.
Komentarz
-
-
z tym absolutnie sie nie zgadzam -Zamieszczone przez bobolinoTo by miało sens tylko wtedy, kiedy absolutnie KAŻDY kierowca by tak robił.
Zamieszczone przez bobolinoNatomiast nie ma sensu wprowadzać takiego przepisu obligatoryjnie, bo w naszych realiach, skutkowałoby to zwiększoną ilością potrąceń na przejściach oraz zwiększoną ilością kolizji, poprzez najechanie na tył poprzedzającego pojazdu.
Zamieszczone przez bobolinoOwszem, jest taki przepis, bodajże w którymś z krajów skandynawskich
Zamieszczone przez bobolinoo ale nie oszukujmy się - inna świadomość, inna kultura jazdy, która w naszej rzeczywistości się nie sprawdzi, a jedynie pogorszy sytuację samych pieszych, jak i kierowców.
Zamieszczone przez bobolinoW Polsce od małego uczy się dzieci, aby przed przejściem rozejrzały się w lewo, prawo, potem jeszcze raz w lewo, w prawo, i jeszcze tak sto razy, zanim wkroczą na przejście, kiedy nie jedzie już żaden pojazd.
Tak się utarło i tak większość jest nauczona, także każda zmiana przepisów, może tylko pogorszyć sytuację.
Zamieszczone przez bobolinoTutaj trzeba by trzech pokoleń, aby coś zmienić w tym zakresie. A podejrzewam, że i to mało.
A z tym się zgadzam w 100% -Zamieszczone przez bobolinoGdybym na rejestratorze jazdy miał nagrane, jak z premedytacją łamiesz wszelakie przepisy ruchu drogowego i STWORZYŁEŚ bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia i życia innych użytkowników drogi, i gdyby były widoczne Twoje nr rejestracyjne, to ANI CHWILI bym się nie zastanawiał, tylko poszedł/wysłał to na Policję.
A Twoje "szlachetne" zasady mnie naprawdę nie interesują, bo ani Ty honorowy, ani wyobraźni za grosz nie masz, jaką tragedię dla innych ludzi może spowodować idiota za kierownicą.
I tyle.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Big, i znowu masz racje samym gadaniem i narzekaniem nic sie nie da zrobic wiec dajmy przyklad
ja staram sie zatrzymywać(mowie o pobycie w Polsce) przed przejsciami ( zawse sie usmiejemy z moja Ewcia widzac zdiwione minie babci ach to mile), wpuszczam do ruchu a co niech jada tu robie taksamo staram sie tak traktowac innych jakbym chcial by i mnie traktowano...i tym bardziej mnie szlak trafia gdy turgajac sie po Lublinie musze czekac i czekac by wciac siedo ruchu bo zadna kobieta nie wpadnie na to by zachamowac , bo taxiarzowi sie spieszy...tak jest jak pomykam autem na polskich blachach gdy octavi jezdze to jest zdecydowanie lepiej :?: Tesciowa mnie uswiadomila-twierdzi mianowicie ze "niemcowi" chca pokazac ze i w Polsce sa mili kierowcy...i wiecie mysle ze moja kochana tesciowa tu sie nie myli....
wiec Panie i Panowie OCP dajmy przyklad i badzmy kulturalnymi kierowcami wiem ze czasami sie poprostu nie da ops: no ale trzeba sie starac
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
bobolino tak sie składa że mam 3ech kierowców zawodowych w domu i jeżdzą zestawami po 22lata po całej europie i nazwali Cie dokładnie tak jak ja JESTEŚ PODPIERDALACZ i wiedz o tym. Udajesz dobrego polaczka i kupujesz sobie rejestrator alo wykorzystujesz zupełnie w innym celu dla mnie to pedalstwo widocznie nikt Ci nigdy nie spuścił wpier... za taki uprzejmości bo Byś sie nauczył
Zycze Ci żeby twoje wykroczenia ktoś nagrał i zaniósł na policje (bo napewno je popełniasz jak każdy i zobaczymy wtedy twoje cwaniactwo :diabelski_usmiech tak z 500pln by sie przydało :evil: poznał byś słowo (nie rób drugiemu co tobie nie miłe )
ps trzeba sie było policjantem urodzićhttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adi747bobolino tak sie składa że mam 3ech kierowców zawodowych w domu i jeżdzą zestawami po 22lata po całej europie i nazwali Cie dokładnie tak jak ja JESTEŚ PODPIERDALACZ i wiedz o tym. Udajesz dobrego polaczka i kupujesz sobie rejestrator alo wykorzystujesz zupełnie w innym celu dla mnie to pedalstwo widocznie nikt Ci nigdy nie spuścił wpier... za taki uprzejmości bo Byś sie nauczył
Zycze Ci żeby twoje wykroczenia ktoś nagrał i zaniósł na policje (bo napewno je popełniasz jak każdy i zobaczymy wtedy twoje cwaniactwo :diabelski_usmiech tak z 500pln by sie przydało :evil: poznał byś słowo (nie rób drugiemu co tobie nie miłe )
ps trzeba sie było policjantem urodzić
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigPrzepraszam ale to głupota jakich mało !!! Od mniej wiecej 4 lat zatrzymuję sie przed każdym przejściem dla pieszych gdy tylko ktoś do niego dochodzi lub oczekuje na przejście.
Czy jest jeszcze choć jeden kierowca na forum, który niezależnie od sytuacji na drodze ZAWSZE zatrzymuje się, kiedy widzi dochodzącego pieszego?
Jeżeli tak robisz, to uwierz, że jadąc po pierwszej lepszej ulicy w ciągu aut, wcześniej czy później spowodujesz kolizję!
Zamieszczone przez Bigoraz w Hiszpanii, Anglii, Niemczech itd.
Natomiast bezwzględny ZAKAZ wjazdu za przejście, kiedy zbliżają się piesi, jest bodajże we Szwecji. I to też tylko w miastach.
Widzisz różnicę między bezwzględnym ZAKAZEM, a zwykłym zaleceniem/nakazem, gdzie są brane pod uwagę różne czynniki?
NAKAZ <> ZAKAZ
Kumasz?
Zamieszczone przez BigJak nie zaczniemy teraz to i nasze prawnuki będą miały to samo. Aby coś zmienić KTOŚ MUSI ZROBIĆ PIERWSZY KROK !
Gdyby u nas (tak jak we Szwecji) wprowadzić ZAKAZ przejazdu przez przejście, kiedy zbliżają się do niego piesi, to powstałyby takie korki, że frustracja kierowców osiągnęłaby apogeum, prowadzące do jakiegoś powstania narodowego.
A póki nas kroją na podatkach za paliwo, winiety i inne, to mają względny spokój.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobolinoJeżeli tak robisz, to uwierz, że jadąc po pierwszej lepszej ulicy w ciągu aut, wcześniej czy później spowodujesz kolizję!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafikiDawno nie czytałem większej głupoty od kiedy to ja jestem winny tego, że mi ktoś w dupę wjechał, bo chciałem przepuścić pieszego na pasach
Ty się zatrzymujesz, nie wiedzieć po co, ten drugi na lewym pasie leci dalej, bo nie zauważył, że pieszy się zbliża, a ten za tobą daje na klakson, bo nie wie po jaki ch*j zatrzymałeś kolumnę pojazdów, skoro pieszy dopiero co doszedł i wcale nie garnął się do wtargnięcia na przejście, bo widział, że auta jadą równym tempem dwoma pasami, więc po ki uj ma się tam pchać na siłę? Żeby go drugi pojazd potrącił?
Włącz myślenie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobolinoZamieszczone przez rafikiDawno nie czytałem większej głupoty od kiedy to ja jestem winny tego, że mi ktoś w dupę wjechał, bo chciałem przepuścić pieszego na pasach
Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym
Oddział 6
Wyprzedzanie
Art. 26.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu. (...)
3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
a) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
b) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu
Komentarz
-
-
rafiki poruszył temat spotu z Octavią, pomijając stwierdzenie, że przy 60km/h kierowca zaczął hamować po 1 sekundzie od zauważenia pieszego itd.
Oglądając spot mam wrażenie, że pieszy wszedł na pasy nie zachowując ostrożności (nie widać, żeby zwalniał przed przejściem tak aby stanąć prostopadle do osi jezdni dając sobie możliwość rozejrzenia się czy nic nie nadjeżdża). Druga sprawa, może mnie ktoś oświeci, jak samochód hamujący z 60km/h ma w chwili uderzenia 46km/h, a ten z 50km/h tylko 5 km/h. Do całkowitego zatrzymania temu szybszemu potrzeba około 55m, wolniejszemu około 38m.
Znalazłem kalkulator http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/zatrzymanie.html
Zakładając V 50km/h, odległość od przeszkody 50m, czas do rozpoczęcia hamowani 1s plus 0,5s dla pełnej siły hamowania, opóźnienie 5,5m/s2 (suchy, słaby asfalt), pozioma droga, to wyszło że droga hamowania 38,3m i w momencie spotkania z przeszkodą ma 0km/h.
Przy 60km/h wychodzi prędkość przy uderzeniu 6km/h, droga hamowania 50,3m. Według kalkulatora prędkość 46km/h przy uderzeniu oznaczałaby opóźnienie czasu reakcji do około 2s.
Manipulacja :?:O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Komentarz
-
-
kylo76, bardzo możliwe, że to manipulacja, a pewne, że ktoś wziął za tę reklamę niezły $$. Poza tym nie zrozumiałeś mnie. Nie pominąłem tego, że przy 60 km/h kierowca zaczyna hamować po ponad sekundzie tylko w tym spocie jest pominięty czas reakcji przy 50 km/h. Jak będziecie to widzieć w TV to wsłuchajcie się, że przy 50 kierowca zaczyna hamować od razu. Wg tego 10 km/h powoduje przyspieszenie reakcji.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobolinoTO JEST NIEMOŻLIWYM, że zatrzymujesz się przed KAŻDYM przejściem, do którego dochodzą piesi.
A tak wogóle spróbuj sam przepuszczać pieszych. Poza tym, że zobaczysz czy twoja teoria się sprawdza i będziesz mógł porozmawiać o faktach to jeszcze zobaczysz jakie to fajne uczucie, jak praktycznie każdy ci dziękuje i uśmiecha sie do ciebie, oraz rozładujesz korek na pobliskim, w stosunku do przejścia, skrzyżowaniu. Jak widzisz osiagniesz same korzysci, więc może warto spróbować
Zamieszczone przez bobolinowcześniej czy później spowodujesz kolizję!
Poza tym jeśli już, to nie ja spowoduję, tylko ktoś inny, kto nie zachował nalezytej ostrożności. Poczytaj stosowne przepisy !!
Zamieszczone przez bobolinoZnowu nie doczytałeś. W tych krajach, podobnie jak w Polsce, nie ma BEZWZGLĘDNEGO NAKAZU zatrzymania się przed przejsciem!
Natomiast bezwzględny ZAKAZ wjazdu za przejście, kiedy zbliżają się piesi, jest bodajże we Szwecji. I to też tylko w miastach.
Widzisz różnicę między bezwzględnym ZAKAZEM, a zwykłym zaleceniem/nakazem, gdzie są brane pod uwagę różne czynniki?
Proszę cię nie wmawiaj nam, że w Polsce nie moze być tak jak np. w Hiszpanii czy Anglii, bo naprawdę jest to głupie i nie widze absolutnie żadnej racjonalnej przesłank,i aby w Polsce nie wprowadzic przepisu mówiącego o tym że pieszy zblizajacy się do przejscia ma pierwszeństwo przed pojazdem.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafikiPoza tym nie zrozumiałeś mnie
"pomijając stwierdzenie" dotyczyło samego spotu, a nie Twojej wypowiedzi i wiąże się z dalszą częścią mojej wypowiedzi dotyczącej pieszego.
[ Dodano: Czw 14 Lis, 13 07:51 ]
Zamieszczone przez Bigżadko
Zamieszczone przez Bigpieszy zblizajacy się do przejscia ma pierwszeństwo przed pojazdemO3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Komentarz
-
Komentarz