Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jeździłem - weekend z Rapidem Spaceback

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jeździłem - weekend z Rapidem Spaceback

    No przyzwoity lub lepiej gazownik to podstawa.

    Czasami warto bujnąć się do innego miasta. Na pewno gdzieś w promieniu 150km od Ciebie jest ktoś polecany.

  • #2
    Jeździłem - weekend z Rapidem Spaceback

    W miniony weekend dostałem do testów Skodę Rapid Spaceback 1.6 TDI w wersji Elegance. Oto wrażenia.

    Wygląd/deisgn

    Zanim otrzymałem mojego Rapida bardzo byłem ciekawy czy będzie to auto ze szklanym panoramicznym dachem i w "folderowym" czerwonym kolorze. Niestety auto było czarne i bez szklanego dachu, ale i tak robiło niesamowite wrażenie, za sprawą czarnego perłowego lakieru, oraz 17 calowych felg aluminiowych o bardzo ładnym wzorze.
    Powiem szczerze, ze zdecydowanie wolę wersję Spaceback od liftbacka. Spaceback wygląda po prostu dużo lepiej. Jego sylwetka jest bardziej spójna, tylne światła ładniejsze, a ścięty tył nadaje autu dynamizmu i ... nowoczesności. Zresztą zobaczcie sami:
    ]"]Link

    ]"]Link

    ]"]Link

    To auto robi naprawdę dobre wrażenie !!

    Wnętrze/jakość wykonania
    Na weekend wypuściłem się wraz z zoną i znajomymi, a wiec 4 dorosłe osoby. Wszyscy byliśmy zaskoczeni ilością miejsca jakie oferuje wnętrze Rapida Spaceback. Dziewczyny siedzące z tyłu bardzo chwaliły sobie ilość miejsca na nogi oraz mnogość uchwytów na puszki i butelki w tym w opuszczanym centralnym podłokietniku.
    Ja i kolega, siedzący na miejscu pasażera, również mieliśmy miejsca pod dostatkiem i obaj chwaliliśmy bardzo wygodne przednie fotele. Dość powiedzieć, że po przejechaniu 370 km na trasie Lublin-Szczawnica, wysiedliśmy z auta nie czując żadnego bólu pleców i w dobrych humorach. Być może za nasz dobry humor odpowiedzialna było jasna tapicerka wnętrze testowego Rapida, która kontrastując z czarną w górnej części deską rozdzielczą mocno ożywiała wnętrze. Poza jasna tapicerką z pewnością do mojego dobrego samopoczucia przyczyniło się bogate wyposażenie testowanego Rapida Spaceback, w postaci 4 el. otwieranych szyb, el. sterowanych lusterek, wyświetlacza Maxi-dot, zestawy audio i nawigacji amundsen + wraz ze sterowaniem w kierownicy, zestawu GSM II z którym bez problemu sparowałem mój telefon i mogłem w sposób zgodny z prawem i co ważne bezpieczny odbierać i nawiązywać połączenia telefoniczne, a także małego pakietu skórzanego w postaci skórzanego pokrycia koła kierownicy i dźwigni hamulca ręcznego. A jeśli już o kole kierownicy mowa, to testowy Rapid miał trójramienną wielofunkcyjną kierownicę, która jest bardzo dobrze wyprofilowana, mięsista, a dzięki pokryciu skórą bardzo dobrze leży w dłoniach. Naprawdę chciałbym mieć te kierownicę w swoim S II.
    Jeśli chodzi o jakość wykonania to naprawdę nie mam do Rapida żadnych zastrzeżeń. Plastiki choć twarde, maja bardzo ładna fakturę, na co zwrócił uwagę mój kolega jeżdżący na co dzień Toyotą Avensis T25 po lifcie. Podczas jazdy po dziurawych drogach w aucie jest cicho jak makiem zasiał. Żaden plastik nie skrzypi ani nie trzeszczy. Jedynie wyciszenie mogłoby być nieco lepsze, bo podczas jazdy z dużymi prędkościami w aucie robi się głośno.
    Jeśli miałbym sie do czegoś wewnątrz Rapida przyczepić byłaby to fabryczna nawigacja, która jest po prostu słaba i mało czytelna w porównaniu z np. moim zakupionym w Media Garminem. Nie mam natomiast żadnych zastrzeżeń co do braku materiału na płatach drzwi. Rękę opiera się na miękkiej wyściółce podłokietnika drzwiowego lub - prawą rękę - na centralnym przednim podłokietniku. także za wnętrze przyznaję Rapidowi mocną 5.
    Tak oto prezentował się wnętrze "mojego" Rapida:
    ]"]Link

    ]"]Link

    ]"]Link

    ]"]Link

    ]"]Link

    Bardzo ładna listwa, dodająca uroku wnętrzu:
    ]"]Link


    Silnik/układ jezdny
    Testowany przeze mnie Rapida Spaceback wyposażony był w silnik 1.6 TDI o mocy 105 KM oraz momencie obrotowym 230 Nm uzyskiwanym w przedziale pomiędzy 1500 a 2500 obr/min. Niby spory moment oraz całkiem duża moc powinny gwarantować porządne osiągi, ale było tak średnio. Biorę oczywiście poprawkę na to ze w aucie siedziały 4 dorosłe osoby a w bagażniku znajdowały się 2 walizki 1 duża torba i parę siatek, ale mówić wprost osiągi 1.6 TDI nie powalają. Powiedzmy że są wystarczające dla osoby nie szukającej uczucia wgniatania w fotel. W każdym razie auto z tym silnikiem potrafi po autostradzie pojechać licznikowe 195 km/h, choć rozpędzenie Rapida 1.6 TDI do tej prędkości trwa wieczność i potrzeba dłuuuuuuugiej prostej.
    Średnie osiągi silnik rekompensuje za to podczas tankowania na stacji benzynowej. Po przejechaniu 726 km na trasie Lublin-Szczawnica – Szczawnica – Lublin, w 4 osoby i z załadowanym bagażnikiem, oraz stylem jady biegunowo odległym od eco-drivingu, spalanie z komputera pokładowego kształtowała się na poziomie .... 5,0 l/100 km. Naprawdę bardzo, dobry wynik !!! wielkie brawa !!!
    Oto dowód:
    ]"]Link

    Przejdźmy teraz do jazdy i układu jezdnego Rapida. W zawieszeniu mammy belkę z tyłu oraz kolumny Mc-phersona z przodu. Czyli taki standard dla tej klasy aut. Jednak rapida Spaceback prowadzi się naprawdę bardzo pewnie i neutralnie i to zarówno podczas prędkości autostradowych, jak i podczas jazdy po krętych i niezbyt równych drogach w okolicach jeziora Rożnowskiego. Jestem naprawdę pod sporym wrażeniem, bo na serpentynach w okolicach jeziora jechałem Rapidem naprawdę ostro i to podczas deszczu, a mimo to ESP nie miało absolutnie nic do roboty. Pewnie duża w tym zasługa świetnie klejących opon Dunlop SP Sport Maxx w rozmiarze 215/40R17. a jeśli już o oponach, to myślałem że na profilu 40 będzie twardo i mało komfortowo, ale pozytywnie się rozczarowałem, bo auto dobrze tłumiło nierówności, jednocześnie świetnie się prowadząc.
    Jeszcze jedno. Testowany przeze mnie Rapid miał na wyposażeniu ksenony. Są to ksenony z zmniejszonej mocy, tak wiec nie potrzebują one spryskiwaczy reflektorów. Jednak podczas jazdy nocą czuć że jasność oraz zasięg snopa ich światła jest gorszy niż tradycyjnych „mocnych” ksenonów z np. S II. Jednak w porównaniu do zwykłych żarówek halogenowych to i tak niebo a ziemia.

    bagażnik
    Bagażnik Rapida Spaceback jest naprawdę spory. Jego pojemność to 415 l. Do tego jest bardzo ustawny i posiada, jak to w Skodach, tak mała acz bardzo przydatną rzecz jak ... haczyki na torby. Zapakowanie do niego bagaży 4 dorosłych osób na weekendowy wypad w góry nie stanowi żadnego problemu.
    Tu bagażnik jeszcze przed pełnym jego załadowaniem:
    ]"]Link

    Podsumowanie

    Weekend z Rapidem miną bardzo szybko, a szkoda. Przyzwyczaiłem się do tego auta. Rapid Spaceback w wersji elegance, to naprawdę fajne, wygodne i pojemne auto. Niewiele można mu zarzucić, poza .... ceną. Nie wiem ile dokładnie kosztował egz. Który otrzymałem do testów, ale myslę że wyjściowa jego cena to ok. 70-75 tys zł Wiadomo że w salonach Skody ceny z cenników są tylko wyjściem do ich negocjacji, ale myślę że za mniej niż 62-65 tys zł takiego Rapida się nie kupi. Trochę to dużo za auto klasy pomiędzy B a C, choć trzeba przyznać że naprawdę dobrze wyposażone.
    W każdym razie jeśli dla kogoś O III jest za duża a Fabia II za mała to Rapid Speceback będzie naprawdę dobrym wyborem.
    Czarny Elegance

    Komentarz


    • #3
      Pozwolę dorzucić swoje dwa grosze po 4 tyś km: :wink:

      Zamieszczone przez Big
      obaj chwaliliśmy bardzo wygodne przednie fotele
      Nie do końca się z tym zgodzę. Fotele nie posiadają regulacji na odcinku lędźwiowym, co niektórym może przeszkadzać. Ponadto siedzisko i oparcie jest płaskie. Przekłada się to na bardzo słabe trzymanie boczne. Uogólniając, fotelom dużo brakuje do komfortu chociażby foteli z O2, czy innych modeli segmentu rapida.
      Warto jeszcze wspomnieć o metodzie regulacji kąta pochylenia oparcia - jest dość archaiczna i mało precyzyjna.


      Zamieszczone przez Big
      prowadzi się naprawdę bardzo pewnie i neutralnie i to zarówno podczas prędkości autostradowych, jak i podczas jazdy po krętych i niezbyt równych drogach
      W tym przypadku duży wpływ odegrało obciążenie auta. Z własnych obserwacji wnioskuję, że z obciążeniem na tyle rapid prowadzi się lepiej, szczególnie na nierównościach. Na pusto z suchym bakiem tył potrafi się dziwnie zachować po natrafieniu na dziurę / nierówność nawierzchni. Ogólnie trzeba przyznać, że prowadzenie rapida jest naprawdę dobre jak na klasę auta.
      Piotrek

      Fabia III Combi 1.0 CHYB
      Rapid Spaceback 1.2 CGPC

      Komentarz


      • #4
        Fajny opis.
        Nie wiem jak jeździ Rapid z 1.6TDI, ale ja byłem w F2 bardzo mile zaskoczony osiągami z tym silnikiem. Może to przez to, że jeżdziłem głównie sam lub w 2 dorosłe osoby jeździłem, niemniej czuć było turbinę jak zaczyna ciągnąć i czasy przyśpieszeń 60-100 i 80-120 miała naprawdę dobre. Może to kwestia z czego się przesiadamy.
        Znowu co do spalania to F2 1.6Tdi spalała tyle co moja 1.4 16V czyli około 6,5-7 litrów. A inny kolega nie był w stanie objechać Warszawy czyli 700 km w obie strony. Silnik ciągnął, ale okupione to było spalaniem.
        Dodam jeszcze, że przestrzeń z tyłu to fakt Rapid ma dużą, na nogi i nad głową, niemniej na boki już nie poraża. A z przodu czułem się jak w F2, czyli dobrze, ale nic ponad to. Do Octavii daleko.
        Siedzenia płaskie i nijakie, plastiki twarde i Rapid liftback, którym jeździłem nie miał tej listwy ozdobnej. Generalnie auto drogawe do tego co reprezentuje.
        Była O1 jest F2.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez piotrex
          Fotele nie posiadają regulacji na odcinku lędźwiowym, co niektórym może przeszkadzać.
          To fakt, nie mają i również myślałem, że bedzie mi to przeszkadzać, tym bardziej że w moich autach ta regulacja jest, a odcinej lędzwiowy mojego kregosłupa coraz częściej daje znac o swoim istnieniu. Jednak, pomimo braku regulacji, lędzwie po przejechaniu 370 km wogóle mnie nie bolały, a tak jak pisałem wyżej zarówno ja jak i kolega (185 cm wzrostu) siedzący obok mnie bylismy zadowoleni z komfortu jaki zaperwniaja fotele Rapida.
          Zamieszczone przez piotrex
          Ponadto siedzisko i oparcie jest płaskie. Przekłada się to na bardzo słabe trzymanie boczne
          Pozwolę sie z tym niezgodzić, gdyż podczas ostrej jazdy po zakrętach fotele bardzo ładnie trzymały ciało.
          Zamieszczone przez piotrex
          Warto jeszcze wspomnieć o metodzie regulacji kąta pochylenia oparcia - jest dość archaiczna i mało precyzyjna.
          To fakt. Zapomniełem o tym wspomnieć Regulacja jest niestety skokowa i jest to mało wygodne rozwiązanie.
          Zamieszczone przez Dig Dug
          Znowu co do spalania to F2 1.6Tdi spalała tyle co moja 1.4 16V czyli około 6,5-7 litrów.
          No to Rapid jest oszczędniejszy.
          Zamieszczone przez Dig Dug
          A inny kolega nie był w stanie objechać Warszawy czyli 700 km w obie strony.
          To dziwne. Ja dostałem auto zatankowne pod korek, i komputer pokazywał 930 km do kolejnego tankowania i było to prawdą, gdyz przejechałem 726 km, a w baku, wg. wskazań komputera pokładowego, zostało paliwa na kolejne 200 (stan widać na zdjęciu).

          Zapomniałem jeszcz eo jednym. Testowany Rapid Spaceback był wyposazony w system Start-Stop. Działał on niezauważalnie i nie przeszkadzał w ekploatacji auta. Jednak jego wielkim minusem był fakt, że po wyłączeniu silnika przestawała działać klimatyzacja, co przy temperaturach sięgajacych 30 stopni nie było zbyt miłe. Jednak powiem szczerze, że ten system nadal mnie do siebie nie przekonał. Za nic nie chciałbym go mieć we własnym aucie.
          Czarny Elegance

          Komentarz


          • #6
            Pytanie na ile wskazanie komputera pokrywa sie ze wskazaniem z dystrybutora. To ze komp pokazuje 200km do tankowania, to przeciez wszyscy wiemy ze nie zawsze jest prawda i bywa ze po 120-150 jest empty
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              To ze komp pokazuje 200km do tankowania, to przeciez wszyscy wiemy ze nie zawsze jest prawda i bywa ze po 120-150 jest empty
              Stan paliwa w zbiorniku uwidoczniony na zdjęciu powyżej pozwala stwierdzić, że przewidywania komputera były zgodne z prawdą.
              Czarny Elegance

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Big
                Testowany przeze mnie Rapid miał na wyposażeniu ksenony.
                Szkoda że zdjęcia nie zrobiłeś

                Komentarz


                • #9
                  Big przyjemnie się czyta, ale opis trochę pachnie folderem reklamowym...
                  Kiedyś po ponad roku jazdy O2 fl przesiadłem się do fabii. Oczywiście, że jeździła ale wrażenia - masakra. Skakało to na wybojach, czułem każda nierówność nawierzchni, silnik 1.4 16v głośny, osiągi mizerne. Przebieg 2tys km...

                  Imo Ty jeżdżąc na codzień superbem z cichym tsi powinieneś mieć podobne wrażenia do moich. Ale ja się pewnie nie znam ;-)

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez krzysn
                    Big przyjemnie się czyta, ale opis trochę pachnie folderem reklamowym...
                    Mam tego świadomość, ale naprawde niewiele mozna zarzucić temu autu :shock: Sam jestem mocno zdziwiony. Podobne spostrzeżenia miał zarówno mój kolega jak i moja i jego żona. Wszystkim to auto sie podobało. Wszyscy chwalili wygodę i przestrzeń, oraz bagażnik.
                    Wady oczywiście są, bo tak jak pisałem powyżej nawigacja fabryczna jest słaba i niewarta dopłaty, fotele posiadają zamiast płynnej, wyłącznie skokową regulacje pochylenia oparcia, a spryskiwacze przedniej szyby właczają się po zbyt długim przytrzymaniu dzwigienki. Jednak to wszystko to pierdoły, które nie rzutują na ogólny bardzo pozytywny obraz Rapida Spaceback.
                    Ja naprawdę jestem mocno zaskoczony in + tym autem.
                    Czarny Elegance

                    Komentarz


                    • #11
                      Big, jak tak czytam te twoje wrażenia i opisy to zawsze mnie zastanawia, czy Ty nie jesteś jakimś dziennikarzem motoryzacyjnym ? :idea:

                      Zamieszczone przez Big
                      Po przejechaniu 726 km
                      Zamieszczone przez Big
                      w 4 osoby i z załadowanym bagażnikiem, oraz stylem jady biegunowo odległym od eco-drivingu, spalanie z komputera pokładowego kształtowała się na poziomie .... 5,0 l/100 km.
                      nie neguję że tak nie było, w końcu wstawiłeś zdjęcie na potwierdzenie tego faktu .... mimo wszystko ja tego jakoś nie widzę :wink: widocznie inaczej pojmujemy jazdę "biegunowo odległą od eco-drajwingu" :P jadąc na pusto i tylko kierowca w aucie może bym jeszcze przymknął oko 8) albo teraz te wszystkie silniki w skodach produkują benzynę :lol: :diabelski_usmiech
                      SPOT Poznań:
                      .....
                      ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                      Error 503 Wojtas Unavailable :P

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Big
                        Wszyscy chwalili wygodę i przestrzeń, oraz bagażnik
                        hmmm,. chyba do czasu jakby były walizki na wyjazd wakacyjny :diabelski_usmiech Co kobitki potrafia szczelnie zapakowac 0II kombi
                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                        Komentarz


                        • #13
                          Wojtas dokładnie kolego - jest styl jazdy i styl jazdy, nie da się obiektywnie odnieść tego bo trudno powiedzieć co dla Biga jest dalekie od ecodrivingu. Ale załadowane toto ani nie będzie zaperdzielać ani mało palić przy deptaniu IMO.
                          Co do opisu, przyznaję, że fajnie Big to opisuje choć (bez złośliwości) mam też wrażenie, że dorabia sobie kolega w ....dziale prasowym/reklamowym skody :lol:
                          A co do ocen. Czytałem jakieś testy porównawcze 1,6 rapida i rzeczywiście paliło to mało co było podkreślane, niemniej w wielu innych punktach to taki bardziej przeciętniak w segmencie. Do liderowania mu sporo brakuje.
                          Oczywiście dla mnie powyższa ocena autora tematu jest czysto subiektywna a ta jak wiadomo zależy od wielu czynników - oczekiwać, wymagań, przyzwyczajeń, doświadczenia, "skrzywienia", "zboczenia" itepe
                          Mnie jednak ta pozycja mimo wszystko nie przekonuje i niektóre pozytywy autora aż tak mnie nie zachwycają w tym aucie.
                          Ale dla innych plusów może być dużo więcej i ten tekst może być ciekawą opinią - wartą skonfrontowania z własnymi oczekiwaniami - przetestowaniem auta.

                          Komentarz


                          • #14
                            Przeczytałem całe. I również mam zgoła odmienne zdanie jak koledzy wyżej. Ostatnio czekając w skodzie, na spokojnie przymierzyłem się do każdej skodzianki. Na moje odczucia organoleptyczne to Rapid'a bym dał na równi z Fabią. O niebo wyżej dałbym nową Yeti która w środku bije na głowę Rapida. Nowa Oktaśka mnie nie powaliła (ale to inna bajka). Nowy Superb jest świetny (ale i ta cena).

                            Co użytkownik to inne odczucia. Ale nie da się ukryć, iż czytając przemyślenia, zalatuje autoświatem
                            [O2] --->>> stworzona do podróżowania...
                            <<------ Showroom -> moja Oktaśka ------>>

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                              czy Ty nie jesteś jakimś dziennikarzem motoryzacyjnym ?
                              Szczerze ? Chciałbym ale niestety nie jestem. Na co dzien zajmuję sie zamówieniami publicznymi w jedej z dużych firm energetycznych. Takze jeśli ktos z Was wie coś o wolnym miejscu w takowej redakcji to prosze o kontakt - serio !!
                              Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                              widocznie inaczej pojmujemy jazdę "biegunowo odległą od eco-drajwingu"
                              Zwykład droga 115-120 km/h
                              Autostrada - 140-150 km/h
                              Na pokładzie 4 dorosłe osoby.
                              W bagażniku 2 walizki, 1 spora torba, 1 plecak, parę reklamówek.
                              Przejechany dystans BEZ TANKOWNIA - 726 km
                              Pozostałe paliwo w zbiorniku - jak na zdjeciu powyżej (komputer mówił że wystarczy ono na przejechanie 200 km)
                              srednie spalanie wg. komputera pokładowego - 5,0 l/100 km (jak na zdjęciu powyzej).

                              [ Dodano: Sro 30 Lip, 14 11:37 ]
                              Zamieszczone przez Wiltord
                              Na moje odczucia organoleptyczne to Rapid'a bym dał na równi z Fabią.
                              Nie bardzo rozumiem pod jakim względem Rapid miałby się mierzyć z Fabią II ??
                              Jest dużo wiekszy. Zapewnia o wiele wiecej miejsca wewnątrz. Ma duzo wiekszy bagaznik. Zapewnia większy komfort. Jak więc porówanać go z Fabią ???
                              Czarny Elegance

                              Komentarz


                              • #16
                                Mnie trochę dziwi zachwyt rapidem, jesli kolega jezdzi Superbem 2.
                                Przeciez po przesiadce w taki mały samochód powinny być raczej narzekania na przestrzeń?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Wosho, to że na co dzien jeźdżę S II nie ma wpływu na opinię o autach które dane mi jest testować.
                                  Testując dane auto porówanuje go do innych przedstawicieli danego segmentu, a nie do swojego auta. Gdybym porównywał testowane auto do swojego prowatnego to ni cholery nie było by to profesjonalne.
                                  Czarny Elegance

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Big
                                    Nie bardzo rozumiem pod jakim względem Rapid miałby się mierzyć z Fabią II ??
                                    Jest dużo wiekszy. Zapewnia o wiele wiecej miejsca wewnątrz. Ma duzo wiekszy bagaznik. Zapewnia większy komfort. Jak więc porówanać go z Fabią ???
                                    Ano tak, że zarówno w Fabii i Rapidzie siedziało się dla mnie przeciętnie. Zaś samego Rapida ja bym określił jako lekko nadmuchaną Fabię.
                                    Z tym dużo większy, to trochę na wyrost. Owszem, jest trochę więcej miejsca niż w Fabii ale i sporo mu brakuje do przestrzeni w Oktavii, którą jeżdżę. I jak wsiadłem do tyłu za fotel kierowcy po ustawieniu pod siebie w Rapidzie, to z przestrzenią słabo.
                                    Bagażnik podobnie. Włóż wózek i dwie walizki, a już się zapełni - o ile się zamknie.
                                    Komfort - pojęcie względne. Tym bardziej się dziwię iż mając Superba czułeś komfort w Rapidzie. Ja czułem wręcz dyskomfort. Twarde plastiki, nieciekawa linia/kreska kokpitu, pusto wokół lewarka, nie do wyregulowania fotel kierowcy. Yeti II to przy tym bajeczka i tam jest komfort.
                                    [O2] --->>> stworzona do podróżowania...
                                    <<------ Showroom -> moja Oktaśka ------>>

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Jak już pisałem kilka razy, wg. mnie jako użytkownika F2, Rapid jest duży, ale wyłącznie z tyłu. Przód ma praktycznie taki sam jak w F2. Dużo nad głową i podobnie wąsko. Nie czuć zwiększenia miejsca jak to ma się po przesiadce z F2 do OII czy OIII.
                                      A z tyłu przestrzeni na nogi jest tyle co w OII wg, mojego odczucia.
                                      Też zauważyłem wszechobecny plastik i wnętrze nie napawa radością, chociaż te ze zdjęcia po dołożeniu listwy ozdobnej i jasnej tapicerki wyglądają naprawdę super. Przynajmniej optycznie. Za to nic nie strzelało, nie skrzypiało. Jakość montażu wygląda OK.
                                      Bagażnik w wersji liftback jest ogromny, a spaceback to hmm średnio w stosunku do robionego wokół tego szumu.

                                      Dla mnie Rapid jest dobrą propozycją, ale jako zamiennik dla F2, a nie do O3. Do O3 brakuje mu dużo, to zupełnie inna klasa. Z tym, że jego cena jest z deka duża. Skoda chce pretendować do lepszej niż jest. Cena F2 + 5 tys. to maks co warta.

                                      PS. Poddawanie ocenie przestrzeni auta kobietom, które z natury są mniejsze (typowo 160-170 wzrostu) nie jest dobre, bo tak to zaraz Skoda City będzie miała wystarczająco miejsca z tyłu. I nie jest to uwaga seksistowska, tylko praktyczne podejście by nie wprowadzać zamieszania. Ja zawsze ustawiam fotel pod siebie i przesiadam się sprawdzając jak mi tam jest. Jak dla mnie będzie wystarczająco miejsca, to mojej żony na pewno też.
                                      Była O1 jest F2.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Wiltord
                                        Tym bardziej się dziwię iż mając Superba czułeś komfort w Rapidzie.
                                        Troszkę nie czujesz na czym polega testowanie samochodu
                                        Nie polega to na porówaniu auta którym się jeździ na co dzień do auta testowanego (no chyba ze akurat posiada się auto tej samej klasy co auto testowane).
                                        Sztuką jest odrzucić przyzwyczajenia z własnego auta i skupić się na wadach i zaletach testowanego auta w porówaniu z innymi przedstawicielami tej samej klasy.
                                        W Rapidzie jest to szczególnie trudne, gdyz jest to auto stosjace okrakiem pomiedzy segmentami B i C. Natomiast porówanie Rapida z S II który jest przedstawicielem segmentu D nie miałoby jakiegokolwierk sensu i stoanowiłoby tylko o bardzo nieprofesjonalnym podejsciu testującego do testu.
                                        Czarny Elegance

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          W sumie racja, zwracam honor, aczkolwiek na pewno jest to kryptoreklama skody :P

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Wosho
                                            na pewno jest to kryptoreklama skody
                                            Szkoda że tak to obierasz, no ale każdy odbiera na swój sposób. W każdym razem nie było moim celem robienie komukolwiek reklamy.
                                            Dlaczego o czymś co jest dobre miałbym napisać, że jest złe ??? Wskazałem wady i zalety, a że zalet jest dużo wiecej niz wad. No cóż, to chyba dla nas klietów, lepiej.
                                            Czarny Elegance

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Oj dodałem ikonkę specjalnie, luz
                                              Po prostu masz taki styl pisania, jak w autoswiecie

                                              EDIT: a z jakiej okazji miałes mozliwsc wypozyczenia na cały weekend?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Wosho
                                                a z jakiej okazji miałes mozliwsc wypozyczenia na cały weekend?
                                                Wygrałem w konkursie "Tata za kierownicą" na stronie Skody.
                                                Czarny Elegance

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Dzięki za info

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X