Leon 3 Cupra

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sew1981
    RS
    S_OCP MemberModeratoRS
    • 2009
    • 10918
    • Fiat

    #76
    perfex, no zgoda, że robota konstrukcyjna to podstawa, ale prawa fizyki też się liczą... :P mniejsza pojemność ma większe obciążenia :wink:
    nie chodziło i o dźwięk i wrażenie, tylko o to ile można czasu jechać 260 km/h silnikiem 2.0 tsi non stop... nawet jak masz małą pojemność i 235 koni, to chyba jesteś na tyle normalny że szanujesz trochę ten silnik i własne życie, że nie ciśniesz 260 km/h po autostradzie non stop po 8h załóżmy
    silnik AMG to trochę inna liga konstrukcyjna niż 2.0 tsi, a poza tym takie katowanie autostradowe non stop na maksa prawie, też nie wyszłoby mu na dobre. To Twoje sądzenie, to też tylko czucie, że został do takich akcji przygotowany. Moim zdaniem mocne silniki (szczególnie te o mniejszej pojemności) mają służyć do sprawnych przyśpieszeń, a nie ciągłej bardzo szybkiej jazdy. Jasne, można, ale nikt normalny nie będzie cisnął 260 km/h po parę godzin, nie znaczy, że się rozleci zaraz, ale na pewno mu to nie posłuży za mocno. Co do aut wrc, one nie jeżdzą stałą prędkością koło 300 km/h, tylko jazda wrc polega właśnie na przyśpieszaniu i hamowaniu, wszystko dostaje w dupę (jeszcze bardziej), a te silniki są szybko wymieniane/remontowane po takich jazdach w sporcie samochodowym, za długo pod takim obciążeniem nie pociągnie. :P
    jak ktoś by katował dzień w dzień 260 km/h po parę godzin dziennie takie tsi, to nie wierzę, że ekstra długo wytrzyma też. Poprostu długotrwałe obciążenie (jakiekolwiek) na granicy konstrukcyjnej wytrzymałości szybciej silnik zajedzie. Ameryki nie odkrywamy :wink:
    proponuje wrócić do tematu cupry już :szeroki_usmiech
    p.s. a co do propozycji Twojej przewózki, bez obaw, takim matołem nie jestem i np. zrobiony wydech, filtr KN oraz gwiżdząca turbawka nie zmylą mnie, ze np. niby auto ma pod maską v6 zamiast 4 garnków :P wiadomo, ze przeważnie, poza rzędowymi silnikami starymi beemki (i paroma innymi wynalazkami, np starym v6 mazdy), 6 garów zaczyna się mniej więcej od pojemności 2.5. Starego Misia tak łatwo nie oszukasz

    Komentarz

    • maro rs
      Elegance
      • 2014
      • 948

      #77
      sew1981, mogłaby, w sensie - jest utrzymywana bez problemu bez względu na wzniesienia, zakręty autostradowe, po prostu niżej nie schodzi. Swoją drogą, swoim tak bym nie jeździł (długo) - mój tuner od poprzedniego auta bardzo uczulał właśnie na długą jazdę z bardzo wysokimi obrotami - ale testówką/służbówką mógłbym, jakby mnie ktoś poprosił, bez jakiegoś dyskomfortu.
      "k..., aleś pan tu bestię postawił"

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2009
        • 10918
        • Fiat

        #78
        maro rs, "mój tuner od poprzedniego auta bardzo uczulał właśnie na długą jazdę z bardzo wysokimi obrotami", no widzisz, mi właśnie o to chodziło, bo to że fizycznie wyciągnie taką prędkość, to wiem :P

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          #79
          Co za różnica amg czy 2.0 tsi vmax nie wolno jeździć przez dłuższą chwilę biorąc pod uwagę wysokie egt i temp oleju.
          Pycąc 260 non stop egt pewnie będzie Koło 900 a temp oleju 130 lub wyżej więc nikt niech nie pisze że to zdrowe dla motorowni :wink:
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • perfex
            L&K
            • 2005
            • 1117

            #80
            Zamieszczone przez sew1981
            jjak ktoś by katował dzień w dzień 260 km/h po parę godzin dziennie takie tsi, to nie wierzę, że ekstra długo wytrzyma też. Poprostu długotrwałe obciążenie (jakiekolwiek) na granicy konstrukcyjnej wytrzymałości szybciej silnik zajedzie.

            p.s. a co do propozycji Twojej przewózki, bez obaw, takim matołem nie jestem i np. zrobiony wydech, filtr KN
            oraz gwiżdząca turbawka nie zmylą mnie
            260km/h non stop będzie tak samo "zdrowe" dla 2.0t jak dla 4.0 v8. Turbina jest naprawdę niezbyt kosmiczną technologią dla każdego kto miał ją w ręku...

            A co do przejażdżki, no cóż, zapewniam że łatwo człowieka zmylić...
            Pozdrawiam
            perfex

            Octavia HTP

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratoRS
              • 2009
              • 10918
              • Fiat

              #81
              perfex, piramida, dokładnie to niszczy każdy silnik w sumie, temp. i egt - żadnym, nie należy tak jeździć, jak ma pożyć.
              Ale według mnie jakieś czynniki jeszcze bardziej obciążają mniejszy blok, jeśli ma mniejszą pojemność tłok, to musi bardziej w dupę dostawać (na większych obrotach pracować), tu turbo też więcej pompuje poprostu. Może mało technicznie to piszę. Ale jakbyśmy wzięli technologicznie silnik zrobiony z identycznego materiału i w identycznej technologii 4.0 i 2.0 , to w 2.0 żeby jechać tak samo, z racji ma mniejszy niuton i parametry dynamiki, przy tej samej prędkości obroty muszą być wyższe, a zatem bardziej w dupę dostanie teoretycznie. bardziej o to mi chodziło, o tempo zużywania mniejszego (identycznie zrobionego) silnika. koniec offtopa :wink: :P mistrzem w tym są według mnie mocne wolnossące konstrukcje montowane w w140 czy w210 kiedyś, począwszy od zwykłego s500-600 a skończywszy na wersjach amg, carlssoonie czu brabusie (7.0-7.4) :twisted: :diabelski_usmiech
              W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

              widać jak ciśnie 320 , a na obrotach ma 5,5 tysięcy obrotów only... :szeroki_usmiech

              Komentarz

              • maro rs
                Elegance
                • 2014
                • 948

                #82
                W RS-ce z dsg też przy 260 jest 5,5 krpm
                "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                Komentarz

                • Andja
                  Rider
                  • 2006
                  • 596

                  #83
                  Zamieszczone przez perfex
                  Zamieszczone przez sew1981
                  bo sam "blok" - tak to nazwijmy umownie tak w dupę nie dostaje, nawet takich obrotów nie musi mieć jak większa pojemność przy zbliżonej mocy....
                  Tak można sobie wewnętrznie "czuć" ale nie ma co klepać publicznie takich urban legends. ....
                  chyba nie tak do końca. w showroomie kolega prezentuje IMPREZE i całą historię auta. o ile pamiętam silnik w nim był wymieniany przez serwis 2-3 razy. a przecież to auto raczej do 'ścigania'

                  Komentarz

                  • perfex
                    L&K
                    • 2005
                    • 1117

                    #84
                    Zamieszczone przez Andja

                    chyba nie tak do końca. w showroomie kolega prezentuje IMPREZE i całą historię auta. o ile pamiętam silnik w nim był wymieniany przez serwis 2-3 razy. a przecież to auto raczej do 'ścigania'
                    Akurat silnik imprezy nigdy nie był uważany za jednostkę wybitną. Koncepcja boxera ma jakieś zalety ze względu na trochę niższy środek ciężkości ale poza tym to tylko niepotrzebne komplikacje. Nie bez powodu tylko Subaru to jeszcze stosuje, no i Porsche w 911 ale to już tylko dla marketingu chyba, ze względu na "tradycję" pochodzącą od garbusa.
                    Pozdrawiam
                    perfex

                    Octavia HTP

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2009
                      • 10918
                      • Fiat

                      #85
                      maro rs, przy 260, a nie 320 :P
                      więc teoretycznie przy 250-60 taki 7.3 nie męczył by się jeszcze, bo miałby pewnie coś powyżej 4, może z 4,5, dla takiego silnika dopiero, to może być "przelotowa" prędkość maksymalna zatem, no i oczywiście samobójcy za sterami, który by tym utrzymywał parę godzin taką prędkość. Ale wiem, że o inną "przelotowość" chodziło Tobie już

                      Komentarz

                      • kubasek11
                        Rider
                        • 2007
                        • 483

                        #86
                        Leon ST Cupra oficjalnie :


                        Hot 276bhp version of the Seat Leon estate is set to go on sale in March, with prices starting at £28,505

                        Czarna sztuka - Bixenon skrętny - Czerwona skóra - Pakiet SPORT
                        Było: 109KM 250Nm. Jest: 147KM 320Nm by TDI-RACING :-)

                        Biała sztuka - Zamówiona 06.08.2014
                        Wyprodukowana 07.10.2014
                        Odbiór 31.10.2014

                        Komentarz

                        • maro rs
                          Elegance
                          • 2014
                          • 948

                          #87
                          No i jest. Gdyby był w momencie, kiedy zamawiałem octavię, miałbym dylemat może. Choć raczej i tak wziąłbym skodę.
                          "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                          Komentarz

                          • perfex
                            L&K
                            • 2005
                            • 1117

                            #88
                            Zamieszczone przez maro rs
                            No i jest. Gdyby był w momencie, kiedy zamawiałem octavię, miałbym dylemat może. Choć raczej i tak wziąłbym skodę.
                            Peewnie, a na cholerę komu te ledy, dcc i +60KM 1
                            Pozdrawiam
                            perfex

                            Octavia HTP

                            Komentarz

                            • maro rs
                              Elegance
                              • 2014
                              • 948

                              #89
                              Zamieszczone przez perfex
                              Peewnie, a na cholerę komu te ledy, dcc i +60KM 1
                              A na cholerę komu webasto, kessy i ładne wnętrze? Aaa, zaraz, kurczę, chyba mi się przydaje, nawet bardzo :?: I nie bardzo chciałbym każdego dnia w czasie wsiadania i jazdy uważać, żeby nie spojrzeć przypadkiem na ten paskudny środek deski i zepsuć sobie dzień. Z zewnątrz DLA MNIE octa też bije na łeb cuprę, i nie jestem przekonany, czy jakbym umył cuprę, to też przy każdym tankowaniu by mi ludzie obchodzili auto oraz zaglądali do środka z rozdziawionymi gębami. No i nie lubię kombi. Pełnymi ledami się nie jaram, zupełnie. Dcc - nie powiem że dużo się tym bawiłem, bo tylko kilka minut, ale zmiana tych nastaw nie jest jakaś powalająca. 60 KM - to jest argument, jedyny z powyższych, dla którego napisałem "raczej". Aczkolwiek znów powiem tak - jeździłem tym leonem hb i wiadomo że jest szybszy, ale SUBIEKTYWNIE nie czuje się tego jako jakiejś bardzo dużej różnicy - większą różnicę czuć między moim 220 konnym dieslem i rs-em. Zawsze można dołożyć brelok z CS do octy - wiem, do cupry też, tylko że chyba mi te okolice 300 KM wystarczyłyby.
                              Podsumowując - gdyby był rs plus ze szperą i większymi hamulcami, brałbym jak rolnik dopłaty, cupry st - "raczej" nie.

                              I wiesz, jeśli wybór jest taki oczywisty jak sugerujesz, a moja opinia taka irracjonalna, to od wejścia do salonów cupry st nikt już nie kupi octavii rs (no nie nikt, ja bym kupił, ale że jedną już mam, to nie bardzo...), mogą powoli kończyć produkcję (bo cena będzie wychodzić podobna).
                              "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                              Komentarz

                              • metrotest
                                Rider
                                • 2006
                                • 506
                                • Volkswagen
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                #90
                                Zamieszczone przez maro rs
                                brałbym jak rolnik dopłaty


                                Ale w tym roku /może/ doczekasz się takiej O3 - przynajmniej będzie mocniejsza.
                                Dla niektórych może być argumentem, że Cupra ST będzie krótsza /GTI Varianta nie będzie/. Przy zachowaniu większej pojemności bagażnika niż wersja 5d auto dalej ma szansę prowadzić się bardziej jak kompakt. O3 prowadzi się już /niestety/ bardziej jak limuzyna choć w RS najmniej.
                                Ale wnętrze Seata trochę faktycznie odstrasza. Może nawet nie designem ale jakością plastików w rejonie konsoli środkowej.

                                Komentarz

                                • maro rs
                                  Elegance
                                  • 2014
                                  • 948

                                  #91
                                  metrotest, mnie właśnie designem. Na rs plus nawet chwilę czekałem, opóźniając zamówienie, ale jak zobaczyłem, że nic się w temacie nie dzieje, zamówiłem zwykłą. A teraz już drugiej nie kupię, więc już mi nie zależy, ba, nawet nie chciałbym, żeby powstała - no przynajmniej przez najbliższe 3 lata i 11 miesięcy
                                  "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                  Komentarz

                                  • perfex
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1117

                                    #92
                                    Zamieszczone przez maro rs
                                    Z zewnątrz DLA MNIE octa też bije na łeb cuprę, i nie jestem przekonany, czy jakbym umył cuprę, to też przy każdym tankowaniu by mi ludzie obchodzili auto oraz zaglądali do środka z rozdziawionymi gębami.
                                    Rozumiem, że jesteś zadowolonym nabywcą rs, i bardzo dobrze, szczerze gratuluję. Ale jakby tak zrobić badania sondażowe poza OCP to jak sądzę niewielu respondentów powiedziałoby, że rs jest bardziej porywająca stylistycznie niż cupra....

                                    Ps. A z tymi rozdziawionymi gębami na widok Octy to się nieźle uśmiałem :szeroki_usmiech Bez urazy.
                                    Pozdrawiam
                                    perfex

                                    Octavia HTP

                                    Komentarz

                                    • maro rs
                                      Elegance
                                      • 2014
                                      • 948

                                      #93
                                      Hehe, powiem Ci, że teraz jak mrozy i auto upierdzielone, to tego nie ma, ale pierwsze 2 tyg. - zawsze, podkreślam: zawsze, na stacji ktoś się koło niej kręcił, obłaził dookoła, zaglądał, czasem jedna, czasem więcej osób - a tankowałem co 2 dni. A nie byli to członkowie OCP sądząc po autach, które tankowali
                                      No ale o ile co do zewnętrza - napisałem "dla mnie", bo to pewnie kwesta gustu, to jeśli chodzi o środek - tu nie widzę możliwości żeby komuś się bardziej podobał seat.
                                      "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                      Komentarz

                                      • kubasek11
                                        Rider
                                        • 2007
                                        • 483

                                        #94
                                        maro rs, a czy mógłbyś wskazać te powalające elementy wnętrza RS o których piszesz/myślisz.
                                        Mam Leona ST i może popełniłem jakiś wielki błąd.
                                        I uprzedzę twoją wypowiedz, bo jeśli myślisz o "telewizorze" na desce rozdzielczej to taki posiadam ale w domu (oczywiście "domowy") bo w aucie do niczego się nie przydaje.

                                        Szkoda że dopiero teraz Cupra ST się pojawia, bo trochę na nią czekałem i się nie doczekałem.
                                        Czarna sztuka - Bixenon skrętny - Czerwona skóra - Pakiet SPORT
                                        Było: 109KM 250Nm. Jest: 147KM 320Nm by TDI-RACING :-)

                                        Biała sztuka - Zamówiona 06.08.2014
                                        Wyprodukowana 07.10.2014
                                        Odbiór 31.10.2014

                                        Komentarz

                                        • maro rs
                                          Elegance
                                          • 2014
                                          • 948

                                          #95
                                          kubasek11, nie chodzi o telewizor, bo takowego też nie posiadam, ponieważ uważam tak jak Ty. Nie chodzi też o powalające elementy rs - po prostu tu wszystko mi pasuje i współgra ze sobą, a w cuprze - nie wdając się w szczegóły - bardzo mi nie leży wszystko to, co jest powyżej panelu klimy na środku - zaburza mi to wygląd i odbiór wnętrza i dla mnie wygląda strasznie archaicznie, nic nie poradzę.
                                          "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                          Komentarz

                                          • metrotest
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 506
                                            • Volkswagen
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                            #96
                                            No i mamy cennik wszystkich wersji Cupra /włącznie z kombi 8) /.
                                            Załączone pliki

                                            Komentarz

                                            • feels3
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 348

                                              #97
                                              Mialem przyjemnosc przejechac sie Cupra 280KM, ustawilem sobie wszystko w tryb CUPRA, oprocz zawieszenia, DCC ustawilem na tryb komfort i mimo 19cali musze przyznac ze przelatuje to nad warszawskimi dziurami zgrabniej i ciszej niz moja zwykla O3.

                                              Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony Cupra w codziennej jezdzie. Halas na autostradzie rowniez bardzo w porzadku.

                                              Osiagow komentowac nie bede, ciezko emocje przeniesc na papier, ale ciagnie mocno, nie ma co

                                              Komentarz

                                              • metrotest
                                                Rider
                                                • 2006
                                                • 506
                                                • Volkswagen
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                                #98
                                                DSG czy manual? Akurat ręczna skrzynia w Leonie nie zachwyca trochę taka za luźna, "ciastowata". Wątpię czy do Leona Cupra jest inna niż w pozostałych wersjach /podobnie jak w O3 RS/.

                                                Komentarz

                                                • feels3
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 348

                                                  #99
                                                  Nie wiem czy wszyscy wiecie, ale Curpa jest na 95 miesjcu jesli chodzi o czasy okrazen na Nordzie

                                                  Widac przedni naped w niczym nie przeszkadza.





                                                  ps. testowalem DSG

                                                  Komentarz

                                                  • piramida
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 12222
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    feels3, na ringu przedni napęd raczej pomaga a nie przeszkadza
                                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...