Znam rodzinę taką jak moja, która od 2009 roku pakuje się na urlop do Aurisa...
Skoda Octavia czy VW Golf
Zwiń
X
-
mmor, od dobrobytu? moja renata kosztowała parę tysięcy złotych , a ma bagażnik 510 litrów...więc chyba nie wiesz o czym piszesz, o jakim dobrobycie? co ma piernik do wiatraka. Pisałeś o rodzinie 2+2, dla mnie to masochizm w takim wypadku poprostu bagażnik poniżej 300l.
Maluchy były, bo nie było wyboru na rynku...i ludzie musieli czym jeździć w prlu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez słońZamieszczone przez Agamek12Znam rodzinę taką jak moja, która od 2009 roku pakuje się na urlop do Aurisa...
Szkoda , źe w Polsce znaczek Dacia = kupa, bo ludziska mogliby jezdzic wielkimi jak kiosk Lodgy , a nie kisić się w miniToyotkach
Do Dacii nie mam żadnych uprzedzeń a Duster jest wręcz fajny nawet dlatego ponieważ przydałby mi się spory samochód to obejrzałem Lodgy. Że to brzydkie to wiadomo, ale ok. Natomiast rozwiązania tnące koszty wewnątrz są debilne. Kanapa 3 rzędu z beznadziejnym sposobem składania, kanapa 2 rzędu też zrobiona przez ludzi bezmyślnych.. Szkoda bo mógł być z tego sensowny 7 osobowy minivan (poprawki tych głupotek by kosztowały pewnie z 300 euro) a wyszło nie wiadomo co.
Ps. Co do tematu. Najłatwiej porównać O3 kombi z G7 kombi. Jeżeli ktoś nie widzi wyższej jakości wnętrza G7 to mnie to dziwi. Ja widzę i na pewno brał bym G7. Jedyna jego wada poważna jak dla mnie to brak 1.8tsi. Ale jak kogoś ten motor nie interesuje to nie widzę sensu kupowania O3.Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
moj wujek byl 3 razy w chorwacji seicentem, 4 dorosle osoby + bagaze, oczywiscie odrazu zjazd na jadranke i 300km nad przepasciami zeby zaoszczedzic na autostradzie... bez klimy w chorwacji? jak sie napil zimnej wody na stacji beznzynowej to mu wary wybulilo ale da sie! dla mnie samobojstwo
Komentarz
-
-
ososbiscie po lekturze watku o zawieszeniu (juz sa tam wlasciwie nawet dwa takie watki) coraz dluzszego i z naprawde juz okazala lista osob skarzacych sie na dziwaczne halasy - wybralbym Golfa. Mialem dwie O2 (ambiente i tour) - teraz mam G6. G6 po 53.000 km w srodku ciagle praktycznie jest jak nowy, zawieszenie cichutkie, silnika na wolnych obrotach nie slychac, prowadzi sie lepiej - nie wiem jak to okreslic - pewniej? sztywniej? Lewy lokiec ciagle trzymam na drzwiach - w O2 mialem w tym miejscu zaglebienie - bo sie zrobilo od łokcia, w G6 zero sladu...
Podejrzewam to co napisal ktos wlasnie w watku o O3 - ze fakt, iz jest wieksza (buda) od G7 a lzejsza (tak to wlasnie tam napisal ow forumowicz) wynika z faktu mniejszech ilosci materialow wygluszeniowych, poza tym G7 jest od razu w ramach produkcji pozycjonowany przez koncern jako stojacy "wyzej" od Seata Leona czy Octavii. Tak samo jak Audi A3 jest wyzej od Golfa. Wiec koncern VAG glupi nie jest - i potrafi jakos tak te auta zlozyc, ze po prostu czuc roznice. Dopoki szukajac auta nie prowadzilem nigdy Golfa - zawsze mialem te twierdzenia o wyzszosci montazu i lepszych materialach w Golfie za brednie... dopoki wlasnie sam nie przejechalem sie kilkoma uzywanymi Golfami - dwoma m.in. flotowymi - w wersji trendline na dodatek (czyli najnizszej) i auto z przebiegiem 270.000 km na liczniku w srodku z silnikiem 1.9 tdi bylo cichsze (!) i prowadzilo sie bardziej pewnie niz moja O2 ambiente z tym samym silnikiem i dwa razy mniejszym wowczas przebiegiem. Wiec cos musza kombinowac z tymi materialami wygluszajacymi, amortyzatorami, itp. Przypominam slynny kazus siadajacego zawieszenia w O2 z tylu (te sprezyny, czy co to tam bylo).
ps. zeby bylo zabawniej - podejrzewam, ze G6 jest solidniej zbudowany troszke niz G7 - vide - w G6 nawet z tylu miekkie plastiki - w G7 z tylu na drzwiach plastiki wcale nie lepsze niz w O3. Zreszta jesli mam byc zupelnie szczery to siedzac w zaparkowanym Golfie Sportsvan i Octavii - wcale nie czuc zeby wnetrze tego Sportsvana bylo lepsze niz Octy... Tylko obawiam sie, ze w czasie jazdy moga byc roznice.
Reasumujac - gdyby O3 byla od G7 tansza i nie grozilyby stuki-puki-dudnienia z tylu to imho O3... jest ladniejsza niz G7 :-) ale jesli cena jest zblizona to lepiej G7 bo troche szkoda wybulic pewnie ok. 70.000 zlotych a potem sie zloscic ze w nowym aucie jest glosniej niz w starym...
A na koniec tradycyjnie przewrotnie - sam bym nie kupil ani O3, ani G7 tylko... Superba w wersji active :-) - cenowo wyjdzie pewnie w tej wersji nawet... taniej od obu ww. pojazdow! Udanych zakupow
Komentarz
-
-
W Golfie VII tylne, wielowahaczowe zawieszenie też wyraźnie "puka" na dziurach, w Fabii 2 nie słyszę takich odgłosów, nie jeździłem O3. Musztarda po obiedzie, trzeba z tym żyć, ten typ (MQB) tak ma.
Tu piszą, że to amortyzatory:
VW Service manager called today...new rear shocks have arrived and GTi is booked in for July 2nd...said it will take about 1.5hrs to complete [emoji3] Sent from my HTC One
Kolejna wojna z ASO, tak jak OII i sprężyny
EDIT: nawet jakieś TPI w VW są na to - TPI 2035958/4, 2034188/3, 2034188/2
Komentarz
-
-
Ja pomykam O2 combi elegance 1,4 tsi - po 5 latach ma 117 000 przebiegu.
Myślałem o następcy, a kryteria mam takie:
- do 100 km poniżej - 10 sek
- raczej benzyna,
- reczna skrzynia ,
- xenony,
- długość ponizej 460 - 465 cm ( bo mam taki garaż)
- bagażnik taki, żeby zapakowac spokojnie na urlop rodzinę 2+1 czyli ok 400 - 500 l
Wstępnie oglądałem : O3 1,4 tsi, volkswagen Golf variant 1,4 tsi, sportsvan 1,4 tsi, wcześniej jescze honde civic combi i peguetoa 308
Obecnie zdecydowanie wygrywa sportsvan...O II fl kombi elegance
Komentarz
-
-
Przy tych ograniczeniach dlugosci chyba wyboru wielkiego nie masz... Odpada cala klasa srednia. Moze jeszcze dorzuc do porownania Citroën C4 Picasso? Na poczatku wydawal mi sie paskudny, ale z czasem zaczal mi sie autenycznie podobac. I gdyby nie moja ogolna niechec do vanow to pewnie bylby pierwszym kanadydatem do testu. Jest jeszcze 3008 - bardzo komfortowy samochod, o dziwo duzy bagaznik z fajnym dwuczesciowym otwieraniem, super fotele i pozycja za kierownica niespotykana nigdzie indziej. Jedyne SUVowate/VAN-owate auto w ktorym nie siedzi sie jak na taborecie. Co prawda nawet po liftingu auto jest IMO brzydkie ale jezdzi sie w srodku, a tam jest przyjemnie
Tylko w PSA to raczej jedynie diesel - 1,6 THP to strach sie bac, a te nowe wynalazki z 3-ma cylindrami to przynajmniej w moim przekonaniu jakis zart i nigdy bym takiego auta nie kupil.
Komentarz
-
-
przemo9, Witaj w klubie mnie ogranicza garaż do 4,55 cm, więc mam jeszcze gorzej. Jeszcze O1 mi wchodziła, ale dopychałem ręką, ale teraz O3 to wiadomo .
Stąd jak widzisz w podpisie jak dojdzie do wymiany to będzie to zapewne Sportsvan, bo drugiego garażu nie chce mi się stawiać. Sportsvana mam oglądniętego dokładnie. I wg. mnie jest więcej miejsca niż w O3. Bagażnik więcej jak wystarczający. A jakość lepsza w VW. Tylko cena wychodzi kilka tys km większa, do 10 tys. bo VW nie daje takich rabatów.
Tak jak pisał ukuk, do rozpatrzenia jest Citroen C4 Picasso. Auto ładne, ekstrawaganckie i takie trochę nie męskie, ale wymiary i kryteria ma dobre. W podobnej cenie w jakiej byś dorwał bardzo dobrze wyposażony egzemplarz z dieslem 115KM, masz Octavie równie dobrze doposażoną, ale raczej z 1.4 140KM.
Ciekawie wygląda jeszcze Ford C-Max. Tam też można dorwać auto w dieslu z dobrym wypasem w cenie O3 z 1.4 TSI.
Niemniej z wszystkich krótszych aut, Sportsvan wygląda najmniej vanowato.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Do C4 jestem jakoś źle nastawiony...
Co forda to podobają mi się te najnowsze focusy i Cmax, ale mam pewne obawy co do tych mocno wysilonych "silniczków"...
Mam wrażenie że O3 jest trochę zbyt duża jakaś taka -monumentalna, aczkolwiek generalnie ma ładne proporcje i kształty , szczerze mówiąc to wcześniej myślałem że Rapid pójdzie bardziej w kierunku (kształtu, wielkości i proporcji) 5 drzwiowego Audi A3, ale wyszło im coś wąskiego - co mi się kojarzy z kajakiem- stosunkowo długie i wąskie.
Tak wiec chyba będzie sportsvan :P Ale to dopiero za około 1-1,5 roku.
Generalnie sportsvan ma bardzo ładne kształty ="ladną , ostrą kreskę" - wcześniejszy Golf plus był dla mnie za bardzo okrągły...O II fl kombi elegance
Komentarz
-
-
Jeździłem O3 liftbackiem jakąś wyższą wersją i zaraz po niej G7 highline. Ta sama trasa praktycznie.
W G7 było rochę ciaśniej, ale duuużo ciszej. Niby w testach i cyferkach z wyciszenia O3 jest na podobnym poziomie co G7, jednak moje odczucia są zgoła odmienne, najzwyczajniej w G7 było dużo ciszej, a przy prędkości 140 km/h szumy w O3 były już dla mnie nie do przyjęcia.
Dlatego ja kupiłbym G7 kombi zamiast O3 (w G7 można obniżyć podłogę bagażnika, bo w domyślnej pozycji znacznie zmniejsza optycznie bagażnik), czy S2 byłby dobrą alternatywą? Jeśli zmieści Ci się do garażu, i nie potrzebujesz parkować w ciasnych miejscach, to czemu nie
Problem jest taki, że S2 już praktycznie nie da się kupić...Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
Komentarz
-
Komentarz