Skoda Octavia czy VW Golf

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9935
    • Ford

    #26
    Znam rodzinę taką jak moja, która od 2009 roku pakuje się na urlop do Aurisa...
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • mmor
      Ambiente
      • 2014
      • 166
      • Fabia (6Y2)
      • CBZB 1.2 TSI 105 KM

      #27
      Ja 2+1 z wozkiem (kompaktowym) pakowałem do niedawna do Fabii hatchback, G7 ma taki sam bagaznik. W sumie mógłbym nie zmieniać

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2009
        • 10917
        • Fiat

        #28
        mmor, od dobrobytu? moja renata kosztowała parę tysięcy złotych , a ma bagażnik 510 litrów...więc chyba nie wiesz o czym piszesz, o jakim dobrobycie? co ma piernik do wiatraka. Pisałeś o rodzinie 2+2, dla mnie to masochizm w takim wypadku poprostu bagażnik poniżej 300l.

        Maluchy były, bo nie było wyboru na rynku...i ludzie musieli czym jeździć w prlu

        Komentarz

        • słoń
          Elegance
          • 2010
          • 777

          #29
          Zamieszczone przez Agamek12
          Znam rodzinę taką jak moja, która od 2009 roku pakuje się na urlop do Aurisa...
          Podziwiam.
          Szkoda , źe w Polsce znaczek Dacia = kupa, bo ludziska mogliby jezdzic wielkimi jak kiosk Lodgy , a nie kisić się w miniToyotkach

          Komentarz

          • perfex
            L&K
            • 2005
            • 1117

            #30
            Zamieszczone przez słoń
            Zamieszczone przez Agamek12
            Znam rodzinę taką jak moja, która od 2009 roku pakuje się na urlop do Aurisa...
            Podziwiam.
            Szkoda , źe w Polsce znaczek Dacia = kupa, bo ludziska mogliby jezdzic wielkimi jak kiosk Lodgy , a nie kisić się w miniToyotkach
            Tak na marginesie:
            Do Dacii nie mam żadnych uprzedzeń a Duster jest wręcz fajny nawet dlatego ponieważ przydałby mi się spory samochód to obejrzałem Lodgy. Że to brzydkie to wiadomo, ale ok. Natomiast rozwiązania tnące koszty wewnątrz są debilne. Kanapa 3 rzędu z beznadziejnym sposobem składania, kanapa 2 rzędu też zrobiona przez ludzi bezmyślnych.. Szkoda bo mógł być z tego sensowny 7 osobowy minivan (poprawki tych głupotek by kosztowały pewnie z 300 euro) a wyszło nie wiadomo co.

            Ps. Co do tematu. Najłatwiej porównać O3 kombi z G7 kombi. Jeżeli ktoś nie widzi wyższej jakości wnętrza G7 to mnie to dziwi. Ja widzę i na pewno brał bym G7. Jedyna jego wada poważna jak dla mnie to brak 1.8tsi. Ale jak kogoś ten motor nie interesuje to nie widzę sensu kupowania O3.
            Pozdrawiam
            perfex

            Octavia HTP

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2009
              • 10917
              • Fiat

              #31
              do tego pojedynku można dodać leona st. Bo te auta można porównywać tylko i wyłącznie w wersji combi z OIII combi, bo leon i golf w wersji 5d to hatchbacki, a Octavia 5d to liftback

              Komentarz

              • Chris11
                RS
                • 2011
                • 1587

                #32
                Zamieszczone przez Agamek12
                Znam rodzinę taką jak moja, która od 2009 roku pakuje się na urlop do Aurisa...
                Całkiem nie tak dawno ludzie pakowali się w 4 osoby do Malucha, jechali nawet do Chorwacji i byli przeszczęśliwi...

                Komentarz

                • adamusek
                  Rider
                  • 2010
                  • 331

                  #33
                  moj kolega byl ostatnio stara aklasa + maly box dachowy w Chorwacji razem z trójką dzieci na 2 tygodnie jeszcze jedzenie zabrali zeby bylo taniej; jak sie spakowali to nie mam pojęcia
                  Prowadzi NaviExpert Lifetime
                  Ostrzega Yanosik
                  Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                  Komentarz

                  • jerol
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 188

                    #34
                    moj wujek byl 3 razy w chorwacji seicentem, 4 dorosle osoby + bagaze, oczywiscie odrazu zjazd na jadranke i 300km nad przepasciami zeby zaoszczedzic na autostradzie... bez klimy w chorwacji? jak sie napil zimnej wody na stacji beznzynowej to mu wary wybulilo ale da sie! dla mnie samobojstwo

                    Komentarz

                    • andriu21tg
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2008
                      • 1499

                      #35
                      mmor, ciekawe z tym rapidem.. hehe Xenon z G7 świeci moim skromnym zdaniem ok 30% gorzej od Xenonu superba nie wspominam o długich bo w tym wypadku Golf może S2 robić laskę... jak się zmontuję wezmę luxomierz i pomierzę ..

                      Komentarz

                      • sew1981
                        RS
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2009
                        • 10917
                        • Fiat

                        #36
                        andriu21tg, ja jak wygląda takie robienie laski auto-auto? :lol: :P rurą wydechową?

                        Komentarz

                        • Adamo9999
                          Classic
                          • 2013
                          • 9

                          #37
                          andriu21tg, Xenon w G7 jest normalnym czyli 35W, te tańsze (basic) nie mają tylko dynamicznego doświetlania zakrętów i świateł do jazdy dziennej LED

                          Komentarz

                          • marlej108
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 4976
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                            #38
                            ososbiscie po lekturze watku o zawieszeniu (juz sa tam wlasciwie nawet dwa takie watki) coraz dluzszego i z naprawde juz okazala lista osob skarzacych sie na dziwaczne halasy - wybralbym Golfa. Mialem dwie O2 (ambiente i tour) - teraz mam G6. G6 po 53.000 km w srodku ciagle praktycznie jest jak nowy, zawieszenie cichutkie, silnika na wolnych obrotach nie slychac, prowadzi sie lepiej - nie wiem jak to okreslic - pewniej? sztywniej? Lewy lokiec ciagle trzymam na drzwiach - w O2 mialem w tym miejscu zaglebienie - bo sie zrobilo od łokcia, w G6 zero sladu...

                            Podejrzewam to co napisal ktos wlasnie w watku o O3 - ze fakt, iz jest wieksza (buda) od G7 a lzejsza (tak to wlasnie tam napisal ow forumowicz) wynika z faktu mniejszech ilosci materialow wygluszeniowych, poza tym G7 jest od razu w ramach produkcji pozycjonowany przez koncern jako stojacy "wyzej" od Seata Leona czy Octavii. Tak samo jak Audi A3 jest wyzej od Golfa. Wiec koncern VAG glupi nie jest - i potrafi jakos tak te auta zlozyc, ze po prostu czuc roznice. Dopoki szukajac auta nie prowadzilem nigdy Golfa - zawsze mialem te twierdzenia o wyzszosci montazu i lepszych materialach w Golfie za brednie... dopoki wlasnie sam nie przejechalem sie kilkoma uzywanymi Golfami - dwoma m.in. flotowymi - w wersji trendline na dodatek (czyli najnizszej) i auto z przebiegiem 270.000 km na liczniku w srodku z silnikiem 1.9 tdi bylo cichsze (!) i prowadzilo sie bardziej pewnie niz moja O2 ambiente z tym samym silnikiem i dwa razy mniejszym wowczas przebiegiem. Wiec cos musza kombinowac z tymi materialami wygluszajacymi, amortyzatorami, itp. Przypominam slynny kazus siadajacego zawieszenia w O2 z tylu (te sprezyny, czy co to tam bylo).

                            ps. zeby bylo zabawniej - podejrzewam, ze G6 jest solidniej zbudowany troszke niz G7 - vide - w G6 nawet z tylu miekkie plastiki - w G7 z tylu na drzwiach plastiki wcale nie lepsze niz w O3. Zreszta jesli mam byc zupelnie szczery to siedzac w zaparkowanym Golfie Sportsvan i Octavii - wcale nie czuc zeby wnetrze tego Sportsvana bylo lepsze niz Octy... Tylko obawiam sie, ze w czasie jazdy moga byc roznice.

                            Reasumujac - gdyby O3 byla od G7 tansza i nie grozilyby stuki-puki-dudnienia z tylu to imho O3... jest ladniejsza niz G7 :-) ale jesli cena jest zblizona to lepiej G7 bo troche szkoda wybulic pewnie ok. 70.000 zlotych a potem sie zloscic ze w nowym aucie jest glosniej niz w starym...

                            A na koniec tradycyjnie przewrotnie - sam bym nie kupil ani O3, ani G7 tylko... Superba w wersji active :-) - cenowo wyjdzie pewnie w tej wersji nawet... taniej od obu ww. pojazdow! Udanych zakupow
                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                            Spalanie - Motostat.pl

                            Komentarz

                            • mmor
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 166
                              • Fabia (6Y2)
                              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                              #39
                              W Golfie VII tylne, wielowahaczowe zawieszenie też wyraźnie "puka" na dziurach, w Fabii 2 nie słyszę takich odgłosów, nie jeździłem O3. Musztarda po obiedzie, trzeba z tym żyć, ten typ (MQB) tak ma.

                              Tu piszą, że to amortyzatory:
                              VW Service manager called today...new rear shocks have arrived and GTi is booked in for July 2nd...said it will take about 1.5hrs to complete [emoji3] Sent from my HTC One


                              Kolejna wojna z ASO, tak jak OII i sprężyny

                              EDIT: nawet jakieś TPI w VW są na to - TPI 2035958/4, 2034188/3, 2034188/2

                              Komentarz

                              • przemo9
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 228
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #40
                                Ja pomykam O2 combi elegance 1,4 tsi - po 5 latach ma 117 000 przebiegu.
                                Myślałem o następcy, a kryteria mam takie:
                                - do 100 km poniżej - 10 sek
                                - raczej benzyna,
                                - reczna skrzynia ,
                                - xenony,
                                - długość ponizej 460 - 465 cm ( bo mam taki garaż)
                                - bagażnik taki, żeby zapakowac spokojnie na urlop rodzinę 2+1 czyli ok 400 - 500 l
                                Wstępnie oglądałem : O3 1,4 tsi, volkswagen Golf variant 1,4 tsi, sportsvan 1,4 tsi, wcześniej jescze honde civic combi i peguetoa 308
                                Obecnie zdecydowanie wygrywa sportsvan...
                                O II fl kombi elegance

                                Komentarz

                                • ukuk
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 699

                                  #41
                                  Przy tych ograniczeniach dlugosci chyba wyboru wielkiego nie masz... Odpada cala klasa srednia. Moze jeszcze dorzuc do porownania Citroën C4 Picasso? Na poczatku wydawal mi sie paskudny, ale z czasem zaczal mi sie autenycznie podobac. I gdyby nie moja ogolna niechec do vanow to pewnie bylby pierwszym kanadydatem do testu. Jest jeszcze 3008 - bardzo komfortowy samochod, o dziwo duzy bagaznik z fajnym dwuczesciowym otwieraniem, super fotele i pozycja za kierownica niespotykana nigdzie indziej. Jedyne SUVowate/VAN-owate auto w ktorym nie siedzi sie jak na taborecie. Co prawda nawet po liftingu auto jest IMO brzydkie ale jezdzi sie w srodku, a tam jest przyjemnie

                                  Tylko w PSA to raczej jedynie diesel - 1,6 THP to strach sie bac, a te nowe wynalazki z 3-ma cylindrami to przynajmniej w moim przekonaniu jakis zart i nigdy bym takiego auta nie kupil.

                                  Komentarz

                                  • Dig Dug
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1306
                                    • Seat

                                    #42
                                    przemo9, Witaj w klubie mnie ogranicza garaż do 4,55 cm, więc mam jeszcze gorzej. Jeszcze O1 mi wchodziła, ale dopychałem ręką, ale teraz O3 to wiadomo .

                                    Stąd jak widzisz w podpisie jak dojdzie do wymiany to będzie to zapewne Sportsvan, bo drugiego garażu nie chce mi się stawiać. Sportsvana mam oglądniętego dokładnie. I wg. mnie jest więcej miejsca niż w O3. Bagażnik więcej jak wystarczający. A jakość lepsza w VW. Tylko cena wychodzi kilka tys km większa, do 10 tys. bo VW nie daje takich rabatów.

                                    Tak jak pisał ukuk, do rozpatrzenia jest Citroen C4 Picasso. Auto ładne, ekstrawaganckie i takie trochę nie męskie, ale wymiary i kryteria ma dobre. W podobnej cenie w jakiej byś dorwał bardzo dobrze wyposażony egzemplarz z dieslem 115KM, masz Octavie równie dobrze doposażoną, ale raczej z 1.4 140KM.

                                    Ciekawie wygląda jeszcze Ford C-Max. Tam też można dorwać auto w dieslu z dobrym wypasem w cenie O3 z 1.4 TSI.

                                    Niemniej z wszystkich krótszych aut, Sportsvan wygląda najmniej vanowato.
                                    Była O1 jest F2.

                                    Komentarz

                                    • przemo9
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 228
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #43
                                      Do C4 jestem jakoś źle nastawiony...
                                      Co forda to podobają mi się te najnowsze focusy i Cmax, ale mam pewne obawy co do tych mocno wysilonych "silniczków"...
                                      Mam wrażenie że O3 jest trochę zbyt duża jakaś taka -monumentalna, aczkolwiek generalnie ma ładne proporcje i kształty , szczerze mówiąc to wcześniej myślałem że Rapid pójdzie bardziej w kierunku (kształtu, wielkości i proporcji) 5 drzwiowego Audi A3, ale wyszło im coś wąskiego - co mi się kojarzy z kajakiem- stosunkowo długie i wąskie.
                                      Tak wiec chyba będzie sportsvan :P Ale to dopiero za około 1-1,5 roku.
                                      Generalnie sportsvan ma bardzo ładne kształty ="ladną , ostrą kreskę" - wcześniejszy Golf plus był dla mnie za bardzo okrągły...
                                      O II fl kombi elegance

                                      Komentarz

                                      • De_var
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 3

                                        #44
                                        Odnawiam temat, ciekawe porównanie Zachara, w szczególności że te same silniki
                                        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                                        Komentarz

                                        • Prim
                                          L&K
                                          • 2013
                                          • 1040
                                          • Audi

                                          #45
                                          DLA WSZYSTKICH TROLLUJĄCYCH O3!!!!

                                          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                                          MIŁEGO OGLADANIA...
                                          Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                          VW Jetta 1.2 TSI

                                          Komentarz

                                          • pawel934
                                            Rider
                                            • 2007
                                            • 344

                                            #46
                                            Spójrz na post wyżej... :lol:
                                            BMW 130i - klik
                                            kiedyś: Octavia 1.4 TSI - klik
                                            BMW E36 '92 na tor

                                            Komentarz

                                            • Prim
                                              L&K
                                              • 2013
                                              • 1040
                                              • Audi

                                              #47
                                              ops:
                                              Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                              VW Jetta 1.2 TSI

                                              Komentarz

                                              • blackpw
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 131

                                                #48
                                                Jeździłem O3 liftbackiem jakąś wyższą wersją i zaraz po niej G7 highline. Ta sama trasa praktycznie.
                                                W G7 było rochę ciaśniej, ale duuużo ciszej. Niby w testach i cyferkach z wyciszenia O3 jest na podobnym poziomie co G7, jednak moje odczucia są zgoła odmienne, najzwyczajniej w G7 było dużo ciszej, a przy prędkości 140 km/h szumy w O3 były już dla mnie nie do przyjęcia.
                                                Dlatego ja kupiłbym G7 kombi zamiast O3 (w G7 można obniżyć podłogę bagażnika, bo w domyślnej pozycji znacznie zmniejsza optycznie bagażnik), czy S2 byłby dobrą alternatywą? Jeśli zmieści Ci się do garażu, i nie potrzebujesz parkować w ciasnych miejscach, to czemu nie
                                                Problem jest taki, że S2 już praktycznie nie da się kupić...
                                                Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
                                                Jest: starszy diesel na B.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...