jeden slyszal, ze dzwonią, drugi widział, że kradną, a tak naprawdę xionc na tacę zbierał...
4tech, co ma podciśnienie, do usterki pojawiającej się WYŁĄCZNIE (niech Moderatorzy się odstosunkują od wyrazu napisanego wielkimi literami, bo to nie pisanie CapsLockiem) po zadziałaniu pompy ABSu??? Natalia Irena Celina!
marcin1191, próbowałeś przeprowadzić odpowietrzanie układu hamulcowego Z UŻYCIEM procedury opisanej na stronie RossTechWiki? Jest to procedura z użyciem oprogramowania VCDS i zużywa ona dużo płynu hamulcowego (przy pierwszym podejściu u mnie po wymianie pompy ABSu właśnie, po zużyciu ponad litra płynu elektronika nadal twierdziła, że układ jest zapowietrzony (i co ciekawe, miała rację!).
Przy drugim podejściu do zadania zaopatrzyłem się w 6mb węża silikonowego o średnicy pozwalającej ciasno założyć go na odpowietrznik, przeciąłem go w pół i doprowadziłem do stanu, że węże założone na obydwa przednie odpowietrzniki wprowadziłem z powrotem do zbiorniczka płynu hamulcowego wraz z lejkiem, by na początku (kiedy węże jeszcze były puste) dolać płynu do układu.
Czemu tak? Zbiorniczek sam w sobie ma sitko zabezpieczające przed dostaniem się śmieci do układu hamulcowego, a impet z jakim procedura elektrycznego odpowietrzania pompy ABS wypompowuje płyn ze zbiorniczka hamulcowego jest tak duży, że w innym układzie albo pompe odpowietrza się na pół gwizdka (odkręcając wbrew zaleceniom VCDSa po jednym kole z każdej strony), albo człowiek nie nadąży z dolewaniem świeżego płynu.
Dopiero po przejściu tej ścieżki zdrowia i ponownym wystąpieniu usterki myślałbym o ewentualnym szukaniu innej pompy (omijając ofertę ASO szerokim łukiem - za 600PLN z alledrogo wyjąłem w zeszłym roku wszystko mającą pompę ABSu z końcówką BL)
4tech, co ma podciśnienie, do usterki pojawiającej się WYŁĄCZNIE (niech Moderatorzy się odstosunkują od wyrazu napisanego wielkimi literami, bo to nie pisanie CapsLockiem) po zadziałaniu pompy ABSu??? Natalia Irena Celina!
marcin1191, próbowałeś przeprowadzić odpowietrzanie układu hamulcowego Z UŻYCIEM procedury opisanej na stronie RossTechWiki? Jest to procedura z użyciem oprogramowania VCDS i zużywa ona dużo płynu hamulcowego (przy pierwszym podejściu u mnie po wymianie pompy ABSu właśnie, po zużyciu ponad litra płynu elektronika nadal twierdziła, że układ jest zapowietrzony (i co ciekawe, miała rację!).
Przy drugim podejściu do zadania zaopatrzyłem się w 6mb węża silikonowego o średnicy pozwalającej ciasno założyć go na odpowietrznik, przeciąłem go w pół i doprowadziłem do stanu, że węże założone na obydwa przednie odpowietrzniki wprowadziłem z powrotem do zbiorniczka płynu hamulcowego wraz z lejkiem, by na początku (kiedy węże jeszcze były puste) dolać płynu do układu.
Czemu tak? Zbiorniczek sam w sobie ma sitko zabezpieczające przed dostaniem się śmieci do układu hamulcowego, a impet z jakim procedura elektrycznego odpowietrzania pompy ABS wypompowuje płyn ze zbiorniczka hamulcowego jest tak duży, że w innym układzie albo pompe odpowietrza się na pół gwizdka (odkręcając wbrew zaleceniom VCDSa po jednym kole z każdej strony), albo człowiek nie nadąży z dolewaniem świeżego płynu.
Dopiero po przejściu tej ścieżki zdrowia i ponownym wystąpieniu usterki myślałbym o ewentualnym szukaniu innej pompy (omijając ofertę ASO szerokim łukiem - za 600PLN z alledrogo wyjąłem w zeszłym roku wszystko mającą pompę ABSu z końcówką BL)
Komentarz